Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909025#p909025:3s3li9dk je napisao(la):
vucko » 17 Dec 2021 11:33 am[/url]":3s3li9dk]Nema nam druge, nego da pomerimo onda stanicu Manjež do Slavije :)

Nije Manjež loš sam po sebi kao lokacija, već postojeće rešenje okolnog gradskog saobraćaja. Recimo tramvaji, trolejbusi i autobusi gomilom fragmentovanih stajališta hvataju Slaviju, od kojih neki maše Manjež čak i kada tehnički mogu da ga pokriju. Neke linije prolaze pored parka, ali nemaju stajališta blizu predviđene stanice. Sve je razvučeno po ćoškovima, da se tako izrazim.

Jovin je radio šta je hteo jer je na raspolaganju imao perone dužina 110m (M) i 225m (RM) što više nije slučaj. Mogao je da spoji gomilu ulaza sa obe strane kružnog toka, a mogao je da uhvati i Manjež izlazima za RM. I pored toga ostala mu je nepokrivena rupetina u centru grada pri čemu je bilo neophodno rekonstruisati Slaviju u toku gradnje staničnog kompleksa. Da ne pominjem nužno izazivanje saobraćajnog haosa dugoročnim zatvaranjem kružnog toka.

Sada je neophodno suprotno. Umesto prilagođavanja staničnog kompleksa uslovima lokacije sve se mora prilagoditi stanici. Otišlo se takoreći u drugu krajnost. Umesto denivelacije pešačkih veza vrši se površinska sinteza lokalnih putovanja, tako da tehnički drugačije koncipiran sistem uslovljava drugačiji pristup prilagođavanja uslovima lokacije.

Imajući u vidu navedeno, Manjež se može bolje pokriti dovlačenjem linija bliže staničnim ulazima:
Manjež.jpg

Ukoliko bi pomerili stanicu samo malo na istok pored Narodne Banke između Svetozara Markovića i Kralja Milutina opet bi bila neophodna devijacija 2, 10 i 14, s tim da bi kroz te dve ulice tramvaj mogao jednosmerno, umesto jednom dvosmerno. Pored toga udaljili bi zapadni ulaz od Resavske i Kneza Miloša, dovoljno da bi nam trebala druga stanica na nekih 400m zapadno, što je manje od prosečnog međustaničnog rastojanja površinskih sistema JGP. Resavska je opet između, 300m od staničnog ulaza. Naravno da ne treba zaboraviti i treću liniju, dubinu perona, odnosno lomatanje do istih. Znači da nam pri presedanju treba najmanje pola kilometra što je last majl radijus. Ajde mi mladi možemo, al šta ćemo s penzionerima koji hoće da presedaju za stanicu-dve jer ne mogu 500m uzbrdo? O tome niko ne razmišlja.

Možda bi najvažniji zaključak iz ovakvog pozicioniranja stanice bio premeštanje trga sa Slavije u Manjež, tako da Slavija vrši primarno ulogu raskrsnice sa sekundarnom funkcijom obližnjeg trga-sastajališta (ispred Narodne Banke). Logika se svodi na površinsko pešačenje nakon izlaska iz metroa, što meni lično uopšte ne smeta, međutim problem nastaje kada slabo pokretne stare osobe treba da presedaju. A na +50 ili -30 idi sedi kući. Stiče se utisak da je popute Prokopa i Slavija stavljena u drugi plan.
 
Морам признати смео предлог ово са трамвајима. 31 ми се чини као функционалнија са стајалиштем у Булевару ослобођења и код Цветног трга. Али опет, све је раштркано и још више удаљено.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HA-3LaA3fcc[/youtube]
Zašto tunel izbija tu kod pančevca i koja je uopšte ta firma tunelgradnja koja je sagradila još 1976 taj tunel tu.. Pritom tunel se nadovezuje na postojeće tunele od Bg-voza, ne znam zbunjen sam ovom gradnjom šta je bio plan uopšte
 
Nisu to nikakvi tajni tuneli. Već je milion puta prežvakano o njima. To su tuneli koji su izgrađeni prilikom izgradnje novog čvora namenjeni da kroz njih prolaze koloseci koji se odvajaju ka planiranoj stanici Karaburma. Pruga i stanica još uvek nisu izgrađeni, iako je to relativno mali poduhvat, a bio bi veoma koristan za funkcionisanje BG voza.
 
