Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

avatar_one":89fdm3v8 je napisao(la):
U Londonu sam uzeo Oyster Card, sistem radi bez ikakvih problema - fiksna cena autobuske karte, metro u zavisnosti koliko se vozis (od kad udjes u stanicu, pa u zavisnosti kad izadjes iz metroa), moze da se dopuni na automatima, preko neta, kako god hocete. Neverovatno je da cemo mi, slicno Australi, da izmisljamo rupu na saksiji. Naravno da nije jeftino uzeti tudje iskustvo mada mislim da in the long run se vidshe isplati nego dok se ispeglaju "decije bolesti" kao novog sistema. Elem, posto metro nemamo, verujem da nekako moze da se iskombinuje nas Oyster da naplacuje koliko se vozis, iako bi upadanje u guzvu platili dodatno na taj nacin.. Stagod da se izabere samo da se ne izmislja novo kad vec postoji smisljeno - implementirati to pa onda dalje razvijati.
Oyster je cool sistem, ali sam ja uzimao nedeljnu kartu jer me mrzelo da pratim koliko imam para. ovako samo provučem i gotovo
 
Valjda ćemo ga dočekati kod nas :kafa: rekoše da će 10.da objave rezultat tendera pa ih nema da se glasnu?
 
@c.s.i.

Samo ih smaraj, i treba tako. Jedini nacin da se u Beogradu nesto pokrene je davljenje, uporno i strpljivo.
Pozitivno je da je direkcija uopste udostojila gradjanina odgovorom.

Pismo otvara par pitanja

- koja li je definicija "u najskorijem periodu"?

- Zasto se stavlja informativni pano samo na stajalistima sa "izrazitim protokom putnika" a ne na SVAKOM? (sta da radim kada se nadjem u Mirijevu a ne znam kraj?)

- Posto je verovatno u pitanju informativni pano koji radi Masel (mozete ga videti na tramvajskoj stanici na pocetku Dusanove-Dorcol,Knjeginje Ljubice), kuku nama.
Naravno dobro je da su pano napravili ali mogli su barem na internetu da pogledaju kako to treba da izgleda a ne daj boze da odu licno da vide negde preko.
Naime nema detaljne mape grada sa svim linijama prevoza. Nema detaljne mape okoline stanice. Stoji samo polovicna mapa centra sa Masel izumom: "na mapi su ucrtane samo ulice kojim saobraca gradski prevoz". Ko trazi Obilicev venac ili skadarsku moze slobodno da produzi dalje.
A i mogli su da napisu Dorcol sa "ć".

Na svu srecu pod rubrikom "korisne informacije" prva stavka nije hitna pomoc vec "direkcija za javni prevoz" sa sve telefonom i websajtom.
 
Evo slike panoa

Pano ima samo jedno lice, isti je sadrzaj sa obe strane stanice.

Izvinite sbog blica, vec se bilo smrknulo

11_masel-info-pano.gif
 
A zar dole ne staju tramvaji i 24, 26 odvojeno? Doduse ne znam za ovaj smer B...
 
hahahaha:) Sta mislite da li bi se stari ikarbusi mogli malo izmeniti, da se stavi neka izolacija buke, neonke, lepsi enterijer i to... to bi bilo 100tinjak vozila
 
@ Pauli i 2012 Ko je od vas dvojice u pravu, moze da se ustanovi jednostavnim poredjenjem za kojim ne moramo ici dalje od naseg pasaluka. Uporedite Lastu i GSP. Sta smo zakljucili?
 
