Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Можда се и знало, али да нису огрезли у бахатости као нико други, бар би наместили да се не види да смо за веће паре одабрали другоразредне турске аутобусе уместо Солариса.

Бар се неки привид смисла досад, углавном, чувао. Лично, сматрам да је Рубикон пређен укидањем железничке станице, да су видели да могу све и да отад дивљају како им воља, помало чак и више него што би требало, намерно. И ово са аутобусима је, нажалост, само цртица у односу на лудачки план метроа.

Београд - најгори град.
 
Град Београд купио стотину зглобних аутобуса са погоном на компримовани природни гас

...

Укупна вредност уговора за 100 возила износи 34.233.999 евра. Вредност једног возила износи 342.339,99 евра, од чега је цена возила 279.500 евра, лизинг накнада 38.239,33 евра и цена комплетног сервисирања и одржавања возила у периоду од три године 24.600 евра. Од вредности овог уговора ЈКП ГСП „Београд” остварује поврат од 10 одсто на основу „зелене линије” финансијског лизинга, па је укупна цена десет одсто нижа.

...
image.jpg
 
Nova Ekonomija: Zaustavljena nabavka novih autobusa za GSP, podnet zahtev za zaštitu prava

Hoće li grad tek tako "pojesti" 25 Solarisa?

(342300x1,18)x100=40391400€
(281000x1,18)x100=33158000€

(40391400-33158000)/281000=25,74

Tačno 125 komada kvalitetnijih vozila + povraćaj. A ukoliko ne uzmu 25 više ostaje im još više za elektro. Recimo da bi na taj način umesto gomilanja solo elektrobusa mogli lepo da ulože u zglobne koje bi, ukoliko bi bili nabavljeni pre zglobnih trola bili u stanju odmah rasporede na najopterećenije trolejbuske linije (ne mislim na kapabuse naravno), te da na taj način unaprede problematične delove mreže linija. Bilo da se opredele za više zglobnih CNG ili zglobnih elektro odluka ne može biti loša.

Inače, Solaris nije "kuče od juče" uzevši u obzir mogućnost dobijanja sledećih najavljenih tendera.
 
vesti-iveco-gsp-lift-slika-07.jpg


Beogradskom GSP-u isporučena specijalna vozila za popravku kontakt mreže
03.08.2021 Isporučena dva SPECIJALNA VOZILA ZA POPRAVKU KONTAKTE MREŽE JKP Gradsko Saobraćajno Preduzeće Beograd.

Osnovne karakteristike:

Vozilo IVECO EUROCARGO ML160 E28 (Euro 6)
Radionica za radnike (opremljena klimom i grejanjem)
Podizna platforma sa korpom dohvatne visine 8m i bočnog dohvata 3,5m
Trostepeni sistem zaštite od visokog napona sa drvenom ogradom koja se sklapa
Nosivost platforme 500kg
https://www.srboauto.rs/sr/beogradskom-gsp-u-isporucena-specijalna-vozila-za-popravku-kontakt-mreze/
 
Изгледа да овај Ивеко мења стару Дајц кулу.
 
GSP se modernizovao u tajno društvo, sva četri domena su im nedostupna, jer su proglašeni nebezbednima. :)
 
Probao firefox, edge, operu, i internet explorer, i nijedan ne prihvata. Probao preko windows 7 desktop računara.
 
Primetio sam da u PDF redu vožnje koji se nalazi na sajtu GSP mnoge linije imaju zvezdicu ili fusnotu * iznad minutaže polaska sa terminusa. Pošto na sajtu nema nikakve napomene, da li je neko obavešten o čemu je reč?
 
Koliko se ja sećam, to bi trebalo da označava polaske koje ostvaruju niskopodna vozila.
 
Te zvezdice koliko sam video postoje samo na tramvajskim polascima, moguće je da označavaju polaske gde saobraća CAF Urbos, koji je trenutno jedini niskopodni tramvaj u voznom parku GSP-a. Ima smisla, nema nijedne zvezdice u redovima vožnje dvojke, petice, šestice, desetke, jedanaestice, dvanaestice, na njima baš nikada nisam ni video da vozi neki CAF.

Mogli bi da obeleže i autobuske i trolejbuske polaske koje ostvaruju niskopodna vozila. Trole su manje-više sve niskopodne, busevi su mešano meso. Mislim da je preko 90% autobusa u prvoj zoni niskopodno, ali u prigradskom prevozu ima i starijih modela.
 
To znači da su vozila prilagođena osobama sa invaliditetom, obzirom da su samo na tramvajskim stajalištima napisane oznake i stajališta prilagođena istima, što se najbolje vidi po izdignutim stajalištima kod Cvetka.
 
Nisu samo tramvajska stajalista prilagodjena niskopodnim vozilima. Obelezena jesu, ali to samo znaci da na ostalim stajalistima kolica ne mogu nikako da udju, dok je sa trolejbusima i autobusima drugacije. Za tramvaje se zna tacno na kojim polascima i linijama radi CAF, dok su skoro svi autobusi i trolejbusi svakako niskopodni i nema smisla pisati to.
Pritom, mozete sami da prebrojite koliko ste puta u zivotu (a mozda niste nikada) videli osobu u kolicima u javnom prevozu. Ceo grad je pakao za njih, ukljucujuci i voznju prevozom...
 
Доста стајалишта им је неприступачно, нпр. сва дуж аутопута, Зелени венац и Сајам нпр.
 

ГСП-у недостаје 200 возача​


Јавно комунално предузеће ГСП „Београд” тренутно има 2.806 возача линијског превоза што је за око 200 мање од потребног броја како би систем нормално функционисао, кажу у том предузећу и додају да константно имају отворен конкурс за пријем нових возача и да се труде да омогуће што боље услове за рад.

