Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Sramota je kakav je partokratski brlog ova zemlja postala, da se neko suspenduje i preti mu se otkazom što se usuđuje da protestuje i bude deo sindikata. Pogotovu je strašno da se tako nešto radi dok je javni prevoz u žestokoj krizi, i kada nema ko da zameni te vozače, osim jeftinih uvezenih tuđina koji će posle svima oboriti cene rada. Toliko je državno-partijski aparat rešen da suzbije svaku različitost u mišljenjima i svaki otpor, pa makar još više osakatio već obogaljen prevoz.

Nisam znao za ovaj protest, jbg očigledno se ne informišem dovoljno, ili bar ne dovoljno kvalitetno. Ali vozačima puna podrška.

@Dzigi Bau Mislim da treba da okačiš ovo i na temu Izbori, neka vide ljudi i tamo. Pošto većina članova odande ne zalazi u ovaj podforum.
Ne pratiš N1. ;)
Sa druge strane, vozač može sve, al' jedno ne, parafrazirani stih pesme od Čole. A zna se šta je to jedno.
 
Kakav crni remont? 😳
Šminka...dok se ne raspadne. Ako jednoj Saragosi otpadaju točkovi (jedan "pogodio" ženu od 77 godina na ulici), moš misliti šta nas čeka sa svim tim "remontovanim" vozilima pri balkanskom nivou održavanja "Štap&kanapTM".

Ni sa Japancima se nisu baš proslavili, jedino što valja su Konekti i tačka. Umesto da bacaju pare na te kanturine bolje bi im bilo da počnu remont svih Solarisa, po partijama naravno. Ono što je u rashodu počelo bi da se kotrlja. Povećanje aktivnog voznog parka smanjenjem rashoda bi pomoglo u ovom teškim danima jer upravo zbog toga što oni leže na klocnama teraju one rikše. Tim pre što će se čekati na veće nabavka zbog BMC fijaska.
 
Nikako nije dobro zameniti sva vozila novim odjednom, još sve od istog brenda, pogotovu od BMC-a. Samo da se konačno uspostavi kontinuitet u nabavci novih vozila. Tipa oko 80 do 90 novih autobusa godišnje. Po desetak trolejbusa bi, takođe, bilo poželjno. Sad je već kasno. Sad treba barem 70 odjednom. Tramvaje jedino ne treba uzimati svake godine. Tipa oko tridesetak vozila na pet godina, nekad bi se moglo ići i na veći razmak. Sad trenutno fali svega i svačega. Potrebne su velike količine odjednom za adekvatnu obnovu voznog parka, a potom krenuti redovno i smisleno, kako i napisah u redovima iznad.
 
Svakako da je bolje kupiti bilo šta drugo evropskog porekla, nego li BMC. Da je bar uzet Otokar. Nadam se da se neće pokazati tako lošim. Mislim, bolje je za sve da se pokažu kako tako solidnim. Ne znam koliko imaju, i da li imaju, problema sa solaćima. Oni su pride i sa lagera bili, što je jedan veći minus.
 
Meni zaista nije jasno posle očigledno propalog tendera, da vide grešku i da nadalje nabavljaju jednog pouzdanog proizvođača i lagano.
Imali su pametnjakovići Solaris 2012 (koji je i dalje odličan I posle 10 godina), I sad bi bilo sve mnogo lakše, samo da su nastavili... Ali ne...sujeta pobeđuje uvek.

Aj što su 10 liga iznad nego su bili jeftiniji.

Bilo bi odlično uvesti standardizaciju budućih nabavki, koliko bi to olakšalo sve.
Samo da se ima imalo pameti.
 
Svakako da je bolje kupiti bilo šta drugo evropskog porekla, nego li BMC. Da je bar uzet Otokar. Nadam se da se neće pokazati tako lošim. Mislim, bolje je za sve da se pokažu kako tako solidnim. Ne znam koliko imaju, i da li imaju, problema sa solaćima. Oni su pride i sa lagera bili, što je jedan veći minus.
Од како сам се возим у Ластином БМЦ и у Новом Саду мени је Отокар спао на лествицу испод. Ластин ме је одушевио брзином којом је ишао, док се Отокар вуче као пребијен и толико је неудобан!! Оно је хорор заиста. Ни они међуградски који су заменили Сорове на 351 нису ништа бољи, једва се крећу, као пужеви су спори. Новосадски БМЦ ми је остао у сећању као одлично возило за наше услове, тих, леп, удобан и брз. Код наших ми се већ не свиђа избор седишта, помисао да добијамо још 100 аутобуса са бзвз седиштима ме убија.
 
