Steva
Advanced
- Učlanjen(a)
- 08.12.2006.
- Poruke
- 4.412
- Pohvaljen
- 8.152
@Пантограф naveo si neke stavove s kojima ni u snu ne mogu da se složim, posebno u vezi saobraćaja u SAD. Uredu je to je tvoj stav, ali mislim da si se dotakao jedne jako važne teme, a to da metro nije spasitelj koji će u jednom zamahu da reši sve saobraćajne probleme u gradu.
Naprotiv. U ovoj formi kao sada planirano, mislim da metro neće imati pozitivan efekat na razvoj u gradu. A ako već imamo toliko novca za razbacivanje, onda mislim da je daleko veći prioritet zaokružiti putnu infrastrukturu u gradu koja je u trenutnom stanju apsolutni pečvork raznih rešenja koja ne komuniciraju međusobno. Imamo autoput kroz grad, ali petlje su ko da su u pitanju izlazi ka malim selima, imamo bulevare u gradu koji su drugim bulevarima vezani uglavnom par većih ulica u centru ili jednosmernim preuskim ulicama. U gradu ni dan danas ne postoji smisleni kružni bulevar u centru a treba ih najmanje 2-3. A o tome da obilaznica ni dan danas nije završena neću da trošim reči.
Javni prevoz u gradu već sada može relativno lako da se optimizuje, šta npr. sprečava gradske aktere da učine tram mrežu na Nbgd potpuno nezavisnom? Ništa, ali dobit bi bila ogromna. Što nije proširen auto put sa središnjom, nezavisnom trakom za autobuse kao u Istanbulu? Što nije urađena opšta reforma i optimizacija javnog prevoza? Pun je grad takvih mesta gde male intervencije donose veliku dobit a desilo se veliko ništa u očekivanju spasitelja teškog metroa.
Pa čak i ova žičara koju je Panta napomenuo bi bila idealno fider rešenje za brdovite krajeve ali "ne, ne radi se tako u svetu", iako se u Južnoj Americi to pokazalo kao odlična stvar. Imali smo ežisov laki metro na dohvat ruke koji bi odlično pokrio skoro sve potrebe metroa u BG, ali zbog gramzivosti i pomodarstva gradske vlasti ćemo dobiti teški metro koji u ovoj formi nikom ne treba i niko ne može da plati - "pazi šta želiš, možda i dobiješ to"
Naprotiv. U ovoj formi kao sada planirano, mislim da metro neće imati pozitivan efekat na razvoj u gradu. A ako već imamo toliko novca za razbacivanje, onda mislim da je daleko veći prioritet zaokružiti putnu infrastrukturu u gradu koja je u trenutnom stanju apsolutni pečvork raznih rešenja koja ne komuniciraju međusobno. Imamo autoput kroz grad, ali petlje su ko da su u pitanju izlazi ka malim selima, imamo bulevare u gradu koji su drugim bulevarima vezani uglavnom par većih ulica u centru ili jednosmernim preuskim ulicama. U gradu ni dan danas ne postoji smisleni kružni bulevar u centru a treba ih najmanje 2-3. A o tome da obilaznica ni dan danas nije završena neću da trošim reči.
Javni prevoz u gradu već sada može relativno lako da se optimizuje, šta npr. sprečava gradske aktere da učine tram mrežu na Nbgd potpuno nezavisnom? Ništa, ali dobit bi bila ogromna. Što nije proširen auto put sa središnjom, nezavisnom trakom za autobuse kao u Istanbulu? Što nije urađena opšta reforma i optimizacija javnog prevoza? Pun je grad takvih mesta gde male intervencije donose veliku dobit a desilo se veliko ništa u očekivanju spasitelja teškog metroa.
Pa čak i ova žičara koju je Panta napomenuo bi bila idealno fider rešenje za brdovite krajeve ali "ne, ne radi se tako u svetu", iako se u Južnoj Americi to pokazalo kao odlična stvar. Imali smo ežisov laki metro na dohvat ruke koji bi odlično pokrio skoro sve potrebe metroa u BG, ali zbog gramzivosti i pomodarstva gradske vlasti ćemo dobiti teški metro koji u ovoj formi nikom ne treba i niko ne može da plati - "pazi šta želiš, možda i dobiješ to"
Poslednja izmena: