Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Добро је да нећемо гледати. ИкарКРШ је готов и више нећемо морати да се мучимо са њиховим новим кршевима. Што су направили, направили су.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Meni koliko je poznato IK-218M je nastao zato što ovi u IK nisu mogli da smisle kako da u običan 218 spakuju E5 motor. Treblo im je 5 godina da to ukombinuju. Uzimajući to u obzir, nešto sam skeptičan oko ubacivanja E6 motora i boca za relativno kratko vreme.
 
@Djole Pevcanin
Bolji je domaci nego inostrani krs,da su umesto Ikarbus-a poceli da kupuju Solaris,Man,Mercedes mogli bi da kazemo da smo podigli kvalitet prevoza.Ovako mi se cini da smo se vratili korak unazad.

@Student
Nisam znao za taj podatak.
 
Где живиш ти? Боље инсотрани проверени крш него домаће кантурине са купатилским огледалима. У овом случају Отокар или Исузу.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Znači bolje provereni strani autobus koji provereno dobija iberturažu, nego Ikarbus. :wink:
 
Без бриге, Икарбус ће правити електробусе ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835109#p835109:16kpoy7z je napisao(la):
solecar » Pet Mar 26, 2021 12:59 pm[/url]":16kpoy7z]Znači bolje provereni strani autobus koji provereno dobija iberturažu, nego Ikarbus. :wink:
Zašto te istočne nazivaš proverenim autobusima?
Gde su se to dokazali u ualovima aličnim beogradakim?
 
Pogrešno si razumeo. Aludirao sam na komentare nekih članova kojima je sve bolje nego li Ikarbus.
 
solecar":2m7izq9w je napisao(la):
Znači bolje provereni strani autobus koji provereno dobija iberturažu, nego Ikarbus. :wink:
Наведи ми случај где су Отокар и Исузу добили тураже.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Само што ГСП неће набављати ни Исузу ни Отокаре већ БМЦ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835109#p835109:a13xw763 je napisao(la):
solecar » Pet Mar 26, 2021 11:59 am[/url]":a13xw763]Znači bolje provereni strani autobus koji provereno dobija iberturažu, nego Ikarbus. :wink:
Dobijali su i Ikarbusevi turaže. Nije se pisalo o tome pa se i zaboravilo.
Bilo je čuveno urnisanje trafike na početnoj stanici 51. Pokojni otpravnik za malo da bude optužen za seksualno napastvovanje prilikom spasavanja žene iz razrušene trafike.
 
Razni modeli brojnih proizvođača čija vozila koriste ovdašnji privatnici pogoni Cummins ISB6.7, međutim zglobni Otokarov model koristi DAF MX11 koji se ugrađuje i u Solarise. Nabavljaju se zglobovi, i to gasni, a osim toga nešto ne vidim da su Otokari pokosili sve živo i neživo duž Obrenovačkog, Ibarske, A1, niti Solarisi po celom gradu. BMC i Solaris nude različite modele gasnog motora istog proizvođača, a koji se razlikuju od prethodno
pomenutog dizela manje radne zapremine. Solaris tradicionalno ugrađuje Kaminsove gasne motore i nije mi poznato da je neki porušio koju kuću isput. Isto važi i za solo novosadske.

Stoga mislim da sa Solarisom ne bi trebalo da bude poteškoća. A kad smo već kod pomenutog:

TLT Talin enterijer: http://ebus.ee/view/23700/ ; http://ebus.ee/view/23699/
Arriva Varšava enterijer: http://busphoto.eu/photo/02/94/92/294924.jpg?1 ; https://www.youtube.com/watch?v=aLQ-vDsMTVo
RATP Pariz enterijer: https://www.youtube.com/watch?v=m-RZK__W0G0
RATP Pariz eksterijer (fejslift): http://busphoto.eu/photo/03/01/76/301766.jpg?1
MPK Poznanj eksterijer (original): https://tomi2.flog.pl/wpis/11007145/sol ... no-18-iv#w

Tako frugalan savremeni enterijer odgovara našim usalovima eksploatacije. Obratite pažnju na kvalitet panela oko prozora. Metalni držači pregradnih stakala oko vrata, metalne lajsne ispod prozora ukazuju na pažljiv odabir materijala u zonama podložnim vibracijama, radi izbegavanja krckanja karakterističnog za modele niskobudžetnih proizvođača. Ukoliko bi nabavili ova vozila, imajući u vidu lakšu eksploataciju na fider linijama nakon otvaranja metroa radni vek bi lako premašio 20 godina bez kompromitovanja strukturalnog integriteta, i završne obrade.

Novi Sad je platio zglobne BMC 275k po komadu što se prevodi na 131 vozilo za 36 miliona - ne 100. Imajući u vidu interes da produži tradiciju i osigura predstojeće nabavke u Beogradu, da je Talin nabavio 40 komada za 337k po komadu, imućni Pariz zavisno od lota 416-444k, da Solaris nudi cene shodno tržištu (kupovna moć, obim nabavke) pretpostavljam da bi nam ponudio savremenu konfiguraciju sa metalnim šipkama, plastičnim sedištima i kliznim električnim vratima (osim prvih) po veoma povoljnoj ceni. Providna harmonika i displeji u boji nama nisu prioritet, mada su uklopljeni unutrašnji infodispleji neizostavna oprema radi izbegavanja budženja kao što je to bio slučaj sa Novatronic displejima postavljenim preko solarisovog logoa.

Jeste subjektivno, ali mogu reći da nabavka BMC nema baš nikakvog smisla osim "saginjanja" Erdoganu.
 
овај апарат за карте у бусу је супер ствар. штета што је нешто тако неизводљиво код нас.

