Šta je novo?

Metro

Не, није тако. То је релативно мало улагање (колосечне везе и трасе су готово па изграђене) и може да буде оправдано и ако воз иде на пола сата, чак и ако нема много путника.
 
Ako ne postoji opravdanost izgranje stanice kod Ceraka / Vidikovca, onda ne postoji ni opravdanost odlaska linije čak do Makiša.
 
Pa nije tako, objasnih ti već. Mislim, ta stanica bi mogola da košta i 100 mil EUR. Ne pravi se to za 4 voza na sat, nego za 40.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878540#p878540:3di21bgm je napisao(la):
MC_ » 08 Sep 2021 10:40 am[/url]":3di21bgm]Sve ja to razumem, ali kredit moze da se uzme, cak i radovi mogu da pocnu, ali ne moraju da se zavrse....
Cena radova moze da skoci....
Linija je uz Savu, moze da bude "nepoznatih faktora", "prodora vode".....
Uopste ne mora da se zavrsi, barem ne jos 30-40 godina.

Izgradnja će da počne, ali ne verujem da će raditi planirane etape, kako su zamislili i predstavljaju. Ubeđen sam da će otvoriti jednu "instant" kraću etapu (npr. Depo - BnV) i to će predstaviti kao "veliki poduhavat koji niko do sada nije uradio". Onda će polako da idu etapa po etapa.
A koliko će sve to stvarno da košta, to je već pitanje.
 
Juče smo pored peticije snimali prilog za Marku Žvaku na Zelenjaku gde smo skupljali peticiju kao i na Prokopu. Očekujte prilog uskoro.
Za vikend smo na Vidikovačkoj pijaci a uskoro stižu i ostali termini za peticiju. :gobb:
 

Prilozi

  • marka zvaka prokop.jpg
    marka zvaka prokop.jpg
    465 KB · Pregleda: 1.393
  • marka zvaka prokop 2.jpg
    marka zvaka prokop 2.jpg
    567,3 KB · Pregleda: 1.396
  • marka zvaka prokop 3.jpg
    marka zvaka prokop 3.jpg
    645,7 KB · Pregleda: 1.387
Саопштење поводом изјава заменика градоначелника Горана Весића о јавном увиду у План генералне регулације шинских система (метроа, трамваја, и БГ:воза)

Јавни увид у План генералне регулације шинских система (ПГРШС) почео је 24. августа 2021. године и траје до 24. септембра 2021. ПГРШС дефинише све постојеће и будуће трасе и линије три градска шинска система - метроа, трамваја, и БГ:воза - и кључни је плански документ који омогућава изградњу метроа у Београду. Почетак изградње метроа најављен је за новембар ове године. Јавни увид плана је законска обавеза и служи да током њега грађани (како шира, тако и стручна јавност) искористе своје законско право да на план изнесу своје примедбе, које су надлежне институције у обавези да узму у разматрање. Расправа о ПГРШС и поднетим примедбама грађана, као и потенцијално усвајање самог Плана у Скупштини Града, тек предстоји.

Међутим, заменик градоначелника г. Горан Весић својим изјавама унапред обесмишљава законску процедуру, говорећи да никакве измене трасе метроа нису могуће. Нпр. у изјави за телевизију Н1, 26.8.2021., само два дана након почетка јавног увида, г. Весић каже:

„Никаквих промена линија и станица метроа неће бити. Могуће су само измене воза и трамваја."

Овом и оваквим изјавама заменик градоначелника Горан Весић отворено од јавног увида прави фарсу, унапред поручујући да ће све примедбе грађана на ПГРШС везане за метро бити одбачене. Све примедбе везане за метро на раном јавном увиду у фебруару 2020. су биле одбачене са објашњењем да су трасе метроа усвојене Мастер планом саобраћајне инфраструктуре Београда - Смарт планом 2017. године и да их није могуће променити. По најавама господина Горана Весића можемо закључити да ће исте одговоре грађани добити и сада, на тренутном јавном увиду.

Очигледно је да Град Београд јавни увид гледа као на нешто што мора спровести ,,про форме”, али без икаквих стварних намера да испуни своје законске обавезе тако што ће макар и размотрити могуће примедбе грађана на план метроа. Долазимо до закључка да је тзв. Смарт план, који је усвојила скупштина Града Београда 2017. године без икакве јавне расправе или јавног увида, зацементирао сва будућа саобраћајна решења у Београду, и да је све после тога само представа за јавност.

