Šta je novo?

Metro

Da zakljucimo, Beogradu ne treba metro. Taj novac je mnogo bitniji/hitniji u drugim oblastima
Da zakljucimo - Srbiji je apsolutno neophodan beogradski metro. Grad ce se uskoro ugusiti u saobracaju i nece funkcionisati, a bgd je glavni generator ekonomije cele Srbije. Saobracaj i zagadjenje vec sada usporavaju i ogranicavaju njegov rast.

Samo sto Srbiji treba racionalno osmisljen metro sistem, a ne ovo razbacivanje
 
Tреба нам метро који:
-спаја историјски центар града и нсеља високе густине становања;
-као и главне објекте саобраћајне инфраструктуре - железничке станице, аутбуску станицу, аеродром;
-повезује главне установе здравствене заштите и факултете;
-има ефикасне преседачке везе са БГ возом и главним периферним преседачким чвориштима, која би опет ваљало редефинисати;
-који има мостове преко река а не тунеле, и који где год може има надземну трасу на стубовима (НБГ, периферија, преласци преко котлина) а кроз сва брда иде подземно.
 
Srecom pa se Pantograf ne pita za metro.
Beogradu je svakako potreban, ne znam dal smo u stanju da ga napravimo i dal stvarno imaju plan da zapocnu i privedu kraju isti
 
Види, да се питао Пантограф, већ 15 година би ти трамваји 7 и 12 улазили под Теразије у гребен и после једне подземне станице излазили код Таша. А онда би се додале још 3 станице, па би од пре 5 година излазили од Вука. Негде до ове године и трамвај бр. 10 би имао подземну деоницу од испод Правног до Ветеринарског. А за Земун и Б. косу би возио - БРТ.

И имао би препорођен јавни саобраћај, практично у целом граду.

Међутим, питао се ко се питао, па имаш... план Београд 2030. Само напред! Живот у будућности, твоје паре у Пекинг и Париз, јер тамо нису гадљиви на њих. Дубока је рупа... од метроа.
 
Iako se ne slažem, mogu da razumem veći deo argumenata protiv metroa - mislim kao što sam ja u ovoj problematici otišao u emocije pa zauzeo stav ''ako se sad ne izgradi neće nikad'' tako isto razumem kad neko ode u drugi ekstrem pa kaže ''ovakav metro bolje da se ni ne gradi''.

Samo mi nije jasno to potenciranje da bi pare išle Kini i Francuskoj. Mislim, pa obrni okreni, nekim strancima bi otišle, jer mi sami nismo sposobni da gradimo metro. To se jelte pokazalo 50 puta. Ok, ne volim ni ja Kinu i Kinu, ali da nije Kina bila bi neka druga zemlja.
 
Ја мислим да је кованица Емануел Ђипинг, заправо више ту да дода емотивну позадину приче. Ние битно који би двојац, тројац био, тај део новца одлази непрвратно тим који знају да граде.

Поновићу још једном да власт која има везе са криминалним светом која је у пословима са дрогом (предвиђам да уколико не буде светкосг сукова ширих размера, да ће Космет да се врати под Србију за неких 5 година и то само зато што је дошло до прерасподеле улога:
Шиптари побегоше у Јевропу и Јенкиленд, да тамо дистрибуирају, а неко мора да ради основну логистику. Тако да и ови наши преузимају тај дао колача, наравно под покровитеством (дубоке) државе, тј вечите ОЗНЕ.

Даље шта је потребно? Па имати шалабајзере на власти преко којих ће прљави новац да се пропере, а како, па набоље кроз грађевину. Што скупље и глупље - то боље.

Да невоља што изграшено после треба и одржавати и што кошта, а добар део ће поднети и Србија тј сви грађани.

Зато, изборе не пропуштамо, трудимо се да максимално усложнимо или макар одужимо тај моменат задуживања, јер ипак, глобалне ствари се мењају, можда ће и да нас мимоиђе.
 
Моје становиште у конкретном случају - где Софија направи метро линију за 500 милиона евра, европским парама (тј парама европских оваца, којима се у међувремену отргла традиционално најмање блејању склона већа нација, Британија) - а Београд хоће да прави линије од 3 милијарде, јесте сасвим Реганистичко: даље руке од мојих пара; заложи Анђелкову дедовину из Бугојна и Ангелинину из Јужне Угарске, па преливај сину Емануилу и другу Ђинпингу и својим ортацима из Отаџбинске управе за барабе и битанге, преливај им до миле воље.

