Šta je novo?

Metro

Било је на овој теми, прелистај претходне странице. Мада је најбоље видети план уживо на јавном увиду у градској управи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875811#p875811:10nservg je napisao(la):
vradovic » 29 Aug 2021 05:53 pm[/url]":10nservg]
Zato sto je to sve sto si nabrojao nedovoljno. Iz perspektive koliko ti ljudi uticu u nasem BDP-u je nedovoljno. Doprinose BDP-u toliko zanemariv procenat da su nebitni. Zato sam i napomenuo da nam treba vlast koja gleda Nacionalni Interes a ne interes bas svih gradjana. Nas nacionalni interes je povecanje BDP-a a ne da li ce stanovnicima u Grockoj da bude lepo.

Jedan od problema sa ovom vizijom nacionalnog interesa je da će taj u Grockoj, kada mu se država dovoljno u*** u život, da se pokupi i ode u nemačku ili neku skandinavsku zemlju. A kad se tamo smesti, povućiće i rodbinu.

S obzirom na to da se ovo već 30 godina dešava, možda je vreme da država kol'ko tol'ko krene da razmišlja i o sreći lika iz Grocke.
 
Crne rupe Beogradskog metroa (2): Umesto kod Kliničkog, stanica kod Galerije

Interior-725x363.jpg


Član Udruženja "Po meri metro" Milan Dimitrijević rekao je za Nova.rs da će prve dve linije metroa zaobići Klinički centar, te da će on biti uključen tek u trećoj liniji koja neće biti u planu ni za 20 godina.

„Treća linija ostavljena je za neku definisanu budućnost, i neće stići na red minimum 20 godina. Sa druge strane najavljeno je da će prve dve linije koštati 4,6 milijarde evra i da će pola platiti Grad Beograd, a pola Republika Srbija. Dakle pola metroa plaćaće će građani cele Srbije, pa i oni van Beograda, koji za te pare neće dobiti ništa korisno: neće moći da presednu na taj metro kada siđu iz voza na Prokopu jer su došli u Beograd da bi otišli na konzilijum na Klinički npr. Beograđani za tih 4,6 milijarde evra neće moći da stignu metroom na voz i u bolnicu, jer su prve dve linije potpuno orijentisane ka Beogradu na Vodi“, kazao je Dimitrijević za Nova.rs.

On je istakao da će umesto Kliničkog centra, svoju stanicu kod metroa dobiti TC Galerija u Beogradu na vodi.

„Sa druge strane gradska vlast želi da umesto Prokopa i Kliničkog centra, stanicu na prvoj liniji dobije TC Galerija u Beogradu na Vodi. Mi smatramo da su železnička stanica i bolnica daleko veći prioritet. U svim prethodnom planovima metroa od sedamdesetig godina su Prokop i Klinički centar planirani u prvoj ili ranoj fazi izgradnje metroa“, objašnjava dalje.

Dalje dodaje, da zbog toga što je Klinički centar glavna bolnica u zemlji da tu mora da postoji stanica za metro.

„Smatramo da tu mora da postoji metro stanica, kako bi i zaposlenima i Beograđanima bio olakšan pristup Kliničkom (koji je trenutno loše opslužen gradskim prevozom i čiji je bolnički krug potpuno zagušen automobilima), tako i građanima iz ostalih delova Srbije koji dolaze na Klinički centar na pregled, operaciju, ili u posetu. Mora se omoguđiti građanima koji će vozom stići do Prokopa iz npr. Jagodine, Valjeva, Kragujevca da onda presednu na metro odmah, i da za jednu stanicu već budu na Kliničkom centru“, kazao je Dimitrijević.


https://nova.rs/vesti/biznis/crne-rupe- ... -galerije/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875772#p875772:241ogls2 je napisao(la):
vradovic » 29 Aug 2021 04:03 pm[/url]":241ogls2]Jedan stanovnik u BNV ajde sto placa porez kao 50 stanovnika Vidikovca
Koliko plaća stanovnik Makiške livade?
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1914399

"Pa zašto ga, bivši gradonačelniče, niste napravili?"
Ministar finansija Siniša Mali oglasio se na Instagramu.

