Siemens i ÖBB su prikazali nov Nightjet - od 2023 na prugama - Bec-Minhen-Milano-Verona-Venecija. 33 su kupljene, svaki po 7 vagona. Vmax 230 tako da je neki Taurus.
Fali prirodnog svetla u tim kabinama deluju kao da su na Marsu a ne na Zemlji, možda jer ova 3ća slika ne prikazuje najbolje kakav je tačno prozor u sredini je l' to neko zastor spušten ili šta... ostalo je ok
Uskoro teretnjaci u noćnim terminima novom prugom od Bataje do NS-a.
Siemens i ÖBB su prikazali nov Nightjet - od 2023 na prugama - Bec-Minhen-Milano-Verona-Venecija. 33 su kupljene, svaki po 7 vagona. Vmax 230 tako da je neki Taurus.Pogledajte prilog 144399Pogledajte prilog 144400Pogledajte prilog 144401Pogledajte prilog 144402Pogledajte prilog 144403Pogledajte prilog 144404Pogledajte prilog 144405Pogledajte prilog 144406
Ja baš mislim da je to sledeći korak. Od novog reda vožnje se vraćaju vozovi Vršac-Temišvar i Kikinda-Temišvar. Mislim da bi bio potreban jedan noćni voz između Beograda i Bukurešta u jednom trenutku, posebno leti zbog backpakera i Interraila. Međutim bez veze sa drugim okolnim državama takav voz bi bio prazan.Од овог БГ-Букурешт нема ништа.
Ja baš mislim da ima veze sa SNSom, njima treba projekat na nacionalnom nivou kojim mogu da se pohvale da su samo oni zaslužni (pored autoputeva), železnica je tu bila u katastrofalnom stanju i tu je bilo najlakše dobiti političke poene jer bi oni sami bili zaslužni za sve. Ekologija je tu dodatni argument. Do otvaranja brze pruge, većina mladih se nije vozila vozom. Ljudi su zaboravili na vozove i prirodno im se to nije nametalo kao nešto na šta treba ulagati jer ima "milion drugih problema i deca se leče SMSovima". Završetkom brze pruge i puštanja u saobraćaj sve se odjednom promenilo. Železnica dobija veliku pažnju javnosti, pogotovo iz delova srbije gde je voz loš, jer i oni žele ono što ima Beograd i Novi Sad. Većina mog društva je poslednjih par meseci prvi put sela u voz i niko do sad nije imao negativna iskusta, bilo je zamerki, naravno, ali mislim da niko neće pomisliti više autobusom da ide. Moji roditelji do pre godinu dana nisu hteli da čuju za putovanje vozom kroz Srbiju zbog lošeg iskustva 2000ih, a evo ove godine posle Novog Sada išli smo na izlet i do Užica, a udkoro i do Vršca i još pitaju gde sve može da se ide. SNS kapitalizuje novi zamah popularizacije železnice u javnosti i najavljuje nove projekte, širenje mreže. Kad se nešto loše desi, ispravi se. Navešću primer kad se barac pokvario odmah su izašli u javnost i rekli da će staviti 2 lokomotive i potpisivati sporazume. Ista situacija se desila 2021 godine, međutim tad nije niko reagovao. Promenilo se razmišljanje u SNSu i železnica se intenzivno forsira.Ovu vlast percipiram kao težak kancer u političkom smislu. Ubila je institucije, ubila je redovne procedure, pojela je državu po savremenim definicijama.
Međutim, teško bih se zavaravao kada bih rekao da je situacija u železnicama sada gora nego pre 10-ak godina. Ono o čemu ovde neki lamentuju su bili izduvci nekih ranijih vremena. Da se nastavilo tadašnjim tempom, pojavio bi se neki novi Nenad Bogdanović (samo na državnom nivou) i rekao: "Šta će nama uopšte železnica, kada nam lepo ide sa autobuskim saobraćajem" (parafraziram izjavu tadašnjeg gradonačelnika da je Beovoz nepotreban).
Ili nešto slično. I onda bi neki novi genijA predložio projekat gašenja svih pruga.
Ovo što se sada dešava nema mnogo veze sa SNS-om, već sa činjenicom da železnica, postepeno, odmenjuje avio-saobraćaj na brojnim destinacijama po Evropi i zapravo je kljakavi i svakako problematični - no nužni - restart.
A da, sećam se te reportaže na N1, koji često okači notornu glupost u jurnjavi da tera kontru.Za kraj bih naveo primer jednog čoveka kojeg su prošle godine intervjuisali i koji je rekao "Železnica će da uništi prirodu u Sremskim Karlovcima, ne znam što je grade, nikome neće služiti".
Šta će nama uopšte železnica, kada nam lepo ide sa autobuskim saobraćajem
Од овог БГ-Букурешт нема ништа.
Kao da od Berlin - St Petersburg ima
Da, politika gleda sto veci projekata radi sto vece ugradnje, a misljenje javnosti se vidi po popunjenosti vozova, sada su na 50-60%, kad cena skoci bice duplo manje...Vremena se menjaju, politika je rekla da železnica mora da se obnovi, a mišljenje javnosti sve više teži ka istom.
Međutim, teško bih se zavaravao kada bih rekao da je situacija u železnicama sada gora nego pre 10-ak godina.
BG-NS ima milion putnika za pet meseci. Ok, uzmimo da će ta cifra opadati kad skoči cena karte (možda ni neće, videćemo).Ono o čemu ovde neki lamentuju su bili izduvci nekih ranijih vremena.