Paaa.. :rolleyes: zaključili smo da GSP treba novi menadžment i sistem kvaliteta,ljudski faktor je zakazao a ne roboti.. :kafa:
 
Naravno da je ljudski faktor u pitanju i da on sve kroji...pare su u ovom slucaju na drugom mestu i ja o tome pricam svo vreme. O poredjenju Laste i GSPa ne bih mogao da govorim posto ne zivim u Bgu pa nisam upicen u te 'finese' o razlikama u pojedinacnim vozilima...no, ja mislim da je problem na nivou celog grada i sistema a to je da ne mogu uvesti ozvucenje, napraviti mape linije i zalepiti bukvalno u svako vozilo (secate se oblasti iz radionice gde smo mi to radili i crtali te mape?), sistem karata itd. .. mislim da ni Lasta tu nije bolja, zar na? Posto stanice i obelezavanje linija ne mogu raditi oni, kao ni ozvucenje, novi sistem karata itd. Odrzavanje u smislu cistoce i slicno je opet vazna stavka, tu se mozda razlikuje al sveukupno je katastrofa bas zbog ljudskog faktora! Jer stari tramvaji voze i ovde u Becu (cak su neki kao biblija stari sa drvenim podom!) al kad covek udje u takav tramvaj odmah mu je utisak da je to odrzavano, negovano, da cujes lep glas koji ti saopsti gde da sidjes, imas ociscene prozore i normalno osvetljenje....jednostavno, kao stari komad namestaja koji se cuva i odrzava.
I nikako mi nije jasno kako to ne moze da se promeni, makar malo taj odnos pre svega u samom preduzecu i sto se tice kadra...koliko ljudi ima samo na ovom forumu koji znaju kako funkcionisu sistemi prevoza sirom Evrope (evo 2012 se zanima za metro npr.), pise se o kolosecima ove ili one sirine, kapacitetu, raznim tarfinim sistemima... a sta rade ovi kojima je to posao? Ma ne znaju a i nece nista da urade...kad cak i gradonacelnik ide po Becu da gleda (hej gleda?) metro, spucali su na taj put hiljade eura verujem sto je ravno da su sredili unutrasnjost 50 autobusa! Dakle, sve mi to lici kao na jedan kompletan haos pre svega u glavama bez volje da se izaberu pravi ljudi da konacno nesto i urade!

Ja sa pisao tom GSPu vec vise puta, i to rusilacki, ma nacrnio sam ih i sto je najgore, za sve sto sam rekao imao sam argument i odgovarajuce poredjenje...jer cini mi se da to 'pali' kod ljudi da pocnu da razmisljaju i nesto promene...al verovatno im je sve ostalo na nivou razmisljanja u tom trenutku dok su to citali. Na sva moja banalna pitanja o sistemu karata, zasto ne mogu da odstampaju mapu rute svake linije i postave u vozila (cak sam im rekao da cu ja da im platim stampanje, papir i zar ih nije sramota) odgovorili su sa molbom za strpljenje (pazi ovo) i da rade na tome....haha, to bilo 2008, rade jos:) i radice....:kafa:

na to sam rekao, hvala gospodo, nemojte mene moliti za strpljenje jer ja vise ne zivim u tom gradu i strasno puno strpljenja imam (za kritike pre svega) s obizrom da sam u drugacije sredjenom sistemu gde imam sav konfor koji zelim i vama i ljudima dole, pa zato i pisem!

I na to sam od ludog GSPa dobio jos jedan odgovor...najludji :) napisli mi 'Zelimo i mi to nama samima, ali nije sve u zeljama' aaaa :| (uz jos neko naglabanje da su poceli da rade studiju izvodljivosti :)rolleyes:) pa ce kao uskoro biti promena...)

mislim se ja, pa i nije sve u zeljama...ima nesto i u radu ;)
 
Pa šta da ti kažem,razumem ja da pogled iz uređenog sistema izgleda tako,ali nismo imali ne smetani razvoj kao Beč nažalost a i mnogi gradovi iz Eu nisu dostigli taj nivo,kao što vidimo u Beogradu je veći problem ljudski faktor od nivoa tehničke opremljenosti,ali imamo jako sposobnog Gradonačelnika, pa s obzirom da naše pritužbe dolaze do njega nadajmo se da će ove stvari urediti i dovesti ih na pristojan nivo,eto stižu novi Trolejbusi,Tramvaji,pa i renovirani vozovovi,nove pruge,ali sve to i treba održavati ima i napredka centar za upravljanje saobraćajem je proradio,za sada 110 raskrsnica je pod video nadzorom 24 h, tako da se reaguje u slučaju zastoja ili drugih stvari,ako nam uvedu obećani Smart sistem,Gps , onda su barem ove stvari na nivou Beča,ali htedoh da te pitam,kako se u Beču nose sa vandalizmom prema vozilima,stajalištima i sl. koliko ga ima? Da li je uveden video nadzor u svim vozilima ?
 