Одличан видео са приказом чемера низводно од Панчевачког моста. Види се лепо крш, дивља насеља и депоније, е ту ће браћо бити урађене заједно станице метроа и БГ воза. По мени, ту су требали да почну изградњу Београда на води, на Дунаву.
A Тунелоградња је само једно у низу бивших грађевинских предузећа из доба СФРЈ. Знам да су учествовали у изградњи пруге Београд-Бар заједно са још десетином предузећа.
 
Zanima me kako će isprojektirati liniju 3 koja će prolaziti kroz Prokop. Do sada je bilo u planovima da metro križa Prokop pod pravim kutem i da prolazi jednu etažu niže. Međutim prema ovim zadnjim planovima imam dojam da će ići neko vrijeme paralelno sa željezničkom stanicom i skretati po vidauktu u tunel do kliničkog centra.

U ovom planu naznačeno je da na dijelu kod Prokopa je viadukt.

51755400465_4d6ae33f5e_o.jpg

Preuzeto sa javno dostupne natjećajne dokumentacije na ovim stranicama http://www.u-a-s.rs/konkursi/item/431-k ... anica.html

51755172524_12cda210f2_o.jpg


51753705532_5c15880874_b.jpg


Malo sam pogledao situaciju i preklopio sa generalnim regulacionim planom komplaksa BIP-a. Tu nije naznačen metro ali je nacrtana pristupni put sa sjevera.
http://www.beograd.rs/lat/gradski-oglas ... ski-venac/

To je preklopljeno sa straim nacrtom prokopa i ucrtanim metroem sa plavom linijom koja ide okomiti na stanicu (vjerojatno LGŽ)

Zelena linija je moja postavka.

51754761223_849cbc0890_b.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908415#p908415:2t4lj3ng je napisao(la):
vucko » 15 Дец 2021 01:18 pm[/url]":2t4lj3ng]Evo pozicije stanice Manjež na liniji 2. Biće na uglu Nemanjine i Resavske, nije baš blizu Slavije.
file.php
slavija-bez-sina-1pano-900.png

:gobb: :kafa:
 
Moram priznati da je ideja Slavije bez tramvaja fina stvar, samo što se time malo guši tramvajski saobraćaj i usporava.
Pogotovo što je ipak skoro 10 godina prošlo od te ideje. Danas je Beograd, ipak, drugačiji! :D
 
Slavija je saobraćajno čvorište gde treba sve tu da se ukršta i da bude povezano sa metroom. Sve to može da se lepo organizuje i da bude profitabilno.

Pešaci pod zemlju u pravi podzemni grad. Time bi i pešaci brže dolazili sa jednog na drugi kraj trga (i dalje do obližnih terminusa i ka Hramu)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909372#p909372:2ww03az6 je napisao(la):
Željko Halambek » 18 Dec 2021 02:09 pm[/url]":2ww03az6]Zanima me kako će isprojektirati liniju 3 koja će prolaziti kroz Prokop. Do sada je bilo u planovima da metro križa Prokop pod pravim kutem i da prolazi jednu etažu niže. Međutim prema ovim zadnjim planovima imam dojam da će ići neko vrijeme paralelno sa željezničkom stanicom i skretati po vidauktu u tunel do kliničkog centra.
Ideja da trasa ide od Prokopa ka KBC-u putem nadvožnjaka, ako se ne varam, potiče još iz starog plana za metro iz 1976. Kasnije 80ih su bile ideje da tramvaj ide iz Resavske nadvožnjakom do Prokopa (Betras plan). Ne verujem, ako ikada planiraju treću liniju, da bi išla zelenom trasom, kao što si nacrtao. Iskoristili bi započete kasete ispod Prokopa koji bi bile direktno povezane sa stanicom.
Treća linija je za sada samo ideja, ne postoji projekat za nju. Daleko smo mi do nje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909608#p909608:36d8zxu6 je napisao(la):
Siniša » Ned Dec 19, 2021 2:13 pm[/url]":36d8zxu6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909372#p909372:36d8zxu6 je napisao(la):
Željko Halambek » 18 Dec 2021 02:09 pm[/url]":36d8zxu6]Zanima me kako će isprojektirati liniju 3 koja će prolaziti kroz Prokop. Do sada je bilo u planovima da metro križa Prokop pod pravim kutem i da prolazi jednu etažu niže. Međutim prema ovim zadnjim planovima imam dojam da će ići neko vrijeme paralelno sa željezničkom stanicom i skretati po vidauktu u tunel do kliničkog centra.
Ideja da trasa ide od Prokopa ka KBC-u putem nadvožnjaka, ako se ne varam, potiče još iz starog plana za metro iz 1976. Kasnije 80ih su bile ideje da tramvaj ide iz Resavske nadvožnjakom do Prokopa (Betras plan). Ne verujem, ako ikada planiraju treću liniju, da bi išla zelenom trasom, kao što si nacrtao. Iskoristili bi započete kasete ispod Prokopa koji bi bile direktno povezane sa stanicom.
Treća linija je za sada samo ideja, ne postoji projekat za nju. Daleko smo mi do nje.