То вам је, у основи, просто ко пасуљ. Да једна линија метроа у Србији вреди неколико милијарди евра - макар имала и најбољу трасу на свету, а не ово чудо - то је смешно и помислити. Реч је о обичној пљачки. Ако имате вишак пара - а имате, јер узимате од грађана колико вам треба, посебно од радног света који вози кола, што је у овако тупавој земљи једино макроекономиста Владо Георгиев у стању да на време препозна и напише - смањите порезе и остале намете и вратите грађанима паре.

То вам је суштина система државе-грабљивице тандема Вучић-Мали: отми од народа, дај нама, партији, па да ми делимо даље (својима). Тито је од тога одустао почетком шездесетих (има и његова изјава, "ред је да ова генерација мало поживи, а не да се и даље одриче зарад развоја"), у Калифорнији се побунили мало касније, а ови иду све дубље и дубље и све крунишу јучершњим спектаклом Београд 2030. са проклетим метроом у главној улози.
 
Otimaju oni i od radnog sveta koji ne vozi kola.

Nego, a opcija da nakon 50 godina počne da se pravi NEŠTO, pa da u toku izgradnje - koja će ionako trajati godinama i imati XY izmena (ma koliko mnogi ovde na forumu izgleda odbijali da shvate) - to ne dolazi u obzir...?
 
Mislim, pa obrni okreni, nekim strancima bi otišle, jer mi sami nismo sposobni da gradimo metro. To se jelte pokazalo 50 puta.
Ako se neka recenica ponovi 1000 puta onda postane istina?

Voleo bih objasnjenje zasto mi nismo sposobni da gradimo metro? Ako smo pre 40 godina mogli da napravimo zeleznicki cvor zasto ne bismo sada mogli da napravimo metro.

Izgradnja stanica je svakako planirano da bude poverena nasim firmama a to je komplikovan deo. Izgradnja tunela je jako glup posao - kupi se TBM od firme koja to proizvodi sa paketom odrzavanja. Osim tehnologije krtice ostalo je samo transport materijala sto i nije neka mudrost. Uostalom, uspesno je napravljen tunel interceptor tom metodom pre nekoliko godina u Beogradu.

Vozila i signalizacija se svakako uvoze jer smo tu industriju izgubili....

Tako da nije istina da mi ne mozemo da napravimo metro. Samo nemamo drzavu i politicare da obezbede finansije i kredite za taj poduhvat. Pa se onda ide linijom manjeg otpora - daj da nam Kinezi finansiraju i naprave metro a mi cemo samo da placamo mesecnu ratu narednih 50 godina.

A sto je ta rata tri puta veca nego sto bi mogla da bude, to nikom nista! Kao kad kupis preskup auto na lizing jer ti je tako lakse...
 
Otimaju oni i od radnog sveta koji ne vozi kola.

Nego, a opcija da nakon 50 godina počne da se pravi NEŠTO, pa da u toku izgradnje - koja će ionako trajati godinama i imati XY izmena (ma koliko mnogi ovde na forumu izgleda odbijali da shvate) - to ne dolazi u obzir...?
Ne dolazi u obzir. Koliko se ja razumem, tehnologija da se stanice i tuneli izgrade na dubini od 30 metara, pa kasnije podignu za 10 ili 20 metara, ne može da pojeftini projekat. Isto važi i za tunele, trase i ostale idiotarije ovog projekta.
 
Ako se neka recenica ponovi 1000 puta onda postane istina?

Voleo bih objasnjenje zasto mi nismo sposobni da gradimo metro? Ako smo pre 40 godina mogli da napravimo zeleznicki cvor zasto ne bismo sada mogli da napravimo metro.
Pa prosto, ima preko 50 godina otkako su izrađeni prvi moderni i ozbiljni planovi za metro u Beogradu. Koliko metara metro tunela ili stanica je izgrađeno za svo to vreme?
Odgovor: 0. Slovima: Nula.
Zaključak: SFRJ nije bila sposobna da napravi jedan jbni metro, a jedna Srbija je sad ovakva još manje sposobna.

Ali da, slažem se, napravismo intergalaktički zeleznički čvor, predimenzioniran i prekomplikovan u božju mater. Koji sada stoji poluprazan tj poluiskorišćen. Ali bitno je da smo dokazali da možemo. J'š metro u nezvaničnoj prestonici regiona i prestonici nekadašnjih Nesvrstanih... bitno je da imamo intergalaktički železnički čvor i tunel ispod Belog dvora.
 
