Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Novac je već opredeljen u budžetu grada...
 
Žiko apsolutno se slažem da je Solaris među boljim karoseristima na tržištu. Samo smatram da u ukupnom kvalitetu među renomiranim proizvođačima nema tako velike razlike. Malo ću sad više skrenuti sa teme, al trenutno su karoseristi u boljoj poziciji u odnosu na proizvođače, poput MAN-a i Mercedesa, koji se suočavaju sa ogromnim troškovima razvoja novih pogonskih agregata, i ne samo agregata, a zbog sve rigoroznijih propisa koje nameće EU prvenenstveno, pa i SAD na kraju krajeva. Zato se i u udružuju u velike koncerne gde mogu da dele komponente. Solaris jeste nikao iz ugašene neoplanove fabrike u Poljskoj, al niko nije Neoplan ignorisao, već je program proizvodnje gradskih autobusa ugašen kada je ga je MAN preuzeo. Verovatno nije bio isplativ. Moguće da su uvek bili jači cenom, jer, na kraju krajeva, od svog osnivanja glavni fokus im je bila proizvodnja turističkih autobusa najviše kategorije, a i danas nema lošu reputaciju. Sa Setrom i Van Hool-om čini evropsku trojku, ajde da kažem, onih premijum proizvođača turističkih autobusa. Imali su svojevremeno i zglobne dabledekere, mada u malom broju primeraka proizvedene, kao i one "solo" sa četiri osovine, mislim jedini u Evropi, pod imenom Megaliner. Nešto slično radi još Marco Polo u Brazilu. Svakako da su uvek bili inovativni, pa i kad su gradski autobusi u pitanju. Beše prvi su napravili zglobni potpuno niskopodan autobus 1987? No, i EvoBus je Setri ugasio proizvodnju zglobnih autobusa, a gasi se i LE program koliko znam. Naslednika serije 400 svakako nema, za razliku od turističkog programa gde serija 500 nastupa možda i pet godina već. S531DT je došao malo kasnije.

Inače, konkretno MAN pored motora odavno ima svoje osovine, a trebalo bi i da su naši M-ovi upravo na MAN osovinama. Mercedes radi i svoje menjače, i manuelne i automatske (osmostepena automatizovana transmisija je čisto njihov proizvod). Čak beše i Scania koristi MAN-ove osovine, s obzirom da im je zajednički vlasnik Folksvagen. Imana grupacije ne mogu trenutno da se setim. Čak i Van Hool radi svoje osovine, ali čini mi se ne pogonske. Tako da ne mogu da se složim da su svi manje više karoseristi. Solaris ipak ne radi ništa sem karoserije, a naravno da mnoge komponente svi dobavljaju od raznih komponentaša. Tu su još i troškovi razvoja električnih autobusa, pa iako većina kupuje pogonske sisteme od ZF-a, ipak nije to samo posao ubaciti to u karoseriju. Al ajde, tu su, moguće, troškovi podjednaki i za karoseriste i za one koji proizvode još što šta pored karoserije.
 
Za Groksija, Ticu i ostatak ekipe :) Vid' kvaljitet!
1756650.jpg

Imaju i moderne verzije na gas! :D :lol:
icon.jpg


A kako ugledaju slike, tako se u pozadini čuje ova muzika 8) :lol: Ljubav na prvi pogled! :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=6jJkdRaa04g
 
Visoki Liaz je takav kakav je, relativno tipičan autobus tog tipa, ima prednosti i ima mane. Na nekim BG linijama zahvaljujući ovim prednostima ublažava gužve i nedostatak zglobova.

Međutim, ovaj niskopodni... pa to je fantastično vozilo - tu apsolutno ništa ne valja. I ružno i nefunkcionalno, pravi kandidat za onu drugu temu na kojoj se povela rasprava o tome. Neki pandan Zlatnoj malini za dostignuća u autobuskoj industriji bi se morao nazvati po tom modelu. Mada, ne isključujem ni mogućnost da će nas domaći uvoznici iznenaditi nečim još gorim. Ako postoji, oni će ga sigurno pronaći.
 