Ovi solo u Beogradu mi ostavljaju lošiji utisak od novih Otokara u Transjugu na primer. Opet, pisao i ranije, generalno BMC solaći svakako ne spadaju u grupu najlošijih autobusa u Beogradu, čisto moji utisci. Zglobnim na gas se nisam nikada vozio. Sa Otokarom Terito već jesam puno puta. Uvek su bili utegnuti, al spori da, jesu. Opet, ručni menjač i osnovni ISB od 6.7L. Nije baš sjajna kombinacija. Zglobni Otokari u Lasti sa MX11 motorima su leteli na liniji 491 dok sam je koristio. 370ks, isto kao i kod lastinih zglobnih BMC-a samo sa Cummins ISL motorima. Viđao pomenute na Ibarskoj kako ih baš gaze fino. Opet, nisam se nikada njima vozio, pa utiske naravno nemam. Uskoro ću imati prilike da vidim kako su urađene ove novajlije za GSP.
 
@Kesha
Možeš već sad da uporediš BMC iz GSP i novi Tamnavin, rade na 94 (ali pazi jer imaju i stare iste kao GSP).
Razlika je evidentna

I da, otokari lete na 491, ali BMC leti još više.
Svakako, ovi za GSP će sigurno imati ograničenje, ali ja sam doživeo 102 km/h Lastinim BMC na 493, tako da…
 
Mislim, lete i pri ubrzanju, a sa ZF Ecolife menjačima bi i trebalo da dostižu oko stotke. Mogu i Solarisi toliko bez blokade. A ovi za GSP će sigurno biti limitirani na 60km/h. Iskreno, nisam za to, niti shvatam poentu toga. Ok, ograničenje je 50, odnosno 70km/h na autoputu sa putnicima koji stoje. Rekao bih preterano niska ograničenja iz ko zna kog vremena, pa se autobusi vuku po autoputu na linijama kao što su 70 i 611 na primer. S druge strane, na 493 odavno idu nekad i preko stotke, iako skoro nikad nisu bez onih putnika koji stoje. Nisu autobusi kao nekad. Sad su tu mnogo jače mašine, jaki retarderi, sofisticiranija vešanja i upravljački sistemi sa raznim beznednosnim sistemima, i bez izuzetka disk kočnice na svim osovinama. Po Evropi idu često koliko mogu da idu. Ne svuda, al u dosta slučajeva, što znači da se i zglob vozi 90 na primer. A tamnavinim novim BMC-ima se nisam vozio do sada, pa ne znam dal su možda primetno bolji od GSP-ovih🙂 Nema Tamnave na linijama koje ja koristim, što i nije loše znajući kakvi su.
 
Predpostavljam da je Lastin BMC dostigao stotku na nekoj nizbrdici na 493,jer koliko sam primetio oni su blokirani na 80🙁,dok Otokari nisu.

Novajlije siguran sam da neće blokirati na 60,ali će kao po običaju terati vozače da voze max 60,sto je po mom mišljenju neprihvatljivo,treba da bude kao kod privatnika,da svako vozi brzinom kojom hoce.
 
Sva nova vozila za GSP se limitiraju na 60km/h još od prvih M-ova koliko znam. Obično se ide na 10km/h preko ograničenja, a to je 50 za GSP. Meni apsurdno, pošto GSP ne vozi samo na strogo gradskim linijama. Ako se BMC-i za Lastu limitiraju na 80, to mi i nije strašno. 80km/h je već solidno za zglob na autoputu, mada mi se čini da su Ibarskom išli i dosta brže na ravnom. Nizbrdo ga blokada ne može zadržati. A inače, ne bi trebalo baš da svako vozi brzinom kojom hoće. Ipak, postoje i neka pravila. Treba im dići ograničenja za autoput, al baš da voze Ibarskom stotku, a dozvoljeno 80, a negde i 60km/h. Ne mislim da je to neko veliko ugrožavanje bezbednosti, al onda se krše sama ograničenja brzine, koja važe za sve.
 
