Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868834#p868834:2gr19u1z je napisao(la):
vucko » Pon Avg 02, 2021 12:08 pm[/url]":2gr19u1z]Svi putevi vode u Prokop...

Не. Сви путеви су водили на Савски трг.
 
Ali to ''svi putevi vode u Prokop''... Carski. :mrgreen:

Prokop intergalaktički centar zbivanja... :mrgreen:
 
Evo sa profila predsednika.
 

Prilozi

  • pruga beograd centar nis.jpg
    pruga beograd centar nis.jpg
    294,1 KB · Pregleda: 1.196
Još samo da ''predsednik'' natera narod da počnu da koriste tu lokaciju, i bog da nas vidi.

Doduše, nije da nema na raspolaganju nekoliko stotina hiljada partijskih vo... ovaj mislim slučajnih prolaznika.
Mada jedno je kad ih dovodi da mašu ručicama u Prokopu za slikanje, a drugo je kad bi morao godinu dana da ih tera da se voze vozovima tamo...

Ali dobro, sve će to otete plate i penzije i narodne pare platiti i pozlatiti. :D
 
Видим да је Андра искористио трасу око Калемегдана. Али ето, тамо ће парк, а на месту Главне Железничке, ништа...
И спојио је Бовозом Аеродром.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868878#p868878:2ze8scgv je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Avg 2021 13:48[/url]":2ze8scgv]''pa Prokop se gradio predugo, pa samim tim će i metro, pa bolje da ga ni ne započinjemo''.
A odakle nam garancije da će se metro graditi brzo? Odakle nam garancije da ako se ovakav metro kakav nam mude ne izgradi, nikada ništa u budućnosti neće graditi? Odakle nam garancije da se neće nešto izjaloviti i da se projekat neće u nekom trenutku stopirati? Odakle nam garancije da će se sa ove tri izgrađene linije metroa rešiti svi problemi u gradu? Odakle nam garancije da ako se ostavi krak ka Ibarskoj magistrali da će se jednog dana i izgraditi, a ostavljeni krak ka Karaburmi i dan danas stoji tako, samo kao ostavljena mogućnost?

Pitanja se mogu ovako u nedogled nizati... Što ne znači da treba da se ide "tramvajem i trolejbusom u XXII vek".
 
Који крак ка Ибарској? Нема тога, тамо је сад предвиђен трамвај за 22. век.
 
Problem je u tome što on kao početnu tačku i temelje svog izlaganja uzima poređenje Prokopa, čija izgradnja nije bila ni u čijem interesu (osim možda Broza i KPJ) sa izgradnjom metroa, koja je - u ovoj izvedbi - itekako u interesu Prvog reketa Srbije (a ne mislim na Đokovića).

Dakle, ovde ne ulazim u priču o kvalitetu ovog projekta, nego se osvrćem na poređenje interesa za zaradom od izgradnje Prokopa i interesa za izaradom od izgradnje ovog metra. To je suštinska razlika između ta dva, i zato će ovaj metro 99% i biti napravljen, sa sve svojim manama. Jer Braći Inc. i ostatku ekipe to odgovara.


A na stranu sve to, dakle zamislimo sad da nema Braće Inc. i da ne pričamo ovde o ovom projektu nego generalno o projektu, o ideji i zamisli metroa u Beogradu... Tj. zamislimo da smo sada u 2010. godini. Eto recimo tako. Smeta mi generalno taj nastup i rezon ''ali nismo 100.00% spremni, i nismo 100.00% sigurni da ćemo moći sve da uradimo, pa bolje da ništa ne započinjemo''. Jer upravo ta logika, i vreme kada su se neki u Jugoslaviji use**vali od gradnje metroa, a nisu se use**vali od večite odiseje sa Prokopom i ovom izvedbom Čvooooura™ (naglašavam ''ovom izvedbom''), su nas doveli do ove situacije u kojoj smo. A da ne pričam koliko su para, vremena i rada bacili na stvari koje nikad nisu bile ni upotrebljene, a kamoli donele neku korist... Odma da se razumemo, ni ovi nisu ništa bolji. Samo što smo ovde na forumu apsolvirali sve njihove gluposti i mane (jer svi ovde uglavnom mislimo isto o njima), ali se zaboravlja da situacija u kojoj smo nije nastala samo i samo zbog njih, nego i zbog nekih drugih pre njih.

Bacale su se pare u bušenje planina, bacale se u ovu izvedbu Čvouuura™, u dva navrata se čak bacale i na nuklearni program... a prestonica Pokreta najmilijeg se ostavila bez metroa jer ''nemamo svih 100.00% para''. Isto tako, napravio se aerodrom, da mogu svi drugari iz Pokreta da dolaze direktno vamo, a do tog aerodroma se ostavio da vozi Lejland. A sve to zbog filozofije ''ali nemamo svih 100.00% para'' (a imali za razne JNA papazjanije koja je na kraju pukla ko dulek) i ''ma dobro, polako, ima vremena''... Ne znam za druge, ali ja ne mogu da učestvujem u ovim temama i da pratim ovu situaciju a da svo vreme ne gledam širu sliku i ne uzimam u obzir SVE faktore odnosno gluposti i slepčine koje su nas dovele do ove situacije.
 
Броз и КПЈ, тј. СКЈ, нису се занимали за републичке пројекте - може се рећи да је с Прокопом укењала мотку Србија Драже Марковића и Пере Стамболића - а за нас је стварно боље да реализацију оваквог плана метроа Респираторова Србија не започиње. То је лош и штетан план, боље је без њега него са њим.

Исто важи и за Прокоп. Боље је да никад није направљен, и сада бисмо се снашли са неким много јефтинијим, али и квалитетнијим решењем железничког чвора.
 
Većinski se slažem.

U suštini, 100 godina slepila, razbojništva, nepotizma i partokratije. Eto, to je najkraći opis Beogradskog urbanizma. Gde se slepilo jednog prenosi na drugog, gde se razbojništvo uči kroz generacije (političMara i funkcionera), i gde se politika i upravljanje svode na ''samo da ne bude gori od prošlih''.

I namerno kažem 100 godina, jer ni oni pre KPJ nisu bili mnogo bolji. Jesu nešto, ali ne mnogo.
Nije Arčibald Rajs pisao i upozoravao 45', nego još 1910ih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868862#p868862:3qfmj9em je napisao(la):
andre » 02 Aug 2021 12:19 pm[/url]":3qfmj9em]Metro NIJE resenje za Beograd

Samo ova recenica zasluzuje 100 minusa.
 
Hocu jos jednom da ponovim:
Cuvajmo to sto imamo! Zavrsimo zapoceto! Optimiramo postojuce! Budemo na to ponosni!

ja sam za lepog, malog vrapca u ruci, daleko vise nego za nekog goluba na krovu, koga ni ne vidim.

Tramvaj i zeleznica mogu Beograd snabdevati sa tim tipom gradskog prevoza, za kojim potraznja postoji i kojeg mozemo platiti.

Moj predlog obuvata tri obimnije, strategicke tacke (koje ne zavise jedna od druge i nisu Gigalomanija):
1. tramvajski tunel ispod Terazija oko 800-900m
2. tramvajski nadvoznak kod Autokomande oko 400m
3. produzetak zel. pruge od Zemuna, preko Aerodroma do Dobanovcima

A dalje kako ce da optimiramo tramvaj, trolejbus, zeleznicu, treba napraviti strucne procene i agirati po prioritetu i budgetu. Ja sam nacrtao samo jedanu mogucnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868936#p868936:1aobhnyw je napisao(la):
spatiotecte » Пон Авг 02, 2021 4:38 pm[/url]":1aobhnyw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868862#p868862:1aobhnyw je napisao(la):
andre » 02 Aug 2021 12:19 pm[/url]":1aobhnyw]Metro NIJE resenje za Beograd

Samo ova recenica zasluzuje 100 minusa.

И онда додаш "ОВАКАВ" пред првом речи, и не треба ни један минус. :dil:
 
Андре, можемо на разуман начин и квалитетним планирањем да развијамо метро - нисмо толико без ичега. Велик је град.

А што се мене тиче, прво је требало уложити у градску железницу, отприлике према плановима које сад помињу (ту их, као што се види, не критикујем), и у знатно унапређење трамваја. Али практично истовремено, или са кратком задршком и у почетак метроа.
 
@Andre
Problem je upravo u tome što mi u nekim aspektima nemamo ništa, ništa konkretno.

Da napravim jednu ilustraciju: neki aspekti Beograda, i njegovog prevoza, su poput starih izanđalih komada nameštaja koji su isuviše propali, zastareli i razdrndani da bi praktično ispunjavali svoju ulogu, a opet zauzimaju mesto i narušavaju celokupan ambijent jer vlasnik neće da ih baci jer ''greota''. A neće da ih retaurira jer mu se ne daju pare.