2012, nepopravljivi optimista :)

Kad bi, u nekom idealnom slucaju, sposobni gradonacelnik[i/] postavio 20 novih ljudi, recimo iz nemacke, u menadzment GSPa, isti bi posle nekoliko nedelja pobegli glavom bez obzira :)
Radi se o tome da, iako riba smrdi od glave, ova nasa riba smrdi cela. U pitanju su navike ljudi, odnos prema poslu, imovini, kolegama... Sve to je decenijama degradiralo, i trebace decenije da se popravi :(
 
Pa uzmite primer održavanje. Kod nas radnici za održavanje čistoće autobusa malo počiste bus :rolleyes: U inostranstvu, posebno leti koriste crevo i operu salon autobusa! Ne razumem zašto je to toliko teško kod nas uraditi. U nekim gradovima je obavezna i dezinfekcija svake večeri!
 
2012":kmgleq4a je napisao(la):
Pa šta da ti kažem,razumem ja da pogled iz uređenog sistema izgleda tako,ali nismo imali ne smetani razvoj kao Beč nažalost a i mnogi gradovi iz Eu nisu dostigli taj nivo,kao što vidimo u Beogradu je veći problem ljudski faktor od nivoa tehničke opremljenosti,ali imamo jako sposobnog Gradonačelnika, pa s obzirom da naše pritužbe dolaze do njega nadajmo se da će ove stvari urediti i dovesti ih na pristojan nivo,eto stižu novi Trolejbusi,Tramvaji,pa i renovirani vozovovi,nove pruge,ali sve to i treba održavati ima i napredka centar za upravljanje saobraćajem je proradio,za sada 110 raskrsnica je pod video nadzorom 24 h, tako da se reaguje u slučaju zastoja ili drugih stvari,ako nam uvedu obećani Smart sistem,Gps , onda su barem ove stvari na nivou Beča,ali htedoh da te pitam,kako se u Beču nose sa vandalizmom prema vozilima,stajalištima i sl. koliko ga ima? Da li je uveden video nadzor u svim vozilima ?
2012. sve nekako promasis temu i poentu onog sto sam rekao...kakve veze ima sto Bec ima nesmetani razvoj, da li sam ja mozda pisao da je krs zato sto nemamo 5 linija metroa, najnovija vozila i slicno? Naravno da nisam i nemoj vise ta vadjenja...a mi mali, siromasni, ratovi i inflacije, pa razumite...da li je Zagreb i Hrvatska imala neometan razvoj, eto konkretnog poredjenja o kome je prvobitno i bilo reci? Pustimo cak i Zagreb, gle u jednom malom Osijeku sa mogu misliti koliko malim budzetom, velicine naseg Kragujevca voze novi Skodini tramvaji, imaju ozvucenje i najave stanica, perfektno cisti zamisli...zar sve to toliko kosta da treba neometan razvoj i ko zna sta? Ponavljam, bez kupovine novih vozila, vecih ulagnja i sl. bilo bi neuporedivo bolje kada bi se povelo racuna o nekim stvarima....cistoci i informativnosti koja treba da sluzi putnicima. Ovako cak i nova vozila koja stignu, bez nekih standarda tipa mapa i ozvucenja (a jos i znamo kakvog odrzavanja sto se higijene tice) ostavljaju utisak opste neodgovornosti i zapustenosti.

Btw. o kakvom smart sistemu pricas, sta su obecali? Sve sto treba je uvesti taj novi sistem karata (koji je i bio pre), jedan prijatan glas i najavu jedinstvenu za ceo sistem i mape svuda u vozilima i to je to...a za higijenu, pranje i slicno, nek je Bog upomoc...kao sto rece neko tu, treba dovesti nemce pa da ih discipliniju...kao sto kasirka u Pekabeti ceo dan kasira, kao sto profesor u skoli ceo dan prica jedno te isto, ima i oni da peru ali tako da bude cisto.
 
u berlinu znam do vozač autobusa na svakoj poslednjoj stanici prođe kroz bus, proveri da li je sve u redu, pokupi smeće i slično. da li možete da zamislite nekog od naših šofer ada tako nešto radi :rolleyes: a o održavanju starih vozila da ne pričamo, zato se i ne radujem bog zna koliko novim vozilima jer znam da će već posle godinu-dve biti ofucana i išarana..
 
