[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909025#p909025:3s3li9dk je napisao(la):
vucko » 17 Dec 2021 11:33 am[/url]":3s3li9dk]Nema nam druge, nego da pomerimo onda stanicu Manjež do Slavije
Nije Manjež loš sam po sebi kao lokacija, već postojeće rešenje okolnog gradskog saobraćaja. Recimo tramvaji, trolejbusi i autobusi gomilom fragmentovanih stajališta hvataju Slaviju, od kojih neki maše Manjež čak i kada tehnički mogu da ga pokriju. Neke linije prolaze pored parka, ali nemaju stajališta blizu predviđene stanice. Sve je razvučeno po ćoškovima, da se tako izrazim.
Jovin je radio šta je hteo jer je na raspolaganju imao perone dužina 110m (M) i 225m (RM) što više nije slučaj. Mogao je da spoji gomilu ulaza sa obe strane kružnog toka, a mogao je da uhvati i Manjež izlazima za RM. I pored toga ostala mu je nepokrivena rupetina u centru grada pri čemu je bilo neophodno rekonstruisati Slaviju u toku gradnje staničnog kompleksa. Da ne pominjem nužno izazivanje saobraćajnog haosa dugoročnim zatvaranjem kružnog toka.
Sada je neophodno suprotno. Umesto prilagođavanja staničnog kompleksa uslovima lokacije sve se mora prilagoditi stanici. Otišlo se takoreći u drugu krajnost. Umesto denivelacije pešačkih veza vrši se površinska sinteza lokalnih putovanja, tako da tehnički drugačije koncipiran sistem uslovljava drugačiji pristup prilagođavanja uslovima lokacije.
Imajući u vidu navedeno, Manjež se može bolje pokriti dovlačenjem linija bliže staničnim ulazima:
Ukoliko bi pomerili stanicu samo malo na istok pored Narodne Banke između Svetozara Markovića i Kralja Milutina opet bi bila neophodna devijacija 2, 10 i 14, s tim da bi kroz te dve ulice tramvaj mogao jednosmerno, umesto jednom dvosmerno. Pored toga udaljili bi zapadni ulaz od Resavske i Kneza Miloša, dovoljno da bi nam trebala druga stanica na nekih 400m zapadno, što je manje od prosečnog međustaničnog rastojanja površinskih sistema JGP. Resavska je opet između, 300m od staničnog ulaza. Naravno da ne treba zaboraviti i treću liniju, dubinu perona, odnosno lomatanje do istih. Znači da nam pri presedanju treba najmanje pola kilometra što je last majl radijus. Ajde mi mladi možemo, al šta ćemo s penzionerima koji hoće da presedaju za stanicu-dve jer ne mogu 500m uzbrdo? O tome niko ne razmišlja.
Možda bi najvažniji zaključak iz ovakvog pozicioniranja stanice bio premeštanje trga sa Slavije u Manjež, tako da Slavija vrši primarno ulogu raskrsnice sa sekundarnom funkcijom obližnjeg trga-sastajališta (ispred Narodne Banke). Logika se svodi na površinsko pešačenje nakon izlaska iz metroa, što meni lično uopšte ne smeta, međutim problem nastaje kada slabo pokretne stare osobe treba da presedaju. A na +50 ili -30 idi sedi kući. Stiče se utisak da je popute Prokopa i Slavija stavljena u drugi plan.