Ako se još uvjek može napraviti ovakava situacija to bi bilo odlično. Neznam kakvo je stanje planova sa prokopom odnosno sa tom etažom ispod željezničkih stanica gdje je bila planirana metro stanica. Navodno je nešto napravljeno.

51756671201_2215e652e0_b.jpg
 
Весић: Град Београд расписао тендер за управљање изградњом и надзор над радовима београдског метроа

Град Београд је расписао међународни тендер за управљање пројектом и надзор над пројектом изградње београдског метроа за локације – депо Макиш и прва линија београдског метроа, рекао је заменик градоначелника Горан Весић.

Он је истакао да је вредност тендера 60 милиона евра са ПДВ-ом.

–Рок на који се потписује уговор је 7+2 године јер се рачуна и гарантни период после пуштања прве линије метроа 2028. године уколико буде било потребно исправити недостатке. Задатак извођача је управљање пројектом и планирање извршења, извођења планова. Као и праћење, контрола и промена, управљање, пројектом, улога фидик инжењера по жутом фидику из 2017 године, контрола по Закону о планирању и изградњи – рекао је Весић.

Весић је нагласио да је изградња метроа почела.

–Већ 2028. године возићемо се првом линијом метроа, 2030. године другом линијом. То не неповратан процес и најважнији инфраструктурни пројекат у нашем граду у 21. веку. Београд побеђује – закључио је Весић.

https://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1790 ... og-metroa/
 
Метро је огромна пљачка и превара исто као и електробуси, само прање пара и испирање мозга. Ово сада што раде СНС лопуже је чист криминал и људи ће наставити да излазе на блокаде. Јер скрама се чисти тако што човек зарања дубоко у јаму и упорно трља површину адекватним алаткама. Нема друге!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909626#p909626:1bnw8tfj je napisao(la):
Željko Halambek » 19 Dec 2021 16:10[/url]":1bnw8tfj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909608#p909608:1bnw8tfj je napisao(la):
Siniša » Ned Dec 19, 2021 2:13 pm[/url]":1bnw8tfj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909372#p909372:1bnw8tfj je napisao(la):
Željko Halambek » 18 Dec 2021 02:09 pm[/url]":1bnw8tfj]Zanima me kako će isprojektirati liniju 3 koja će prolaziti kroz Prokop. Do sada je bilo u planovima da metro križa Prokop pod pravim kutem i da prolazi jednu etažu niže. Međutim prema ovim zadnjim planovima imam dojam da će ići neko vrijeme paralelno sa željezničkom stanicom i skretati po vidauktu u tunel do kliničkog centra.
Ideja da trasa ide od Prokopa ka KBC-u putem nadvožnjaka, ako se ne varam, potiče još iz starog plana za metro iz 1976. Kasnije 80ih su bile ideje da tramvaj ide iz Resavske nadvožnjakom do Prokopa (Betras plan). Ne verujem, ako ikada planiraju treću liniju, da bi išla zelenom trasom, kao što si nacrtao. Iskoristili bi započete kasete ispod Prokopa koji bi bile direktno povezane sa stanicom.
Treća linija je za sada samo ideja, ne postoji projekat za nju. Daleko smo mi do nje.