Hehe, da prodje kroz bus? Ma ajde, nemoj molim te, kakvi to...mora da se iskulira malo, da se zapali cigareta i sl. :)

U Becu na poslednjoj stanici linije metroa na peronu cekaju po dvoje cistaca u zelenom koji odmah ulaze, verovatno 5 minuta pokupe po vagonima ukoliko ima necega i voz se okrece i ide dalje.
Btw. velika vecina tih cistaca su upravo Srbi i Bosanci i bas pre neki dan sam izasao na poslednjoj stanici U4 i stoje tako dve zene, jedna buca onako ljuta, cujem kako na srpskom kaze...'je*o im mater svapsku, kad pre dodje ni cigaru ne stigoh da ispusim' :laugh:
 
Nemojte tako, ima šofera koji održavaju i čuvaju svoja vozila.
 
ma ok, naravno da ima, ali radi se o tome da tako nešto treba da postane pravilo, a ne izuzetak, kao uostalom i mnogo drugih stvari u gsp-u
 
Čak dolaze u sukob sa vozačima iz druge smene ako se ne ophode dobro prema vozilima.

Dalje, nadam se da će ova nova renumeracije doneti bolju organizaciju gradskog prevoza, pošto je običaj da se vozila ne šetaju toliko sa linije na liniju. Takođe kod nas se ne vodi računa da recimo svaka linija ima određeni broj niskopodnih vozila, pa tako recimo na liniji 35 ili 32 skoro su sva vozila niskopodna, dok na nekim linijama ih nema uopšte.
 
Tako je,recimo ne razumem zašto se prioritet za nova niskopodna vozila ne daje centru Trg,Terazije kroz koji prolaze tek nekoliko linija jer to je bitno za imidž grada,ono što ima najbolje treba ipak pustiti prvo kroz centar eto nove trole će popraviti taj imidž,a onda iza njih recimo ide 31 na potezu Terazije -Slavija kanta od autobusa koja bljuje naftu oko sebe i turiste,iskrzana jednom rečju Grozno! dok niskopodni idu na neku periferiju nema logike,a ovo za održavanje sve što rekoste potpisujem sve ali i za neverovati da je za čišćenje vozila nije potrebna svemirska organizacija,već smo preneti eto taj sistem iz Beča kada su već znali da se šetaju do tamo mogli su nešto i da vide,a ovo za strani menadžment pa njima je lakše da uvedu red jer nema rodbinskih i ostalih partijskih veza ako ne štimaš kao šraf u organizaciji posla sklone te i da vidite kako bi se razradili neradnici,alternativa je uvođenje robota,dakle uvođenje sistema kvaliteta u održavnje voznog parka u svim segmentima treba da bude izuzetna agenda za gradsku vlast,to će uveriti građane da se isplate ulaganja u GSp kao i pravilo da se prevoz plaća,e ovo što @Pauli za Smart card sistem,radi se elektromskoj naplati najnovije generacije putem magneta i čipa uz elektronsku dopunu i omogućava ljudima da sa jednom karticom koriste sve vidove prevoza Metro i Gradsku železnicu,po principu kreditne kartice.
ov-chipkaart650.jpg

21322
21316
21716

pkaartgeneriekachterkant
persoonlijkeovchipkaart
afbautomaat3

I da podsetim Gradsku Vlast da se kod uvođenja ovog sistema u Amsterdamu sprovodi kampanja koja je stalna i upoznaje građane sa prednostima i načinom korišćenja
 
Slučajno pronađoh ove slike. Očigledno IK-112N

GSP1.jpg

GSP2.jpg

GSP3.jpg


Izvinjavam se ako su već bile okačene.
 
Vrh