Ne dolazi u obzir. Koliko se ja razumem, tehnologija da se stanice i tuneli izgrade na dubini od 30 metara, pa kasnije podignu za 10 ili 20 metara, ne može da pojeftini projekat. Isto važi i za tunele, trase i ostale idiotarije ovog projekta.
Kakvo dizanje čoveče, govorim o tome da se započne izgradnja onih deonica tunela koji su zajednički svima ili skoro svim planovima i projektima u zadnjih 50 godina.
Ima ona engleska poslovica da ne mozes nasminkati svinju....
Ima ona internacionalna poslovica da ko čeka savršenstvo i idealno, na kraju dočeka samo Kosača.
 
Pa prosto, ima preko 50 godina otkako su izrađeni prvi moderni i ozbiljni planovi za metro u Beogradu. Koliko metara metro tunela ili stanica je izgrađeno za svo to vreme?
Odgovor: 0. Slovima: Nula.
Zasto? Zato sto ne umemo ili zato sto nisu obezbedjene finansije?

A ako para ima, onda dajte da izgradimo na najbolji i najracionalniji nacin!
 
Zato što smo uvek bli i ostali puni izgovora i podela.

Zato što dok je ceo jbni svet, od najbogatijih do najvećih beda i vujekobina, gradio svoje metroe u fazama, koliko se može u datom vremenu, ovde se čekalo da se odmah obezbedi sve od prve do poslednje marke/dinara inače se ne kreće sa izgradnjom.
Zato što su prioriteti bili Titoističke papazjanije u vidu podzemnih aerodroma (tj. hangara), nuklearnih bunkera, nuklearnih bombi i sličnih gluposti kojima su se mase ubeđivale da su neki bog zna kakav faktor u svetu.
Zato što su ogromne pare otišle na najidiotskiju varijantu Železničkog čvooooura koji ne samo da je poždrao ogromne pare i vreme, nego je i urbanistički okovao Beograd i udario temelje za buduće projekte koji su građeni po principu da ne treba oni da se prilagode Beogradu. Nego treba ceo Beograd da se prilagodi njima
Zato što se večito kmečalo i brinulo šta će reći prepodobni Zagreb i Ljubljana ako Beograd, dva do četiri puta veći i važniji od njih, dobije metro.

Eto, to su samo neki od razloga...

I opet ću ponoviti, koliko god se to ne sviđalo mnogima ovde, i koliko god oni bežali od toga - ovog današnjeg Diznilend metroa Braće Inc. i garave ekipe ne bi bilo, i ne bismo danas vodili ove muke i debate, da je u bilo kom trenutku u poslednjih 50 faking godina započeto kopanje makar jednog pravog metro tunela na nekoj od izvesnih deonica.
 
Kakvo dizanje čoveče, govorim o tome da se započne izgradnja onih deonica tunela koji su zajednički svima ili skoro svim planovima i projektima u zadnjih 50 godina.

Ima ona internacionalna poslovica da ko čeka savršenstvo i idealno, na kraju dočeka samo Kosača.
Osnovna karakteristika ovog metro plana je nenormalna cena izgradnje. To se postiže dubinama stanica i trase, i zbog toga, jedino što bismo mogli da iskoristimo su vozna sredstva. Sve ostalo mora da se poništi, i napravi plan koji možemo da finansiramo. Znači: Jovo nanovo.
 
Ahaaa.... E Voleo bih da vidim metro u Beogradu koji prelazi Savu i sa ravnog niziskog Novog Beograda ulazi u stari brdoviti deo grada a da to ne iziskuje duboke tunele i stanice...

P.S.
Trik pitanje - ako su stariji planovi bili toliko bolji od ovog... pa što nikad nisu započeti? Zašto nikad nije ni 100 metara tunela ili ukopa napravljeno?
Ne pitam ništa više od toga. Samo 100 metara. Recite mi, zašto Beograd za 50 godina nije uspeo da napravi 100 metara trase za metro?
 
Ahaaa.... E Voleo bih da vidim metro u Beogradu koji prelazi Savu i sa ravnog niziskog Novog Beograda ulazi u stari brdoviti deo grada a da to ne iziskuje duboke tunele i stanice...
Imas u mom potpisu link pa gledaj - bar sto se tice linije 1.

