Šta je novo?

Metro

То се све решава политиком паркирања, коме није скупо, нек паркира у центру, ако може. колико их тако паркира на Доњем Менхетну, или у лондонском Ситију? Уосталом, сећам се, кад је отворена гаража Пионирски парк, могло је пола дана да се остане за 70 динара. Све се то доведе у ред, чак, ако би се пролазни правци изместили из центра - а за то је услов не метро, него градња друмова и тунеа - не би било ни гужве у центру ако је висока цена паркирања.

Истину говорећи, што више размишљам, посматрам метро, чак и добро пројектован, као непотребан и у основи непријатељски, окупациони пројекат. А што је најјаче, конкретан план метроа покрива центар укупно једном станицом - све до треће линије.
 
Da je teorijski, fizički moguće dovesti u red, ja ne sumnjam. Ali mislim da su šanse za to toliko male da su skoro pa nepostojeće. Slika sumira sve.
_img_000000_000000-2-jpg.118233
 
Ех, возим од 1995. по Београду, није то нека толика мука. Возе људи и по Каиру, ноћу без светала, па гурају. Ај, мушки је форум већински, да не правимо баук од вожње, нема смисла. Ионако је све више дама за воланом, па је и лепше и лакше;)
 
Pa nemam ja sumnje da uvek ima i gorih od nas. To je ovde večita mantra. Možda nam zato i jeste ovako kako nam je.

Gledam i po rangiranjima kad se objave, nije bitno što smo korumpirana rupčaga, bitno je da smo bar koje mesto ispred Albanije i Bosne. To je jedino što je bitno.
 
Ех, ал Каиро "има метро"... Ја мислим да нам баш та логика не ваља.

Ја - нећу метро од 10 милијарди. Хоћу све остало - дакле, и јавне установе, и културни живот, и спортске објекте, и паркове, и једносменски рад у школама, и боље образовање, и научне центре, и наравно друмове - и да ми остане пара. Лако ћу да се возим, ко и четврт века досад. Није сва суштина како се возиш, мислим да је ово "све остало" много важније. Ето, то ми је сва логика у овом случају: нећу да "имам метро". Беш метро!
 
Znaš kako, ja sam spreman da se odreknem želje da Beograd bude u klubu normalnih krštenih prekomilionskog gradova koji imaju metro. Mislim to će ići na našu sramotu ali dobro. To je nešto bez čega mogu da živim. A i ne bi bila ni prva ni poslednja sramota Srbije. Ali mislim da se mnoge Srbende nikad neće odreći upotrebe svojih ljubimaca na četiri točka čak i kad idu do trafike na ćošku po cigarete. Niti svog afiniteta da žive u društvu u kome ''sve može, jer koga realno boli k...'' Koga boli za taksistu koji stoji nepropisno ispred saobraćajnih bumbara, koga boli za novostvoreni parking na platou Narodne skupštine, koga boli za divlju gradnju, koga boli za kanjonizaciju, koga boli za favelizaciju... Mnogi Srbi prosto vole takav život. Naravno, problem nastaje kad ti koji govore ''koga boli k...'' sami postanu predmet nekog problema, nepravde ili prestupa, pa kad se uzdaju u druge da će nešto uraditi, drugi ponove isto i ovi naravno izvise. Drugim rečima, mnogo je ljudi ovde koji idu kroz život sa ''ma boli me k...'' (kao dotični bumari sa fotografije) sve dok sami ne dođu u neku situaciju da bi dali sve što imaju da se iz nje izvade. No dobro, to je već skroz druga tema. A i neće se to nikad promeniti i popraviti.

Elem, da se vratim na suštinu - dakle ja i jedan drugi deo naroda smo spremni na kompromis i na odricanja. Ali drugi veliki deo nije. I zato i živimo ovako kako živimo.
Rado bih trampio šansu da Beograd dobije metro sa šansom da ponovo postane iole normalan i funkcionalan grad sa manje automobilčina na svojim ulicama, trotoarima, kolovozima, zelenilima, parkovima, platoima, ''''''''institucijama'''''''', krovovima, spomenicima...
 
Poslednja izmena:
Ма, то уопште није некакав "клуб нормалних градова". Манчестер је ненормалан град? А Дњепропетровск је нормалан? Ево, ја хоћу да имам у граду Јунајтед и Сити, а нећу метро. Одмах ћу да потпишем. Све духовно има несразмерно већу вредност од метроа - и много тога материјалног има већу вредност од метроа.

Мислим да су баш превише слудели људе досад, скували су жабу. Колико у Ђиласово време, расправљли смо о неким линијама од 600-700 милиона евра, мрштили се кад смо видели да је предрачун за прву линију по Ежису била милијарда, па је било оно "разговарамо о кредиту са ЕБРД-ом од отприлике 450 милиона, толико можемо да узмемо", кад оно - сад се фрљамо милијардама ко да нам их је деда оставио! Три линије - колико? Осам, десет милијарди? Можда буде и 12? Евра? Откуд уопште идеја да тако нешто има икаквог смисла, да је ичим оправдано и да треба у то улазити? Шта све уместо тога може да се направи? То је бесмислица, потпуна, окупаторска, малигна лудост коју треба прекинути моментално и засвагда, и забранити законом да се икад више планирају комунални системи у висини 20% БДП-а земље! Који манијаци на свету то раде?
 
Уосталом, ево како је независна земља драстично побољшала јавни саобраћај за скроман новац.

Је л не може ово Борча - Котеж - Калемегдан - Хајат? Или трасом 50-це, по брдима? Може. Као и БРТ за НБ, као и два-три кратка трамвајска/тролејбуска тунела кроз центар и за 10 пута мање пара поправљен превоз у целом граду драматично.

Pretera ga, Pantografe, ali sad zaista. Kao što i sam vidiš, to je tu planinski grad sa obzbiljnim visinskim razlikama. Između ostalog, ako baš hoćeš žičaru, idi pomozi im da sagrade na Kalemegdanu...
 
Не, ја баш нећу ту фолирантско-штеточинску на Калемегдану, него једну између Бановог и Канаревог брда и Бањице, па даље по брдима - јер би та значила људима, пошто би била убедљиво најбрже превозно средство на том потезу, а капацитет жичаре је доста велики, 4.000 путника на сат. Ко је био у ресторану Рубин, схватио је географију тих крајева Београда. И штавише - стални корисници аутобуса 50 су међу саобраћајно најмученијим нашим суграђанима. Ово је за њих.
 
Ne razumeš, imamo te prizore u špicevima i onda kada nema gde igla da se pomeri u bilo kojoj traci jer je ceo kolovoz Bulevara Mihaila Pupina pretrpan i zakrčen. Čim se jutarnji i popodnevni špicevi odnosno vršni časovi okončaju, taj problem nestaje.
S druge strane, kada bismo imali BRT ili nešto nalik njemu ali sa bangavim trolejbusima umesto autobusa, ako bi baštice za kretanje bile izolovane ivičnjacima ili barijerama, to znači da kad rikne jedna trola, riknjava ceo potez iza nje. Još gore, kad rikne napajanje na toj deonici, riknjavaju obe baštice u krugu od 150 metara.

Sad ćeš ti naravno da mi kažeš kako ne bi to bilo tako jer imaćemo trolejbuse sa autonomijom, i elektroautobuse vrhunskog renomiranog proizvođača iz ĆingĆonga i svašta nešto i šta ti ja znam. A ja ću samo da ti kažem da i ovi postojeći trolejbusi su nekad davno imali autonomiju od 500 metara pa sam za 10 godina koliko sam proveo živeći na 50 metara od njih (čitaj - gledajući ih i koristeći svaki dan) video da ih upotrebljavaju svega 3, slovima - TRI puta. Sva tri puta u krugu okretnice i za neka rastojanja do 10 metara.

S druge strane, iako ne toliko puno kao Zijače, viđao sam ih više desetina puta kako se naređaju duž Kolarčeve, Kralja Milana, Vasine (ima jedna tačka napajanja tačno kod Pošte u Vasinoj koja je često riknjavala)... i nijedan ne mrda iz mesta jer GSP tako dobro održava svoja vozila, a još bolje vodi evidenciju o njihovim delovima, da verovatno 99% njih nije više ni imalo baterije u sebi.


Tako da ne izmišljajmo toplu vodu. Kao što mu ime samo kaže, BRT - Bus Rapid Transit, je za autobuse. Pogotovu u ovom gradu sa ovakvim saobraćajem i ovakvim preduzećem.

Pantin predlog mi se u principu sviđa, samo mislim da je izostavio iz vida da će Brankova dobrano da se rastereti i kad se napravi tunel EKOF - 29. novembra.
Šta se desi kada se pokvari tramvaj ili nestane struje? Isto važi i za voz i metro.
 
Већ то што постоји тих 900 страна је комично. Боље је писати о важнијим стварима, него о неком хоризонталном дубоком градском лифту од 3 милијарде по комаду. Већ би требало да смо сумњиви сви што о тој глупости пишемо у земљи где неки људи примају пензије мање од 100 евра. Ево, баш се расправља да ли будућа загарантована пензија треба да буде 12.000, или је то много.
 
Da zaključimo, Beogradu treba metro ali ne ovaj trenutni SNS metro koji maši Prokop, KCS, Slaviju i ide na Makiš umesto na pravac Vidikovac, Cerak i Petlovo brdo. Takođe što ne pokriva Bulevar od Cvetka do trga Nikole Pašića i centar Beograda i koji se ukršta na trgu Republike gde je i jedino smisleno jer je tu centar grada.
 
U situaciji u kojoj je svaka investicija pljacka, mozda je bolje da se ne radi nista.
Mogli bi da dodjemo u situaciju da se pare potrose, da budemo duzni i da nemamo metro.
 
