Šta je novo?

Metro

Није никакав проблем да станица буде на Славији па у Макензијевој. Кад је то оправдано, могу две станице да буду и на много мањој раздаљини, има примера по Европи, и то у највећим градовима. Тако нпр. у Паризу постоје станице Шатле и Хале, које су удаљене ваљда 200 метара једна од друге, и то на линији са 500.000 путника радним даном. Другопоменута станица је дограђена седамдесетих, да се олакша преседање на приградску железницу (РЕР).

Ти техницистички разлози немају везе - метро се прилагођава граду који треба да опслужи. Не и код ових злотвора.
 
мени није јасно што је компликовано да са Крста скрену ка Вуку, па назад ка Славији
 
Činjenica je da je BnV ubrzao neke stvari koje su odavno planirane, ali po koju cenu?

Dobićemo ne mnogo funkcionalne linije metroa i stanice, zbrda zdola završen Prokop, kolaps zbog zamene Zarićevog mosta i još mnogo stvari koje se neće moći popraviti i koje će zauvek upropastiti razvoj Graa.
 
Nista nije zauvek. 70 godina nije poceta gradnja, siguran sam da ce mnogo manje vremena biti potrebno da se jednog dana isprave linije kad vec nesto bude postojalo.

Daleko od toga da branim ovu vlast ili da je ovaj plan savrsen, ali bilo koj metro za 10 god je bolji od nikakvog metroa za 10 god.
 
Да не заборавимо да метро још није почео да се гради, кртице још нема.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908415#p908415:u4uj63ci je napisao(la):
vucko » 15 Dec 2021 01:18 pm[/url]":u4uj63ci]Evo pozicije stanice Manjež na liniji 2. Biće na uglu Nemanjine i Resavske, nije baš blizu Slavije.
file.php

Oni apsolutno nisu normalni. Od citave pustare zvane Slavija gde mogu da kopaju uzduz i popreko oni hoce sada da uniste i Manjez :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908681#p908681:2fi79q5m je napisao(la):
JohnnyLee » Чет Дец 16, 2021 9:42 am[/url]":2fi79q5m]мени није јасно што је компликовано да са Крста скрену ка Вуку, па назад ка Славији
У суштини нема проблема, с обзиром на планиране кривине. Таман имамо километар између Славије и Вука ваздушном линијом, и исто између Вука и Црвеног крста. Иста раздаљина би била и после до Синђелића, једино је питање колико су им важне две станице у Јужном булевару које су планирали. Становници Јужног булевара, Тешића купатила и Лекиног брда могу да иду са 46, 55 и 22 до Синђелића и ту преседају на метро. Оваквом изменом би се друга линија учинила неупоредиво кориснијом и лакшом за изградњу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908572#p908572:10lyzkjw je napisao(la):
Дошљак » 15 Dec 2021 10:25 pm[/url]":10lyzkjw]Зна се.
11-metro-stanica-savski-trg-01.jpg
Ja ako dobro kapiram ovaj plan, ovo ne prvi podzemni nivo stanice? I u suštini ima dva ulaza, jedan negde ispred GŽS, a drugi negde na sred trga? Ispravite me ako grešim, ali ovo je budalaština. :shock:
 
Иза. Један излаз поред локомотиве плавог воза, други на Карађорђеву
 
Da li onda smem da kažem da je to još gora varijanta? Mislim, ako već nazivaju Savski trg novim centrom grada, prvo dva ulaza je malo, drugo njihove lokacije su besmislene. Mora biti jedan ulaz npr. kod apoteke. Ne znam, zbunjen sam skroz jer ne kapiram ni sadašnji tok Savskog trga, stanice tramvaja su valjda privremene?
 
Метро станица код Савског трга неће моћи да има излазе на сам трг због колектора. И истог разлога нема ни излазе ка трамвајским и аутобуским стајалиштима у Немањиној. Слажем се да је промашај, као и уопште целокупна замисао метро станице на овој локацији која је у саобраћајно-преседачком смислу убијена.
 
Ali zato po svaku cenu mora tu da bude stanica, iako nema smisla. Ah taj Belgrade Waterfront :metrof:
 
Далеко од токова, далеко од мозга. На БнВ ће бити потребна само дадиљама, па ће и оне да се уморе док дођу до ње...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908786#p908786:ajwimqk2 je napisao(la):
marrecar » 16 Dec 2021 01:51 pm[/url]":ajwimqk2]Da li onda smem da kažem da je to još gora varijanta? Mislim, ako već nazivaju Savski trg novim centrom grada, prvo dva ulaza je malo, drugo njihove lokacije su besmislene. Mora biti jedan ulaz npr. kod apoteke. Ne znam, zbunjen sam skroz jer ne kapiram ni sadašnji tok Savskog trga, stanice tramvaja su valjda privremene?
Nemoj nikad da pitaš da li smeš nešto loše da kažeš na temu beogradskog metroa.
Ovaj projekat je nacionalna sramota veka.

