Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Пруга ће бити ремонтована и електрифицирана. Брзина је ограничена малим радијусима кривина, нарочито у Сићевачкој клисури. Једино се на правцу Пирот - Димитровград може остварити нешто већа брзина, типа 100 км/ч. На осталим деоницама не очекујте брзину већу од 70-90 км/ч.
Brzina 70-90 km/h uopšte nije loša, ako je konstantna (čitajte da svaku krađu ili problem otklone u normalno vreme). Ne mora svuda da juri dabldeker 200 km/h. Samo da se kroz taj deo ne putuje skoro 3.5h kao što je na sledećem videu:

 
Иначе, у изјави о мрежи ИЖС стоји да ће радови на деоници Просек - Димитровград кренути у 4. кварталу 2022, док ће радови на нишкој железничкој обилазници од Црвеног Крста до Просека кренути у 3. кварталу 2022, који се завршава за месец дана. Нисам нигде видео да је потписан неки уговор за извођача за обилазницу. Да ли неко има неку информацију?
 
Brzina 70-90 km/h uopšte nije loša, ako je konstantna (čitajte da svaku krađu ili problem otklone u normalno vreme). Ne mora svuda da juri dabldeker 200 km/h. Samo da se kroz taj deo ne putuje skoro 3.5h kao što je na sledećem videu:

Upravo tako, ovu prugu će najviše koristiti teret, a njemu su ovo optimalne brzine. Što se putničkog saobraćaja tiče, ovde imamo prigradski saobraćaj grada Niša, tj oko 80k ljudi (vrv i manje) koji žive od Niša do granice i koji idu najviše do Niša. Takvim vozovima ne trebaju velike brzine zbog čestih stajanja na stanice i stajališa, bitnija je frekvencija. Pored ovih vozova moženo očkivati i par puta dnevno voz Beograd-Sofija za koji bi eventualno bila optimalna veća brzina, međutim za par vozova dnevno jednostavno se ne isplati. Mogu eventualno da dignu Pirot-Dimitrograd na 120-140
 
Da nije youtube-a ne bi znao da postoji direktna železnička linija od Turske do Austrije - Optima expres koja ide preko Srbije, ali putnici nažalost ne mogu ni ući ni izaći ni na jednoj stanici usput.

 
Od 8. septembra vozovi REx 710 i 711 neće više stajati u Rakovici, Resnika, Lazarevcu, Lajkovcu i Sevojnu.
U suštini ova izmena bi bila dobra ukoliko bi se povećao rang na IC voz, videćemo koliko će skratiti vreme putovanja koje, po meni, će najviše značitu Valjevu.
Međutim postoji problem. U smeru ka Beogradu ujutru postoji Regionalni voz malo ranije koji bi pokrio pre svega Lazarevac i Lajkovac u kretanjima ka gradu. Međutim u suorotnom smeru od grada u 17h jednostavno ne postoji alternativa. Postoji BGvoz oko pola 5 koji ide do Lazarevca, dok Lajkovac nema nikakvu vezu do negde 7 uveče. Logično bi bilo uvesti RE voz u 17:30 za Valjevo kako bi se pokrio špic.
 
Od 8. septembra vozovi REx 710 i 711 neće više stajati u Rakovici, Resnika, Lazarevcu, Lajkovcu i Sevojnu.

Ово нема никакве логике. Можда смање кашњења за пар минута и то је све. Ред вожње, који се у 100% случајева не испоштује ионако само остаје мртво слово на папиру након поласка воза из почетне станице.
 
Ово нема никакве логике. Можда смање кашњења за пар минута и то је све. Ред вожње, који се у 100% случајева не испоштује ионако само остаје мртво слово на папиру након поласка воза из почетне станице.
Videćemo kakvog će ovog imati uticaja, ne bi to radili da im se ne isplati.
 
Novi post jer nije vezano za prethodno, na usponu na vijadukt kod Sremskih Karlovaca se sve više oseća "stepenik". Je l' to neka dilatacija?
Осетио сам и ја пре неки дан. Мислим да није проблем дилатација већ прелаз са вијадукта на насип. Насип и крајњи стуб вијадукта (претпостављам да је фундиран на шиповима, као и цео вијадукт) се различито слежу пошто су ослоњени на различите слојеве тла. Вијадукт је шиповима ослоњем на слојеве тла мање деформабилности па се и сам мање слеже. Сличан проблем се често јавља на крајевима друмских мостова.
Наравно, ово је само нагађање пошто немам податке о самој конструкцији вијадукта нити о томе како је изведена.
 
Хоћу да одем у УЕ у суботу. Интересује ме цена повратне карте, јер онлајн не пише кад се дода у корпу, да ли возови касне и колико, да ли су полазак са Прокопа у 7:55 односно Раковице у 8:03 тачни као и последњи из УЕ у 17:55. Аутобус није опција јер нећу да се цимам до БАС-а увече притом близу ми је ЖС Раковица.
Морам да поновим ово питање још једном јер нисам још увек путовао и занима ме поготово да ли је тачан овај из 17:55 из Ужица?
 
Zanima me samo kojom logikom regioekspres ne staje na stanicama na kojima staje međunarodni brzi voz.
Isto kao što IC voz za Novi Sad ne staje nigde između, a voz za Zagreb u redu vožnje ima stajanje u Staroj Pazovi recimo. Jednostavno drugi je rang. Međunarodni vozovi ne moraju nužno da imaju najviši rang i da ne staju nigde, šta više, većini tih malih mesta je to jedina veza javnog prevoza sa svetom. Dosta ljudi iz Lajkovca, Valjeva, Kosjerića koristi barski voz da ide na more
 
Videćemo kakvog će ovog imati uticaja, ne bi to radili da im se ne isplati.

То су урадили да би било мање путника у возу, пошто немају могућности да повећају капацитет воза. Воз 710/711 је често био препуњен у време викенда, празника итд. Заборавили сте сцене на Прокопу са овим возом за време пролећних празника.
 
То су урадили да би било мање путника у возу, пошто немају могућности да повећају капацитет воза. Воз 710/711 је често био препуњен у време викенда, празника итд. Заборавили сте сцене на Прокопу са овим возом за време пролећних празника.
I to bi bilo pošteno, da je uveden regio za Valjevo nešto posle njega.
Što se novih flirtova tiče, to niko ne zna. Očigledno je državna tajna
 
Zanima me samo kojom logikom regioekspres ne staje na stanicama na kojima staje međunarodni brzi voz.
Istom "logikom" kojom oba međunarodna barska voza koja polaze iz Zemuna ne staju na Novom Beogradu, iako tu staje i novosadski IC, i svi Re/ReX vozovi, a stajali su i međunarodni vozovi za Cirih i Budimpeštu, dok ih je bilo.
 
Sveže remontovan. (Fb udruzenje ljubitelja zeleznice)
6B28DDEB-E856-48B9-B9E4-BEE3C87308F0.jpeg
C933DFB7-8BFB-4804-919E-18142B6FBE1D.jpeg
B434CC54-E6E2-442F-A562-B6728CE437EC.jpeg
80B9B0DB-1387-4CF8-812F-D56BFE5ADEB5.jpeg
712C4D8E-F373-4125-B005-79820CA1850E.jpeg
B33E6746-E691-4CE0-8628-C02474DC79F1.jpeg
AA8E39D0-E6DC-4F40-ACE6-2408F20FCB31.jpeg
8805AD2D-4C87-42A9-BEAB-F1F7005003B6.jpeg
629B52C8-FEEB-4D80-B321-5A300E1194FF.jpeg
 
Vrh