Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Tako ispada, a do 2033. još uslovno 120-ak trola (planirano 76 solo + 78 zglob, možda zaokruže na 160), ukoliko izgrade planiranu infrastrukturu u roku.

Prema planu do 2033. grad bi trebalo da raspolaže voznim parkom sačinjenim od ≈40 metro vozova (maksimum ≈160 vagona), ≈40 vozova gradske železnice (minimum ≈160 vagona), ≈175 tramvaja kapaciteta ≈200 putnika (L≈32m), ≈155 trola i ≈500+200? autobusa namenjenim gradskim linijama.

Kad se sabere kapacitet svih vozila ponuđeni kapacitet sistema biće nešto veći od postojećeg (shodno uvećenju grada), no daleko efikasniji, imajući u vidu manji udeo drumskog podsistema. Što se zaštite životne sredine tiče, uključujući trolejbuse i elektrobuse značajno će biti povećan broj kilometara elektro vozila, a kada se tome doda i CNG ostatak autobusa biće postignuta dodatna redukcija u odnosu na vozni park baziran na dizel pogonu.

Nego, Vesić reče da ukidaju dizel do 2027. iako autobusi nabavljeni od 2013. na ovamo ne bi trebalo da budu povučeni na osnovu starosti najranije 2033. (o solo Euro 6 i da ne govorim, a njih ima mnogo više). Primera radi, 200 Urbina 18 bi trebalo da pošalju na ljudski remont. Solarisi bi u naredne dve godine trebalo da budu kao novi, još i bolji, unapređeni, ali sudeći po izjavama zvaničnika ne žele da ih pipaju, već da ih izrabe do te mere da ih povuku 5 godina ranije.

U dokumentaciji nacrta razvoja JLPP navedena je gradnja novih pogona planiranih za održavanje autobusa, od kojih bi Zemun bio premešten u novi kapaciteta 10 vozila više (150 umesto 140), Vrbin Potok kod Orlovače za 250 autobusa, i Kosmaj 2 za nekih 50-ak CNG autobusa (ostalo e-vuča). Ukupan kapacitet postojećih pogona Zemun, Kosmaj (1), Karaburma i Novi Beograd iznosi 790 vozila, dok bi planirani kapacitet novog Zemuna, Kosmaja 1 i 2 i Vrbinog Potoka bez Novog Beograda i Karaburme iznosio 100 vozila manje.

depoi_1.jpg

depoi_2.jpg

Nije ovo dobar raspored. Umesto Zemuna i Novog Beograda treba Bežanijska kosa na suprotnom delu autoputa od Kosmaja, a umesto Karaburme Zrenjaninski Put tako da sva četiri formiraju romb, te ravnomerno pokriju sve delove grada. Lokacija tramvajskog depoa je loša, s obzirom da se nalazi usred planirane razvojne zone (ekvivalent gradnje depoa između Sajma i Gazele kod Jugošpeda). Tramvajske depoe treba pomeriti na Karaburmu (kod postojećeg autobuskog pogona), odnosno iza Dr. Ivana Ribara ili na Bežanijsku Kosu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870709#p870709:uc6xbbsj je napisao(la):
Astrotrain » 10 Avg 2021, 17:48[/url]":uc6xbbsj]https://www.b92.net/lokal/beograd/drustvo-beograd-kupuje-sto-zglobnih-autobusa-na-prirodni-gas-u-pripremi-i-tender-za-nove-tramvaje-1905170


Beograd kupuje sto zglobnih autobusa na prirodni gas: U pripremi i tender za nove tramvaje
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je danas da je završen tender za kupovinu sto zglobnih autobusa na prirodni gas.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Nadam se da će biti Solaris <3
 
Nešto ne verujem da će biti Solaris, pogotovo što bi se njihova vozila čekala dosta dugo.

Mada nada poslednja umire.

Vesiću, ako čitaš ovo, nabavi Solarise, opraštam ti za sve fijasko projekte u gradu :D

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Priča se da je tender namešten za BMC i S lizing...
Eventualno SDT (uvoznik Solarisa) može to dobiti kao kompenzaciju, jer im nije prošla ona namestaljka sa školskim busevima po duplim cenama...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870843#p870843:3qh0elgf je napisao(la):
Zezeljko » 11 Aug 2021 12:38 am[/url]":3qh0elgf]Nešto ne verujem da će biti Solaris, pogotovo što bi se njihova vozila čekala dosta dugo.

Mada nada poslednja umire.

Vesiću, ako čitaš ovo, nabavi Solarise, opraštam ti za sve fijasko projekte u gradu :D

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Solaris predstavlja idealan izbor ne samo zbog odličnog odnosa cena-kvalitet već i radi unifikacije autobuskog, elektrobuskog i trolejbuskog voznog parka (Urbino/Trollino), pri čemu je u vlasništvu CAF-a čije tramvaje već imamo, a čija ponovna nabavka sudeći prema najavama nije isključena. Osim toga pomenuti proizvođač nesumnjivo bi ponudio kvalitetnije rešenje za BG:Voz od ruskog, dok bi naredne serije metro garnitura nabavljanih prilikom širenja mreže svakako bile povoljnije od prvih francuskih.

Ukoliko žele da investiraju u budućnost (sa metro sistemom) učinili bi sve da razviju ozbiljniju saradnju sa CAF-om (Solarisom).

Nisam video tendersku dokumentaciju. Pitam se ko će dobiti posao. Inače Solaris je 200 vozila isporučio prilično brzo:
http://www.beograd.rs/lat/prvih-deset-s ... -beograda/
http://www.autobusi.net/203-zglobna-sol ... a-beograd/

Od završetka tendera rok za isporuku 200 vozila bio je 9 meseci. Sada imamo duplo manje i duplo kraći rok, samo je pitanje da li proizvođač ima dovoljno slobodnih slotova.
 