Stanice na trgovima mimo trgova - tome bi se neko smejao, a kod nas je logičan deo planiranog antisistema prve dve linije.
 
Sramota veka je ignorisanje celog Bulevara Kralja Aleksandra, Kliničkog Centra i Prokopa u korist BGH20, ali to što 70 godina od prvih planova za metro još uvek nemamo nijedan zakopan ašov u njegov tunel je sramota milenijuma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908808#p908808:1aabxna4 je napisao(la):
Пантограф » 16 Dec 2021 04:16 pm[/url]":1aabxna4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908786#p908786:1aabxna4 je napisao(la):
marrecar » 16 Dec 2021 01:51 pm[/url]":1aabxna4]Da li onda smem da kažem da je to još gora varijanta? Mislim, ako već nazivaju Savski trg novim centrom grada, prvo dva ulaza je malo, drugo njihove lokacije su besmislene. Mora biti jedan ulaz npr. kod apoteke. Ne znam, zbunjen sam skroz jer ne kapiram ni sadašnji tok Savskog trga, stanice tramvaja su valjda privremene?
Nemoj nikad da pitaš da li smeš nešto loše da kažeš na temu beogradskog metroa.
Ovaj projekat je nacionalna sramota veka.

Stanice na trgovima mimo trgova - tome bi se neko smejao, a kod nas je logičan deo planiranog antisistema prve dve linije.
:laugh:
Pa ne, mislim, ne bih da napišem nešto što odstupa od logike, odnosno standarda, jer nisam uopšte vezan za ovu struku. Ali sam se barem prošetao po Evropi (po uzoru na naše političke šetače kada im dođe ideja neka) i provozao različitim metroima da mogu da vidim neku logiku u projektovanju. Interesantan mi je bio Lisabon (mislim, šta pa nije tamo interesantno) i jedna njihova železnička stanica Cais do Sodré gde se sa železnicom spajaju vodeni transport, tramvaju, busevi i metro. I to sve u liniji (ne krugu, bukvalno linija, jedno pored drugog) od možda 100m.

Al eto, Savski trg, dva ulaza, jedan blizu Karađorđeve gde možda budu tramvaji, drugi negde iza GŽS, koja će imati neki jedan muzej ili šta god. Pristupačnost 0.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908629#p908629:10b1nc9t je napisao(la):
Užice » 16 Dec 2021 02:05[/url]":10b1nc9t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908611#p908611:10b1nc9t je napisao(la):
Дошљак » Sre Dec 15, 2021 11:44 pm[/url]":10b1nc9t]И станица Макензијева је грешка, боље да направе станицу на Црвеном крсту.
Verovatno je njihovo rezonovanje da Crvenom Krstu metro nije potreban, jer već ima trolejbus. Pa i Vesić je u jednom Upitniku izjavio da ceo Bulevar Kralja Aleksandra,Vukov Spomenik i Pravni Fakultet imaju tramvaj, i da "nigde u svetu ne postoji grad u kojem metro ide ispod tramvaja i ima iste stanice kao tramvaj", njegov citat. Naravno, pravi razlog je to što od ukrštanja kod BGH20 ne žele odustati ni po koju cenu.
Zameniku zamenika gradonačelnika postala uzrečica da nigde u svetu ne postoji grad koji radi to što zamišljaju građani (stručni i nestručni) i "kradonačelnik"...
 
O pa bravo, čak dva ulaza! :sesir:

Glavna, al zamalo. Obična, al eto "samo" mnogo veća. Stanica je postavljena iza zgrade bivše GŽS iz dva razloga. Osim mogućnosti rekonstrukcije Savskog Trga pre izgradnje stanice (samim tim i izbegavanja naknadnog rušenja trga u slučaju izgradnje stanice na istim mestu) očito se vodilo računa i "otvorenosti" pristupa ka BnV. Pritom nesrećna GŽS umesto da spaja dve celine - staru i novu predstavljajužći barijeru, dakle liniju demarkacije izaziva gadan kontraefekat. Ne samo što fizički izgleda kao "predimenzioniran spomenik iza spomenika na trgu" nego separaciju vrši i u saobraćajno-funkcionalnom smislu.

