Šta je novo?

Metro

врло занимљиво решење, свиђа ми се форсирање камена. а токови кретања путника су пун погодак
 
In the Temple of the South...

In the metro of Kantar.
Up Yours, Belgrade
Believe in the beloved Avatar
He shall get all the credits
The biggest scum.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913178#p913178:lj281oqg je napisao(la):
Delija » 30 Dec 2021 02:56 pm[/url]":lj281oqg]Зидар! Алал вера мајсторе!

Одавно не видех тако јак, једноставан и необорив концепт!

Ово би у разради добило праву меру монументалности, сведености, функционалности. Штета што нису имали кохонес и дали ти прву награду.

Жао ми што није било теорије да стигнем да радим овај конкурс. Није помогло ни то што сам чуо да су неки тимови добили докуметацију месецима пре званичне објаве конкурса.

Видећемо по квалитету победничког решења. Ако видимо разрађене детаље, графички дизајн путоказа и тсл - јасно је.

Још једном, свака част Југ! :vops:

Hvala ti Delija od srca!

Bio je ovo veoma zahtevan zadatak, jedva sam stigao da razradim projekat i sve izmodeliram i renderujem. Video si i sam u konkursnom zadatku da su trazili nivo detaljniji od idejnog projekta, sumanuto, malo koja firma moze sebi da dozvoli da volontira za ovakav projekat. Mnogo je to vremena i resursa.

Ja sam ovo radio i jer volim i po duznosti, noblesse oblige, pa sta bude.

Video sam odmah da ne moze da se ode previse u detalje, vec da treba ostati na sustini, narocito kada se sve mnozi sa 9 objekata. Zato sam i okupio savetnike, da ne skrenemo sa puta i da se drzimo sire slike.

Yo Kaminagai mi je na posletku napisao detaljnu reviziju (u spoileru ispod), sa pohvalama i pitanjima, izvrsna osnova za dalji rad.
Tako i gledam na ovaj konkurs, kao jos jednu etapu u stvaranju metroa.

EDIT: iz tehnickih razloga spoiler je u sledecem postu


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913171#p913171:lj281oqg je napisao(la):
Дошљак » 30 Dec 2021 02:32 pm[/url]":lj281oqg]Морам признати да ме је коначно нешто пријатно изненадило у вези са метеоом. Свака част, посебно за токовое путника :)
Hvala, bice jos bolje, idemo napred!


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913206#p913206:lj281oqg je napisao(la):
JohnnyLee » 30 Dec 2021 04:09 pm[/url]":lj281oqg]врло занимљиво решење, свиђа ми се форсирање камена. а токови кретања путника су пун погодак

Hvala Johnny!
Kamen, najodrziviji materijal :)
Ako cemo vec da ljuljnemo milijarde u metro treba da ih potrosimo na pravu stvar, domaci kamen i velelpna zdanja.
Sto se tokova tice postojeci projekat, koji je bio baza konkursa, me je frapirao ociglednim nemarom za svakodnevne tokove hiljada putnika kroz prostor stanice. Ajde da se radi o postojecem sistemu u nezgdnim gradskim uslovima kao u Parizu pa da razumem krivine, okrete i ostale zavrzlame, ali u potpuno novom projektu na brisanom prostoru to je nedopustivo.
Moralo je da se intervenise i da se putanje isprave i ispeglaju.
 
Nije mi radio spoiler u prethodnom postu, verovatno zbog quotes, eto ga ovde ponovo:

Hi Jug,

I find the personality of your project original and impressive. Is it due to you, to the Belgrade and Serbian identity, to the content of the competition brief (written in Serbian, so not understandable for me), I don't know.

Here are my very short strategic reactions.

1. The coherence and the strength in the architectural external and internal expression of the stations transforms this metro in a future landmark for the Serbian capital. It's one of the most consistent metro design seen recently, comparable to the Bilbao one or (perhaps) the Melbourne one in construction. Extensions of some existing networks also present such a consistency, like the Berlin U5 extension, or the Amsterdam Noord-Zuid line. Other global projects like the Copenhagen metro or the Vienna metro extensions are as coherent as your project, but with not so powerful expressions.

2. What distinguishes your project is the global approach including the external buildings expression and the internal spaces structures one. This really creates a strong quality for the whole but it is not without risks (see below point 3)

3. The shapes of the external constructions undoubtedly generate a very powerful effect, but I have 3 questions:
- how is this geometrical language linked to Belgrade and/or to Serbia?
- in which material are the skins planned? Glass and metal or concrete? I have to say that a concrete option would transform these constructions in big stones, with the risk of a very non-human expression, like with cenotaphs or memorials (not metro stations), and that a glass and metal option would create a real maintenance challenge because of the very large surfaces which should remain transparent.
- is such a language compatible with the Belgrade cityscape? I remember some very expressive and massive stations like Sarriko in Bilbao or some Montreal or Moscow entrance buildings, or even the Dubaï jewels along the Al-Zayed urban highway, but the architectural language you propose must really be accepted and assimilated by the Belgrade people.