што се тиче инфодисплеја, не бих ја то стављао код нас. па они нису способни да БусПлус апарат накаче на централно озвучење, а не да постављају те дисплеје. а и био је својевремено онај пилот пројекат код неких приватника, па на крају ништа није било од тога. ти монитори више нису радили него што су радили. а и били су врло непрецизни
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C9D7niB6vvo[/youtube]

Možeš videti normalne unutrašnje LCD/LED backlight info displeje. Bolje da ih ugrade u fabrici nego da se ovi petljaju. Zato sam i pomenuo Novatronike nakaradno zašrafljene preko logoa.

Btw. nisam znao da pariski nema loše dizajniran ugradni izduv. Znači da Solaris ipak nudi opcije. Odličan bi bio s nasadnim (kao original iz Poznanja). Na klipu se može videti rad automatske platforme, kliznih vrata kao i rešenje enterijera. Recimo Pariz je tražio zaštićenu upravljačnicu radi sprečavanja napada na vozače, prostor za kolica/stajanje ispred drugih vrata sa desne strane zahvaljujući kliznim vratima koja omogućavaju fleksibilniji raspored, kao i longitudinalna sedišta na obe strane između zgloba i trećih vrata.

Ne treba zaboraviti da klizna vrata sprečavaju probijanje putnika unakrsno od ćoška kod levog prednjeg točka. Putnici koji putuju kraće stoje sa desne strane pored prozora ispred drugih vrata, dok ostali prelaze na drugu stranu. Na taj način se omogućava separacija putovanja po dužini, i u vozilu sa četvora vrata.

Ovi naši nesposobnjakovići nisu testirali protok putnika različitih konfiguracija. I dalje praktikuju konfiguraciju enterijera visokopodnih autobusa iz druge polovine prošlog veka. Eto sad im se ukazala prilika da nešto promene na velika vrata, uzevši u obzir ukupan broj vozila najavljenih tendera.
 
Produžili su rok za podnošenje ponuda do 29.04.2021. Mislim da je stari rok bio današnji dan (30.03.2021.). Pored one izmene dimenzija prednjeg prepusta, promenjeno je još nešto, ali ne znam tačno šta, obzirom da nemamo uvid u dokumentaciju.
 
Juče je na portalu javnih nabavki objavljen dokument o zaštiti prava, evo šta stoji kao zaključak :
2.png

Takođe u zaglavlju javne nabavke od juče stoji ovo:
3.png
 
Znači ništa od 100 zglobnih autobusa u dogledno vreme?
 
Rok za dostavljanje ponuda ponovo je produžen do 14.05.2021.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845785#p845785:2bk51hev je napisao(la):
Дошљак » 28 Apr 2021 07:42 pm[/url]":2bk51hev]Можда чекају Икаре :D

Pa obzirom na "Điki envy" ako se samo Solaris prijavio logično bi bilo da mame Turke, Ruse i Kineze, čak i Srbe s gomilom turskih delova, međutim interesantno da je neko tražio smanjenje prednjeg prepusta, a Solaris je imao manji. Jedini drugi evropski proizvođač koji je ispunjavao uslove jeste M.A.N. Da se BMC uopšte prijavio, da su pritom hteli da nameste tender njemu onda ne bi ni korigovali uslov dimenzija prednjeg prepusta, kamoli išta drugo.

Bilo je pomena izmene i drugih uslova. Ako je to tačno daj bože da se iko drugi prijavi osim Solarisa i M.A.N-a, jer ukoliko sada odaberu jednog od ta dva davaće mu prednost i na planiranim tenderima radi izbegavanja fragmentacije većeg dela voznog parka (600 vozila).

Što se Ikarbusa tiče, zar fabrika nije zauzeta servisom za Kineze? Koliko im treba da pripreme pogon? I da ga osposobe u rekodrnom roku ne bi do Bogojavljenja završili ni 10 autobusa. Možda 100 do sledeće prestupne (2024, do kada bi trebalo obezbediti većinu vozila, odnosno 4 tendera). A možda bi i tada reprizirali N seriju. :lool:

Kad već najaviše električne nek se drže obećanja. Što manje Kineza na ulicama to bolje, i što manje SUS zglobnih ikarbusa sa suknjama to bolje. Ponavljam, unapređen Ikarbus dobio bi prelaznu ocenu isključivo u slučaju dvovratnih 12-metraša, posebno električnih. Uvek su trpali nos gde im nije mesto, a narod je ispaštao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845785#p845785:hqoduomk je napisao(la):
Дошљак » Sre Apr 28, 2021 7:42 pm[/url]":hqoduomk]Можда чекају Икаре :D
Možda posle Vučkove EU posete krene forsiranje EU proizvođača.
A što se tiče Ikara niti imaju majstore, ko zna da li imaju alate u i kakvom su stanju.
Ko će da organizuje proizvodnju? Kad dok su bili na okupu nisu bili u stanju da sastave autobus? Za njih je svaki posao previše kompleksan a ujedno i previše mali da bi se sve uhodalo. Bez nekog pravog proizvođača koji će sve organizovati nema nikakve priče.
 
Ма шалим се ја за Икара, то је тихо угашена прича. Било би добро да се узму Солариси опет.
 
Jel hoće neko da mi pomogne da napravimo spisak i zbir svih nabavki koje GSP planira u narednim godinama?

Tramvaji:
Kao što su pisali Došljak i Express, zadržaće se 130 postojećih i nabaviti 144 novih

Trolejbusi:
Trejsi je preneo da planiraju kupovinu 40 trolejbusa naredne godine

Autobusi:
500 autobusa do 2026.

Znači sveukupno, do 2026. se očekuje 40 novih trolejbusa, 144 tramvaja i 500 autobusa.
 
Vrh