Према речима шефа Кадровске службе у „ГСП Београд” Милана Пумпаловића, број возача у том предузећу у последње две и по године варира између 2.750 и 2.850, а од тренутних 2.806 на неодређено време запослено је око 2.500 возача.

„Према Закону о раду, дозвољено је да запослене држимо у радном односу на одређено време до 24 месеца, а након тога сви возачи буду примљени на неодређено време, наравно ако остварују радне резултате које ми, као послодавац, захтевамо”, рекао је Пумпаловић.

Навео је да је просечна старост возача у ГСП-у око 47 година и додао да то предузеће констатно има отворен конкурс, те да је током ове године за посао возача конкурисало око 360 кандидата.

Подсетио је да, између осталог, нуде и стручно усавршавање и доквалификацију возача који поседују возачку дозволу Ц категорије за стицање возачке дозволе Д категорије.
„Са тиме смо почели од септембра 2018. године и до сада је по том основу примљено 377 возача”, рекао је Пумпаловић.

С обзиром на то да све већи број возаћа одлази на рад у иностранство где такође недостаје ова врста квалификованог кадра навео је да су у овом предузећу још од 2018. године почели да се баве проблемом недостатка возача и додао да колективни уговор донет те године даје боље услове рада запосленима у ГСП-у и да су, осим других погодности које прописује тај уговор, уведени и бонуси од 30 одсто на зараду возачима.

Пумпаловић је рекао да је већина возача задовољна, али да увек има оних незадовољних, те истакао да ГСП гледа да и са сваким наредним колективним уговором пружи што боље услове рада како би возачи били задовољнији и са већим еланом радили.

Навео је да се у ГСП на годишњем нивоу у просеку у последњих пет година прими око 308 возача, док предузеће годишње у просеку напусти око 247 возача.

„Имамо 50, 60 возача више него што нам напусти предузеће”, рекао је Пумпаловић и појаснио да се сви возачи шаљу на лекарски преглед који је обавезан по закону, те да се на годишњем нивоу 50 до 60 возача премести на друге послове зато што не прођу тај преглед, преноси Танјуг.

 
Zašto nam stalno poturaju brojku od 200 vozača manje, a sistem takav da nema dana da ne popizdiš zbog gradskog prevoza. Na gomili linija se lepo vidi da je zahvaljujući redu vožnje gde je takt 10+ minuta ili tu oko 10, nefunkcionalan, jer kad ti dođe vozilo, jedva možeš da uđeš, a o tome da gomila ljudi čeka na isti, na određenoj stanici, da i ne govorim. A tu su i one linije koje saobraćaju šatro ispod 5 minuta, a u realnosti svaki treći - četvrti polazak se ostvari, ili jednostavno komplet šihta ne bude puštena u saobraćaj. Tu imamo i turažu takvu da se na nekim linijama vozači ubijaju da je ispoštuju, samo zato što je nekome bitno da se stvori privid da linija često saobraća. Kao da građani ne primećuju da čekaju prevoz daleko duže i da se red vožnje ne poštuje.
 
Sa nivoa GSPa moguće i da fali 200 vozača, po sistemu rada 6/1. Da ljudi imaju redovno dva dana slobodno, ta brojka bi bila veća.
Kod privatnika je situacija drugačija, njima su smene pokrivene tako što dopune, šihte, pa negde i cele smene podele na dva vozača, tako da gomilu dugih polazaka koji su dvosmenci (+dopuna/ šihta) ili trosmenca, pokrivaju dva vozača, a u nekim ekstremnim slučajevima i jedan vozač, verujem da mnogi od vas koji se zanimaju za saobraćaj ili obraćaju pažnju, znate bar jednog vozača koji radi ceo dan kod privatnika, tako da nemamo baš realnu sliku i cifru.
 
Sramota je kakav je partokratski brlog ova zemlja postala, da se neko suspenduje i preti mu se otkazom što se usuđuje da protestuje i bude deo sindikata. Pogotovu je strašno da se tako nešto radi dok je javni prevoz u žestokoj krizi, i kada nema ko da zameni te vozače, osim jeftinih uvezenih tuđina koji će posle svima oboriti cene rada. Toliko je državno-partijski aparat rešen da suzbije svaku različitost u mišljenjima i svaki otpor, pa makar još više osakatio već obogaljen prevoz.

Nisam znao za ovaj protest, jbg očigledno se ne informišem dovoljno, ili bar ne dovoljno kvalitetno. Ali vozačima puna podrška.

@Dzigi Bau Mislim da treba da okačiš ovo i na temu Izbori, neka vide ljudi i tamo. Pošto većina članova odande ne zalazi u ovaj podforum.
 
Poslednja izmena:
Danas je pokušao da od rukovodstva GSP Beograd dobije komentar na ovakve tvrdnje, kao i potvrdu da je radnicima zaista zabranjeno da u vreme planiranog protesta izađu iz kruga firme, ali zvaničan odgovor još nismo dobili.
Danas još uvek nije dobio odgovor na pitanja koja je uputio upravi ovog gradskog javnog preduzeća
Biće čuveno ''GSP nema saznanja'', kao i uvek kad se desi nešto škakljivo ili sramotno. 😄:rolleyes:

P.S.
[Ako su navodi tačni] Najveća ironija je ovo da se drugi sindikat, onaj lošiji, pod kontrolom uprave i partije zove ''Samostalni sindikat''. 😄 Nacionalni park Srbija...
 
Vrh