4. The power of the expression you propose for the buildings, seen from outside, or the interior spaces, magnifying the verticality and the depth of the stations, create customer experience risks: will not each human being be overwhelmed by the Belgrade metro spaces? In Paris we have the example of the RER line E underground stations (Magenta and Haussmann - Saint Lazare) which were designed by the SNCF architecture team when they didn't have any great experience about delivering underground public spaces, compared to the Paris metro (with its white vaults, a Paris metro station reconstitutes like a sky which welcomes the passengers like in a cocoon, while the RER E stations are an expression of the SNCF technical power; where a Paris metro station offers an artificial day, a RER E underground station delivers a lit night). The only place where RATP has tried a powerful architectural expression is the line 14 Bibliothèque François Mitterrand station, but rather well controlled in colors and lighting.

5. Because your project can't be modified any more in its architectural strategy, the main message I have to give you now is to be very very careful about the lighting, the materials, the colors, the presence of the signage and information furniture, to bring humanity with very carefully controlled industrial design principles which shouldn't insist on any technical aspect.

6. On another topic, I'm wondering how the components will be hung to the ceilings or to the walls, if the heights of the spaces are very big: that's about costs, maintenance costs, and stability of the components in spaces where there are airstreams everywhere, because of train movements.

7. To finish, will this metro be automated? In that case, the PSD should be natively integrated to the project: in Paris where we have vaulted stations with side platforms, it's almost impossible to keep the "social space" created in the 20th Century with the white tiled stations with side platforms where waiting people spend their time not only in looking at their smartphones, but also to the "show" produced by the opposite platform, when we add PSD (see lines 1 and 4). In the new metros where the platform spaces become narrow and longitudinal (see the London Jubilee Line), a new architectural strategy, cleverly using lighting and space planning, should be deployed. New York is lucky with its very dark subway stations with a very dark space where trains circulate (especially the express trains in the center of 4 tracks), because the PSD can separate the passengers from the inferno and transform the subway in a "horizontal elevator". It's not easy for most of the metros in the world, even if there are new interesting examples like the Dubaï metro.
 
Zidar zanimljivo i stilski ujednačeno uz odličnu materijalizaciju koja se treba uvažiti zarad trajnosti i održavanja. Ali da megalomanski i preterano a podsetilo me na tvoje i rešenje za Beton halu.
 
Pridružujem se čestitkama i rešenja su odlična.

Nego nešto se razmišljam, ovu prvu fazu će , čak i ako počne da se radi, završiti ajde da bude do 2028. Ali priča o drugoj linije je potpuno aut , jer da bi se završila druga linija , tj da bi počela da radi, mora da se spoji sa prvom u Mirijevu kako bi vozovi mogli u depo. To znači da će tek po završetku prve linije koji će biti negde 2030 i neke, moći da se otvori i druga negde 2035i to poprilično optimistično.

Ovako je vlast sebi zagarantovala investitorsku liniju čak i ako padne sa vlasti, a za ovo ostalo ih i boli uvo ionako , jer im se metro neće moći oduzeti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913161#p913161:3v7r3d3s je napisao(la):
zidar » Čet Dec 30, 2021 2:53 pm[/url]":3v7r3d3s]
@ink i @TheOnlyLuka, detalji kako će se pokriti ulazi i slično, rešavaju se kasnije. Ovo je bio idejni konkurs, veoma kratak rok (2 meseca) za obiman zadatak (9 stanica), sa malenim nadoknadama. Živo me zanima, ko je sve uopšte učestvovao i ima li stranih firmi.
Kada me angažuju kao glavnog projektanta, rešiću nadstrešnice, platformska vrata, klupice, veštačku rasvetu itd.

Aha! Oke! Jasno ti je da nisam ni blizu sfere, kojom se baviš, ali ni u svetlosnim godinama se ne može meriti ta razdaljina! :D Za ovo što si rekao da je bio konkurs, zaista je fenomenalno! Jedva čekam da vidim kako će sve to da ide dalje i tvoj dalji rad. :gobb:
 
Ja sam čak i sa onom viljuškom bio oduševljen ali ovo je stvarno...odlično i monumentalno...

Savski trg bih baš voleo da se realizuje mislim da bi postao atraktivniji trg i mesto okupljanja od postojećeg trga.

Svaka čast Jug


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
^^ Jedino okupljalište će da bude ispod zemlje, pa svi na metro do Trga republike. Mogao bi da bude novi centar da je Beograd ravna povrsina, ovako niko se tu neće okupljati jer nema nikakav sadržaj sem da se penje uzbrdo do grada. Isto tako je rađena i druga linija, sa pretpostavkom da je Bg ravnica.
 
