Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Prema nezvaničnim informacijama doći će do potpune renumeracije vozila u čitavom javnom gradskom prevozu, što obuhvata i GSP i privatnike. Naime, kako se piše na gspbeograd.iz.rs novi brojevi će se dodeljivati po normama prisutnim u većini EU zemalja, pa tako će svako vozilo imati jedinstveni broj, kao i vozači svoj (ovo baš i ne razumem).

[ul]Pogon Kosmaj:1-999

Depo Sava:1001-1600

Pogon Dorćol2001-3000

Pogon Zemun:3001-5000

Pogon NBG:5001-7000

Pogon Karaburma:7001-9000

Privatni prevoznici9001-*[/ul]
 
Ja mislim da to ima neke veze sa uvođenjem GPS sistema i daljinskog praćenja vozila,a čekajući 10.avg. kako rekoše saopštenje ko je dobio na konkursu za uvođenje Elektronskog Smart Sistema a i u Australiji se uvodi uz dosta medijske buke i manje probleme ;) pogledajte..
http://www.youtube.com/watch?v=SU4nSf3gbXk
http://www.youtube.com/watch?v=w_K7tZ9-loQ
P.S; Ja sam uveren da će kod nas sve proći glatko :D dakle poruka Direkciji za Saobraćaj,dobro se pripremite...
 
Danas me na stanici u Kneza Miloša zaustavi jedna fina mlada dama, strankinja. Rekao bih da je iz Hrvatske. Zamolila me je da joj objasnim, ako znam, kako funkcioniše plaćanje gradskog prevoza. Prvo me je pitala gde da kupi kartu. Rekao sam joj da je jeftinije u kiosku nego u vozilu. Onda me je pitala a jel može negde da kupi trodnevnu ili nedeljnu kartu. Rekoh joj da mi je žao ali da to ne postoji. Već sam pocrveneo. Onda me je pitala da li sa tom jednom žutom kartom može da preseda pošto joj do mesta gde ide treba dva prevoza. Rekoh da mi je žao i da ne može. Jedna karta jedno vozilo i jedna vožnja. Hteo sam u zemlju da propadnem. Onda sam kako bih joj bar malo pomogao predložio kako da tamo gde ide stigne sa samo jednim prevozom. U Beogradu je na nekakvom seminaru pa će svaki dan biti prinuđena da se vozi na isto mesto. Nadam se da sam joj pomogao. Bila je veoma zahvalna na savetima. Ja sam ostao da čekam svoj prevoz sa mesečnom markicom potpuno iznerviran što je neka tamo rukovodeća nesposobna bag** od ovog grada napravila selendru.
:rant:
 
Pojedinacna karta je za strance jeftina, tako da im na isto dodje. Zasto je to sramota sto se svaka voznja ponaosob placa. Jeste da je neprakticno i da bi trebala makar dnevna karta da postoji, ali sta je to toliko strasno!?
 
Матеја Бељан":zatzxdmr je napisao(la):
Pojedinacna karta je za strance jeftina, tako da im na isto dodje. Zasto je to sramota sto se svaka voznja ponaosob placa. Jeste da je neprakticno i da bi trebala makar dnevna karta da postoji, ali sta je to toliko strasno!?
Uopšte nije bitno da li je karta za nekoga jeftina ili nije. Već da li je sistem praktičan ili ne. Sa ovim sistemom nikome nije dobro.
A što se sramote tiče svaki gradić u civilizovanom svetu koji ima gradski prevoz ima dnevne, trodnevne, nedeljne karte. U velikim gradovima gde su potrebna presedanja karte važe za određeni vremenski period npr. 60 minuta i to obuhvata sve vožnje u tom periodu. Kartom ne plaćaš vozanje već prevoz. Dakle ne daješ pare zato što boraviš u vozilu već zato što ti to vozilo čini da stigneš od a do b.

Kako da me ne bude sramota, kada imamo najzaostaliji sistem naplate gradskog prevoza. Sramota bre totalna. Ako nemaju para za sistem koji će otkucavati na karte vreme onda neka ispisuju rukom kako to rade u Novom Sadu npr. za dnevne karte (upišu datum) ili u Budimpešti za trodnevne (upišu datum i lupe pečat). Kakva smo mi to metropola koja se hvali brojem turista a nismo uspeli da izmislimo i napravimo turistički kartu za gradski prevoz. Tebi to nije sramotno. Nije sramota što nemamo već je sramota što smo nesposobni.
 