IZVOR: B92 PONEDELJAK, 30.08.2021. | 12:45
Podeli
Foto: Printskrin, Instagram/mali_sinisa
Foto: Printskrin, Instagram/mali_sinisa
Kako je poručio u objavi na toj društvenoj mreži, predsednik opozicione stranke sa minornom podrškom građana i predvodnik tajkunskog dela opozicije Dragan Đilas danas je nastavio u svom stilu da napada izgradnju metroa u prestonici i dalji razvoj Beograda na vodi.

"U svakom nastupu Dragana Đilasa u proteklom periodu, sve primetnija je nervoza i bes, jer se pred njegovim očima Beograd sve brže i brže razvija daleko od njegovih ruku i, što je za njega mnogo tragičnije, daleko od njegovih džepova", naveo je Mali.

Standardni džukački diskurs prodanih duša.
 
S obzirom da će kredit za metro da vraćaju svi stanovnici Srbije jer se zadužuje republika Srbija a ne samo grad Beograd, onda je logičnije da prva linija prolazi kroz Prokop. Na taj način će svako ko železnicom dođe u Beograd brže stizati do svog odredišta i tako će beogradski metro štedeti vreme i novac ne samo Beograđanima, nego i svim građanima Srbije koji budu dolazili železnicom u Beograd. A pošto je železnica najjeftiniji vid prevoza, od metroa bi tako imali koristi i oni koji moraju da štede svaki dinar.
U ovoj varijanti gde metro zaobilazi Prokop a staje kod Galerije, bukvalno će se na taj način subvencionisati oni koji imaju višak novca za troškarenje po hramovima konzumerizma.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876061#p876061:17futtse je napisao(la):
roland » Pon Avg 30, 2021 1:29 pm[/url]":17futtse]
U ovoj varijanti gde metro zaobilazi Prokop a staje kod Galerije, bukvalno će se na taj način subvencionisati oni koji imaju višak novca za troškarenje po hramovima konzumerizma.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk

To i jeste cilj.
Ispred Ada Mall-a video sam konzumeriste koji se slikaju i slikaju samu zgradu, kao da je u pitanju neka istorijska znamenitost.
Konzumerizam je danas najcvrsca religija.
 
Ajde malo da racunamo:

2.3 Mil / sa 500'000 domacinstva = 4'600 evra kosta metro svako beogradsko domacinstvo
2.3 Mil / sa 2'000'000 domacinstva = 1'150 evra kosta svako srpsko domacinstvo (treba da se doda i gore)

ovo vazi samo, ako cena ostane ista, a kamata nije jos ni dodata
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875811#p875811:1nzf6wp5 je napisao(la):
vradovic » Нед Авг 29, 2021 5:53 pm[/url]":1nzf6wp5]

Dacu ti odgovor bez obzira sto moze biti pogresno shvacen.

Zato sto je to sve sto si nabrojao nedovoljno. Iz perspektive koliko ti ljudi uticu u nasem BDP-u je nedovoljno. Doprinose BDP-u toliko zanemariv procenat da su nebitni. Zato sam i napomenuo da nam treba vlast koja gleda Nacionalni Interes a ne interes bas svih gradjana. Nas nacionalni interes je povecanje BDP-a a ne da li ce stanovnicima u Grockoj da bude lepo.

Imamo jednu drzavu i jedan nacionalni interes. Metro se gradi zbog ubrzanja protoka ljudi. Brzi promet ljudi, roba i usluga dovodi do povecanja BDP-a. Naravno da je mnogo vaznije da li ce onaj sa Dedinja da stigne na odrediste nego da li ce 500 ljudi sa Vidikovca morati autobusom. Kada nasi ljudi pocnu tako da gledaju na stvari bice nam bolje.

= Ein Volk, ein Reich, ein Führer.

Lebac ti poljubim... Banujte ga više sa foruma!
 
