Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909228#p909228 je napisao(la):
Zašto tunel izbija tu kod pančevca i koja je uopšte ta firma tunelgradnja koja je sagradila još 1976 taj tunel tu.. Pritom tunel se nadovezuje na postojeće tunele od Bg-voza, ne znam zbunjen sam ovom gradnjom šta je bio plan uopšte

Da objasnimo novom clanu, odmah su planirane dve cevi iste god, ali se nakon zavrsetka prve javlja nedostatak novca. Postoje snimci na yt sa lepim parcetom sina u tunelima. Zanimljivo da se tada ulazilo u veliki poduhvat a da kasnije se ispostavi kako nema para. Drugi krak je zavrsen 1997 nesto nakon otvaranja vukovog spomenika. Opet pitanje zasto i tako zvrji 25 god. Tuneli deluju ocuvano, ali postoja neka pitanja, kuca koja je neplanski izgradjena i naslanja se na isti, pa stanje infrastrukture u okviru njih itd Ne verujem da je mnogo pokradeno, vec zub vremena. Zakljucak, ostaje nada da ce na 50ti rodjendan nesto krenuti da se radi...
 
cip-metro-2021-12-22-17-35-44-809.jpg
 
Skromno su počeli i pripremni radovi na pariskoj 16-ici 2016, pa evo Alstom iz Valansjena samo što nije počeo da isporučuje vozove pred ograničeno testiranje novog sistema:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pF1wpZk5dh0[/youtube]

Naravno, vozovi stižu nekoliko godina pred planiran rok završetka radova, uključujući i terstiranje. To što sad ima tri bagera ne znači da Alstom pred sledeće izbore (ne ove sad) neće početi da isporučuje vozila, odnosno da depo neće biti u funkciji.

Ako budu terali izvođače da požure to može dovesti do kontraefekta izazvanog gomilanjem problema, što građevinskih što tehničkih. U sposobnost Alstoma da preduhitri političare ne sumnjam, iako mislim da treba uzeti u obzir i odlaganja usled nepredviđenih tehničkih problema, obzirom na to da se radi o najsavremenijim sistemima. Sa druge strane, imajući u vidu radove na brzoj pruzi, Kinezi mi već ne ulivaju toliko poverenja.
 
NAdajmo se da nece biti nista od metroa u Makisu.
 
Само напоменем да ове секунде увозимо ок 910МВт а треба да направимо метро да две линије и БГ воз за нових 40 комада ЕМВ.
 
постоји ли уопште било какво логично објашњење зашто је толико битно и зашто се уопште гура да се урбанизује тај неприродни уско-дугачки појас између ранжирне и магистрале? разумем за горњи део око милорада јовановића, то је у реду, али ако је ово око ранжирне и аутопута хумани простор за живот... :bash: и који дилетант треба да будеш да то после пазариш?
а имали су огромну рупу између железника и видиковца где је све то могло да стане и где би, за разлику од макиша, метро имао становништво са обе стране трасе.
и зна ли неко коме уопште припада то земљиште ту преко пута видиковца и која му је намена по катастру?
 
Ovo su arhitektice koje su dobile nagradu na natjećaju:


https://www.jutarnji.hr/domidizajn/inte ... mu-9389258


PROFIL
STUDIO OBE Kreatorice “it” mjesta u Beogradu gostuju na InDizajn sajmu
Piše: Korana Sutlić
Objavljeno: 22. rujan 2019. 13:44

Njihov su poznati lokal Lula fine expresso bar u Beogradu 2017. godine, kada je otvoren, odmah prozvali barom s najviše stila u tom gradu

Studio OBE, arhitektica Jasne Kavran i Ksenije Pantović, hit je kod naših susjeda, u Beogradu. Aktualan je, primjerice, njihov projekt coworking prostora Nova Iskra na Dorćolu površine 1200 kvadrata, čija je realizacija pri kraju.

Uredile su i projektirale poznati lokal Lula fine expresso bar u Beogradu 2017. godine, koji je kada je otvoren, odmah prozvan “naj šik” barom u tom gradu. Idući tjedan gostuju na četvrtom izdanju sajma “InDizajn - Festival modernog doma”, koji se održava od 26. do 29. rujna u Areni Zagreb te će ga i ove godine obilježiti stručna predavanja, paneli, kreativne radionice i noviteti iz svijeta dizajna i interijera.


REALIZACIJA

- Predstavit ćemo odabrane realizirane projekte. Posebnu ćemo pozornost posvetiti određenim specifičnostima koje utječu na razvoj projekta, različite nivoe, intervencije, kao i sam put od ideje do realizacije - kaže Ksenija Pantović.


S obzirom na popularnost njihovih projekata, ne čudi zainteresiranost za Novu Iskru. Posebnost tog projekta čine mnogi aspekti.

- Lokacija - kontekst, kao i neočekivana uzbudljivost i struktura postojećeg prostora - koji je nesaglediv s ulične vizure, s mnogostrukim linijama kretanja, bili su pravi izazov i inspiracija za kreiranje različitih ambijenata. Kako je Nova Iskra, osim coworking prostora, već dugi niz godina pozicionirana i kao kreativna platforma, imali smo veliku podršku od investitora u sprovođenju različitih, čak pomalo i neuobičajenih ideja u prostoru, što je zaista rijetkost. Naravno, kao i u svakom projektu koji radimo, veoma nam je važno da je prostor funkcionalan i ugodan za rad, što se podrazumijeva i kao primarni zahtjev investitora - opisala je Jasna Kavran.


Specifičnom upotrebom boja, materijala i dizajnom namještaja, ideja studija OBE bila je kreirati inovativne ambijente, namijenjene različitim korisnicima.

- Upotreba zelenila je karakteristična za većinu naših projekata. Velik broj različitih ambijenata povezivali smo temom zelenila, na razne načine. Bilo nam je važno omekšati tradicionalni urbani kontekst i klasičnu radnu atmosferu kreiranjem različitih zelenih zona. Posebno je interesantan atrij, prijemna zona koja je projektirana kao stakleni vrt u sredini prostora, u potpunosti ispunjena zelenilom s muralom, koji također prati ovu ideju - objašnjava Ksenija.

trendovi Pitamo ih koliko slijede trendove u uređenju i što pritom unose svoje u njih.

- Trudimo se slijediti trendove, ali primarno kreiramo autentične prostore, primjerene korisniku, sa identitetom - ističe Jasna.

Više o radu arhitektica saznajte na: obe.rs

Foto: Relja Ivanić, STUDIO OBE
 
Како добио ако је само 200.000 и то тако што су већим наградама срезали....
 
Eto i to da se desi da dobijem priznanje na konkursu u Beogradu :)
Malo je reci da sam zadovoljan.

Ovaj put ipak nisam sasvim sam uleteo u konkurs.

Prvo, pozvao sam mog partnera Zaka iz Dezigntechnic Dubai, majstora wayfindinga, da mi se prikljuci u projektovanju. Nasa ekipa iz Dubaja ispeglala je dva velika rendera (vidi dole), nazalost nije bilo vremena da se ispeglaju svi ostali renderi, konkurs je to, uvek je knap.

Drugo, okupio sam strucni savet. Posto sam clan Komisije za Dizajn i Kulturu UITP (Medjunarodno udruzenje gradskog prevoza) pozvao sam kolege iz komisije koji grade ili vode metro sisteme (Pariz, Brisel, Dubaj, Rijad, Singapur, Hong Kong) da nas prate tokom projektovanja sto su oberucke prihvatili. Dva imena smem javno da navodim:
- Yo Kaminagai, sef dizajna i arhitekture RATP Pariz
- Gordana Micic, sef arhitekture i umetnosti SPRB Brisel

Za metro u Beogradu hteo sam da izgleda kao da je zdanje sazidano pre 2000 godina, ili za 2000 godina, vanvremensko i velicanstveno.

Principi su objasnjeni na prva dva panoa dole, evo samo sazeto:

PRISTUP

- Metro stanica je portal izmedju dve dimenzije
- Metro stanica je ukopani hram
- Mreza metro stanica cini jedinstveni organizam

WAYFINDING

- Protok putnika mora biti sto jednostavniji i direktniji
- Protok putnka uslovljava arhitekturu a ne obrnuto
- Dao sam sebi slobodu da menjam polozaj vertikalnih komunikacija radi optimalne protocnosti

ARHITEKTURA

- Duboki procepi od povrsine do podzemlja
- Ljudi i svetlost krecu se zajedno
- Kamen kao osnovni gradjevnski materijal

Evo i grafickih priloga sa konkursa:

http://www.jugcerovic.com/architecture/Belgrade-metro/

Metro_Beograd_Panel_1.png


Metro_Beograd_Panel_1_ENG.png


Metro_Beograd_Panel_2.png


Metro_Beograd_Panel_3.png


Metro_Beograd_Panel_4.png


Metro_Beograd_Panel_5.png


Metro_Beograd_Panel_6.png


Metro_Beograd_Panel_7.png


Metro_Beograd_Panel_8.png


Metro_Beograd_Panel_9.png


Metro_Beograd_Panel_10.png


Metro_Beograd_Panel_11.png


Metro_Beograd_Panel_12.png


Metro_Beograd_Panel_13.png



http://www.jugcerovic.com/architecture/Belgrade-metro/
 
Ja nisam nikakav stručnjak ali mi deluje da bi ovakvi ulazi u stanicu mogli da budu malo nepraktični. U smislu da ne štite korisnike od kiše i snega. Što znači da će u takvim uslovima gužve da se stvaraju u pokrivenim delovima, tj. u samoj stanici. Takođe će ljudi na pokretnim stepenicama da stoje sa otvorenim kišobranima (što će da uspori protok). Dodatni problem je što otvara mogućnost da se bare ili gomilice snega skupljaju na unutrašnjem delu stanice.