Pojedinacna karta je u Beograu skupa. Jeste 3 puta jeftinija nego u Parizu (42 din vs 1,20€) ali ne omogucava presedanje a o kvalitetu usluge i da ne pricam.
Zasto je toliko tesko uvesti dvocasovne karte i automate koji ce, o cudo tehnologije, stampati datum i vreme ponistavanja karte. Ne treba nam nam topla mirisljava mineralna voda, dovoljna je makar i mlaka za pocetak, lako cemo posle. (ovo sa odnosi na razne najave fensi super modernih sistema naplacivanja voznje u zardjalim krntijama).
A moze i da kondukter da lupa pecat sa tim istim informacijama u svakom autobusu, tako ce svako platiti kartu ili pokazati markicu a drzava ionako vapi za novim radnim mestima.
Sve u svemu, skromno za pocetak ali barem efikasno.
 
A mape ce biti, dajte mi jos 3 nedelje...
 
zidar":3nsuxepj je napisao(la):
A moze i da kondukter da lupa pecat .
Pa nemaju sve linije konduktere! Što se automata tiče i ti sa datumom su već zastareli, te je zato raspisan novi tender za modernija rešenja. Dnevne i nedeljne karte bi se mogle uvesti, za to postoje uslovi, s tim što bi putnici morali da napišu datum na karti i takvu ponište u poništavaču, slično za nedeljne (ili pak da prodaju svake nedelje novi "papir" sa rednim brojem nedelje u godini, kao u Beču, recimo). Imao sam priliku da vidim da u nekim gradovima tako funkcioniše sistem.
 
@Belgrey,lepo što si se našao gošći ali, nije ništa strašno što nema još uvek smart card sistema kao što si video u mom predhodnom postu i u svetu se to tek uvodi tako da kako je najavljeno od 10.avg. i mi ćemo biti uskoro modernizovani i nećemo biti baš na repu događaja,nadam se samo da neće biti kašnjenja kao u Australiji,a da i sistem dosta košta je tačno ali i benefit i prihodi će biti povećani :kafa:
 
U sustini, nekada smo imali elektronsko ponistavanje karata, sa super dizajnom i aparata i "pantljicare" za to doba... Kako i gde su ti automati nestali? Ne samo da nismo ostali na nivou nego smo jos i propali, unazadili i ono sto smo imali... Na zalost svih verujem.

Nekad:
4424506909_c6ebd6447c_o.png

Slika skinuta sa http://www.skyscrapercity.com/

Sad:
35574_bgd04-autobus-foto-dimitrije-goll_f.jpg

Slika skinuta sa http://www.blic.rs

U Londonu sam uzeo Oyster Card, sistem radi bez ikakvih problema - fiksna cena autobuske karte, metro u zavisnosti koliko se vozis (od kad udjes u stanicu, pa u zavisnosti kad izadjes iz metroa), moze da se dopuni na automatima, preko neta, kako god hocete. Neverovatno je da cemo mi, slicno Australi, da izmisljamo rupu na saksiji. Naravno da nije jeftino uzeti tudje iskustvo mada mislim da in the long run se vidshe isplati nego dok se ispeglaju "decije bolesti" kao novog sistema. Elem, posto metro nemamo, verujem da nekako moze da se iskombinuje nas Oyster da naplacuje koliko se vozis, iako bi upadanje u guzvu platili dodatno na taj nacin.. Stagod da se izabere samo da se ne izmislja novo kad vec postoji smisljeno - implementirati to pa onda dalje razvijati.
 
Da u Australiji su sistem radili baš ovi iz Londona, i pored početnih problema sada radi dobro, zapravo oni su ga prvo montirali u gradske vozove a kasnilo se sa tramvajima i autobusima,inače sistem će osim putnika pre svega doneti bolje prihode GSP u ,e kod nas će biti i u Beovozu baš kao u Melburnu tako da može da funkcioniše isto kao u Londonu :kafa:
 
Kako i gde su ti automati nestali?
Nestali su kada je i većina drugih stvari nestalo. Automati su stojali u nekim vozilima i do kasnih devedesetih, ali naravno nisu bili u funkciji. Kasnije su uvedeni kondukteri i privatnici, pa su tako na nekim linijama radili i turisktički autobusi (27E). I ta linija je eto izgubila svojstvo ekspres linije zaustavljajući se nekada samo na jednoj stanici u ulici 29. novembra, pa tek kasnije u Mirijevu.

