Žiko apsolutno se slažem da je Solaris među boljim karoseristima na tržištu. Samo smatram da u ukupnom kvalitetu među renomiranim proizvođačima nema tako velike razlike. Malo ću sad više skrenuti sa teme, al trenutno su karoseristi u boljoj poziciji u odnosu na proizvođače, poput MAN-a i Mercedesa, koji se suočavaju sa ogromnim troškovima razvoja novih pogonskih agregata, i ne samo agregata, a zbog sve rigoroznijih propisa koje nameće EU prvenenstveno, pa i SAD na kraju krajeva. Zato se i u udružuju u velike koncerne gde mogu da dele komponente. Solaris jeste nikao iz ugašene neoplanove fabrike u Poljskoj, al niko nije Neoplan ignorisao, već je program proizvodnje gradskih autobusa ugašen kada je ga je MAN preuzeo. Verovatno nije bio isplativ. Moguće da su uvek bili jači cenom, jer, na kraju krajeva, od svog osnivanja glavni fokus im je bila proizvodnja turističkih autobusa najviše kategorije, a i danas nema lošu reputaciju. Sa Setrom i Van Hool-om čini evropsku trojku, ajde da kažem, onih premijum proizvođača turističkih autobusa. Imali su svojevremeno i zglobne dabledekere, mada u malom broju primeraka proizvedene, kao i one "solo" sa četiri osovine, mislim jedini u Evropi, pod imenom Megaliner. Nešto slično radi još Marco Polo u Brazilu. Svakako da su uvek bili inovativni, pa i kad su gradski autobusi u pitanju. Beše prvi su napravili zglobni potpuno niskopodan autobus 1987? No, i EvoBus je Setri ugasio proizvodnju zglobnih autobusa, a gasi se i LE program koliko znam. Naslednika serije 400 svakako nema, za razliku od turističkog programa gde serija 500 nastupa možda i pet godina već. S531DT je došao malo kasnije.
Inače, konkretno MAN pored motora odavno ima svoje osovine, a trebalo bi i da su naši M-ovi upravo na MAN osovinama. Mercedes radi i svoje menjače, i manuelne i automatske (osmostepena automatizovana transmisija je čisto njihov proizvod). Čak beše i Scania koristi MAN-ove osovine, s obzirom da im je zajednički vlasnik Folksvagen. Imana grupacije ne mogu trenutno da se setim. Čak i Van Hool radi svoje osovine, ali čini mi se ne pogonske. Tako da ne mogu da se složim da su svi manje više karoseristi. Solaris ipak ne radi ništa sem karoserije, a naravno da mnoge komponente svi dobavljaju od raznih komponentaša. Tu su još i troškovi razvoja električnih autobusa, pa iako većina kupuje pogonske sisteme od ZF-a, ipak nije to samo posao ubaciti to u karoseriju. Al ajde, tu su, moguće, troškovi podjednaki i za karoseriste i za one koji proizvode još što šta pored karoserije.