Ako se još uvjek može napraviti ovakava situacija to bi bilo odlično. Neznam kakvo je stanje planova sa prokopom odnosno sa tom etažom ispod željezničkih stanica gdje je bila planirana metro stanica. Navodno je nešto napravljeno.

51756671201_2215e652e0_b.jpg
Ne može, zato što na tu stranu problem predstavlja klizište. Onaj "sporni" krak prve linije ne kači klizište.
 
Da li ima negde napisano (u studiji ili projektu) da je to klizište toliki problem da je nemoguće provući tunel?
Izjavu dokazanog lažova G.V. ne uzimam za ozbiljno.
 
Ima više dokaza, samo što ih jedan deo forumskog auditorijuma smatra ništavnim.
 
Ako je izgradnja metroa počela, kako je moguće da tender za upravljanje i nadzor raspisuju tek mesec dana posle tog navodnog "početka izgradnje" ? Ovi su toliko navikli da lažu, da se više čak i ne trude da prate bilo kakvu logičku nit u svojim lažima.
 
Zato što izgradnja metroa nije počela :D
Počeli su samo da drndaju zemljište na Makišu. I to je sve.
 
51755400465_4d6ae33f5e_o.jpg


Kako ja vidim širenje mreže metroa nakon ovih prvih 3 linija.
Postoji osnova za 2 kružne linije.
 
I dalje mi je fascinantno da su sa 3 linije potpuno zaj*** levu obalu Dunava. Razumem da planiraju tramvaj, ali je li to dovoljno?
 
Zanimljiva ideja, ovaj spoljašnji krug bi mogao da se produži na sever i da obuhvati naselja u banatskom delu Beograda, Krnjaču,Kotež,Zrenjaninski Put,Borču i onda da pređe u Zemun gde bi se u stanici Filipa Višnjića spojio sa drugom linijom. Prelazak na levu obalu Dunava bi mogao biti sa dva železnička mosta, a može da ima i ukrštanje sa BG Vozom u stanici Krnjača Ukrsnica. Dok se sve tri linije metroa realizuju, u međuvremenu će se i severni Beograd toliko razviti i izgraditi da će po gustini naseljenosti verovatno biti uporediv sa današnjim novobeogradskim blokovima.

Ali sve u svoje vreme, previše vode će proteći Dunavom dok budemo videli i prvu liniju završenu. Ovo je baš daleki futurizam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909995#p909995:39gywib0 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Dec 20, 2021 2:48 pm[/url]":39gywib0]
Kako ja vidim širenje mreže metroa nakon ovih prvih 3 linija.
Postoji osnova za 2 kružne linije.

Beopunk 2177
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909995#p909995:3kwu1bge je napisao(la):
spatiotecte » Pon Dec 20, 2021 7:48 pm[/url]":3kwu1bge]

Kako ja vidim širenje mreže metroa nakon ovih prvih 3 linija.
Postoji osnova za 2 kružne linije.
file.php

Liči na perecu kako si iscrtao. Pereca metro :lol: . Nije loše saniranje štete na predlogu, ali ipak daleko je još i treća linija a kamoli ostalo.
 
Доцртани део од блока 45 до Рупчина је лепих 4-5 километара кроз шуму и њиве, плус пролазак испод реке и језера, беспотребно скупо. Даље од Трговачке се пружа погрешно, иде краћом линијом да би што пре стигао до Трошарине уместо да иде кривудавије ка југу и покрије део Жаркова узбрдо од Трговачке, па Церак, Винограде и Видиковац, Раковицу, Миљаковац, Канарево брдо и Бањицу. Исто и део између Степе и Миријева боље да иде преко Јерковића до Медаковића и преко Коњарника до Устаничке.

Али лепа идеја морам признати. Највише ми се свиђа унутрашњи круг, тј. веза Ада-Прокоп, што би могло да се уради заједно са копањем друмског тунела Хиподром-Аутокоманда.
 
Vrh