Znam za ovu njihovu premijeru, al o samom busu ne znam puno. Na stranu dizajn, mada mi bokovi deluju ok, napred onako, a zadnja stena mi je već diskutabilna, al kad pogledamo šta je sve na ulicama Beograda, ovo možda i ne bi bilo tako loše. Kamaz ipak ima korektne proizvode u nekim segmentima. U poređenju sa Higerom, mislim da bi Kamaz po ukupnom kvalitetu odneo prevagu, a i BMC sigurno nije po ne znam čemu bolji. No, bilo bi poželjno kad bi se ipak okrenuli nekom od renomiranih proizvođača, al od toga verovatno nema ništa. Interesantno mi je kako se brendiraju pneumatici za Mosgortrans. Simpatičan detalj.
 
Ma Kamaz ima vrhunske proizvode, ali za svoju nišu zbog koje je i napravljen - komercijalna i industrijska vozila, pretežno kamioni.

Dajem im kredit do daljnjeg jer znam da su drukčiji od ostalih ex SSSR marki. Ali da li bih se usudio da budem među prvima koji će uzeti njihove autobuse... Pa ne znam baš. Ne zašto što im ne verujem, nego što su tek skoro ušli u tu priču. Ne računajući kopije i nadogradnje za Liaze i ostalo.


I da... Gledam sliku i opet ne mogu da se ne zapitam isto:
Kamaz.jpg

51l58r.jpg
 
To sam i ja baš pitao. Ne znam čemu ti detalji iznad prozora :) Znam da imaju dobrih proizvoda kad su u pitanju razna vozila za transport tereta, a i da u proizvodnji modernih gradskih autobusa nisu tako dugo. Doduše, proizveli su popriličan broj električnih autobusa sličnim tom gore na slici, opet za Mosgortrans naravno. Samo kažem da u moru svega i svačega što taljiga po Beogradu, Kamaz mi kao proizvođač još deluje i kao manje zlo. Kakvi su im autobusi stvarno ne znam. Verujem da u odnosu na Liaz imaju neka bolja i modernija rešenja, a verovatno da bi bili i ispred MAZ-a, mada njihova 303-jka deluje dosta ozbiljnije u poređenju sa 203-jkom.
 
Kamaz nije kriv za kolor šemu Mosgortransa. Mada ne vidim nikakvu korist od električnih autobusa koji se greju na naftu. Mislim da noviji dizel autobusi čak i manje zagađuje zbog dpf-a i sličnih sistema.
4e40a77962519dc894eaaa9adfcaf609.jpg
 
Da, ne setih se ni ja da to može biti do kolor šeme prevoznika. Znam da su im autobusi plavi već neko vreme, al nisam znao da im je i taj detalj gore sastavni deo šeme. Opet moram ponoviti da mi je interesantno i njihovo brendiranje pneumatika.

Pričalo se već o njihovom sklanjanju, inače, jako razgranate kontaktne mreže za trolejbuse, i o dolasku elektro autobusa umesto njih. Znamo da imaju i izvesnih problema zbog toga, tako da ni meni nije jasan povod za poprilično naglo gašenje jednog i uspostavljanje drugačijeg sistema, a bez vidljivih značajnih poboljšanja. Meni je padalo na pamet da to može biti i zbog proizvodnje samih vozila. Trole su im uglavnom bile BKM 321 kao naša poslednja serija. Trolze više nema, a Kamaz je očigledno usvojio proizvodnju električnih autobusa. Ostali proizvođači klasičnih trolejbusa dolaze mahom iz Ukrajne i Belorusije, ako se ne varam. MAZ i Laz su tu ističu pored BKM-a. Ima Rusija i još jednog proizvođača trolejbusa čini mi se, al je valjda reč o manjim kapacitetima. Naravno, ako je povod samo zagađenje, onda je i jako bitan izvor odakle struja stiže, mada je troše i trole, s tim što im bar ne trebaju baterije većih kapaciteta.
 