Удружење грађана ,,По мери метро” већ неколико месеци указује на озбиљне недостатке плана метроа предложеног унутар ПГРШС, и већ неколико недеља у директном контакту са грађанима скупља потписе за петицију, са циљем измене плана. Из разговора са грађанима јасно је да велики број њих није задовољан предложеним планом метроа, те да подржава наше предлоге: да прва линија метроа има станице на новој главној железничкој станици Прокоп и код Клиничког центра Србије, те да се морају покрити и јужна градска насеља - Видиковац, Церак, Церак Виногради, Лабудово и Петлово брдо.

Ми смо одлучни да покажемо да грађани ипак имају моћ да утичу на план метроа, који ће по најавама коштати преко 6 милијарди евра. Позивамо све грађане да уложе примедбе на овај план и да посете наш штанд за прикупљање потписа, ове суботе и недеље 11. и 12. септембра, на Видиковачкој пијаци од 9 до 13 часова.

У Београду 10.09.2021.

Удружење грађана „По мери метро”
https://pomerimetro.rs/aktuelnosti/saop ... ana-vesi-a
 
Da, stvarno koja je svrha javnih uvida ako se unapred odredi konačno rešenje i nijedna primedba se ne prihvati. Jel postoji neki drugostepeni organ kome se može uložiti žalba ako se primedba neosnovano odbije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875553#p875553:1ac6nmuf je napisao(la):
Astrotrain » Sub Avg 28, 2021 7:29 pm[/url]":1ac6nmuf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875442#p875442 je napisao(la):
Дошљак » 28 Авг 2021, 13:06[/урл]":1ac6nmuf]Зар је сво кретање у граду ка Тргу Републике? А где су везе са Славијом, Кнеза Милоша, 27. марта, Деспота Стефана? Или се иде на Трг Републике да би се преседало на 26, 27, 29 и 31?

Зашто Славија са Трга Републике а не са Савског трга? И зар није планиран и трамвај Теразије - Славија? Кнеза Милоша који део? Дугачка је то улица. Може из ТЦ Галерија, може из Савске, може са Трга Републике. О чему ми причамо, све је то јако близу било пешке било другим видовима градског превоза. Мало ми је ова цела расправа безвезе и вуче на политику. О брдима се већ можда може расправљати, нисам везан за те делове града па ми није позната ситуација, али центар... не разумем заиста.


Ajoj, pa razmisli ovako. Zašto bi se uopšte presedalo do Slavije, bilo sa Trga republike, bilo sa Savskog trga, kada - pročitaj sada ovu revolucionarnu ideju - metro jednostavno može proći ispod Slavije!

Slavija je:
1) važno saobraćajno čvorište u centru grada
3) mnogo bliža osnovnim sadržajima, ka kojima gravitiraju ljudi, uključujući i fakultete, bolnice, biblioteke, muzeje, hramove, ali i poslovne i komercijalne objekte.

Najlogičnija trasa prve linije je ona koja je oduvek i bila predlagana - Prokop, Klinički centar, Slavija, Trg republike. Sve dok vrhovne arhitekte Vučić i Mali nisu odlučili da je mnogo isplativije za džepove vladajuće klike da metro ide ka Beogradu na vodi.

Isto važi i za skretanje trase sa južnih naselja ka livadi na Makišu, gde će uskoro, da li Karić ili neko drugi, graditi svoje naselje.

Ljudi, urazumite se, nije ovde reč o estetskim pitanjima, u smislu šta se eto kome od nas sviđa. Ovde se radi o najgoroj pljački javnog novca (preko četiri milijarde evra), zarad tajkunskih interesa, u novijoj istoriji Srbije!

Zato, podržimo Vučka i ostale ljude koji rade sa njim, doprinesimo i sami ako možemo, malodušnost kad tad dolazi na naplatu i skupo košta.
 
Najlogičnija trasa prve linije je ona koja je oduvek i bila predlagana - Prokop, Klinički centar, Slavija, Trg republike. Sve dok vrhovne arhitekte Vučić i Mali nisu odlučili da je mnogo isplativije za džepove vladajuće klike da metro ide ka Beogradu na vodi.


