Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Eto, nadam se da nisi u pravu. No dobro, našem svetu trebaju i optimisti i realisti. :)

Inače, ako su pre koliko 2 godine domaće firme bile sposobne da tako nešto urade (domaće firme na kraju krajeva rade mnogo kompleksniji softver/hardver za američki kompanije), ne vidim zašto ne bi mogle i sada. No, skoro sam pa siguran da je tender već dogovoren.
 
@vrachar:

niko ne brani manjim sredinama da investiraju u takav sistem. A bilo bi lepo da ga imaju nevezano za Beograd.

@ostali:

sistem za naplatu nije prevelika mudrost, naročito znajući šta su sve domaće softverske firme radile. E sad, druga je stvar koliko vremena treba za to, koja domaća firma je raspoložena da radi sa državnim i gradskim institucijama koje baš i nisu ažurne kad treba da plaćaju, realno je potrebno veliko ulaganje i po pitanju infrastrukture da sve to zaživi, a plašim se da bi kod nas to palo na leđa onog ko to implementira. Malo koja naša firma bi izdržala da sama razvije takav sistem i da onda čeka pare..
 
vrachar":303on0d2 je napisao(la):
jovanovm":303on0d2 je napisao(la):
Inače, ne slažem se sa vračarom, jer po toj logici mi ni autobuse ne bismo koristili - jer je i to nekad bilo "previše za našu sredinu". Treba se truditi da organizujemo i kontrolišemo rad, a ne obrnuto - prihvatiti problem. Finansiranje GSPa ja iskreno ne bih preusmerio na budžet grada, jer mislim da se tako naplaćuje korišćenje prevoza ljudima koji dotični ne koriste. Postoji naravno drugi sistem finansiranja (gde firme plaćaju, jer im tako dolaze i zaposleni i mušterije), ali to je već druga priča - i opet bi išla na grbaču građana. Ovako sa naplatom karata je direktnije i poštenije.
Cuj, ja bih najvise vole da vidim savremene sisteme aplicirane u GSPu Beorad, no bijim se da u datim okolnostima to nije realno. Svaki pokusaj do sada zavrsio se fijaskom pocev od motorola koje su svojevremeno bile poslatvljene u vozila pa pocupane, stajalistista sa vremenom dolaska sledeceg vozila, cuvenih narandzastih aparata za kucanje karata, dugmica za otvaranje vrata u tramvajima, itd... Nasi putnci jos uvek nisu savladali ni ulaz-izlaz tehniku na vratima.
Mislim, ovo je apsolutna besmislica, itekako su putnici "savladali" dugmiće na tramvajima iz Bazela, bez ikakvih problema.
 
Svojevremeno stajala u nekim Katicama - i mislim da ih nije bilo preterano mnogo. A činjenica da se bez ikakvih problema koriste u švajcarcima pre govori da je postojao neki problem sa tim dugmićima u Katicama (ili sama činjenica da su se nalazili u svega nekoliko tramvaja, po izgledu identičnih sa drugima), nego da ljudi nisu bili u stanju da se naviknu da ih koriste.
 
Neki ljudi i dalje udju u zbun kada treba da pritisnu dugme, tj. ne znaju da ga ima. Pa stoje pred vratima i stanica prodje i ne znaju sta ih je snaslo...ali dobro, to je samo zato sto vrlo mali broj vozila koristi taj sistem. Problem nisu 95% korisnika gradskog prevoza kada je to pitanju, jer je sve to prosto i ljudi ce se navici. Problem je onih 5% koji vole da cupaju sedista, zvrljaju flomasterom, ubacuju nesto u automat za kartu tako da se ovaj pokvari, guraju novcic u dugme...i tako to. Ja ne znam kome zapravo unistavanje gradskog prevoza predstavlja zabavu i zasto. Doduse, ja nikada nisam mogao da razumem tu destruktivnost, i poriv recimo da se na sveze okrecenoj fasadi nasvrlja neka glupost, a kamoli da se nesto unistava.
 