318213.jpg
 
U zagrebu sam vec neko vreme .... GSP nije ni do kolena ZETu ... tuga sta mi trpimo i placamo :violina:
 
heh....jednom mi se nekako pogodilo da sam bio u Zagrebu i odatle otisao do Budimpeste i tu se vec oseca razlika...cak je i Budimpesta iza jer svako vozilo u koje sam usao u Zgu ima besprekorno ozvucenje sa najavama stanica, elektornsko kucanje karata pa cak i placanje sms-om, nove buseve (cini mi se mercedes?), sve je uniformno (sva vozila plava), elektronske table sa najavama dolazaka...dakle, jednom recju civilizacija! A tek je Bg miljama daleko...nazalost i pre svega jer nema volje da se neke stvari srede i dovedu u red...
 
Autobusi cisti i klimatizovani,vozaci uniformisani,najava stanica,elektronsko kucanje karata ...sve to jako lepo izgleda,jeste duplo skuplji a karta od GSP ali brate vozis se kao covek ....i jeste ZET mnogo manji od gsp i jeste mnogo su manje guzve u autobusima ali brate ovim nasima ni kravatu da stave ... jedna velika sramota za Beograd
 
kakve veze ima sto je ZET manji? kakve veze ima sto su manje guzve? Ja to ne bih rekao da su manje guzve, vec da imaju srazmerno broju stanovnika dovoljan broj vozila i srazmerno veliki vozni park...Bg da ima i 3 puta manje stanovnika, bio bi opet u haosu...dakle, sve zavisi od organizacije a ne velicine sistema. Veci grad = vise ljudi = veci budzet = veci vozni park = isti kvalitet. Ali nazalost, ne idu sve stavke srazmerno:)
 
mastercat":3t8a43f1 je napisao(la):
Autobusi cisti i klimatizovani,vozaci uniformisani,najava stanica,elektronsko kucanje karata ...sve to jako lepo izgleda,jeste duplo skuplji a karta od GSP ali brate vozis se kao covek ....i jeste ZET mnogo manji od gsp i jeste mnogo su manje guzve u autobusima ali brate ovim nasima ni kravatu da stave ... jedna velika sramota za Beograd
A i to da je duplo skuplji je 'opticka varka'....jer kad kupis kartu u Zgu ona vazi za jedan pravac i vise presedanja (kad sam ja bio bila je 1 euro ili malo vise) dok u Bgu za svako presedanje moras da platis posebno kartu...tak da voznja od Banovog Brda do Nbga recimo sa jednim presedanjem kosta 85 dinara sto je skoro 1 euro, da ne pricam ak mora da se presedne vise puta...
 
Ma daj upoređivati Beograd i Budimpeštu sa Zagrebom nije u realno,jer se radi o oba neuporedivo dva veća grada,sa mnogo kompleksnijim javnim prevozom,kao i obaveza koju moraju da ispune prema masama,u Budimpešti i pored Metroa je često dosta gužvi i zastoja,mada se u poslednjih dve godine popravilo stanje,e sad obezbediti pouzdane i savremene sisteme za veće gradove košta i skuplje,ali eto najavljeno je uvođenje Smart card sistema,Gps,daljinsko upravljane saobraćajem(već uvedeno) do kraja godine u Beogradu vraća nas među naprednije gradove eto ranije postavih reportažu iz Melburna i Sidneja koji nedavno isto uvode sve to ali uz dosta problema jer su veliki gradovi i sistemi javnog prevoza a i tamo su kukali da dosta košta,a Sidnej kao i Beograd se upinje da gradi Metro,elem htedoh da kažem da P.a.u.l.i je malo preterao kada je govorio o nekoj civilizaciji i kao bantu Beogradu,mada zna da je Zagreb za Evropu provincija a Beograd i pored dosta nedostataka koje se polako i sporo ipak dovode u red metropola, to kažu i sami stranci koji dolaze na ove prostore tako da ne ulepšavam stvari jer ima dosta toga za kritiku svakodnevno i ja sam aktivan povodm toga,a i kada pogledamo ipak šta je sve urađeno za unapređenje infrastrukture u Beogradu i pored krize ja bih rekao nije loše,većina tramvajske mreže je nova ipak naručeni novi tramvaji,kompletno zamenjen trolejbuski park,gradska železnica se pokreće ponovo,mostovi,ump,smp,interceptor isl.dok su nam autobusi veliki problem tj.kvalitet ali ipak smo tražili da nam se električna vozila svih tipova obnove prvo,pa pogledajte samo veličinu projekata obnove Beogradske infrastrukture da bi stvari funkcionisale na pristojnom nivou,Zagreb kao manji grad taj novac je mogao da uloži u sređivanje nekih detalja jer su prevashodno turistička zemlja,a tramvajska mreža mu zadovoljava većinu zahteva za javnim prevozom,pa je sa tada večim budžetom to bilo lakše srediti ali koliko čitam o žalbama Zagrebčana nisu baš prezadovoljni javnim prevozom kriza i tamo učinila svoje pa se ništa ne radi,pa kako bi onda bili mi?
 
