Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.329
- Pohvaljen
- 2.960
Tako ispada, a do 2033. još uslovno 120-ak trola (planirano 76 solo + 78 zglob, možda zaokruže na 160), ukoliko izgrade planiranu infrastrukturu u roku.
Prema planu do 2033. grad bi trebalo da raspolaže voznim parkom sačinjenim od ≈40 metro vozova (maksimum ≈160 vagona), ≈40 vozova gradske železnice (minimum ≈160 vagona), ≈175 tramvaja kapaciteta ≈200 putnika (L≈32m), ≈155 trola i ≈500+200? autobusa namenjenim gradskim linijama.
Kad se sabere kapacitet svih vozila ponuđeni kapacitet sistema biće nešto veći od postojećeg (shodno uvećenju grada), no daleko efikasniji, imajući u vidu manji udeo drumskog podsistema. Što se zaštite životne sredine tiče, uključujući trolejbuse i elektrobuse značajno će biti povećan broj kilometara elektro vozila, a kada se tome doda i CNG ostatak autobusa biće postignuta dodatna redukcija u odnosu na vozni park baziran na dizel pogonu.
Nego, Vesić reče da ukidaju dizel do 2027. iako autobusi nabavljeni od 2013. na ovamo ne bi trebalo da budu povučeni na osnovu starosti najranije 2033. (o solo Euro 6 i da ne govorim, a njih ima mnogo više). Primera radi, 200 Urbina 18 bi trebalo da pošalju na ljudski remont. Solarisi bi u naredne dve godine trebalo da budu kao novi, još i bolji, unapređeni, ali sudeći po izjavama zvaničnika ne žele da ih pipaju, već da ih izrabe do te mere da ih povuku 5 godina ranije.
U dokumentaciji nacrta razvoja JLPP navedena je gradnja novih pogona planiranih za održavanje autobusa, od kojih bi Zemun bio premešten u novi kapaciteta 10 vozila više (150 umesto 140), Vrbin Potok kod Orlovače za 250 autobusa, i Kosmaj 2 za nekih 50-ak CNG autobusa (ostalo e-vuča). Ukupan kapacitet postojećih pogona Zemun, Kosmaj (1), Karaburma i Novi Beograd iznosi 790 vozila, dok bi planirani kapacitet novog Zemuna, Kosmaja 1 i 2 i Vrbinog Potoka bez Novog Beograda i Karaburme iznosio 100 vozila manje.
Nije ovo dobar raspored. Umesto Zemuna i Novog Beograda treba Bežanijska kosa na suprotnom delu autoputa od Kosmaja, a umesto Karaburme Zrenjaninski Put tako da sva četiri formiraju romb, te ravnomerno pokriju sve delove grada. Lokacija tramvajskog depoa je loša, s obzirom da se nalazi usred planirane razvojne zone (ekvivalent gradnje depoa između Sajma i Gazele kod Jugošpeda). Tramvajske depoe treba pomeriti na Karaburmu (kod postojećeg autobuskog pogona), odnosno iza Dr. Ivana Ribara ili na Bežanijsku Kosu.
Prema planu do 2033. grad bi trebalo da raspolaže voznim parkom sačinjenim od ≈40 metro vozova (maksimum ≈160 vagona), ≈40 vozova gradske železnice (minimum ≈160 vagona), ≈175 tramvaja kapaciteta ≈200 putnika (L≈32m), ≈155 trola i ≈500+200? autobusa namenjenim gradskim linijama.
Kad se sabere kapacitet svih vozila ponuđeni kapacitet sistema biće nešto veći od postojećeg (shodno uvećenju grada), no daleko efikasniji, imajući u vidu manji udeo drumskog podsistema. Što se zaštite životne sredine tiče, uključujući trolejbuse i elektrobuse značajno će biti povećan broj kilometara elektro vozila, a kada se tome doda i CNG ostatak autobusa biće postignuta dodatna redukcija u odnosu na vozni park baziran na dizel pogonu.
Nego, Vesić reče da ukidaju dizel do 2027. iako autobusi nabavljeni od 2013. na ovamo ne bi trebalo da budu povučeni na osnovu starosti najranije 2033. (o solo Euro 6 i da ne govorim, a njih ima mnogo više). Primera radi, 200 Urbina 18 bi trebalo da pošalju na ljudski remont. Solarisi bi u naredne dve godine trebalo da budu kao novi, još i bolji, unapređeni, ali sudeći po izjavama zvaničnika ne žele da ih pipaju, već da ih izrabe do te mere da ih povuku 5 godina ranije.
U dokumentaciji nacrta razvoja JLPP navedena je gradnja novih pogona planiranih za održavanje autobusa, od kojih bi Zemun bio premešten u novi kapaciteta 10 vozila više (150 umesto 140), Vrbin Potok kod Orlovače za 250 autobusa, i Kosmaj 2 za nekih 50-ak CNG autobusa (ostalo e-vuča). Ukupan kapacitet postojećih pogona Zemun, Kosmaj (1), Karaburma i Novi Beograd iznosi 790 vozila, dok bi planirani kapacitet novog Zemuna, Kosmaja 1 i 2 i Vrbinog Potoka bez Novog Beograda i Karaburme iznosio 100 vozila manje.
Nije ovo dobar raspored. Umesto Zemuna i Novog Beograda treba Bežanijska kosa na suprotnom delu autoputa od Kosmaja, a umesto Karaburme Zrenjaninski Put tako da sva četiri formiraju romb, te ravnomerno pokriju sve delove grada. Lokacija tramvajskog depoa je loša, s obzirom da se nalazi usred planirane razvojne zone (ekvivalent gradnje depoa između Sajma i Gazele kod Jugošpeda). Tramvajske depoe treba pomeriti na Karaburmu (kod postojećeg autobuskog pogona), odnosno iza Dr. Ivana Ribara ili na Bežanijsku Kosu.