Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Fali prirodnog svetla u tim kabinama deluju kao da su na Marsu a ne na Zemlji, možda jer ova 3ća slika ne prikazuje najbolje kakav je tačno prozor u sredini je l' to neko zastor spušten ili šta... ostalo je ok
 
Fali prirodnog svetla u tim kabinama deluju kao da su na Marsu a ne na Zemlji, možda jer ova 3ća slika ne prikazuje najbolje kakav je tačno prozor u sredini je l' to neko zastor spušten ili šta... ostalo je ok

Застор је на прозору, као и на свим сличним вагонима направљеним до сад. Може се подићи и ето ти природног светла.
 
Dobra su ideja te kapsule za jednu osobu, samo ako nisu previše klaustrofobične.
 

Pocela je rekonstrukcija zeleznicke deonice Titel - Orlovat u duzini od 24 km. Rok za zavrsetak 200 dana. Radove izvodi infrastruktura, uz perodicne svakodnevne zatvore saobracaja.

Rec je o deonici pruge Novi Sad - Orlovat koja je bila samo delinicno utegnuta pre nekoliko godina kada je pripremana kao obilazna pruga pri zatvoru pruge Novi Sad - Beograd. Tada predstavljneno kao da je uradje kompletan remont i pomenute deonice.
 
I to sto je u planu za Nightjet (koncept Zelene partije Nemacke). Najbolje relacije su Berlin-Moskva i Berlin St. Petersburg.
FcEJEH4WYAAl4KR.jpg
 
Од овог БГ-Букурешт нема ништа.
Ja baš mislim da je to sledeći korak. Od novog reda vožnje se vraćaju vozovi Vršac-Temišvar i Kikinda-Temišvar. Mislim da bi bio potreban jedan noćni voz između Beograda i Bukurešta u jednom trenutku, posebno leti zbog backpakera i Interraila. Međutim bez veze sa drugim okolnim državama takav voz bi bio prazan.
 
Zanimljiv clanak DW o zeleznicama Balkana. Uz kritike na isplativosti Budimpesta-Beograd i konstantacija da je samo Beograd zacuvao minimalni putnicki saobracaj i medunarodne destinacije. Ma da je i to diskutabilno. Jedan od zagovornika pita koji je cilj ZS - da ide primerom Ceske i Madarske (distributivna mreza) ili Francuske (samo magistrale HSRa) sa aktuelnim projektima. Bitno kaze, da se mora od nekud krenuti pa je uspostavljanje magistrale vazan pocetak. https://www.deutschlandfunk.de/eu-und-china-investieren-die-wiederbelebung-des-zugverkehrs-100.html
 
Ovu vlast percipiram kao težak kancer u političkom smislu. Ubila je institucije, ubila je redovne procedure, pojela je državu po savremenim definicijama.
Međutim, teško bih se zavaravao kada bih rekao da je situacija u železnicama sada gora nego pre 10-ak godina. Ono o čemu ovde neki lamentuju su bili izduvci nekih ranijih vremena. Da se nastavilo tadašnjim tempom, pojavio bi se neki novi Nenad Bogdanović (samo na državnom nivou) i rekao: "Šta će nama uopšte železnica, kada nam lepo ide sa autobuskim saobraćajem" (parafraziram izjavu tadašnjeg gradonačelnika da je Beovoz nepotreban).
Ili nešto slično. I onda bi neki novi genijA predložio projekat gašenja svih pruga.
Ovo što se sada dešava nema mnogo veze sa SNS-om, već sa činjenicom da železnica, postepeno, odmenjuje avio-saobraćaj na brojnim destinacijama po Evropi i zapravo je kljakavi i svakako problematični - no nužni - restart.
 
Poslednja izmena:
Ovu vlast percipiram kao težak kancer u političkom smislu. Ubila je institucije, ubila je redovne procedure, pojela je državu po savremenim definicijama.
Međutim, teško bih se zavaravao kada bih rekao da je situacija u železnicama sada gora nego pre 10-ak godina. Ono o čemu ovde neki lamentuju su bili izduvci nekih ranijih vremena. Da se nastavilo tadašnjim tempom, pojavio bi se neki novi Nenad Bogdanović (samo na državnom nivou) i rekao: "Šta će nama uopšte železnica, kada nam lepo ide sa autobuskim saobraćajem" (parafraziram izjavu tadašnjeg gradonačelnika da je Beovoz nepotreban).
Ili nešto slično. I onda bi neki novi genijA predložio projekat gašenja svih pruga.
Ovo što se sada dešava nema mnogo veze sa SNS-om, već sa činjenicom da železnica, postepeno, odmenjuje avio-saobraćaj na brojnim destinacijama po Evropi i zapravo je kljakavi i svakako problematični - no nužni - restart.
Ja baš mislim da ima veze sa SNSom, njima treba projekat na nacionalnom nivou kojim mogu da se pohvale da su samo oni zaslužni (pored autoputeva), železnica je tu bila u katastrofalnom stanju i tu je bilo najlakše dobiti političke poene jer bi oni sami bili zaslužni za sve. Ekologija je tu dodatni argument. Do otvaranja brze pruge, većina mladih se nije vozila vozom. Ljudi su zaboravili na vozove i prirodno im se to nije nametalo kao nešto na šta treba ulagati jer ima "milion drugih problema i deca se leče SMSovima". Završetkom brze pruge i puštanja u saobraćaj sve se odjednom promenilo. Železnica dobija veliku pažnju javnosti, pogotovo iz delova srbije gde je voz loš, jer i oni žele ono što ima Beograd i Novi Sad. Većina mog društva je poslednjih par meseci prvi put sela u voz i niko do sad nije imao negativna iskusta, bilo je zamerki, naravno, ali mislim da niko neće pomisliti više autobusom da ide. Moji roditelji do pre godinu dana nisu hteli da čuju za putovanje vozom kroz Srbiju zbog lošeg iskustva 2000ih, a evo ove godine posle Novog Sada išli smo na izlet i do Užica, a udkoro i do Vršca i još pitaju gde sve može da se ide. SNS kapitalizuje novi zamah popularizacije železnice u javnosti i najavljuje nove projekte, širenje mreže. Kad se nešto loše desi, ispravi se. Navešću primer kad se barac pokvario odmah su izašli u javnost i rekli da će staviti 2 lokomotive i potpisivati sporazume. Ista situacija se desila 2021 godine, međutim tad nije niko reagovao. Promenilo se razmišljanje u SNSu i železnica se intenzivno forsira.
Za kraj bih naveo primer jednog čoveka kojeg su prošle godine intervjuisali i koji je rekao "Železnica će da uništi prirodu u Sremskim Karlovcima, ne znam što je grade, nikome neće služiti". Dok danas vidimo ljude koji na posao iz Sremskih Karlovaca idu u Beograd, i horde turista i ekskurzija dece koja dolaze u Sremske Karlovce zbog pruge i olakšanog dolaska. Vremena se menjaju, politika je rekla da železnica mora da se obnovi, a mišljenje javnosti sve više teži ka istom.
 