Најлогична траса прве линије је:

Земун - Општина Нови Београд - Коњарник.

Ту сада долазе разне могућности у обзир попут Зеленог венца, Савског трга, Трга републике, Славије, Мањежа, Булевара краља Александра итд. Суштина је да би прва линија требало да споји две обале Саве јер је промет највећи на том потезу. Сви савски мостови постану непроходни у току једног дела дана због гужве, на том потезу се налази највише јавних установа и највише становника и неопходно је да прва линија прође туда.
 
Али правац Земун - Нови Београд има широке булевар и мало укрштања, нпр. Теслин булевар, тако да Земун није најбитнији, бољи избор би био правац : Гагаринов булевар, нова БАС и железничка станица, Арена, Ушће, Трг Републике, Храм, Прокоп, Бањица, Миљаковац, Видиковац - Макиш.
 
Не. Кроз Јурија Гагарина иде трамвај до центра града и до железничке станице Нови Београд. Главни застој је на Газели и Бранковом мосту. Линија Земун - Општина НБГ - Коњарник везује више установа и насеља, а на том потезу се не креће трамвај. Мање простора постоји, уведена је плава паркинг зона, застоји су чешћи и већи.
 
Трамвај од Гагариновог бул. не вози у центар, него шири центар, ако под центром подразумевамо најуже језгро, а то је простор око Трга Републике и Теразија, где најчешће и долазе становници Новог и других делова Београда, јер су ту смештени садржаји културе, угоститељства и трговине, факултети и установе и предузећа у великом броју, што је свакоме знано, зар не.

Трамвај који смо добили скоро заиста под називом метро је прешао Саву 1984. године, месеца маја. Нико више и не зна да је тај трамвај у ствари замишљен и најављиван као лаки метро, са посебним шинама са гумом које би га чиниле тихим и са тунелима испод поменутог језгра.

Уместо свега тога добили смо спорији превоз него пре. Аутобуси, зглобни на линији 16е су од Зеленог в. ишли улицом К.Милоша и за 10 до 15 минута долазили до блока 70, са трамвајем - никад мање од 45 минута од Славије, а то и није већини пожељно одредиште. па су и даље наставили са аутобусима до Зеленог в. као бржим избором.

Блокови Западног НБГ за разлику од Земуна немају уопште садржаје културе, цркву, позориште, установу културе или галерије, нема ни водоскока, а и трговинска средишта су у расулу, бисер тог краја - обала је брутално наружена већ две деценије, док Земун као бивши град има и даље све битне садржаје, велики градски врт, пешачку четврт, цркве, позоришта, биоскопе, трговинске и угоститељске услуге, и обалу са које се ипак виде реке.
Тако да становници ужег, ширег језгра и насеља и не морају да иду у језгро Београда, Земун је често сасвим довољан.

Није битно толико мишљење једног члана неке дискусионе групе о траси трамваја која искључује метро трасу, али је извесно да је то уверење појединих стручњака који су и трасирали 3. линију кроз северни део - блокове од 61 до 64 и тиме већини блокова дуж Гагариновог бул. сасвим удаљили метро, који тако постаје доступан само уз преседања, што укупно време путовања враћа на исто, чак и дуже од оног пре пола века када је превозила 16 Е !
 