Pa koja je poenta čuvanja nečeg takvog? Koja je poenta da se na već nakrivo zasađene ideje i projekte kalemi još takvih?
Opet kažem da se ovo odnosi na neke aspekte grada i prevoza, ne na sve. Koja je poenta skarabudživanja BG voza koji će da vozi 10 stanica a da zauzima pare, vreme, koloseke, ljudstvo... umesto da se širi što više i da pokrije celokupno nekadašnje područje BEO voza?

Što se tiče tvojih predloga,
1) odakle dokle bi išao taj tunel? I jesi li upoznat da je u planu izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do 29. novembra?
2) pa ako tramvajski nadvožnjak na ovakvu Autokomandu nije gigalomanija, onda ne znam šta je... Kako bi izgledao taj nadvožnjak?
3) e ovo produženje BG ili BEO voza do aerodroma je jedino što podržavam. S tim što je i to, nažalost, na jako dugačkom štapu, jer je Karlo nedavno baš na ovoj temi objasnio da su pruga iza Zemuna, i depo BEO voza tako genijalno napravljeni i postavljeni da bi morao da se pravi poseban most da se pruga ''skrene'' jugozapadno ka aerodromu. Opet, zbog slepila prethodnih vlasti i ''stručnjaka''.
 
У Београду тренутно не треба градити ништа, већ само рушити. Након рушења, треба устновити колико линија градског саобраћаја, градске железнице и метроа треба направити и увести.

Све нелеглане и непланске објекте град мора уклони. Тек након тога ће моћи да зна шта му треба.
 
Inače, nije se desilo potpisivanje ugovora za projektovanje druge linije koje je bilo najavljeno za prošlu nedelju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868910#p868910:34gd0uev je napisao(la):
vucko » 02 Aug 2021 01:37 pm[/url]":34gd0uev]Evo sa profila predsednika.
file.php
Bogami, nema zel. stan NBG na tom planu, a ni PROKOP :mrgreen:
 
Па лепо пише БЕОГРАД ЦЕНТАР, то ти је Прокоп :D
 
Kao polaznu tačku uzimam pisanja i verovanja jednog dela foruma. Neke od tih stvari su u rangu bajki.

Eto recomo Bender, sa kojim se baš i ne slažem oko metroa, veruje da ako se sada ne izgradi ovaj aktuelni metro plan, da se nikada u budućnosti neće desiti da se izgradi neki drugi plan.
Mnogi kukaju kako su se i Kurta i Murta ugradili u Prokop i kako je isti rupa bez dna. Neki spominju da je na pogrešnom mestu, da bolje da se nije ni gradio, da nikome nije bio bitan, pa ni samim korisnicima, kao i da je sam projekat BG čvora promašaj. Takođe, spominjano je i bacanje para na raznorazne druge stvari. A onda kada se isto to kaže za aktuelni metro, isti ti koji su napričali sve pomenuto za Prokop i BG čvor, se smrtno uvrede. Neki tvrde da će se za 5 milijardi, koliko koštaju prve dve linije, rešiti svi problemi sa gradskim prevozom i gužvama u gradu, zato što će ljudi masovno da se odreknu svojih kola i da pređu da koriste metro. A ja i neki drugi, mislimo da će to biti bačene pare. Naravno, uvek je moguće da nešto iskrsne i da se dese neki nepredviđeni troškovi, te da na kraju cena bude preko 5 milijardi.

Takođe, jedan deo forumaša spomninje da nije nikakav problem što se kreće da se gradi od Makiša, zato što uvek može da se izgradi krak ka Ibarskoj magistrali. Pa dobro, isto tako može uvek da se izgradi i krak gradske železnice ka Karaburmi. Samo se postavlja pitanje, kada će da dođe to "uvek" i da se izgradi taj krak ka Karaburmi?

Tu imamo i priču da je bolje da se ne menja vlast, jer ako dođe do toga, nadrljali smo, pošto imna da stane gradnja aktuelnog metro plana, a onda smo ga ugasili narednih desetak godina. Pa se tu postavlja pitanje kao da je bitno da li ćemo imati pre ili kasnije meto i u komn obliku, ako je na kraju rezultat isti, "tajkunski loše trasiran metro ispunjač investitorskih želja i van tokova putnika dobrim delom". To što neki pogrešno tumače da čim neko drugi kaže da metro treba da ide preko Prokopa i KCS, te da je pogrešno trasiran (nevezano za Prokop), da je to automatski guranje klipova u točkove i da su ti ljudi generalno protiv metroa.