Ima i toga da je SNS-u bitno da izgura "kapitalne" projekte, jer su u svemu drugome radili prilično lvl. "Mića iz EPS-a".
Za kraj bih naveo primer jednog čoveka kojeg su prošle godine intervjuisali i koji je rekao "Železnica će da uništi prirodu u Sremskim Karlovcima, ne znam što je grade, nikome neće služiti".
A da, sećam se te reportaže na N1, koji često okači notornu glupost u jurnjavi da tera kontru.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
E, vidiš, taman taj detalj nisam znao, ali jesam zamišljao tako nekog genijalca.
 
Kao da od Berlin - St Petersburg ima 😄

До пре 10-15 година је било, а до тад је било и Берлин - Москва, Берлин - Саратов, Берлин - Иркутск, Берлин - Астана, Берлин - Кијев, Берлин - Харков, Берлин - Симферопољ, Берлин - Доњецк. :cry:

Негде крајем 80-их је чак било и Москва - Мадрид, вагон који је мењао постоља два пута и три ширине колосека. :D

Но свакако, са ове карте пустих жеља зелених, можда буде 1/3 остварено.
 
Vremena se menjaju, politika je rekla da železnica mora da se obnovi, a mišljenje javnosti sve više teži ka istom.
Da, politika gleda sto veci projekata radi sto vece ugradnje, a misljenje javnosti se vidi po popunjenosti vozova, sada su na 50-60%, kad cena skoci bice duplo manje...
 
Međutim, teško bih se zavaravao kada bih rekao da je situacija u železnicama sada gora nego pre 10-ak godina.

Зависи из ког угла гледаш. Ако гледаш из угла међународног саобраћаја крајем прве деценије 21. века, тада си имао:

Будимпешта 3х дневно
Беч 1х дневно
Праг 1х дневно
Кијев 1х дневно
Москва 1х дневно
Загреб 5х дневно
Љубљана 4х дневно
Минхен 2х дневно
Цирих 1х дневно
Венеција 1х дневно
Сплит и Ријека 1х недељно током лета
Бања Лука 1х дневно
Бар 4х дневно из Београда, 1х дневно из Суботице, 1х дневно из Ниша + током лета 1х дневно из Новог Сада и Скопља, 2х или 3х недељно из Прага, Будимпеште и Москве
Скопље 3х дневно из Београда и 1х дневно из Ниша
Солун 2х дневно + током лета 1х или 2х недељно из Прага, Будимпеште и Москве
Софија 2х дневно
Варна 1х дневно током лета
Бургас 1х днецно током лета
Истанбул 1х дневно
Букурешт 1х дневно

Да упоредимо са данас:

Бар 2х дневно током лета и 1х дневно ван сезоне

И то је то...цветамо. Притом и тад су кукали како је мало међународних возова. Да им је неко рекао да ће нас снаћи овај потпуни фијаско у међународном саобраћају 10-15 година касније нико му не би веровао.

И да, да додам - ситуација на железници свеукупно данас јесте гора него пре 10 година. Једна ласта не чини пролеће (мислим на пругу БГ-НС на којој после пола године експлоатације и даље нису способни да организују паралелни путнички и теретни саобраћај и путнички саобраћај ка Шиду).
 
Poslednja izmena od urednika:
Ja sam lepo napisao, da se citiram:
Ono o čemu ovde neki lamentuju su bili izduvci nekih ranijih vremena.
BG-NS ima milion putnika za pet meseci. Ok, uzmimo da će ta cifra opadati kad skoči cena karte (možda ni neće, videćemo).
Voleo bih da znam broj putnika u svim tim polascima koje si naveo pre 10-ak godina.
 
Bogami za Zagreb je bilo putnika i te kako... i uvek me radovalo što je bilo 4 polaska dnevno, a sad kaže WLABmz čak 5... Možda se u Šidu isprazni ali od Vinkovaca ponovo bude krcat

Išao sam puno puta vozom u Zagreb i uvek je bilo dovoljno putnika... Taj voz je nastavljao za Ljubljanu, verovatno i Minhen ili Cirih... Nikakvih problema sa putnicima nije bilo...
 
Vrh