Razni modeli brojnih proizvođača čija vozila koriste ovdašnji privatnici pogoni Cummins ISB6.7, međutim zglobni Otokarov model koristi DAF MX11 koji se ugrađuje i u Solarise. Nabavljaju se zglobovi, i to gasni, a osim toga nešto ne vidim da su Otokari pokosili sve živo i neživo duž Obrenovačkog, Ibarske, A1, niti Solarisi po celom gradu. BMC i Solaris nude različite modele gasnog motora istog proizvođača, a koji se razlikuju od prethodno
pomenutog dizela manje radne zapremine. Solaris tradicionalno ugrađuje Kaminsove gasne motore i nije mi poznato da je neki porušio koju kuću isput. Isto važi i za solo novosadske.
Stoga mislim da sa Solarisom ne bi trebalo da bude poteškoća. A kad smo već kod pomenutog:
TLT Talin enterijer:
http://ebus.ee/view/23700/ ;
http://ebus.ee/view/23699/
Arriva Varšava enterijer:
http://busphoto.eu/photo/02/94/92/294924.jpg?1 ;
https://www.youtube.com/watch?v=aLQ-vDsMTVo
RATP Pariz enterijer:
https://www.youtube.com/watch?v=m-RZK__W0G0
RATP Pariz eksterijer (fejslift):
http://busphoto.eu/photo/03/01/76/301766.jpg?1
MPK Poznanj eksterijer (original):
https://tomi2.flog.pl/wpis/11007145/sol ... no-18-iv#w
Tako frugalan savremeni enterijer odgovara našim usalovima eksploatacije. Obratite pažnju na kvalitet panela oko prozora. Metalni držači pregradnih stakala oko vrata, metalne lajsne ispod prozora ukazuju na pažljiv odabir materijala u zonama podložnim vibracijama, radi izbegavanja krckanja karakterističnog za modele niskobudžetnih proizvođača. Ukoliko bi nabavili ova vozila, imajući u vidu lakšu eksploataciju na fider linijama nakon otvaranja metroa radni vek bi lako premašio 20 godina bez kompromitovanja strukturalnog integriteta, i završne obrade.
Novi Sad je platio zglobne BMC 275k po komadu što se prevodi na 131 vozilo za 36 miliona - ne 100. Imajući u vidu interes da produži tradiciju i osigura predstojeće nabavke u Beogradu, da je Talin nabavio 40 komada za 337k po komadu, imućni Pariz zavisno od lota 416-444k, da Solaris nudi cene shodno tržištu (kupovna moć, obim nabavke) pretpostavljam da bi nam ponudio savremenu konfiguraciju sa metalnim šipkama, plastičnim sedištima i kliznim električnim vratima (osim prvih) po veoma povoljnoj ceni. Providna harmonika i displeji u boji nama nisu prioritet, mada su uklopljeni unutrašnji infodispleji neizostavna oprema radi izbegavanja budženja kao što je to bio slučaj sa Novatronic displejima postavljenim preko solarisovog logoa.
Jeste subjektivno, ali mogu reći da nabavka BMC nema baš nikakvog smisla osim "saginjanja" Erdoganu.