Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Стрелини возачи баш цепају нарочито на 860МВ где газе Интоура који има блокаду на 90.
 
Ako misliš na blokade, one nemaju veze sa baždarenjem. Baždarenje podrazumeva podešavanja uređaja za što preciznije pokazivanje podataka, uz određenu toleranciju na greške, plus-minus neki procenat. Tahografi se baždare jednom godišnje koliko mi je poznato, a za brzinomere ne znam. Za blokade sam objasnio već. ZOBS toleriše 10km/h preko ograničenja. Sva komercijalna vozila bi morala imati blokade na nekim brzinama, u zavisnosti od toga kojom brzinom im je dozvoljeno da se kreću. Za gradske autobuse sa putnicima koji stoje to je 50km/h. Ja sam upravo propise i kritikovao, i nebulozno blokiranje autobusa na 60, koji voze i na otvorenim putevima, uključujući tu i autoput naravno.
 
Ako si video da idu 65km/h, Higer ili M, moguće da blokada pušta malo iznad 60, a i brzinomer uvek pokazuje dva tri kilometra na čas više od realne brzine kretanja. Traženo je da sva vozila za GSP, mislim novija, imaju blokadu na 60km/h. Naime, i ZOBS predviđa toleranciju od 10km/h preko dozvoljene brzine za određenu kategoriju vozila. Za gradski autobus, a prema našim propisima, to je upravo 60km/h, jer im je dozvoljeno 50 sa putnicima koji stoje, i moguće 70km/h na autoputu, a što je najgore, mislim da je 50 i na autoputu sa putnicima koji stoje, a 70km/h za zglob, ako svi sede. Zato su kamioni za prevoz rastresitog tereta limitirani na 80 (dozvoljeno im je 70), šleperi na 90 (dozvoljeno 80), dok je za autobuse maks 100 (prigradski, turistički), i na toliko se limitiraju.
Zasto se bazdari da bi pokazivao koji km manje ili vise :) Drugi deo boldovano,toga se ne secam kad sam ja polagao,il je 70 il je 80. Blokada je nesto drugo.
 
Iz čisto bezbednosnih razloga. Uvek se brzinomer baždari da pokazuje veću brzinu od stvarne brzine kretanja. Koliko tačno u procentima ne znam, al tipa, ako pokazuje 120km/h, stvarno brzina je verovatno i ispod 115km/h. Zaštita za vozače od slučajnog prekoračenja brzine pre svega. Da niko ne može da se pravda, a protiv radara, da je vozio po ograničenju, i da brzinomer ustvari laže. Što je manja brzina kretanja, to su razlike brzinomera u odnosu na stvarnu brzinu kretanja, logično manje. U principu, brzinomeri se retko poremete, pa se zato, bar što se kola tiče, skoro nikada ne diraju. Ono što ih remeti, jeste postavljanje, obično, većih točkova ili dosta drugačijih guma.
 
Kako misliš da Zobs propisuje toleranciju. Zvaničmo, ne postoji!
 
Ne mislim na toleranciju prilikom prekoračenja brzine, nego na to šta je propisano za komercijalna vozila, a tiče se maksimalne brzine kretanja. Pisao sam već. Za sve što dozvoljeno maksimalno 100km/h, to ne važi. Znači ne limitiraju se na 110km/h. Svi ostali se limitiraju na 10 više u odnosu na maksimalno dozvoljenu brzinu kretanja. Ne lepe se one nalepnice pozadi bezveze, kao što i sam sigurno znaš. Nabrojao sam već kako to u praksi izgleda.
 
што се приватника тиче и њиховог (не)ограниченог јурења из неког разлога возачи код приватника се иживљавају само на новим кобрама (37,50,55,74...), једном сам у 55-ици доживео да возач нагази до 95км/х на аутопуту са кобром.
 

Autobusa, trolejbusa i tramvaja ima, ali vozača uvek nedostaje​


Finansijski problemi nisu jedino što otežava poslovanje GSP "Beograd". Autobusa, trolejbusa i tramvaja ima dovoljno, ali vozača uvek nedostaje.

Samo tokom prošle godine, iz ovog preduzeća otišlo je 248 šofera, a zaposleno je njih 263 što je samo popunilo "rupu" otkaza, ali nije donelo dugoročno rešenje problema. Na kraju prošle godine, GSP je imao 2.961 vozača, prenose Novosti.

Svesni nedostatka ljudi koji u vozačkoj dozvoli imaju "D" kategoriju i slabog odziva na oglase za posao koje ova gradska firma objavljuje u medijima, GSP je sproveo obuku. Reč je o stručnom usavršavanju i osposobljavanju vozača koji imaju položenu "C" kategoriju za sticanje "D", na osnovu čega je prošle godine primljeno 111 kandidata.

Ovo su podaci iz Programa poslovanja GSP za ovu godinu gde su, sem astronomskih dugova, sabrani i podaci o deficitu kadra, ali i o stanju voznog parka. U 2022. ovo gradsko preduzeće ušlo je sa 1.183 vozila - 838 autobusa (446 solo i 392 zglobna), 231 tramvaj (197 vučnih i 34 prikolice), 105 trolejbusa, te pet električnih buseva i četiri mini e-vozila.

Na kraju prošle godine, prosečna starost autobusa bila je 8,7 godina. Tokom 2021. nije bilo nabavke autobusa, a rashodovano ih je 43. Kada se gledaju pogoni "Kosmaj", "Karaburma", "Novi Beograd" i "Zemun", tu su vozila stara između osam i devet i po godina, piše u Programu GSP.

Kada je reč o voznom parku autobusa, najviše je onih koje je proizveo "Ikarbus", zatim "Solaris", "Higer", MAN, BMV, "Mercedes"... Cilj GSP bio je da na kraju ove godine ima 1.156 vozila, odnosno 802 autobusa, 192 tramvaja, 110 trolejbusa, 15 e-autobusa i sedam mini e-vozila. Sa ovim brojem, na beogradskim ulicama u jutarnjem i popodnevnom špicu bilo bi 664 autobusa, 130 tramvaja i 95 trolejbusa koji izlaze iz garaža GSP.

Gradski čelnici najavili su da bi se putnici u novembru mogli voziti u nekom od 100 novih autobusa na gas. Takođe, planirano je da u pogonu na Karaburmi bude izgrađena gasna stanica, gde će vozila javnog prevoza, ali i privatni automobili, moći da toče ovo gorivo.

 
Vozaci komentari.jpg


Naravno da V92 u službi režima nikad neće objaviti bedne iznose plata...
 
Ako sam dobro nacuo, Tica ce biti direktor CIPa. Naravno, ostaje profesor na Saobracajnom, katedra i profesorska zasticenost se ne sme ispustiti iz ruku.
 
Pa ako može jedan poljoprivrednik da odlučuje ko će da bude pilot, ili da nam ministar za rad i zapošljavanje bude zdravstveni radnik, ili da nam je do juče ministar građevine bio vlasnik hotela...
 
Izgleda da je neko bacio oko, samo ne znam da li na zemljišta ili na filrmu.
 
И, како се онда објашњавају ти различити уплатиоци?
 
Toliko o odustajanju od autobusa na gas koje je ponavljao prošle godine i kritikovao Vesića.
 
Тицу је можда потребно затворити у кавез. Кажу да боље пева... Овако слободан, не може да се концентрише на проблеме већ сам врти гузом на коју ће грану (позицију) да седне
 
Vrh