Šta je novo?

Metro

Nema na čemu Patrick. Ono što ističem u komunikaciji sa građanima da će skratiti i autobuse do terminusa na Banovom Brdu što će još napraviti dodatnu štetu i da je ceo jug u problemu ukoliko ne dobije metro jer će proći dani kada se moglo sa 23, 53 i 59 do centra. Čak i ako vas nije briga za metro njegova izgradnja će uticati na vas, a mi se borimo da ova naselja dobiju metro umesto nekog fiktivnog tramvaja koji će opet stajati na istim semaforima kao i autobusi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877813#p877813:1bl5zfdh je napisao(la):
vucko » 06 Sep 2021 11:01[/url]":1bl5zfdh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877811#p877811:1bl5zfdh je napisao(la):
Bonvivan » 06 Sep 2021 10:55[/url]":1bl5zfdh]Pre neki dan Vesara je izjavio da promene trasa neće biti i ja mislim da tu počinje i završava svaka vrsti dijaloga gledajući sa strane vlasti.
Trase su odredili svetski renomirani stručnjaci (bez imena i titule) što bi trebalo da nas ubedi da je to najbolje rešenje i da ovo što mi želimo nema veze sa životom. Za javnost( bar njihvo deo koji slepo veruje sve što tv kutijica kaže) su ovo neoborivi argumenti, a vi sa peticijom ste kočničari napretka i prosperiteta BGH2O,ups, mislim Beograda.
Inicijativa je odlična ali lično mislim i da donesete milion potpisa u gradsku upravu iskoristiće ih za potpalu kotolva kad krene sezona grejanja.
Onda da ne ustajemo iz kreveta jer ne može ništa da se promeni. :D
Postoji nekoliko vrsta građana:

1) Oni koji ne veruju da se išta može promeniti, jer slepo veruju u ono što kaže tv kutijica po tom pitanju
2) Oni koji slepo veruju u sve što tv kutijica kaže
3) Oni koji veruju da ne treba ništa da rade, zato što postoje ljudi koji su plaćeni da vide svaki problem koji postoji
4) Oni koji veruju da nešto može da se promeni i koji i uspeju nešto i da promene
5) Oni koji ne veruju da će se bilo šta od najavljeno i obistiniti
6) Oni koji veruju da važno samo dobro se zezati, parafrazirano stihovima pesme Riblje čorbe. To su oni koje je briga da li će im se ukinuti linija gradskog prevoza, da li će im se srušiti zgrada zbog gradnje na placu do njih ili blizu njih, da li im je u blizini deponija, da li im se ulica rekonstruiše nekoliko meseci ili godina, da li im je ulica u fazi raspada...

Ukoliko se ne pronalazite nigde, dopisati po želji opciju 7. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877826#p877826:1ot4trdw je napisao(la):
vucko » 06 Sep 2021 11:35[/url]":1ot4trdw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877825#p877825:1ot4trdw je napisao(la):
patrick » 06 Sep 2021 11:33[/url]":1ot4trdw]Hvala ti Vučko na ovome! Nama iz tih krajeva ovo znači, jer nam kolima ili prevozom treba 45min+- do nekih bitnih lokacija u centru. Takođe na Adi je haos, kroz Rakovicu su radovi, na Brdu je čep, nemam gde više da odemo a da nije gužva, ja sam počeo da prolazim kroz Ada mall kako bih izbegao gužve :D . Što se tiče Železnika i Sremčice, nekako mi je logičnije da oni dolaze na Petlovo brdo, jer im je usput ako idu ka gradu, takođe ako bi LB, PB, Cerak i Vidikovac išli za Železnik to bi bio opšti haos i ja prvi ne bih išao, jer i sada kada nema metroa, jako se sporo dolazi do Makiša.
Nema na čemu Patrick. Ono što ističem u komunikaciji sa građanima da će skratiti i autobuse do terminusa na Banovom Brdu što će još napraviti dodatnu štetu i da je ceo jug u problemu ukoliko ne dobije metro jer će proći dani kada se moglo sa 23, 53 i 59 do centra. Čak i ako vas nije briga za metro njegova izgradnja će uticati na vas, a mi se borimo da ova naselja dobiju metro umesto nekog fiktivnog tramvaja koji će opet stajati na istim semaforima kao i autobusi.
Da samocitiram sebe i pridodam da u nešto izmenjenom obliku bi ovo bila suština problema. Plus da pitam, koliko su Vidikovčani upoznati da mogu da ulože žalbu na metro plan i koliko su zainteresovani za tako nešto?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819865#p819865:1ot4trdw je napisao(la):
solecar » 03 Feb 2021 01:05[/url]":1ot4trdw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819747#p819747:1ot4trdw je napisao(la):
razgradjevinar » 02 Feb 2021 17:05[/url]":1ot4trdw]iako zivim u juznom delu kome je praktivno metro otet u korist makisa iskreno mislim da je u ovom trenutku mnogo veci problem od toga da li ce metro zavrsiti u makisu ili na orlovaci to da li ce u centralnom delu prolaziti ispod prokopa, kc-a i slavije, u blizini stadiona, fakulteta i domova ili pored trznog centrai palate pravde. kada bi nekim cudom ta sporna prva linija i skrenula ka petlovom brdu time bi korist imali samo mi, stanovnici juznog dela dok bi svima ostalima ta promena bila prilicno beznacajna, taman toliko koliko je meni sa vidikovca bitno da li metro na drugu stranu ide u mirijevo ili u borcu. a ako bi pak ipak uspeli da se izborimo za trasu ispod kc-a na dobitku bi bili svi.
Sa ovim se i slažem i ne slažem. Da pojasnim.