Gledamo se narednih dana na ulici. Nema razloga za pesimizam, sreća prati hrabre!!! :gobb:
 

Prilozi

  • FB_IMG_16303409002861314.jpg
    FB_IMG_16303409002861314.jpg
    471,8 KB · Pregleda: 1.542
  • FB_IMG_16303393069180822.jpg
    FB_IMG_16303393069180822.jpg
    494,4 KB · Pregleda: 1.536
Nije javni uvid nego farsa!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1oQiIQbsef4[/youtube]
 
mozda sam previse naivan ali moze li se preko sapica kao buduceg gradonacelnika uticati da se nesto od ovih stvari modifikuje? ipak on nije vesara. i znam da ovo nije vesarin plan nego je ipak sapic neko ko bi mozda mogao da utice na ovo. sad, koliko on ima uticaja posto se pripojio SNS ne znam ali eto...nada umire poslednja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875772#p875772:24hjfjj5 je napisao(la):
vradovic » Ned Avg 29, 2021 5:03 pm[/url]":24hjfjj5]Nebuloza. Pa valjda je vaznije da ljudima u Beogradu na vodi bude “zgodno” i pristupacno nego na Vidikovcu. Jedan stanovnik u BNV ajde sto placa porez kao 50 stanovnika Vidikovca nego sto ce jos najverovatnije i da zaposli 50 njih. Naravno da treba da se prioritizuju delovi gde se “para vrti”. To je u nacionalnom interesu ove drzave.
Ja da sam vlast prvo bi isao kod Miskovica, Kostica, Pere Matijevica, Karica i slicno i pitao njih jel Vam treba i gde. Nama treba vlast koja radi u nacionalnom interesu a ne interesu “svih gradjana”.

Razocaran sam trasama metroa. Nadam se da ce barem ovu jednu produziti do aerodroma.
Mislim da je vradovic svakako u pravu sto se tice spajanja metroa sa centrom grada, ali razlog zasto to treba uciniti svakako nije zato sto tamo zivi par ljudi slicnih njemu.
Uopste nije bitno da li neki bogatas zaposljava 200 ljudi, pa se zato metro treba pozicionirati da njemu licno godi. Ti ljudi koje on zaposljava dolaze sa periferija Beograda i naravno da je meteo njima namenjen.
Pa ti sad kad se uselis u kulu imaces licnog vozaca i limuzinu 24/7, sta ce ti meteo od aerodorma.
Uostalom, mislim da su vec i pitali karica gde treba metro da ide, jer ide kroz pustaru, u kojoj ocigledno neko planira gradnju u buducnosti.
 
А зашто се запостављају запослени клиничког центра на пример? Колико људи ту ради а колико ради по БнВ?
 
Beograđani isključeni iz odlučivanja o metrou
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao da izmena linija i trase neće biti, bez obzira na moguće primedbe na planska dokumenta

0601foto-Aleksandar-Roknic-2-992x560.jpg


Iz dosadašnje prakse javne uprave Beograda jasno se vidi da se uvid i javna rasprava kao deo procedure i zakonski rok od mesec dana za podnošenje primedbi, poštuju samo da bi se ispunila forma.

U realnosti, svedočili smo situacijama u kojima se oni, na različite načine, često provlače „ispod žita“ kako bi prošli što manje zapaženi, posebno od izbijanja pandemije.

To potvrđuje i poslednji slučaj, kada su prvog dana po otvaranju Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu na uvid javnosti, građani umesto predstavljenih dokumenata, u predviđenim prostorijama zatekli majstore.

Miloš Vučković iz udruženja građana Po meri metro saglasan je da je javna rasprava o projektu metroa potpuno izostala, a aktuelni plan naziva „farsom“.