Ja bih pre rekao da je rađeno sa pretpostavkom da će BNV postati novi centar grada, kako bukvalno, tako i što se tiče dešavanja i tokova putnika. Tj. , da ljudi neće "blejati" U BiG-u, Beoshopping centru, Delti, Ušću, Stadionu, u lokalnim kafićima, parkovima i sl. u kraju u kome žive, ili nešto slično, nego da će sada neko ko živi u Zemunu, da umesto šetnje Kejem oslobođenja, zapuca na šetnju Savskom promenadom i kaficu u Galeriji.
 
Sve je to fino smišljeno, ali se bojim ostaje na tome smišljeno :D Implementacija svega toga i pomeranje toka kretanja ljudi je težak i dugotrajan proces. Pogotovo što mi imamo već oformljen centar grada i sve prateće stvari.
 
Šta fali imati 2 ili više centara? Nije Bg palanka pa da ima korzo i to je to.
 
Па и има већ 2-4 центра (историјски, централни бизнис дистрикт на НБ, старо језгро Земуна, Пожешка).
 
Beograd već ima sve što mu treba. Bez ičijeg nametanja bilo čega (što je pokušaj sa BNV), poluspontano su se stvorili manji centri.
 
Čestitam kolegi @zidar
Nevjerojatno zahtjevan natjećaj kao da jih od jednom radiš njih 16. Svaka čast. Sviđa mi se stvaranje novih urbanih prostora na naćin kako je prikazano.


Još uvjek nisam vidio pobjedničke radove. Zanima me kako su se cure snašle u ovom nesvakidašnjem projektnom zadatku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913386#p913386:2nxp7gob je napisao(la):
11030 » Pet Dec 31, 2021 11:34 am[/url]":2nxp7gob]Šta fali imati 2 ili više centara? Nije Beogradg palanka pa da ima korzo i to je to.

Niko nije rekao da postoji loše u tome da postoji više centara. Međutim, evo, šta tebi sad u ovom momentu znači Savski trg? Meni apsolutno ništa. Koristio mi je za železničku stanicu, koja je odletela, koristio mi je za autobusku stanicu, ali će i to da leti. Pored toga, ja, kao pojedinac, nemam nikakvu potrebu da tamo budem, zadržavam se ili ne daj bože prošetam tuda. Ipak je tu sve gradilište.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913265#p913265:2ajs9yhx je napisao(la):
dziggy » 30 Dec 2021 09:21 pm[/url]":2ajs9yhx]Pridružujem se čestitkama i rešenja su odlična.

Nego nešto se razmišljam, ovu prvu fazu će , čak i ako počne da se radi, završiti ajde da bude do 2028. Ali priča o drugoj linije je potpuno aut , jer da bi se završila druga linija , tj da bi počela da radi, mora da se spoji sa prvom u Mirijevu kako bi vozovi mogli u depo. To znači da će tek po završetku prve linije koji će biti negde 2030 i neke, moći da se otvori i druga negde 2035i to poprilično optimistično.

Ovako je vlast sebi zagarantovala investitorsku liniju čak i ako padne sa vlasti, a za ovo ostalo ih i boli uvo ionako , jer im se metro neće moći oduzeti.

Prema nacrtu plana pgršs predviđeno je da drugu fazu predstavlja produženje prve linije, a treću druga linija, međutim prema nacrtu strategije razvoja jlpp predviđeno je spajanje prve i druge linije tehničkom vezom tako da drugu fazu predstavlja istočni deo druge linije, dok je produženje u trećoj fazi. Takoreći izvršena je rotacija faza, uz nešto povišene troškove izgradnje.

NP_PGRŠS.jpg


NSR_JLPP.jpg

Nije nemoguće od 2033 imati dve funkcionalne linije, mada ne treba izgubiti iz vida finansijske prilike. Bez novca realizacija ostaje samo želja.

Moram pohvaliti Zidara i njegove kolege na veoma uspešnoj neutralizaciji negativnog efekta velikog broja stubova na prostor kombinovanjem prirodnog osvetljenja (procep), prostranog pristupa i umerenog kolorita.

Sa druge strane pretpostavljam da je izostanak nagrade posledica primene repetitivnih lukova koji su u smislu asocijacije sa verskim objektima zasnovanim na antičkoj arhitekturi u koliziji sa savremenim visokotehnološkim tehničkim karakterom sistema.