Реално, са 15, 84, 704, 706 и 707 се брже стигне од Зеленог венца до Земуна него што се и са трамвајима и са 95 стиже од центра града до блокова. Плус периферна насеља Земуна имају БГ воз (тренутно ван функције) док Сурчин који је у суштини периферија НБГ са Лединама, има само аутобусе потеза 600. Свакако, треба и крак метроа ка Земуну, али је метро ка блоковима приоритетнији.
У суштини, Београду фале следећи краци метроа:
- ка јужним насељима (Баново брдо-Петлово брдо),
- ка блоковима, Сурчину и аеродрому (са успутном станицом код новог БАС-а и укрштањем са железницом и самим тим и БГ возом),
- ка Земуну кроз средишњи НБГ (најидеалније би било дуж булевара Зорана Ђинђића, да се покрију Сава центар и Краун плаза, пословна зона у блоку 21., Арена, Меркатор, МУП и Студењак, и хала спортова релативно близу, на 500 м, и онда да скрене у Тошин бунар ка Земуну, у близини прво институт за мајку и дете на 200 м, па после КБЦ Земун, па испод парка - у близини пољопривредни факултет, Пинки, па да скрене у главну и иде дуж Цара Душана до Земунских капија, и ту скрене ка железничкој станици Земун, али настави и даље од ње, кроз Бежанију и гробље па заврши на аеродрому, а ту да има везу са линијом из Блокова и Сурчина, а депо да буде негде иза кванташа;
-ка Палилули, Карабурми и Миријеву, али да пролази испод постојећих насеља, а не пустарама уз луку и Аду Хују, значи од трга до Бајлонијеве пијаце, па даље дуж делом Деспота Стефана, па после СУПа да скрене ка Хали Пионир, па ка Богословији, па испод Старе Карабурме, дуж Маријане Грегоран и Салвадора Аљендеа па тек ту да скрене у Миријевски булевар код 7. гимназије, па на Миријевски венац и уз Семјуела бекета до краја насеља, уз стратешко планирање продужетка ка Винчи и Гроцкој;
-ка Бањици, Трошарини, Степи, Јерковићу, Медаковићу, Коњарнику, Устаничкој и Звездари 3, са стратешким планом за ширење ка Калуђерици, на било који могући начин то буде изводиво;
-крак од трга ка Вуку, дуж булевара до Ђерма, па спуштање доле до Батутове због болнице, па станица између Олимпа и Цветкове пијаце, и онда у Устаничкој веза са линијом која иде преко Бањице.

У суштини би то биле 3 линије (аеродром-Земун-НБГ-центар-Бањица-Трошарина-Коњарник-Звездара 3, аеродром-Сурчин-НБГ блокови-центар-Вук-Устаничка и Петлово брдо-Баново брдо-центар-Карабурма-Миријево).
Ове три линије би имале две паралелне трасе:
- линије Блокови-Устаничка и Земун-Звездара 3 би имале заједничку трасу на релацији Арена-Сава центар-Блок 18- Београд на води-Савски трг-Теразије;
- линије Земун-Звездара 3 и Петлово брдо-Миријево би имале заједничку трасу на релацији Прокоп-КЦС-Славија-Теразије;
-станица Теразије би била главно чвориште метроа са укрштањем све три линије;
-везе са БГ возом и железницом би се оствариле са укрштањима на железничким станицама Земун, НБГ, Прокоп и Вуков споменик.
 
Сурчин - Ледине масовна дивља и непланска градња, заједно са старом Бежанијом. Када би се то довело у ред, не би било саобраћајних проблема.

Прва линија метроа је одувек предвиђала да повезује Земун, ГО Нови Београд, Трг републике или Зелени венац са Скупштином или Славијом и да се протеже даље до Коњарника. Овде се главни аргумент наводи чињеница да су насеља Церак, Видиковац и Петлово брдо одувек била планирана заједно са метроом. Овде је исти случај, уз чињеницу да је то требало да буде прва линија.

Линије 704, 706 и све остале које иду за Земун поред СИВ-а могу да возе брзо ван шпицева. У шпицу се заглаве на мосту. Треба додати и да се саобраћајнице око Ушћа затварају. Трке, фестивали, концерти и др. догађаји који сав саобраћај гурају у Булевар М. Пупина.

Булевар Зорана Ђинђића има лоше организован саобраћај и плаву зону. Линија 68 вози ретко, линија 17 од Арене до општине, а 74 је претрпан аутобус који кружи кроз пола града. Град је дошао на идеју да гради трамвај, што је нецелисходно. Треба додати и то да се у тој улици планира даља градња и сабијање простора.

Исто треба пратити и гужве. Током радног дана постоји колона возила од погона Космај до пумпе Змај. У оба смера ауто-пут постаје непроходан и то је нешто што говори колико је заправо потребније одмах повезати Земун са Коњарником него Орловачу са Миријевом или Макиш са Адом Хујом.

Додајем исто да преко Саве, односно преко Газеле иде међународни пут Е-70, који би требало растеретити. Верујем да постоје гужве и на Видиковцу, Петловом брду као и на Цераку, а нарочито на Ибарској где се протежу дугачке колоне на излазу из града, али то није тежи и већи проблем од овог на мостовима.
 