– Ovakve trase metroa definisane su još 2017, kada je usvojen Master plan, odnosno Smart plan saobraćajne infrastrukture Beograda, koji je potvrđen 2019. kada je urađena i Prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom. Oba dokumenta rađena bez ikakve javne diskusije i participacije javnosti. U situaciji smo da javni uvidi i rasprave postoje samo da bi se ispunila forma i a građanima dala iluzija da se pitaju oko nečega, iako će oni odlučivati samo o boji vagona budućeg metroa. Da je aktuelni PGR farsa, pokazuje i izjava gradskog arhitekte da gradnja može da otpočne i bez njegovog donošenja, „jer je urbanistički plan za Makiš već usvojen“, objašnjava Vučković.

https://www.danas.rs/drustvo/beogradjan ... -o-metrou/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876322#p876322:snak0ntz je napisao(la):
shadestudio » 31 Aug 2021 04:20 pm[/url]":snak0ntz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875772#p875772:snak0ntz je napisao(la):
vradovic » Ned Avg 29, 2021 5:03 pm[/url]":snak0ntz]Nebuloza. Pa valjda je vaznije da ljudima u Beogradu na vodi bude “zgodno” i pristupacno nego na Vidikovcu. Jedan stanovnik u BNV ajde sto placa porez kao 50 stanovnika Vidikovca nego sto ce jos najverovatnije i da zaposli 50 njih. Naravno da treba da se prioritizuju delovi gde se “para vrti”. To je u nacionalnom interesu ove drzave.
Ja da sam vlast prvo bi isao kod Miskovica, Kostica, Pere Matijevica, Karica i slicno i pitao njih jel Vam treba i gde. Nama treba vlast koja radi u nacionalnom interesu a ne interesu “svih gradjana”.

Razocaran sam trasama metroa. Nadam se da ce barem ovu jednu produziti do aerodroma.
Mislim da je vradovic svakako u pravu sto se tice spajanja metroa sa centrom grada, ali razlog zasto to treba uciniti svakako nije zato sto tamo zivi par ljudi slicnih njemu.
Uopste nije bitno da li neki bogatas zaposljava 200 ljudi, pa se zato metro treba pozicionirati da njemu licno godi. Ti ljudi koje on zaposljava dolaze sa periferija Beograda i naravno da je meteo njima namenjen.
Pa ti sad kad se uselis u kulu imaces licnog vozaca i limuzinu 24/7, sta ce ti meteo od aerodorma.
Uostalom, mislim da su vec i pitali karica gde treba metro da ide, jer ide kroz pustaru, u kojoj ocigledno neko planira gradnju u buducnosti.

Nije par vec 20.000 stanovnika u BNV + postojecih na drugoj strani Savske jos 10-15k.

Vec sam objasnio sta ce mi metro. Zato sto je efikasnije i zato sto necu da zakrcujem grad. Svaki prevoz koji moze da se obavi bajsom (koji jos uvek nemam ali nadam se da nabavim uskoro), pesaka ili koriscenjem metroa treba da se forsira na taj nacin. Vec imamo prevelike guzve i protiv sam koriscenja automobila u gradu i ako je naravno "zgodnije" i "lakse" pogotovo zimi. Ja redovno pesacim ozbiljnije trase u Beogradu umesto da idem kolima a pogotovo izbegavam taksi. Realno bi mi metro Aerodrom - BNV bas znacio. :mrgreen:

Meni licno ove 3 trase deluju nekako "siromasne" i da se ja pitam to bi se gradilo mnogo vise i nasiroko ali ok.
Ipak daj da krenemo sa necim!
 
vradovicu, ako ti metro ide samo u BnV i pustare, ne vredi ništa osim što diže cenu kvadrata. Mora da veže BnV sa nekim sadržajima. Neće ti ići do aerodroma metro, nego BGVoz sa koga nećeš moći da presedaš do BnV jer nije povezan Prokop. Potpiši peticiju možda će se to i promeniti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876414#p876414:2kbtldbm je napisao(la):
vradovic » Sre Sep 01, 2021 5:28 am[/url]":2kbtldbm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876322#p876322:2kbtldbm je napisao(la):
shadestudio » 31 Aug 2021 04:20 pm[/url]":2kbtldbm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875772#p875772:2kbtldbm je napisao(la):
vradovic » Ned Avg 29, 2021 5:03 pm[/url]":2kbtldbm]Nebuloza. Pa valjda je vaznije da ljudima u Beogradu na vodi bude “zgodno” i pristupacno nego na Vidikovcu. Jedan stanovnik u BNV ajde sto placa porez kao 50 stanovnika Vidikovca nego sto ce jos najverovatnije i da zaposli 50 njih. Naravno da treba da se prioritizuju delovi gde se “para vrti”. To je u nacionalnom interesu ove drzave.
Ja da sam vlast prvo bi isao kod Miskovica, Kostica, Pere Matijevica, Karica i slicno i pitao njih jel Vam treba i gde. Nama treba vlast koja radi u nacionalnom interesu a ne interesu “svih gradjana”.

