Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Па кад се железница свела на БГ-НС, БГ воз и БГ-Вршац са често фаличним Барцем.
 
Па кад се железница свела на БГ-НС, БГ воз и БГ-Вршац са често фаличним Барцем.
A i BG Voz funkcioniše sve manje i manje. Van pruga BG-NS, BG-Vršac i barske pruge(kad je ne pokradu sekundarci), putnički saobraćaj u ovoj zemlji trenutno jedva da postoji.
 
Мали број грађана Србије може да се ослони на железницу што је поражавајуће.

Evo jedan podatak:

1995. su Mađarske železnice prevozile 4 puta više putnika nego Železnice Srbije.
2017. su Mađarske železnice prevozile 20 puta više putnika nego Železnice Srbije.
Količina teretnog železničkog prevoza u Mađarskoj je od 1995. do 2019. konstantno 3-5 puta veća, u zavisnosti od godine.
Dužina železničkih pruga u Mađarskoj je dupla od dužine železničkih pruga u Srbiji.
 
Poslednja izmena od urednika:
Da ne bude da se samo kritikuje evo dobra stvar, dnevni Brzi vozovi za Bar i iz Bara juče su u Užice kasnili 8 minuta, dok je u povratku u Beograd kasnio svega 10 minuta. Vagoni su bili u zadovoljavajućem stanju jedino što je bila gužva i falio je jedan vagon da bi se ti raščistilo. 2 bicikla su stala bez problema, kondukteri su bili ljubazni doduše skloni su podmićivanju.
Juče je kasnio poslednji RE voz za prijepolje iz beograda sat i po, dok je REx i Beograda za Užuce kasnio 30 minuta (nisam siguran zašto).
Barska ima potencijal veliki, dosta putnika putuje između gradova recimo Lajkovac-Užice ili Užice-Valjevo i ne idi baš svi u Beograd. Da se sredi na projektovano stanje i u budućnosti da se uvede drugi kolosek do Valjeva mogla bi da ima jako mnogo vozova.
 
Да ли има икаквих новости о нормализацији саобраћаја на шидској прузи?

Заиста ми није јасно зашто не пуштају возове за Београд. Ако је проблем у кашњењу и нарушавању поузданости брзе пруге, могу да се не заустављају нигде између Старе Пазове и НБГ/Прокопа.
 
Odrastao sam na Barskoj a danas ne poznajem ni jednu osobu koja se vozi njome a da ima automobil. Ja se nisam vozio od 2016. Bukvalno uvek imam pun auto do Priboja, ljudi ne pitaju koliko da učestvuju za gorivo samo da ne idu vozom. To je prava slika pruge.

Od ljudi koji i dalje često putuju na toj relaciji javnim prevozom, veliki broj je prešao na autobus. Koliko god je neudobniji, kvar na autobusu nikad ne može da se zakomplikuje kao kvar na železnici, kilometrima od civilizacije, gde niko ne može da ti priđe u pomoć. Sve naopako....
 
Koliko nam je uopšte ostalo vagona sa kupeima?

Уколико не рачунаш кушете, тренутно у саобраћају је само тај један са слике.

P.S. кажу да ће још 3 оваква вагона са ревизије из Гоше доћи, дакле биће укупно 4 оваквих вагона.
 
Poslednja izmena od urednika:
Конзорцијом две бугарске и једне италијанске фирме су победници тендера за извођаче радова на прузи Ниш - Димитровград: https://infrazs.rs/nabavke/Odluka.pdf

Цена радова који је победнички конзорцијум понудио је 170 милиона евра. Најјефтинију понуду је дала кинеска фирма CCECC, која је износила 145 милиона евра, међутим, од шест понуда су на ранг листу ушле само понуда бугарско-италијанског конзорцијума и понуда турске фирме Yapi Merkezi. Искрено ми је жао што посао није добио конзорцијум на челу са Карин комерцом, јер су се на прузи Суботица - Хоргош јако добро показали, a у њиховом четворочланом конзорцијуму су биле три домаће фирме.

Prozori se otvaraju, znači nisu klimatizovani?

Нису климатизовани, једина модификација која је урађена је то што су уграђене утичнице.
 
Poslednja izmena od urednika:
@WLABmz,

Jel ima objasnjenje zasto nije izabrana najjeftinija ponuda?
Totalni sam laik, al vidim da je u pitanju EIB, pa me zanima da li je to politička odlyka da se Kinezi ne izaberu.
 
Kolika će biti brzina na pruzi Niš-Dimitrovgrad i šta sve spada pod rekonstrukciju? Nešto je bila priča o elektrifikaciji isto.
 
ако се не варам, иде комплетна реконструкција са електрификацијом. не знам да ли је други колосек укључен у те радове
 
Пруга ће бити ремонтована и електрифицирана. Брзина је ограничена малим радијусима кривина, нарочито у Сићевачкој клисури. Једино се на правцу Пирот - Димитровград може остварити нешто већа брзина, типа 100 км/ч. На осталим деоницама не очекујте брзину већу од 70-90 км/ч.
 
Vrh