Slažem se što se tiče ose Sajam – Prokop – KCS – Slavija – centar. Što se tiče južnog dela grada, tu nam se razilazi mišljenje. Mišljenja sam da trasa preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, ne bi koristila samo stanovnicima pomenutih naselja nego i šire.

Efekti ponovnog vraćanja trase Batajnica – Ovča, u vidu prve linije BG: voz-a, više su nego dobri, jer je gotovo uvek bila puna linija kada je išao na 15minuta, a za 30 minuta se stizalo od Batajnice do Vukovog spomenika. E sad što je u međuvremenu saobraćajno rešenje kod Pupinovog mosta, na Zemunskoj strani, donekle umanjilo efekte koje je donela pomenuta linija železnice, dovoljno govori o tome koliko su stručni ljudi koji odlučuju o rešenjima.

Shodno napisanom u prethodnom pasusu, uzmimo za primer Kneza Miloša, koja je žila kucavica svega južno od linije Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića - Neznanog junaka – Crnotravska. Jedan deo Banjičana je orijentisan na nju, a jedan deo na Bulevar Oslobođenja. Naselja između Borske i Bulevara patrijarha Pavla su dobrim delom orijentisana na Kneza Miloša. Ovo znam zato što se baš dosta ljudi iz tih naselja parkira u mom kraju, pa odatle na trolejbuse, dok jako mali broj njih preseda na BG: voz. Vrlo moguće da će se dobar deo njih odlučiti za Bulevar patrijarha Pavla po njegovom završetku, pa ili na Bulevar vojvode Mišića ili Bulevar vojvode Putnika.

Sada, na sve ovo pomenuto, zamislimo još i deo ljudi iz novoformiranog naselja Makiš, da se izgradi, i eto nama povećanja broja vozila kroz Kneza Miloša. A sada na to pridodajmo skraćenje linija sa Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda do Banovog brda, u cilju promocije prve linije metroa. Jedan deo ljudi će preći na metro, ali pridodajmo na to one koji će rezonovati da im je bolje da počnu da koriste kola, nego da dva puta presedaju da bi došli do iste one tačke do koje su ranije gradskim prevozom mogli direktno. Kao vrhunac, pridodajmo i skraćenje linije 511, te linija sa poteza 550, pa onda Obrenovačkih linija, do Makiša, početne stanice metroa. Rezultat će biti kao i na delu ka Orlovači. Kada se sve sabere i oduzme, dobije se da imamo povećanje broja vozila u Kneza Miloša. Da se ne proširi ulica za tu jednu traku, efekat bi bio jako loš, a sa tom jednom dodatom trakom nešto blaži.

E, a sada uzmimo da se metro provuče preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, pa do Orlovače, gde već imamo kupljeno zemljište za depo i početnu stanicu metroa. Dobar deo ljudi će rezonovati da im je isplatljivije da metroom krenu na posao, jer daleko brže stignu nego li kolima. I tada ćemo imati skraćenje linija gradskog prevoza na ovom potezu, najverovatnije opet do Banovog brda, sa izuzetkom 56, koji bi se verovatno skratio do Čukaričke padine. U ovom slučaju, linije bi postale lokalni fideri, i za razliku od trase koja bi kretala iz Makiša, ne bi bile preopterećene, zato što bi jedan deo ljudi koji koristi metro, direktno od metro stanice išao peške do svojih stanova ili možda kolima. Plus što ne bi Kada se baci pogled na ulicu Kneza Miloša, evidentno je da je broj vozila manji, pa samim tim i pritisak na nju. A u slučaju da se izgradi ta jedna dodatna traka, efekat bi bio još vidljiviji. Plus što ne bi bio ni pritisak korisnika Obrenovačkih linija, te 511 i poteza 550, pa kad se i to uračuna, matematika je više nego jasna.
 