Nikako nije dobro zameniti sva vozila novim odjednom, još sve od istog brenda, pogotovu od BMC-a. Samo da se konačno uspostavi kontinuitet u nabavci novih vozila. Tipa oko 80 do 90 novih autobusa godišnje. Po desetak trolejbusa bi, takođe, bilo poželjno. Sad je već kasno. Sad treba barem 70 odjednom. Tramvaje jedino ne treba uzimati svake godine. Tipa oko tridesetak vozila na pet godina, nekad bi se moglo ići i na veći razmak. Sad trenutno fali svega i svačega. Potrebne su velike količine odjednom za adekvatnu obnovu voznog parka, a potom krenuti redovno i smisleno, kako i napisah u redovima iznad.
Ma nisam konkretno milslio na BMC, nego uopšteno.
 
Pretpostavio sam, al generalno nije dobro kupiti ni mnogo novih vozila odjednom, jer će sva ta vozila u jednom trenutku početi, isto tako, odjednom da posustaju. Kad se uvede to u normalne tokove, mislim na neku normalnu starosnu strukturu voznog parka, tipa da bude prosek sedam do osam godina, sasvim je dovoljno godišnje obnavljati desetak posto, ili dvadeset na dve godine. Isto mu dođe.
 
@Kesha
Par puta sam se vozio higerom i 112M,dolazili su do oko 65 na sat,sto znaci da sigurno nemaju limit na 60,ali ko će to znati,s obzirom da retko prebacuju preko toga.
Elem nisam mislio da treba da vozi ko kako hoće ali navešću primer Pupinovog mosta i 85.8km bestragije i ničega i autobusi voze 55-60,zašto bi bio problem da neki vozač vozi 80(koliko znam toliko je ograničenje),put dobar,tri trake,nema gužve…a i uglavnom tu rade Solarisi koji imaju ZF Ecolife menjac i kojima ne bi bio problem te vece brzine.Ne razumem zašto se zabranjuje vožnja brza od 60 u GSP-u?Ajde da razumem u raspalim kantama poput IK-201 ili IK218 kojima i pri brzinama od 40-50 prikolica ide levo desno i samo sto se ne raspadnu,ali solarisi,BMC,IK112LE,pa čak i Higer sa Voithom,zašto da ne,to su sve moderni,brzi i jaki motori,nije to mehanika iz IK160 pa da kazes produvace motor posle godinu-dve ili potrosice mnogo goriva ako predje 50.
Vozio sam se par puta sa zglobnim BMC na 581,tačno je da ga blokada ne zaustavlja ali na nizbrdici ne prelazi 90.Isto sam se jednom prilikom vozio sa sprinterom na 860Š 100km/h na ibarskoj,to je mnogo vece ugrožavanje bezbednosti nego da zglob vozi 90…
 
Što misliš da je toliko veće ugrožavanje bezbednosti što Sprinter ide 100, a zglobni BMC 90km/h? Nisu ti kombiji baš nebezbedni. Lako se zaustavljaju, snage imaju, a jedino što skaču kad nisu opterećeni zbog gibnjeva pozadi.

Ako si video da idu 65km/h, Higer ili M, moguće da blokada pušta malo iznad 60, a i brzinomer uvek pokazuje dva tri kilometra na čas više od realne brzine kretanja. Traženo je da sva vozila za GSP, mislim novija, imaju blokadu na 60km/h. Naime, i ZOBS predviđa toleranciju od 10km/h preko dozvoljene brzine za određenu kategoriju vozila. Za gradski autobus, a prema našim propisima, to je upravo 60km/h, jer im je dozvoljeno 50 sa putnicima koji stoje, i moguće 70km/h na autoputu, a što je najgore, mislim da je 50 i na autoputu sa putnicima koji stoje, a 70km/h za zglob, ako svi sede. Zato su kamioni za prevoz rastresitog tereta limitirani na 80 (dozvoljeno im je 70), šleperi na 90 (dozvoljeno 80), dok je za autobuse maks 100 (prigradski, turistički), i na toliko se limitiraju.
 
Vrh