Да је било памети, поклонили би Икарбус Соларису одавно.
 
Ikarbus je platio cenu svoje lokacije, za par godina će tu nići neki Ikar city...
 
A могли су да буду Соларис за Руско тржиште.
 
Још само Соларис да хоће да пими поклон....
Пта би са оним Кинезима и многообећаваним електробусима? Црко коњ?

Руси су своју индустрију подигли, скоро да ништа не увозе од градских аутобуса.
 
О кинезима и Икару нико ништа није причао. Верујем да је неко способан могао да среди продају за мале паре Икара Соларису.
 
Ma naravno, ceo svet se otima za Ruske autobuse... :kafa:


Negooo, smešno mi ovo kako Vesiću i ekipi ne smeta da se grad cele godine davi u dimčugama od grejanja, smradovima od farmi, isparenjima od deponija... ali kad se radi o auspusima, tu mora da bude sve na prirodni gas. :laugh:


Kao, pobiće nas EURO 5 auspusi a dimnjaci i deponije neće...
 
Верујем да би они исфорсирали и гасификацију домаћинстава, да могу све да натерају на исту :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870841#p870841:2grea32a je napisao(la):
Žika » Sre Avg 11, 2021 1:07 am[/url]":2grea32a]Kako će rešiti punionice za tolika vozila ?
NS ima jednu punionicu (tri pumpe valjda) u centralnoj garaži za 114 CNG i solo i zgob autobusa.
 
Ne verujem da ima velike razlike u ceni samog autobusa, već je to verovatno do lizinga. Mada je teško govoriti bilo šta dok ne objave zvanično odluku...
 
Iskreno se nadam da neće biti BMC.
Razlika u kvalitetu je ogromna.
Ovi novi (potencijalni) Solarisi će biti dugovečni, za razliku od ovih Osmanlijskih :D
 
Ljudi moji, definitivno je Solaris, čak je ponuda i jeftinija od BMC-a:

"Naime, pristigle su ponude poljskog "Solarisa" i konzorcijuma na čelu sa beogradskom kompanijom "M. P. N. Promet" preko koje je grad već kupio turske BMC autobuse, pišu Novosti.

Kako je navedeno u zapisniku o otvaranju ponuda, prva je stigla 6. avgusta, a ponuđač je "M. P. N. Promet doo" Beograd. Oni su dali ponudu u vrednosti od 41.080.799 evra sa PDV.

Druga ponuda stigla je 9. avgusta, dan pred otvaranje ponuda. Kompanija "Solaris" ponudila je 100 dugih vozila po ceni od 39.648.000 evra sa PDV-om. To je za 1,4 miliona evra manje od ponude koju je dao beogradski zastupnik. Obe kompanije dale su garantni period od tri godine.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je u utorak da su "ponude predale dve kompanije, a obe su evropske, s tim što je jedna iz Evropske unije". Pošto komisija analizira obe ponude, doneće odluku. Ako su obe validne, kriterijum je najniža ponuđena cena.

Uslovi ovog tendera su bili takvi da je traženo da se autobusi kupe na lizing. S obzirom na to da su korišćene evropske povlastice, deset odsto svih sredstava koja budu utrošena biće vraćena Gradskom saobraćajnom preduzeću, jer se stari autobusi sa dizel motorima menjaju ekološkim vozilima.

Kako podseća list, Grad je aprila 2019. od kompanije "M.P.N. Promet doo" Beograd kupio 70 novih niskopodnih solo autobusa proizvođača BMC iz Turske. Od ove kompanije i grad Novi Sad nedavno je kupio zglobne autobuse. Beograd je "Solarisove" autobuse kupio marta 2013. godine i od tada ovi zglobovi voze po celom gradu, na najprometnijim linijama poput linija 18 i 31. Nabavka je finansirana kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj, u iznosu od 65 miliona evra. Ugovor je predvideo nabavku autobusa sa pratećom opremom, uslugama i obukom."

Izvor: https://www.b92.net/lokal/beograd/ekono ... as-1906000

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Nadam se samo da neće naći neku šuntavu zamerku, da nešto ne odgovara tenderu, pa da odbiju u korist kumova.
 
Ja se sve tešim da će zbog izbora sledeće godine biti razumni i da će uzeti jednom kvalitetna vozila.

Vesiću, opet kažem, ako čitaš ovo, ne razmišljaj, uzimaj tih 100 Solarisa, to ti je nabavka za budućnost.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Vesiću je ovo najverovatnije poslednji mandat, zato se toliko aktivirao. Tako da bi bilo najbolje da ode uz Boom, kao čovek koji je nabavio Solaris. :laugh:
 
https://rs.n1info.com/biznis/cls-poznat ... -beogradu/

Centar za lokalnu samoupravu (CLS) saopštio je da je, kako je, kaže, i ranije najavljivao, "MPN promet", uvoznik turskih autobusa BMC, "pobednik na 'tenderu' za 100 zglobnih autobusa na gas u Beogradu".

„Kao što je Centar za lokalnu samoupravu mesecima najavljivao, uvoznik turskih autobusa BMC ‘MPN promet’, uz podršku S-Lizinga, pobednik je na ‘tenderu’ za 100 zlobnih autobusa na gas u Beogradu. Kako je moguće da su CLS, ali i mnoge druge organizacije, unapred znali ko će dobiti ovaj kapitalni posao? Možda zato što je tender grubo i bezobrazno namešten? Pitamo i da li je istina da se na tender javio drugi ponuđač sa nižom cenom i boljim proizvodom, ali je odbijen iz proceduralnih razloga“, saopšteno je iz CLS.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Vrh