Skupljamo potpise za peticiju da se Pomeri metro u utorak od 13 do 17h na Zelenom Vencu na početnoj stanici 52, 53 i 56. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877886#p877886:q8sqk5mb je napisao(la):
solecar » Pon Sep 06, 2021 1:26 pm[/url]":q8sqk5mb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877813#p877813:q8sqk5mb je napisao(la):
vucko » 06 Sep 2021 11:01[/url]":q8sqk5mb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877811#p877811:q8sqk5mb je napisao(la):
Bonvivan » 06 Sep 2021 10:55[/url]":q8sqk5mb]Pre neki dan Vesara je izjavio da promene trasa neće biti i ja mislim da tu počinje i završava svaka vrsti dijaloga gledajući sa strane vlasti.
Trase su odredili svetski renomirani stručnjaci (bez imena i titule) što bi trebalo da nas ubedi da je to najbolje rešenje i da ovo što mi želimo nema veze sa životom. Za javnost( bar njihvo deo koji slepo veruje sve što tv kutijica kaže) su ovo neoborivi argumenti, a vi sa peticijom ste kočničari napretka i prosperiteta BGH2O,ups, mislim Beograda.
Inicijativa je odlična ali lično mislim i da donesete milion potpisa u gradsku upravu iskoristiće ih za potpalu kotolva kad krene sezona grejanja.
Onda da ne ustajemo iz kreveta jer ne može ništa da se promeni. :D
Postoji nekoliko vrsta građana:

1) Oni koji ne veruju da se išta može promeniti, jer slepo veruju u ono što kaže tv kutijica po tom pitanju
2) Oni koji slepo veruju u sve što tv kutijica kaže
3) Oni koji veruju da ne treba ništa da rade, zato što postoje ljudi koji su plaćeni da vide svaki problem koji postoji
4) Oni koji veruju da nešto može da se promeni i koji i uspeju nešto i da promene
5) Oni koji ne veruju da će se bilo šta od najavljeno i obistiniti
6) Oni koji veruju da važno samo dobro se zezati, parafrazirano stihovima pesme Riblje čorbe. To su oni koje je briga da li će im se ukinuti linija gradskog prevoza, da li će im se srušiti zgrada zbog gradnje na placu do njih ili blizu njih, da li im je u blizini deponija, da li im se ulica rekonstruiše nekoliko meseci ili godina, da li im je ulica u fazi raspada...

Ukoliko se ne pronalazite nigde, dopisati po želji opciju 7. ;)

I opcija 7: Oni koji znaju da ništa ne mogu da promene. :) Nažalost. :mrgreen:
 
Svesni smo i veličine projekta i naših šansi. Ako nešto ne volim to su pametnjakovići koji su stava da ništa ne vredi i da ne može ništa da se uradi. Tu kategoriju zovem smrt svima jer apatijom su prvo ubili sebe. :mrgreen:
 
Imam iskustva u građanskom aktivizmu u Srbiji i u SAD, i potpuno odgovorno tvrdim da su ovde u Srbiji ljudi mnogo više angažovani i ovde je lakše nešto promeniti. A evo i jednog pozitivnog primera kako je grupa građana promenila projekte veće i značajnije od Beogradskog metroa, i time spasila jedan od najlepših gradova u Americi. Jako informativan video.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878122#p878122:3pkg8wol je napisao(la):
vucko » Tue Sep 07, 2021 8:17 am[/url]":3pkg8wol]Svesni smo i veličine projekta i naših šansi. Ako nešto ne volim to su pametnjakovići koji su stava da ništa ne vredi i da ne može ništa da se uradi. Tu kategoriju zovem smrt svima jer apatijom su prvo ubili sebe. :mrgreen:

Samo hrabro i sve je moguce! Nadam se kad radite na terenu da podsecate ljude da posete javni uvid i ostave primedbe jer jer to veoma bitno.
 
