Imamo projekte koji poštuju takvu geografiju grada, i sami se nameću - podzemno ispod grebena, a nadzemno gde je moguće. Predračunska cena takvih linija je uvek bila devetocifrena i održiva. Trase su bile daleko logičnije i korisnije.
Trik pitanja nisu namenjena meni, a i ne vidim kako se njima opravda jedanaestocifrena cena koju treba da platimo. Jedini komentar koji mogu da dam na to je da verovatno trezornik vladajuće hobotnice koji je 2013. postavljen kao privremeni organ da rukovodi Beogradom, uviđa da iz devetocifrenog posla ne može da izvuče desetocifrenu korist koja je gazdi neophodna.
Nema namere ni za kakvim pravdanjem, bar ne s moje strane. To uglavnom praktikuju ovi što veličaju prazan intergalaktički železnički čvor a ne vide da smo među poslednjim bedama koje nemaju funkcinalan metro i samim tim - potpuno urnisan saobraćaj u gradu.
Ja samo podsećam na ono od čega svi vi ovde (čast retkim izuzecima) bežite - da je gradnja metroa započeta bilo kad, u bilo kojoj meri, u prethodnih 50 godina, ne bismo bili u ovoj situaciji sada i ovde. To ne znači da branim ove degenerike koji bi sad da ga prave ovakvog. Samo što ne mogu da se pitam šta ste koj moj radili i pisali prethodnih 15 godina na ovoj temi, dok su se ređale i ređale disertacije, logoreje, intervjui, opravdanja, blogovi, emisije... sa raznim invalidima u vidu gradonačelnika, inženjera, urbanista, arhitekti, komisija... koji su, skupa, imali 50 godina na raspolaganju da naprave makar jednu liniju metroa, a nisu uspeli da naprave ni 100 metara. Sve njih ste ovde veličali i slavili, čak i kad su vam ponavljali isto iznova i iznova. A zapravo je gorka istina da ovih sada i njihovog metro plana ne bi ni bilo da su ti nekada svoje poslove i uloge uradili kako treba.
Razumi, ja SNS talog ne mogu očima da vidim. Ali kad se radi o metrou, kad smo u temi i raspravi o metrou, u svetu metroa, jedini koje prezirem više od SNSa jesu svi pre njih - od republičkih / federalnih figura, preko gradonačelnika, pa sve do inženjera i ''stručnjaka'' - koji su proćerdali pola veka a da 100 metara trase bilo kakvog metroa, bilo gde u gradu, nisu napravili.
I da, ako nešto znači... što se mene tiče, ne moramo više ni da pravimo metro. Eto, na forumu o izgradnji Beograda, gde sve pršti od ugledanja na druge i na svet, dođosmo do zaključka da nam metro ni ne treba. Eto, ok. Ne moramo da pravimo metro. Podavimo se u automobilčinama, gužvama i sokacima iz 19. veka. Završena priča.
@markomarko
Takođe prijatan dan i puno uspeha sa blogom.