Meni lično ne smeta da se metro gradi iz segmenata, poput onog Sofijskog, ali se oko drugih stvari ne slažem, zato što smatram da loše trasiran metro (iako neki misle da ima više pozitivnog u aktuelnom planu) teško može da se ispravi u budućnosti da bude kako treba. Isto tako su mi smešne i one floskule da se metro ili gradki prevoz trasira nekim koridorima koji su pokazali da tuda ide veliki broj ljudi (kola), a svi znamo da je to zato što ne postoje proklete alternative. A to nas dovodi do toga da kada god se negde desi nešto nepredviđeno, mi u 99% nemamo alternativu. Otud proizilaze i određena neslaganja oko gradskog prevoza.

A tek ova ideja da idemo sa tramvajem u XXII vek, umesto metroa, što je predloženo, je :roll: . To je po meni u rangu onoga "pa šta ako bi smo imali veliku pešačku zonu u centru, kada to imaju mnogi gradovi na zapadu i kada je to normalno" , a svi zaboravljaju ili "zaboravljaju" da ti gradovi imaju i izgrađen metro ispod te pešačke zone.

Trolejbuski, tramvajski i autobuski podsistem treba razvijati paralelno sa metroom i BG: vozom, a ne da je "svaka vaška obaška" i da nijedan sistem gradskog prevoza nema dodirnih tačaka sa drugim. Tako samo idemo unazad.
 
Ja nemam problem da kažem da je ovaj metro plan pun rupa. Da, tačno je, moj stav je ''ako se sad ne izgradi, neće nikad'' i male su šanse da će se taj stav skoro menjati. Obično sam spreman da korigujem stavove i ostanem otvoren za promene, ali kad pomislim da Beograd minimum 70 faking godina cupka u mestu i propada čekajući idealne uslove i savršene linije i prilike, taj stav postaje jedan od onih koje ću jako teško promeniti.

Ali evo, da bude načisto i napismeno: ja priznajem da je ovaj metro projekat pun falinki, da je primer investitorskog urbanizma i da se radi većinski samo i samo zato što Braći Inc. i Prvim reketima Srbije to treba i odgovara.
 
Što se tiče samih trasa, imali smo dosta dobrih u prošlosti. U cenu i razloge zašto to nismo realizovali, ne bih ulazio. Čisto da se razgraniči da nije sve u tih 70 godina bilo katastrofa. I dodao bih da nije ovo sadašnje nezadovoljstvo trasama "kukanje radi kukanja".

Što se tiče same izgradnje, tu se slažem, ali to ne znači da sad zbog toga treba da se prestane da se kritikuje isti i da se sve završi klasičnim sleganjem ramenima i pričanjem kako ne treba ništa raditi jer nikada ništa ne može da se promeni, niti ne spominjati i razbijati iluzije u koje neki čvrsto veruju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868974#p868974:mq804k83 je napisao(la):
vucko » Пон Авг 02, 2021 7:04 pm[/url]":mq804k83]Inače, nije se desilo potpisivanje ugovora za projektovanje druge linije koje je bilo najavljeno za prošlu nedelju.

Па и прва линија је упитна а камо ли друга.. до недавно нису утврдили прву трасу (којој су кур***** обрисали варијанту да иде преко Прокопа и КЦС). Па ако то сада може тамо амо, о каквом пројектовању друге линије говоримо?

Пробни балон и пумпање рејтинга
 
Malo "vrdaju". Pasivna agresija. Neće biti arogantni i autonegativni, već će radnom etikom nadahnuti usredsređeni na svoj "ustaljeni plan i program" (u koji smo se svi uverili kakav (ni)je) ignorisati sve sa strane pa čak i konstruktivne kritike. :bash:

Ko *ebe vaše zahteve za prvu, idemo mi na drugu da nam ne bi *enjali i za nju, a uskoro ćemo preći i na treću. Takav stav ne vodi na dobro. Ukoliko još više skarabudže usputnim izmenama teško nama. A mislili smo da gore od ovoga ne može.

Za Vesića i društvo bi i zemljotres i poplave na samom početku gradnje bila (neutralna) viša sila a ne loš predznak. :violina:
 
Vrh