Haha, necu dalje...jer ova diskusija postaje smesna. Bg neka metropola, stranci..kako li to meni niko ne kaze a prosao i doveo sam 'milion' ;) ili je tu ona prica da ako ti je neko prijatelj bice i iskren:)
velicina sistema pa ne moze da se sredi...ma da, kako Bec (ili Prag, Minhen i ko zna koliko milionskih gradova) moze da sredi a iste je ili slicne velicine kao Bg? ili ko zna koliko drugih gradova? To je proporcija koju sam gore napisao..manji grad, manji sistem ... veci grad i veci sistem i sve fukcionise! Kriza, inflacije, ratovi...nemanje para, ma da....a za to zaljenje zagrepcana mi nemoj pricati...govorimo o celokupnom sistemu a ne na to sto se par ljudi pozali...jer ljudi su razmazeni. U ovom Becu gde sam ja funckionise sve super pa ljudi opet kukaku ako im zaboga jednom tramvaj zakasni i ne dodje po voznom redu na tabli jer je ostao malo duze na raskrsnici. Dok u Bgu kukaju sa pravom.
Ali ne...kako ti kazes, grad je veliki...pa ne mogu da nacrtaju mape javnog prevoza...ne mogu da uvedu da postoje makar(!) dnevne karte te kad neko dodje mora da se provlaci i bije sa onim narodom da bi otkucao kartu svaki put kad udje u prevoz...ma da, super. To su neki patrametri civilizacije, sorry, a ne argument da je nagurano na jednom prostoru 2 miliona ljudi pa bup...wauu, mi smo metropola. I Bagdad ima milione i milione, ko zna koliko....pa sta? Ne znam kud gore od ovoga, od svih mojih poznanika i prijatelja jedini koji je iz neke siromasnije zemlje je jedan rumun, iz Bukuresta sa kojim sam takodje bio u Bgu...i on mi je cak to rekao, da sve sve, ali je prevoz najslabija tacka i mnogo gori i no kod njih. Treba ipak biti realan, ne znam sta bih drugo rekao.
Nigde sapostavanje stanica, neke mape (pa hej?), sistem karata katastrofa...pa sta jos ostaje i sta ima gore? Jedino da linije nemaju ni fiksnu rutu vec da idu ulicama i da im masu ljudi pa da staju gde kome zatreba...da, ima i toga na ovom svetu, ali vise ne pricamo o Evropi a kamoli o evropskim metropolama!
 
2012


Niko ne prica o infrastrukturi i da li je Beograd metropola ... GSP je grozno,neorganizovano,propalo,destruktivno preduzece i to je tesko osporiti.Nije ni na nivou GSP iz 80ih a 21.vek za njih ne postoji.Novi tramvaji i trolejbusi nece nadoknaditi mentalnu retardiranost kadra zapravo moze samo da zamaskira njihovu nesposobnost.Lako je kupiti ali treba to efikasno eksploatisati i odrzavati .. kada budemo videli celotejp kako bude drzao prozor u CAFu i kada displeji budu iskljuceni jer je neko tamo zakljucio da ga mrzi da pritiska dugmice,ja se necu cuditi

"- Još ne znamo zašto je izbio požar. Ovo je peti slučaj od početka godine, to nije ništa nenormalno, ništa kritično. Prosto se desilo, jeste da smo imali dva slučaja u poslednjih 10 dana ali ćemo pregledati sve instalacije na vozilima i preduzeti mere da se to više ne dešava - kaže Radoslav Nikolić, iz GSP "Beograd".

NO KOMENT !
 