Vučko znam da si rekao da nemate cilj za ukupan broj potpisa ali imaš li barem neko mišljenje koliko bi bilo optimalno da peticija bude ubedljiva? i koliko vidim u ovaj broj od 3.000 nisi uračunao i nas koji smo potpisali online?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Поштвање форумаши.
Желео бих као дугогодишњи пратилац ове теме да дам једно "могуће" решење везано за корекцију трасе метроа. Судећи по одлици града да су мале шансе за промену трасе,за становнике Видиковца,,Церака,Велих Вода би било идеално коришћење железничког тунела који иде од Макиша до Раковице тј. прављење две подземне станице. Прва станица код "мека" где највећи број грађана преседа да би отишао до одређеног дела града,а друго стајалиште би могло код парка на Белим водама да људи који долазе из јужних приградских општина могу брже стићи до центра града.Овим решењем би се добила нека боља веза са градом до неких бољих дана за метро.
 
Linija BGvoza je tu i planirama da prođe, tj linije Makiš-Karaburma preko Rakovice i Vukovog spomenika. Čak je i pomenuta stanica kod meka planirana, međutim moje lično mišljenje je da bi ta stanica bila izuzetno skupa zbog dubine stanice. Tehnički je moguće, tj sve je moguće ukoliko imaš novca, ali mislim da ni država a posebno grad u ovom trenutku nemaju novca za tako nešto.
 
То би била једна од најдубљих станица на свету. Технички је свакако могуће, али како ту не бисмо баш имали воз на свака 2-3 минута, остаје питање колико је и оправдано.
 
Verujete li da ce oni koji vec trecu godinu nisu zavrsili rekonstrukciju "4 bulevara" zaista izgraditi metro?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878500#p878500:2x2cpzfx je napisao(la):
MC_ » 08 Sep 2021 08:30 am[/url]":2x2cpzfx]Verujete li da ce oni koji vec trecu godinu nisu zavrsili rekonstrukciju "4 bulevara" zaista izgraditi metro?

Neće oni izgraditi, već Kinezi od kojih su već uzeli kredit. A i rekonstrukcija 4 bulevara daje male benefite, dok izgradnja metroa jako pumpa cenu kvadrata u delovima grada koji su nedavno izgrađeni. U tom smislu, postoji ne samo zatvorena finansijska konstrukcija već i ozbiljan finansijski interes.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878500#p878500:17448jom je napisao(la):
MC_ » 08 Sep 2021 08:30 am[/url]":17448jom]Verujete li da ce oni koji vec trecu godinu nisu zavrsili rekonstrukciju "4 bulevara" zaista izgraditi metro?

Naravno jer će ovo graditi kinezi i francuźi a ne majstori Žika i Pera.
 
Sve ja to razumem, ali kredit moze da se uzme, cak i radovi mogu da pocnu, ali ne moraju da se zavrse....
Cena radova moze da skoci....
Linija je uz Savu, moze da bude "nepoznatih faktora", "prodora vode".....
Uopste ne mora da se zavrsi, barem ne jos 30-40 godina.
 
Kинези ће посао изгурати, ту нема шале. Њима је Србија као изложбени простор, ту њихове фирме демонстрирају своје способности за даљи продор на Европско тржиште.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878540#p878540:4bykaw52 je napisao(la):
MC_ » 08 Sep 2021 11:40 am[/url]":4bykaw52]Sve ja to razumem, ali kredit moze da se uzme, cak i radovi mogu da pocnu, ali ne moraju da se zavrse....
Cena radova moze da skoci....
Linija je uz Savu, moze da bude "nepoznatih faktora", "prodora vode".....
Uopste ne mora da se zavrsi, barem ne jos 30-40 godina.

Sigurno će koštati više jer je tako sa izgradnjom infrastrukturnih projekata. Ali to ne mora da znači da će se izgradnja stopirati. Kao što spomenuh, postoji jak finansijski podsticaj da se ona završi, jer direktno podiže cenu nekretnina i povraćaj na investiciju investitorima u BnV. Takođe, treba imati na umu da Kinezi imaju poprilično iskustva sa izgradnjom u plavnim područjima. Kad mogu ispod moćnog Jangcea metro tunel u Vuhanu mogu i u Beogradu sa Savom da se snađu.
 
Ako budu gradili kao Beograd - Stara Pazova onda se izgradnja može otegnuti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878487#p878487:1daulw4v je napisao(la):
Пантограф » 08 Sep 2021 08:34[/url]":1daulw4v]То би била једна од најдубљих станица на свету. Технички је свакако могуће, али како ту не бисмо баш имали воз на свака 2-3 минута, остаје питање колико је и оправдано.
Isto koliko bez iste ostaje i pitanje svrsishodnosti BG: voz linije Makiš - Karaburma.
 
Vrh