По оваквим ценама, није нам потребан ни најбоље трасиран метро - смешно је, да не кажем болесно али јесте и то, још како, имати у некаквим папирчинама уцртане комуналне системе реда величине 10 годишњих градских буџета. То нема баш никаквог смисла - не зна се поуздано шта је смисао живота, али сигурно није вожња кроз мрачне тунеле уз држање за шипку.

То можда кад будемо високоразвијена земља, и то у врху њих, па да имамо пара за бацање (ако бисмо, нпр. као Норвешка зарадили 177 милијарди $ из нафтног фонда за годину дана). Мада ни те земље не пројектују тако, ако не морају.

Ово је пројекат који се исплати искључиво врху кинеских комуниста и француској плутократији, уз локални напредњачки башибозук који би да исиса коју стотину милиона. Ред је да у њихове дебеле зицегу улаже онај ко хоће, а не сви грађани: ја нпр. не желим то да плаћам. Ни динар, а некмоли десетине хиљада евра које припадају мојој породици, а не Вучићу и Емануели Ђинпингу.
 
Poslednja izmena:
Meni je komicno da se posle skoro 900 stranica na forumu odjednom pise kako metro vise nije potreban.
Opušteno, u fazi je teme Koridor 11 od pre neku godinu dok je bio u izgradnji kada se masa njih upinjala da objasni kako nam taj auto-put ne treba ili malo ranije kada se pričalo kako nam nije potreban Most na Adi ili još malo ranije kada se pričalo kako su mostarska petlja i Gazela predimenzionirane i bespotrebne.

Mnogi gradovi imaju metro prosto jer je njegova prosečna brzina veća od prosečne brzine automobila. A i kada bismo svi seli u automobile ne bismo nigde stigli. Helikoptere kao sredstvo javnog prevoza stvarno ne treba ni komentarisati.

Kako bi gradovi odgovorili na privredni rast koji donosi povećanje mobilnosti ali i dodatno ga podstakli smanjenjem potrebnog vremena za kretanje ljudi, oni logično pribegavaju metrou. Ne postoji ništa pouzdanije i brže u jednom gradu od metroa. On zahteva brdo novca ali još više vraća gradu kroz indukovani privredni rast. I ne samo metro, već bilo koji javni prevoz - dokazano.

Kada se metro izgradi, na ovoj temi će se kukati kako je stalno pun i kako treba dodati vagone i kako svi drugi metroi imaju više vagona po kompoziciji. Živi bili pa videli.
 
Živi bili pa videli.
Што би рекао Душко Радовић, многи Београђани су већ под земљом чекају(ћи) метро. Нешто ми говори да ћу и ја тамо да га чекам, заједно са добрим делом форумаша.
 
Autoput za Zapadnu Srbiju je potreban, a metro 'Emanuela Đinping' je nepotreban. Nadam se da ga neće biti kad budem odlazio tamo gde je dobri Duško, koji je i ismejao groteskne projekte i ambicije naše komedije od društva.

Jer, ako ga bude, to će značiti da sam proživeo siromašnije nego što sam mogao, a to mi nije cilj.

Mazohistima predlažem da pročitaju šta sve Vespazijan Vrljavi, Pantela i Milan Antonijević najaviše danas za 2030. (tj. za 8 godina), u Beogradu sa prosečnom platom od 200.000 dinara. Dileje treba ustaviti, njihov delirijum tremens projekat 'E.Đ.' - spaliti.

To znači i da je dosta dečačkih maštarija na 900 strana o 'teškom metrou'. Videli ste kuda vodi društvo sanjara, vizionara, maštara. Srećna nova 2030! Dosta je - ideja metroa, na groblje. Vozite se po zemlji, ne letite kao krtice.
 
@Пантограф
Tvoja BRT ideja je zanmljiva, ali ona zaslužuje novu temu. Tamo bi bilo dobro da podrobnije izložiš svoju ideju. Ova ideja o BRT/Buswayu bi se mogla realizovati sa ili bez metroa. Nekada su BRT bili razvijani uglavnom u siromašnim zemljama Latinske Amerike i Azije, no danas sve više gradovi razvijenih zemalja uvodi ili je već uvelo te linije, paralelno sa drugim vidovima javnog prevoza.
Verujem da ovde ljudi koji su kritikovali metro nisu protiv metroa, nego su protiv da se gradi po svaku cenu, pogotovo ne ovaj koji nam je u najavi. Nažalost, nisu svi metro na svetu dobro i svrsi izgrađeni. Već smo pomenuli Baltimore, tu su slični LA i Atlanta.
 
Џаба, Синиша, у дилкарници нема позивања на здрав разум: "Метро да, али не овакав". Јок. Не можеш 1943. хвалити немачку културу и филозофију; то чувај за 1953.
Не постоји ни политичко, нити економско оправдање да сад говоримо о факинг "правом" метроу: немамо пара за бацање, а те линије од по неколико милијарди - јесу бацање пара; боље да за тај рачун изградимо све друго, него то.

Дакле, од мене: Доле метро. Ни метар људске канализације. Дај Боже да се никад не изгради тај китајско-галски шит.
 
Poslednja izmena:
Vrh