@P.a.u.l.i. Pa eto pominješ Beč grad veličine Beograda,Prag je manji a dobro je porediti se sa Bečom jer to rade mnogi Evropski gradovi zna se na UITP da su Beč proglasili za najbolje uređeni javni prevoz ,dok je Nemački Adac proglasio Zagreb za najgori u Eu tako da nije da su Zagrepčani razmaženi već realni,a mi te relacije u Zagrebu prolazimo pešice jer je nama je to uža pešačka zona, ,moje poređenje je bilo realno koliko je potrebno novca srediti javni prevoz u gradu veličine Zagreba a koliko Beograda i Budimpešte razlika je ogromna,zato što u Beogradu treba graditi Metro pod hitno a Zagrebu to nije potrebno još dvadestak god.koliko autobusa,trolejbusa,je potrebno za pouzdano obavljanje javnog prevoza u Beogradu,a zna se da ulična mreža ne može da primi veći broj vozila od posojećeg koji je nedovoljan,E sad o GSP sve najgore to reče većina Beograđana u anketi,ali modernizacija nigde nije išla brzo čak i onda kada su susedni gradovi trošili fondove Eu,a ono što u GSP ne funkioniše to je ljudski faktor,pre svega održavanje voznog parka i tu ne treba filozofija jer sam ja apelovao na Gradsku vlast da postavi profi menadžment kao i uvede kontrolu kvaliteta po ugledu na Nemačku ,jer su to stvari koje se mogu brzo poraviti,uvođenje smart card i gps,i displeja na stajališta će sliku popraviti barem u centru za početak a sve to i treba održavati,dakle uočiti slabosti pa raditi na tome,jednostavno Gradonačelnik Đilas ono što je uspešno uradio u drugim preduzećima sada treba da uradi u GSP i Lošoj organizaciji,javašluku,neradu zada smrtni udarac!
 
Hehe, smesno..ja rekoh sve a i rece ti covek koji je bio tamo, cinjenice i samo cinjenice govore sve! A ako je tebi neka velicina jedini argument, onda je sve jasno...jer velicina grada ne govori ama bas nista niti je to nesto sto cini grad metropolom, naprotiv!
Reci mi, koliko ono bese Bg ima km obilaznice ( autoputa) ? 0km? E vidis Zg ima 50 km (!!) punog profila oko grada ... jel i to mozda skuplje u Bgu? Veci sistem, veci grad ...smesno, a ujedno i tuzno.To ti je samo jedan primer. Ne bih vise polemisao, nije ovo mesto za to, ljudi sve vise izlaze iz zemlje pa vide neke stvari.

p.s. Zagreb tj. Cro nije jos uvek u Eu (kad si vec pominjao tamo neko istrazivanje o EU gradovima) :)
 
Ma razumem ja da ti voliš svoj grad nema ničeg lošeg u tome,ali upoređivati Beograd i Zagreb je nezgodno,pa zar ga Zagrepčani ne zovu mali Beč? a s druge strane to što kažeš bi značilo da je Zagreb veći od Beča i dakako sređeniji,a realno ga prepešačiš za sat vremena bez tramvaja(bio sam!) grad je jako lep i puno se doterao od vremena bivše yu,sa novim travajima je baš usklađen,a veličina grada i te kako je bitna ali i sadržaji ,a u čemu to Beograd nema na svim poljima veće kapacitete od Zagreba, baš bih voleo odgovor,Beograd je uvek imao najveće kulturne,administrativne i ostale kapacitete u ex yu zato je i bio glavni grad ,a i na dobrom delu Balkana,ok napravili obilaznicu i to je to (a i mi je pravimo ali sporo),a šta se danas gradi u Zagrebu usled krize tamo je sve stalo dok Beograd unapređuje infrastrukturu ,a i grad koji je leti pust gde su svi otišli na more ne čini ga baš centrom Evrope, Hrvatska se proglasila turističkom zemljom pa su morali da naprave pre svega puteve ,Zagreb je veliš naručio 100 mercedesovih autobusa ali Beogradu bi trebalo 1.300 takvih, gde su ostale stvari da ti ne nabrajam pa samo most na Adi je među najvećima u Evropi ali da se ne pretvori diskusija u "čiji je veći" jer ga Beograd šije po svim osnovama,i zaista odakle ti ideja da veličina nije bitna? veći sistem veći grad i te kao ima težinu jer su obaveze ,kapaciteti,ulaganja neuporedivo veća ,hoćeš mi reći bio Edinburg ili N.Y sve ti isto? E neće biti,ali ono u čemu se može diskutovati je bogatiji grad ili siromašniji,mada je ova kriza i ti agendu izbacila sa dnevnog reda,svi skupa siromašimo! zar ne?
 
Vrh