P.S.
Trik pitanje - ako su stariji planovi bili toliko bolji od ovog... pa što nikad nisu započeti? Zašto nikad nije ni 100 metara tunela ili ukopa napravljeno?
Ne pitam ništa više od toga. Samo 100 metara. Recite mi, zašto Beograd za 50 godina nije uspeo da napravi 100 metara trase za metro?
Imas u moje dve prethodne poruke odgovor.
 
Izvini ali stvarno me ne zanimaju blogovi bilo koje vrste, i to već duže vreme.

A odgovor na moje pitanje ne vidim. Vidim samo izgovore, otezanja i samozavaravanja.
 
Ahaaa.... E Voleo bih da vidim metro u Beogradu koji prelazi Savu i sa ravnog niziskog Novog Beograda ulazi u stari brdoviti deo grada a da to ne iziskuje duboke tunele i stanice...

P.S.
Trik pitanje - ako su stariji planovi bili toliko bolji od ovog... pa što nikad nisu započeti? Zašto nikad nije ni 100 metara tunela ili ukopa napravljeno?
Ne pitam ništa više od toga. Samo 100 metara. Recite mi, zašto Beograd za 50 godina nije uspeo da napravi 100 metara trase za metro?
Imamo projekte koji poštuju takvu geografiju grada, i sami se nameću - podzemno ispod grebena, a nadzemno gde je moguće. Predračunska cena takvih linija je uvek bila devetocifrena i održiva. Trase su bile daleko logičnije i korisnije.

Trik pitanja nisu namenjena meni, a i ne vidim kako se njima opravda jedanaestocifrena cena koju treba da platimo. Jedini komentar koji mogu da dam na to je da verovatno trezornik vladajuće hobotnice koji je 2013. postavljen kao privremeni organ da rukovodi Beogradom, uviđa da iz devetocifrenog posla ne može da izvuče desetocifrenu korist koja je gazdi neophodna.
 
Imamo projekte koji poštuju takvu geografiju grada, i sami se nameću - podzemno ispod grebena, a nadzemno gde je moguće. Predračunska cena takvih linija je uvek bila devetocifrena i održiva. Trase su bile daleko logičnije i korisnije.

Trik pitanja nisu namenjena meni, a i ne vidim kako se njima opravda jedanaestocifrena cena koju treba da platimo. Jedini komentar koji mogu da dam na to je da verovatno trezornik vladajuće hobotnice koji je 2013. postavljen kao privremeni organ da rukovodi Beogradom, uviđa da iz devetocifrenog posla ne može da izvuče desetocifrenu korist koja je gazdi neophodna.
Nema namere ni za kakvim pravdanjem, bar ne s moje strane. To uglavnom praktikuju ovi što veličaju prazan intergalaktički železnički čvor a ne vide da smo među poslednjim bedama koje nemaju funkcinalan metro i samim tim - potpuno urnisan saobraćaj u gradu.

Ja samo podsećam na ono od čega svi vi ovde (čast retkim izuzecima) bežite - da je gradnja metroa započeta bilo kad, u bilo kojoj meri, u prethodnih 50 godina, ne bismo bili u ovoj situaciji sada i ovde. To ne znači da branim ove degenerike koji bi sad da ga prave ovakvog. Samo što ne mogu da se pitam šta ste koj moj radili i pisali prethodnih 15 godina na ovoj temi, dok su se ređale i ređale disertacije, logoreje, intervjui, opravdanja, blogovi, emisije... sa raznim invalidima u vidu gradonačelnika, inženjera, urbanista, arhitekti, komisija... koji su, skupa, imali 50 godina na raspolaganju da naprave makar jednu liniju metroa, a nisu uspeli da naprave ni 100 metara. Sve njih ste ovde veličali i slavili, čak i kad su vam ponavljali isto iznova i iznova. A zapravo je gorka istina da ovih sada i njihovog metro plana ne bi ni bilo da su ti nekada svoje poslove i uloge uradili kako treba.

Razumi, ja SNS talog ne mogu očima da vidim. Ali kad se radi o metrou, kad smo u temi i raspravi o metrou, u svetu metroa, jedini koje prezirem više od SNSa jesu svi pre njih - od republičkih / federalnih figura, preko gradonačelnika, pa sve do inženjera i ''stručnjaka'' - koji su proćerdali pola veka a da 100 metara trase bilo kakvog metroa, bilo gde u gradu, nisu napravili.