Nadam se da ovo neće biti shvaćeno kao kritika. Ne želim da ispadne da ne poštujem tuđi trud. Samo sam hteo dobronamerno da skrenem pažnju na jedan aspekt rada.
 

Prilozi

  • Metro_Beograd_Panel_9.jpg
    Metro_Beograd_Panel_9.jpg
    115,4 KB · Pregleda: 545
Драго ми је су ти рад оценили, колико схватам другима су урезали да би и ти добио неку новчану награду...

Ово је врло добар рад, посебно ми се свиђају токови путника, идеја да се што лакше људи оријентшу улазе и излазе из простора. А најбоље од свега је жеља за увођењем природног светла и (уколико је могуће) ваздуха.

Са друге стране, алузија на храм ми се не допада, то су користили комунисти у Москви кад су зидали метро, као и да изградња оваквог заиста вредног архитектонског замисла кошта много. Превише за метро који сиромашну Србију већ у старту кошта превише, а не решава главни задатак - масовни превоз путника.

Додуше, ако би био само у голом бетону рађен, можда и не би коштао много више од класичне градње.

Све у свему, честитке.
 
Zaista fino osmišljeno! Kao što su već rekli, ideje su zaista sjajno zamišljene. Međutim, postavlja se upravo to pitanje zaštićenosti putnika, koje bi se, verujem, i na neki način moglo rešiti.

Sve čestitke!
 
Hvala na cestitkama!

@ink i @TheOnlyLuka, detalji kako ce se pokriti ulazi i slicno resavaju se kasnije. Ovo je bio idejni konkurs, veoma kratak rok (2 meseca) za obiman zadatak (9 stanica), sa malenim nadoknadama. Zivo me zanima ko je sve uopste ucestvovao i ima li stranih firmi.

Kada me angazuju kao glavnog projektanta resicu nadstresnice, platformska vrata, klupice, vestacku rasvetu itd.

@Prle ne znam zasto su skresali nagradni fond, saznacemo mozda kada vivimo graficke priloge nagradjenih.

Evo sta je bilo predvidjeno u pravilniku konkursa:

Ukoliko do utvrđenog roka pristigne najmanje 12 radova i ukoliko isti zadovoljavaju propozicije konkursa dodeliće se sledeće nagrade u ukupnom iznosu neto nagradnog fonda od 7.950.000,00 dinara prema sledećoj raspodeli:
- Prva nagrada 3.000.000,00din
- Druga nagrada 2.000.000,00din
- Treća nagrada 1.000.000,00din
- Tri otkupa od po 650.000,00din


Ukopani hram znaci da stanicu ne treba gledati kao niz nezavisnih nivoa i hodnika vec kao jedinstvenu gradjevinu, kao na povrsini, samo sto je ovde deo zdanja ukopan. Posto se radi o javnom prostoru valja da bude velicanstven i prijatan, sto ne znaci i skup, vec dobro projektovan sa korisnicima na prvom mestu. Stanice koje su predvidjene u Beogradu su prilicno jednostavne za izvodjenje, svaki put je u pitanju pravougaoni bunar povrsine stanice koji se zatim ispunjava, zato su sve postavljene na praznim prostorima trgova i parkova. Kada vec iskopamo bunar cak je jeftinije ostaviti velicanstvene procepe nego popuniti ih plocama i zidovima.
 
Морам признати да ме је коначно нешто пријатно изненадило у вези са метеоом. Свака част, посебно за токовое путника :)
 
Зидар! Алал вера мајсторе!

Одавно не видех тако јак, једноставан и необорив концепт!

Ово би у разради добило праву меру монументалности, сведености, функционалности. Штета што нису имали кохонес и дали ти прву награду.

Жао ми што није било теорије да стигнем да радим овај конкурс. Није помогло ни то што сам чуо да су неки тимови добили докуметацију месецима пре званичне објаве конкурса.

Видећемо по квалитету победничког решења. Ако видимо разрађене детаље, графички дизајн путоказа и тсл - јасно је.

Још једном, свака част Југ! :vops:
 
Да ли је предвиђено да метрополит београдски живи у овим укопаним храмовима-метро постајама?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913161#p913161:3fatfbxt je napisao(la):
zidar » Чет Дец 30, 2021 4:53 pm[/url]":3fatfbxt]
vestacku rasvetu itd.

Јави се ако буде, нећеш се покајати.
 
Vrh