Tasteri su bili u skoro svim katicama, ali mislim da su bili samo na prvim i poslednjim vratima, pošto su primarno samo ta vrata bila predviđena za izlaz. Funkcionisalo je malo drugačije, tačnije pritiskom na dugme niste otvarali vrata već obaveštavali vozača da želite izaći, pa tako ako nikog nema da čeka na stanici i niko nije pritisnuo taster tramvaj prolaz bez zadržavanja. Ovakav sistem bi trebalo uvesti kod nas bar na nekim linijama, a korist je višestruka: Prvo se smanjuju nepotrebni zastoji, putnici nešto brže stižu do odredišta, manje se habaju vozila (kočnice + start, dosta goriva), leti ako imaju klimu nema nepotrebnog zagrejavanja salona prilikom otvaranja vrata tj. hlađanja u toku zime itd.
 
stanica trola i 83 kod katanićeve, juče nije bilo

2ckm7r.jpg


ista stvar sa obe strane

dyqc83.jpg


edit: slika u punom formatu klik
nažalost slabo se šta vidi :(

gore levo je mapa na kojoj su označene samo ulice kojima saobraća javni prevoz, desno ona gsp-ova mapa linija, 201 je oznaka stajališta, dole levo položaj na mapi grada, ka desno legenda, pa spisak linija koje tu staju i na kraju spisak korisnih adresa i telefona. sve je dvojezično - na ćirilici (srpski) i latinici (engleski)
 
Ocajno ocajno ps pogledaj zidarev predlog :rant: :rant: :bash:
 
Ne znam za grafiku,ali pohvale što je i na Engleskom tako da i stranci mogu da se lakše snalaze :kafa:
 
mogli su na svakoj stanici d anapisu koje linije staju tu ili u blizini. inace je OK, moglo je naravno bolje, odnosno informativnije
 
Moglo je, ali ovo je ogroman napredak u odnosu na prethodno stanje...
 
medjutim":2nrgt80u je napisao(la):
@vrachar:

niko ne brani manjim sredinama da investiraju u takav sistem. A bilo bi lepo da ga imaju nevezano za Beograd.

@ostali:

sistem za naplatu nije prevelika mudrost, naročito znajući šta su sve domaće softverske firme radile. E sad, druga je stvar koliko vremena treba za to, koja domaća firma je raspoložena da radi sa državnim i gradskim institucijama koje baš i nisu ažurne kad treba da plaćaju, realno je potrebno veliko ulaganje i po pitanju infrastrukture da sve to zaživi, a plašim se da bi kod nas to palo na leđa onog ko to implementira. Malo koja naša firma bi izdržala da sama razvije takav sistem i da onda čeka pare..
Mislim da ste propustili moju informaciju, da se sistem ne prodaju GSP-u, već pobednik tendera učestvuje u ceni karte sa svojim procentom, što drastično menja koncepciju, a takođe u budućnosti i cenu karte.
 
zaffa":1gxk07ew je napisao(la):
stanica trola i 83 kod katanićeve, juče nije bilo

2ckm7r.jpg


ista stvar sa obe strane

dyqc83.jpg


edit: slika u punom formatu klik
nažalost slabo se šta vidi :(

gore levo je mapa na kojoj su označene samo ulice kojima saobraća javni prevoz, desno ona gsp-ova mapa linija, 201 je oznaka stajališta, dole levo položaj na mapi grada, ka desno legenda, pa spisak linija koje tu staju i na kraju spisak korisnih adresa i telefona. sve je dvojezično - na ćirilici (srpski) i latinici (engleski)
Ovo je poprilican napredak. Jedino mi smeta ova raspad zelena boja, sve ostalo je u odnosu na dosadasnje karte extra.
 
ALI u odnosu na zidarev predlog nelose trebalo je stavti mapu svih linija ala zidar pa ovu sa izdvojenim linijama koje tu staju uz obaveznu naznaku mjesta za moguca presjedanja.Ps sta im znaci ono srce :kafa:
 
Ovo je oooogroman napredak,naravno ima mesta za ispravke
 
Lepo! bas je lepo, ne znam ko ima sta protiv. Samo se plasim da pored nasih olosa i huligana....tesko da ce dugo biti ova tabla cista...
 
interesantno je da na tabli nema oznake ni gspa ni direkcije za prevoz, a video sam jednog u majici masel kako se mota oko table i slika je tako da su možda i oni umešali prste. i rekao bih da sada sve stanice od katanićeve pa do prve posle krsta imaju tablu
 
Šuška se da ćemo uskoro morati samo da ulazimo na prednja vrata i pokazujemo kartu vozaču, sistem kao u NS
shock.gif
shock.gif
shock.gif
 
Vrh