Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nemacki SWR 30 min o BB transversali. Emisja Feb. 2022, snimanje 2021.

 
Šta se dešava sa putničkim saobraćajem između Požarevca i Beograda? Teretni je krenuo, za sada niko ne spominje putnički... Ima li neko informacije o tome?
 
Šta se dešava sa putničkim saobraćajem između Požarevca i Beograda? Teretni je krenuo, za sada niko ne spominje putnički... Ima li neko informacije o tome?

Ништа се не дешава. Не треба очекивати успостављање путничког саобраћаја у ближој будућности.
 
Jel išao neko skorije Sokolom u NS? Kakva je situacija sa kartama, jel moguće na dan putovanja kupiti karte ili je i dalje ogroman broj putnika, pa je potrebno ranije nabaviti karte?
 
Nije potrebno uzimati mnogo ranije, popunjenost je između 30 i 70%. Jedino mi se pre koju nedelju desilo za vikend sa je bio pun, bilo lepo vreme, ali i tad sam samo dva dana ranije uzeo kartu i bilo je mesta, ali tog dana više nije bilo karata.
Tako da, dovoljno je dan unapred, a za većinu polazaka možeš i na dan putovanja.
 
Не мора ни за викенд дан раније, довољно је два-три сата раније за ударне поласке. Једино ако је неки масовни догађај (Егзит, Бир фест), онда за ударне поподневне и вечерње поласке треба купити ујутру.
 
Nisu turbo rekonstrukcije samo naš specijalitet
 
Раковица - чувено место на којем је након модернизације пре пар година брзина била астрономских 20 км/ч, све до данас. Данас се десило чудо, воз је полетео са 20 км/ч! Предлажем да возови убудуће иду 2 км/ч. Ипак је модернизација скупо плаћена, треба бринути о безбедности, ипак нису у Риги пројектовали ове возове да лете, него само да иду по шинама, ако су равне...

302335952_5536455903113065_2413379878765284982_n.jpg
 
Ja baš pre neki dan hteo da pitam zašto voz toliko sporo vozi od Rakovice do ulaza u tunel ka gradu.
 
A šta je tu tačno problem? Pa valjda bi mogli doći sa mašinom regulisati kolosek, podbiti podlogu i normalizovati brzinu. Ili su stvari isfušerene na dubljem nivou?
 
Раковица - чувено место на којем је након модернизације пре пар година брзина била астрономских 20 км/ч, све до данас. Данас се десило чудо, воз је полетео са 20 км/ч! Предлажем да возови убудуће иду 2 км/ч. Ипак је модернизација скупо плаћена, треба бринути о безбедности, ипак нису у Риги пројектовали ове возове да лете, него само да иду по шинама, ако су равне...

302335952_5536455903113065_2413379878765284982_n.jpg
Ovo inace rizki Pendolino
 
A šta je tu tačno problem? Pa valjda bi mogli doći sa mašinom regulisati kolosek, podbiti podlogu i normalizovati brzinu. Ili su stvari isfušerene na dubljem nivou?

Проблем је у лоше уграђеној скретници приликом ремонта пре неколико година. ИЖС се наводно судио са извођачем радова, међутим епилог је очигледно да се преко скретнице иде са 20 км/ч. А онда је у децембру прошле године неки "мозак" у гумењари одлучио да се кроз целу станицу Раковица иде са 20 км/ч иако је проблем само у једној скретници. Генијалци...
 
Pa ako je epilog suđenja već bio takav, onda Infra nema šta dalje da čeka, nabavi novu i zameni neispravnu skretnicu. Jedna skretnica koliko god skupa bila, prosto ne bi smela da predstavlja problem za celu stanicu, ni za Infru kao firmu. Valjda je normalno da konstantno nabavljaju i menjaju dotrajale delove mreže. To im je osnovni posao. U redu je da se sude da nadoknade štetu, ali to ne znači da u međuvremenu ne treba sami da isprave nedostatke.
Trebalo bi uvesti da za svaku laganu vožnju koja traje duže od nekog razumnog roka za opravku, i odstupa više od 10% od projektovane brzine, Infrastruktura plaća velike penale prevoznicima za svaki voz koji je prošao takvom trasom, pa bi verovanto malo više vodili računa o tome.
 
@miki_ns

Све би то требало као што си рекао, али железнице у Србији су у стању распада. Када би ИЖС плаћала пенале за лагане вожње, банкротирала би, с обзиром колико их има. Оне лагане вожње које не санира, а то је већина, једноставно их претвори у редовну брзину следећи ред вожње, као што су урадили у Раковици и вози даље.
 
Danas razglas na Prokopu kaže da IC voz za Novi Sad polazi u "15 časova i 0 minuta" ali kako je buka ne čuje se dobro u koliko minuta, pa zbunjuje da ne kreće tačno u 15h, nego kasnije. Najbolje ne navoditi minutažu ako je nema...

Ništa, zakasnio sam na IC, idem BG:vozom do Bataje pa tamo uzimam povratnu za regio...

Sledeća najava, BG:voz za Zemun dolazi na 5. kolosek, ali ne kaže da kasni 20 minuta, kašnjenje je pisalo na displeju, a displej je na koloseku... Zato je bolje osloniti se na displeje... Jer dok sam ja došao do 5. koloseka gde voz kreće u 15.03 i video da kasni eto ga već pristiže BG:voz za Batajnicu na 3. kolosek... U 15.08 polazi, pa brže bolje jurim nazad...

Zatim, voz je trebalo po redu vožnje da stigne do Batajnice pre regio voza za Novi Sad (4 minuta ranije) međutim to se nije dogodilo, nego je BG:voz mimo predviđenog reda vožnje stajao u Zemunu da propusti regio voz za Novi Sad...

Dakle uklapanje presedanja nemoguća misija i dalje u Srbiji...

Sećam se u Mađarskoj pre 10 godina sam želeo da zaobiđem Budimpeštu do Ukrajine i na njihovom sajtu MAV samo staviš polazno i dolazno odredište i daju ti sva moguća presedanja i vidiš isvaki br. koloseka odakle vozovi i iz kog mesta polaze i cenu i naravno 4 minuta je tačno 4 minuta, u Mađarskoj sasvim dovoljno da sa koloseka 3 pređeš na 4 i uđeš u novi voz... Kod nas ne vredi presedsti ne u minut nego u 20 minuta pa nije dovoljno lufta jer vozovi i dalje kasne...

Tako da sam ušao u regio tek u 16.36... ali sam zato dobro osmotrio stanicu u Batajnici i kako sve izbeći barijere, ali o tome nekom drugom prilikom ;)

Inače ima milion barijera pa neće valjda svuda pored stajati kontrolori, možda će moći na licu mesta da se zaobiđe barijera, onda problema nema... ali ajde gledam ako bude kontrolora svuda, kako sve ušetati na stanicu, da li je hermetički zatvorena ili ne itd.

Pa eto nekom drugom prilikom na radost nas 2.5% koji ne plaćamo karte za gradski prevoz u Beogradu nešto više o tome..

Inače povratna za voz od Bataje do NS je 510 rsd što je ok cena!
 
Све ово што је Ноки описао звучи као да смо јуче увели железницу, па се једноставно уходавамо. И даље се беспотребно збуњујемо перонима и колосецима у исто време, разглас тек постаје сада нормална појава, ускоро ћемо обавестити свет како они могу да га користе јер очигледно идемо неким својим путем од самог почетка.
 
Vrh