I da, ako nešto znači... što se mene tiče, ne moramo više ni da pravimo metro. Eto, na forumu o izgradnji Beograda, gde sve pršti od ugledanja na druge i na svet, dođosmo do zaključka da nam metro ni ne treba. Eto, ok. Ne moramo da pravimo metro. Podavimo se u automobilčinama, gužvama i sokacima iz 19. veka. Završena priča.

@markomarko
Takođe prijatan dan i puno uspeha sa blogom.
 
Poslednja izmena:
Започета је изградња метроа на Вуковом споменику и Прокопу, али су они одбачени новим СМАРТ планом.
 
Samo sam se pitao kad će neko da se dovati čuvenih kaseta na Prokopu... Jeste, ako računamo i njih, imamo 20 metara metro tunela. Iz pravca ničega (brda naseljenog bogatašima kojima metro ne treba) u pravcu kljakavog grebena na kome leži KCS i između njih pretrpanu dolinu koja će se premostiti na Svetog Nikodija. Znači ko da nemamo ništa.

A Vukov spomenik nije metro nego nesrećni mutant i izrod Integalaktičkog železničkog čvora.


No dobro, nije više ni bitno. Složili smo se svi da nam metro ne treba.

Samo sam zaboravio u prethodnom postu da dodam da ni slučajno ne zaboravite da se zalažete i upinjete i dalje za ''unapređenje saobraćaja i zagađenja u Beogradu'' menjanjem proverenih, pouzdanih i ovde uhodanih dizel autobusa koji prevoze 100 odnosno 160 ljudi kineskim elektroautobusima ograničenim na 100, sa toksičnim nereciklabilnim baterijama. Nemojte ni sučajno da dirate 900.000 automobilčina koji em zagađuju em blokiraju sve. Nego se ustremite na dizel autobuse jer tih 700 komada nam j... sve po spisku, ne da ju nam da živimo, i krajnja je nužda da ih poizbacujemo i zamenimo elektroautobusima kojima se ama baš ništa ne dobija osim još jednog u nizu samozavaravanja da smo bog zna kako umanjili zagađenje. I koje će već za par meseci, opet da odmenjuju dizel autobusi. Ali dobro, nećemo sad da se stresiramo tim gorkim istinama... Bitno je da su odjednom svi ekolozi i zeleni i svi da reše Beograd zagađenja, a kad treba se mrdne guzica da se izrazi nezadovoljstvo povodom namere korporativnog oktopoda da ovde rovari resurse a nama baca siću i otpade u reke... odjednom 90% samoproklamovanih pazitelja na ekologiju nestane. A o automobilima da ne pričam. Ne 'do bog da neko dirne u automobilčine i automobilsku kulturu koja je ovde izdžigljala nedavno. Prdi se po SFRJ arhitektama i urbanistima što im je Beograd ceo bio parking, a kad se ovde radi isto, samo upakovano u drugu ambalažu, to je sad ok.

I naravno - tramvaje u brda i sokake desne obale Save, a na levoj samo elektroautobusi i trolejbusi. Jer zašto proterati tramvaj kapaciteta 180-220 ljudi kroz te namenski pravljene i prostrane, ravne i prave baštice i ostrva kad može ' se ugura elektroautobus ili trolejbus na obližnje već pretrpane asfaltne površine. I obratno, zašto okretljivi prilagodljivi autobusi u sokacima i brdima desne obale kad mogu tramvaji. Logika i matematika na mestu. Pičimo!
 
Poslednja izmena:
Ne verujem da ce nas vodja da odustane od metroa, to mu je jedna od najjacih karata da ostane na vlasti. Cak i ako se promeni gradska vlast izmislice on neki vladin propis ili lex specialis gde ce morati ovaj zapocet proces da se dovede do kraja. To radi ne samo zbog svoje patoloske licnosti i iluzije najveceg graditelja Srbije u istoriji i Kosmosu, vec sto se dodvorava i Francuskoj i Kini, kao i Rusiji za gradsku zeleznicu, pa preskupim projektima kupuje njihovu politicku podrsku i odsustvo bilo kakvog ozbiljnijeg pritiska sa Zapada oko demokraticnosti. Lepo je naucio lekciju od Milosevica, koji je trpeo sankcije i bombardovanje jer je tvrdoglavo odbijao da predje na liberalni model ekonomije koji je osvojio Istocnu Evropu, pa su morali da naprave primer od njega. Prica o ljudskim pravima Albanaca na Kosovu je bila obican izgovor za smenu vlasti.
 
Vrh