Што се самог предлога померања метроа тиче, хтео бих да изнесем неколико замерки. Пре свега не видим разлог због чега би метро након КЦ-а ишао лево према Савском тргу када ту више нема железничке станице. Ако се одустало од окретница јавног превоза и ако је речено да ту људи више масовно не долазе, онда није потребна ни метро станица. Природније је да метро настави право ка Славији, а одатле ка Вуковом споменику и да се ту омогући преседање на Беовоз. Одатле би метро могао да иде или ка Карабурми и даље ка Вишњици или да пређе Дунав и да заврши у Борчи.

Није ми јасно зашто предлог померања метроа остаје при идеји да депо буде у Макишу. Ако већ треба да иде до Видиковца, Петловог брда и Церака, логичније и корисније би било да депо буде на Орловачи. Овако се од једне линије праве две, а то значи повећање трошкова изградње (које нико није обрачунао) као и компликовање самог саобраћаја.

Видим и да се инсистира на Тргу републике. Суштина је омогућити људима да од своје куће дођу до радног места и јавне установе. Шта од јавних установа постоји на Тргу сем Народног музеја и Народног позоришта? Колико људи ради тамо? Признајем да ту постоје факултети, али далеко је важније повезати Вуков споменик и Славију него Трг републике. Једино што иде у прилог Тргу републике јесте постојање велике пешачке зоне у Кнез Михајловој и околним улицама.

Велика мана прве линије је то што иде уз обалу Дунава и заобилази улицу 29. новембра као и Карабурму. Наведена улица је исто закрчена добар део дана, а Карабурма је сада густо насељена са масом новоизграђених објеката и мањком паркинга.

Нејасно је и зашто се одустало од тога да пробитна прва линија буде стварно прва јер је она суштински најпотребнија.
 
Мислим да је то због тога што је таква траса (Сајам-Прокоп-УКЦС-Савски трг) предложен од стране урбанистичког завода у првобитним предлозима. И мени је поновно спуштање ка Савском тргу бесмислено, али изгледа су зацементирали план да се ту укршта метро по сваку цену.

Слажем се за Палилулу и Карабурму, ту је метро баш заобишао веома густо насељен део са реалним саобраћајним проблемима зарад распале индустријске зоне у Вилиним водама, депоније иза Панчевца и Малог Лесковца после Роспи ћуприје.
 
У теми о Панчевачком мосту се говори да треба правити још један мост преко Дунава. То може да буде мост за метро + друмски саобраћај, мада је питање да ли све то и правити, ако би се кренуло у рушење незаконито подигнутих објеката. Никад до сада нисам видео неки план који предвиђа метро у Овчи и Борчи, а овде сам прочитао како велики број путника иде из тих насеља да ради или да учи у Београду. Помиње се линија 95 као нехумана, а никоме није пало на памет да метро после КЦ-а и Славије продужи тамо уместо на Миријево.

Суштински Београду су тренутно потребне четири линије метроа, а најпотебнија је линије Земун - Коњарник која је требало да буде направљена чим је Београд досегао милион становника.
 
Београду је потребно једно решење превоза које ће бити доступно већини, брже од садашњег превоза, али и брже оствариво и са мање утрошених средстава. Битна чињеница у том смислу је да за разлику од градова који су правили метро у већ густо изграђеним ткивима градова,
Београд има слободне и равне површине које могу да се искористе више у трасирању уз мање деоница испод тла...
 
И тај предлог за метро до Борче је сасвим оправдан. Онда би ваљало имати линије Звездара 3-Бањица-Славија-Борча, аеродром-Земун-Вук-Устаничка, Петлово брдо-Баново брдо-Карабурма-Миријево, и аеродром-Сурчин-блокови-Вук-Чубура-Душановац-Трошарина-Кумодраж. На крајњим станицама би се формирали приградски терминуси за сваки правац (Звездара 300, Борча 100, Петлово брдо 500, Миријево 200, Сурчин 600, Кумодраж 400, Земун 700).
 
Колико сам ја разумео, држава разматра да премести што више администрације у СИВ. Самим тим линија 1 би морала да иде од Земуна, преко НБГ-а до центра града и даље ка Коњарнику. Између осталог је у најави и изградња другог Београда на води код Сава центра. То је разлог више да метро пролази туда.

Ако се већ предлаже измена, онда та измена мора да буде најбоља могућа, а не минимална.
 
Vrh