Razocaran sam trasama metroa. Nadam se da ce barem ovu jednu produziti do aerodroma.
Mislim da je vradovic svakako u pravu sto se tice spajanja metroa sa centrom grada, ali razlog zasto to treba uciniti svakako nije zato sto tamo zivi par ljudi slicnih njemu.
Uopste nije bitno da li neki bogatas zaposljava 200 ljudi, pa se zato metro treba pozicionirati da njemu licno godi. Ti ljudi koje on zaposljava dolaze sa periferija Beograda i naravno da je meteo njima namenjen.
Pa ti sad kad se uselis u kulu imaces licnog vozaca i limuzinu 24/7, sta ce ti meteo od aerodorma.
Uostalom, mislim da su vec i pitali karica gde treba metro da ide, jer ide kroz pustaru, u kojoj ocigledno neko planira gradnju u buducnosti.

Nije par vec 20.000 stanovnika u BNV + postojecih na drugoj strani Savske jos 10-15k.

Vec sam objasnio sta ce mi metro. Zato sto je efikasnije i zato sto necu da zakrcujem grad. Svaki prevoz koji moze da se obavi bajsom (koji jos uvek nemam ali nadam se da nabavim uskoro), pesaka ili koriscenjem metroa treba da se forsira na taj nacin. Vec imamo prevelike guzve i protiv sam koriscenja automobila u gradu i ako je naravno "zgodnije" i "lakse" pogotovo zimi. Ja redovno pesacim ozbiljnije trase u Beogradu umesto da idem kolima a pogotovo izbegavam taksi. Realno bi mi metro Aerodrom - BNV bas znacio. :mrgreen:

Meni licno ove 3 trase deluju nekako "siromasne" i da se ja pitam to bi se gradilo mnogo vise i nasiroko ali ok.
Ipak daj da krenemo sa necim!

Постоје људи који чекају 80 година и редовно плаћају сваки рачун. Био би основни ред да они имају предност.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876260#p876260:1b32rfyy je napisao(la):
Dordevic » Uto Avg 31, 2021 12:08 pm[/url]":1b32rfyy]mozda sam previse naivan ali moze li se preko sapica kao buduceg gradonacelnika uticati da se nesto od ovih stvari modifikuje? ipak on nije vesara. i znam da ovo nije vesarin plan nego je ipak sapic neko ko bi mozda mogao da utice na ovo. sad, koliko on ima uticaja posto se pripojio SNS ne znam ali eto...nada umire poslednja?

naivan si.
 
I danas smo skupljali potpise na Vidikovcu a to ćemo raditi i sutra u petak na stanici MZ Vidikovac od 7 do 12h i 14 do 16h.
Potpise ćemo skupljati i u subotu i nedelju od 10 do 14h na ulazu u Vidikovačku pijacu iz pravca pilota Mihaila Petrovića.

I Istinomer je proverio tvrdnje Gorana Vesića da metro nikada ne prolazi ispod bolnice.

Početak izgradnje prve linije bio je tema više Istinomerovih ocena – osim u SNS spotovima i Siniša Mali je 2014. godine obećao početak izgradnje 2016. godine, da bi kasnije rok pomerio na 2018. Tokom kampanje za lokalne izbore 2008. godine i Dragan Đilas je obećao vožnju metroom do 2012.