Rusi od proizvođača trolejbusa imaju VMZ (kod nas je bio jedan gb7), PK TS (kupili su Trolzu), Svraz (na bazi BKM i Maz).

Posebno se izdvaja PK TS, koji jako brzo raste (verovatno po političkoj liniji) . Za oko godinu dana koliko prave trolejbuse su već napravili oko 200 Admirala. Mislim da je to veća proizvodnja na godišnjem nivou od BKM-a ili Solarisa. Oni su takođe poznati po tramvajima.
 
I mrtvog Ikarbusa su ladno šutnuli sa tendera :bash:

IMG-c14d70904ffbc65b127e36cd770baaa5-V.jpg


Šta bi sa onolikim zvezdama ?
 
Ode danas jedna karoserija da se čvari na jednoj poljani u Manhajmu. Danas sam se vozikao po Manhajmu I kad sam prelazio preko jednog nadvožnjaka ugledao sam gomilu golih karoserija kako luče na nekoj betoniranom placu.



Ovo je ta lokacija


https://maps.app.goo.gl/76RJL15TUcGeQm7M6


Ovde je fabrika (blagi užas, gadna iz vazduha još gora sa zemlje), tu sam im doterao neke delove


https://maps.app.goo.gl/PNRvYaq1AdA1eu836
 
Смањили су минимални предњи препуст на 2700мм
 

Prilozi

  • 4C650D2E-411F-4476-BEC7-53696D3AD708.jpeg
    4C650D2E-411F-4476-BEC7-53696D3AD708.jpeg
    114,5 KB · Pregleda: 1.420
Za beogradske neravne ulice veliki prepusti su problem. Osim štelovanja ponuđača, drugi razlog ne vidim za uslov dužeg prepusta. Tih nekoliko cm kraćeg ili dužeg međuosovinskog rastojanja (ili preraspodele dužina) ne igraju bitnu ulogu u manevrisanju vozila.
Na onom snimku novih solaris/škoda trola iz Sofije, vidi se kako jedan kači asfalt zadnjim levim ćoškom prepusta kad točak prikolice ugazi u rešetku slivnika, kakvih je u Bgd na desetine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834470#p834470:3f71knq3 je napisao(la):
busspoter » Сре Мар 24, 2021 5:42 pm[/url]":3f71knq3]Ko je postavio pitanje?

Не објављују то
 
Pa sad, BMC ima prednji prepust 2800mm ako se se secam dobro, Mercedes je 2818mm a Solaris 2700mm... Iskreno mislim da nema teorije da dodje Solaris iako bih njega najvise voleo.


I jos ako se uzme u obzir da je i Lasta uzela par zglobnih BMC, stvari postaju jasnije dosta. Nadam se Solarisu, nemam nista ni protiv Mecke ali ce nam doci BMC :lol:
 
Ma ovo dobija BMC sigurno. Ako ni zbog čega drugog, onda zbog cene. Mercedes je imao neki bag na sajtu. Bilo mi je čudno da u zglobni autobus ubacuju motor od 7,7l. Zapravo i MB može da učestvuje. Zadovoljava sve kriterijume u pogledu dimenzija i motora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834528#p834528:2tr9dp9s je napisao(la):
Student » Sre Mar 24, 2021 9:03 pm[/url]":2tr9dp9s]Ikarbus i da radi, nema CNG model.

Ne vidim sto bi bio problem napraviti CNG autobus s obzirom na to da sve vitalne komponente kupuju.Ostalo bi im samo da smisle gde da spakuju boce i eventualno malo izmene konstrukciju i dodaju neki plasticni poklopac na recimo IK-218 N.
Samo nazalost taj film necemo gledati. :cry:
 
Vrh