Ja tu vidim loše rešena presedanja uslovljena akhitektonskom ideologijom. Ništa ovo do saobraćajnih stručnjaka nije, ako mi verujete. Kako je nametnuto tako je i skarabudženo. Moraće da umeću stajališta, usput prepolovivši međustanična rastojanja tramvajskih linija. Karađorđeva bi lepo pokrila severni ulaz da između Ekonomskog i Nemanjine nema samo 500m. I pošta bi legla na pristojnih 150m od južnog ulaza da nije 150m i od Nemanjine i 300m od Palate Pravde. :bash: Sad treba stajalište kod Ekonomskog da pomere bliže keju, Palatu Pravde bliže Mostaru a Nemanjinu (novo, skoro otvoreno stajalište) u Kneza Miloša. Sitnica. :roll:

Da se trg nije morao crći-pući rekonstruisati pre izgradnje staničnog objekta isti bi mogao biti spakovan ispod platoa. Na taj bi način tramvaj mogao ostati na istom (starom) mestu ispod površine u sklpu staničnog kompleksa, dakle bliže dubokim peronima druge linije, pri čemu bi imao i denivelisane izlaze na baštice sva tri kraka. Poslednje, i nikako najmanje bitno, ne samo što bi Karađorđeva bila pokrivena izlazom (pomerenim s druge strane stare GŽS), što bi i BnV bio pokriven izlazima usmerenim ka njemu pored pošte, već bi metro bio otvoren i ka Savskom Trgu sa okolinom, na samom platou.

A sad da nam presedne majčino mleko (već šizim!):

28th St., Broadway-7th Ave. Local (1), Njujork: https://www.google.com/maps/@40.7472341 ... 384!8i8192

Bus levo, metro desno. Od autobusa do staničnog ulaza 20m, pri čemu stepenište vodi direktno do barijera, odnosno perona. U pitanju je plitka lokalna stanica bez mezanina. Ova stanica nije jedina, ali nije uobičajena jer su ulazi okrenuti pod 90 stepeni i to u suprotnom smeru od perona. Obično su ulazi paralelni sa peronom, a ekspres stanice se razlikuju po tome što stepeništa vode do mezanina, odakle imate i stepeništa do ostrvskih perona. Nisam našao klip sa obilaskom stanice na jutjubu, ali ima snimaka drugih klasičnih sa paralelnim ulazima. Ovu sam odabrao zbog autobuskog stajališta i ulaza u metro stanicu u istom kadru.

Idemo dalje. Alvik, Stokholm: https://www.google.com/maps/@59.3339319 ... 384!8i8192

Stanica nije primarna, i ima samo dva izlaza - istočni i zapadni, međutim dok istočni ulaz služi kao prečica pešacima iz Traneberga (lokalno putovanje do/od stanice u krugu od 500m) i korisnicima autobuske linije 114, zapadni ulaz je glavni jer pokriva tramvajsku stanicu koja se nalazi bukvalno ispred samog ulaza. Na 50-ak metara od ulaza nalazi se i autobuski terminus, dok druga tramvajska linija terminira između metro koloseka na samoj stanici.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kBDnyHipuyY[/youtube]

Poslednji, nama možda i najinteresantniji primer može biti stanica Namjesti Miru u Pragu: https://www.google.com/maps/@50.0747537 ... 384!8i8192

Tramvaj levo, metro desno. Na 50m od tramvaja imamo ulaz do mezanina sa trgovinskim sadržajem i staničnim ulazom, odakle se spuštamo dugačkim jednokrakim eskalatorom direktno do perona baš kao na Vukovom Spomeniku.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tF5SpBSa90E[/youtube]
 
Ali ja i dalje ne mogu da verujem da je verovatno najpoznaitje saobraćajno čovrište u Beogradu preskočeno.

Verovatno je objašnjenje VeUprave da se nigde u svetu ne poklapaju stanice metroa sa stanicama gradskog prevoza.

Da li su pozicije stanica nepromenljive, ili postoji šansa da se to promeni?
 
Плашим се да су мале шансе да се позиције станица помере. Ваљда треба да буде и јавна расправа за другу линију или је све обухваћено овом што је била?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909035#p909035:3p707lsf je napisao(la):
astrodule » Fri Dec 17, 2021 12:03 pm[/url]":3p707lsf]Ali ja i dalje ne mogu da verujem da je verovatno najpoznaitje saobraćajno čovrište u Beogradu preskočeno.

Verovatno je objašnjenje VeUprave da se nigde u svetu ne poklapaju stanice metroa sa stanicama gradskog prevoza.

Da li su pozicije stanica nepromenljive, ili postoji šansa da se to promeni?

U aprilu može sve da se promeni.
 
Nosim se mišlju da je metro stanica zabodena kod Manježa zato što imaju neku burazersku kombinaciju da poruše Generalštab i tu izgrade stambeno-poslovni kompleks™ :bg4: :bg4: :bg4:

Burazer podmaže gde treba, zauzvrat dobije metro stanicu na pljucomet da bi porasla cena kvadrata. :sesir:
 
Vrh