Samo je ponavljanje tog detalja sa kamenom stanice oslikalo kao konverziju starorimskog podzemnog akvadukta štancovanog po celom gradu, čak i tamo gde nema rimskih ruševina:

main-qimg-a782e71bc2c95975eeca791d226b33ab


Mislim da je odličnu osnovu sabotirao odabran dizajnerski jezik. Da su umesto lukova rašlje, da su korišćene dve slične svetle boje kamena arhitektura bi se uklopila sa opremom. Kada na sliku stanice Trg republike dodamo svu tu skalameriju poput, PSD, UTO kompozicija, infotajnment, bezbednosnih i ventilacionih sistema, informacionih tabli, putokaza, sistemskih mapa, reklamnih panoa, automata jasno je da se radi anahronizmu. Zbog toga što podseća na "Ratove zvezda" takva arhitektura spada u retrofuturizam, međutim za razliku od vanvremenskog materijala - kamena, sama arhitektura je jasno postavljena u vremenski kontekst.

Kao što su i ostali pomenuše komunikacije su zaista dobre, mada kad smo već kod efikasnosti moram reći da to ne može doprineti u onoj meri u kojoj može primena drugačijeg koncepta stanice. Stanica Savski trg iako zamišljena kao centar sistema konceptualno je indentična ostalim stanicama. Ako je zamišljena kao funkcionalno glavna zašto nije predviđeno špansko rešenje sa dva lateralna i jednim ostrvskim peronom između koloseka radi brže razmene putnika?

Barselona, L1, Navas:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l3nmPFW9-O4[/youtube]

Slične stanice su Sant Andreu, Clot, Fabra i Puig i Clot na istoj liniji. Razmena putnika se može organizovati na dva načina. Isključivo ulaz ili izlaz sa jedne strane ili obostrani ulaz i izlaz. Voz ne otvara pola vrata nego sva vrata, usput dupliravši ukupnu svetlu širinu ulazišta. Poželjno je da se na važnijim mestima primeni taj koncept, poput Požeške, Sajma, Savskog trga, Trga republike i Pančevačkog mosta za prvu, odnosno Cvetkove Pijace, Makenzijeve, Manježa, Savskog Trga, Bloka 26, Opštine Novi Beograd i Senjskog Trga za drugu liniju.
 
Pa neće biti gradilište zauvek. Meni se trg sviđa, letos smo tu sedeli i pijuckali pivo na onim ležaljkicama. Mislim da su sravnili sve sa zemljom i izasfaltirali bilo bi mi super jer mi je to bio najružniji i najštrokaviji deo bg.
 
Koliko ljudi znaš koji bi ciljano iz tvog kraja, ili bilo kog drugog kraja koji ima lepe prostore za šetnju ili su mu isti blizu, zapucao da se šeta promenadom ili da bleji na Savskom trgu? Ja ne znam nijednog iz mog kraja koji bi to radio, ali znam gomilu ljudi koji redovno šetaju Hajd parkom ili bleje u istom.
 
Shematska situacija na Mirjevu.
Linija 1 crveno,
Linija 2 plavo

51790285064_926054c194_h.jpg


51789905101_c69fe39f14_b.jpg


Preuzeto iz javnodostupne natječajne dokumentacije za voditelja projekta.
 
Koliko ljudi znaš koji bi ciljano iz tvog kraja, ili bilo kog drugog kraja koji ima lepe prostore za šetnju ili su mu isti blizu, zapucao da se šeta promenadom ili da bleji na Savskom trgu? Ja ne znam nijednog iz mog kraja koji bi to radio, ali znam gomilu ljudi koji redovno šetaju Hajd parkom ili bleje u istom.

Jel ovo ozbiljno pitanje? :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913360#p913360:196v3web je napisao(la):
solecar » 31 Dec 2021 09:40 am[/url]":196v3web]Ja bih pre rekao da je rađeno sa pretpostavkom da će BNV postati novi centar grada, kako bukvalno, tako i što se tiče dešavanja i tokova putnika. Tj. , da ljudi neće "blejati" U BiG-u, Beoshopping centru, Delti, Ušću, Stadionu, u lokalnim kafićima, parkovima i sl. u kraju u kome žive, ili nešto slično, nego da će sada neko ko živi u Zemunu, da umesto šetnje Kejem oslobođenja, zapuca na šetnju Savskom promenadom i kaficu u Galeriji.

To se nikada nece desiti.
Srecna nova godina.
 
Kukavicija jaja oko nove godine, ne samo da je BG na vodi postao vlasnik zemljista kod jedne metro stanice iz ovog skandaloznog plana,a to je zemljiste kod Ade Ciganlije, eto i Luka Beograd bas za novu godinu dobi novog vlasnika. Tu su cak 2 metro stanice. Znamo sve, sto put prezvakano, ali eto jos malo da se podsetimo gradjani Beograda kako treba je*******ati mater za novu godinu svima koji slave.


https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/lu ... ja-2081268

Cekamo jos da se objavi plan selidbe BG sajma sa ove lokacije u Surcin kod Naci stadiona , i kako ce da se sacuva Hala 1 zbog arhitektonske vrednosti, pa onda opusteno. Neka neka, srpski narod treba je*******ati.
 
Vrh