“Vreme je” da ne govorimo o metrou u Beogradu samo u futuru, ako uzmemo u obzir najave zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića – da za dva meseca, u novembru, počinju radovi na izgradnji prve linije metroa u Beogradu.

Njegova trasa je posebna tema. Po Nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu za koji je u toku javni uvid, bez stanice na prvoj liniji metroa ostaju i Klinički centar Srbije (KCS) i Prokop i to se neće menjati. Razlog za to je jednostavan, sudeći po izjavi Vesića: “Nemate nijedan metro na svetu koji prolazi ispod bolnice”. A kako je dodao, da ne grade tu zamoljeni su i iz Kliničkog centra Srbije zbog vibracija.
Povezan sadržaj
Izgradnja metroa počinje krajem 2020.
Siniša Dedeić 15. 12. 2020.
Beograd zaslužuje metro, mi ćemo ga izgraditi
Nikolija Čodanović 26. 1. 2021.

Međutim, nije oduvek bio plan da se zaobiđe ova zdravstvena ustanova. Iz Inicijative “Po meri metro” podsećaju da je još 70-ih godina planirano da Klinički centar i Prokop budu pokriveni metroom jer nemaju druge vidove javnog prevoza.
Treća linija metroa

Miloš Vučković iz ove inicijative objašnjava da je u samom ranom javnom uvidu za metro koji treba da počne da se gradi u novembru predložena i varijanta da metro linija 1 prolazi i kroz ovu deonicu.

“Dakle, to nismo crtali mi, Urbanistički zavod i planeri gradski su dali to kao mogućnost. Ne bi oni ni dali kao mogućnost da tuda ide ukoliko ne postoji mogućnost”, kaže Vučković.

Vesić je za ove primedbe rekao da ne stoje, a kao rešenje problema naveo to što će buduća metro stanica “Mostar” na prvoj liniji biti povezana sa KCS pokretnim stepenicama.
Izvor: RTS


Šta je s trećom linijom?



Ako je zbog vibracija i pisma KCS izbačena iz prve linije stanica kod Prokopa i KCS, kako onda treća linija metroa, po Planu generalne regulacije šinskih sistema prolazi upravo tu – pitaju iz Inicijative “Po meri metro”.

Izvor: Beoinfo, 25. februar 2021

“Apsurdno je da se koristi teza da zbog vibracija ne može da se prođe kroz Klinički centar a istovremeno se projektuje treća linija da tuda prođe. Takođe, postoji veliki broj i bolnica i Kliničkih centara u svetu koji zapravo imaju metro sisteme koji idu ispod njih”, kaže Vučković.

Iz ove inicijative podsećaju na nekoliko primera gde su metro stanice i trase linija neposredno pored ili ispod velikih kliničko-bolničkih centara.

Najpre, to je stanica Hospital Clínic u okviru metro linije 5 u Barseloni. Zatim stanica Queen’s Park u okviru metro linije 1 u Torontu. A među primerima je i stanica Whitechapel (District line i Hammersmith & City line) u Londonu.

Dakle, neistina je da nijedan metro na svetu ne prolazi ispod bolnice. A dodatna nelogičnost i nedoslednost u izjavama zamenika gradonačelnika Gorana Vesića je očigledna, ako uzmemo u obzir da je u planu da treća linija budućeg metroa ima stanicu Prokop i Višegradsku (gde je u blizini bolnički kompleks).

https://www.istinomer.rs/izjava/nijedan ... d-bolnice/
 
Treba napomenuti da i Prag ima liniju koja ide do bolnice, to je zadnja stanica linije A "Nemocnice Motol" (nemocnice je bolnica na češkom), radi se o površinskoj prekrivenoj trasi. Takođe radi još jednu liniju D koja će imati stanicu "Nemocnice Krč" koja će biti 17 m pod zemljom.

http://www.urbanrail.net/eu/cz/praha/praha-metro-map.png
 
I jel relevantna ta mapa ili ona koju smo skinuli sa interneta sa 2 linije?
 
Vrh