Šta je novo?

Metro

Ne možeš porediti razvijenu mrežu sa Beogradom. BG Voz u Beogradu na svakih sat vremena (ako i toliko, nisam informisan), em ima tek nekoliko stanica u gradu. Ne znam za te primere što si naveo, da li je isti princip, ali u Beču se za putovanje železnicom kroz grad može koristiti i regionalni voz, dakle sve što ÖBB upravlja i što prolazi kroz Beč (Wien Kernzone) i važi karta kao i za svaki drugi prevoz u gradu. Tako da pored S-Bahn linija mogu se koristiti i druge linije. Da ne pominjem i broj stanica, povezanost sa drugim vidovima prevoza, i lokacije stanica.
To sto BG Voz nije korišćen toliko, nije zbog spremnosti, odnosno nespremnosti putnika da koriste taj vid prevoza, nego što je uglavnom beskoristan. I to uopšte nije uporedivo sa metroom.
 
BG voz je (donekle) beskoristan i zato sto je on zapravo prigradska/ regionalna zeleznica mutirana da sluzi kao de facto socijala zamena za metro. To ne ide tako. Same garniture RVR koje su nabavljene za njega, su originalno zamisljene da sluze regionalne rute i da metropole poput Moskve povezuju sa drugim okolnim satelitskim gradovima 20 do 100 km udaljenih od centra Moskve. To sam licno i video kad sam bio u Rusiji, prolazio sam kroz satelitske gradove oko Moskve i video vozove koji sluze samo da ih direktno povezu sa obodom grada (ili do zeleznicke stanice) a posle se dalje nastavlja na druge nacine.

Te garniture nisu zamisljene da se guraju pod centar grada, da staju i krecu na 500 metara i da odmenjuju metro. Ne znam jos mnogo vise o njihovim specifikacijama, ali toliko znam - da su pravljene za regionalna povezivanja, ne za tunel od npr Vuka do Trga.

Tu su naravno i drugi razlozi propadanja BEO voza, od neodrzavanja, preko nesposobnosti Zeleznica (znam ovo dobro, jer u porodici imam dvoje ljudi koji su radili u njima, a jedan jos uvek saradjuje s njima), preko politike i mafije, pa sve do toga da je uvodjivan vise puta u najgora vremena, 90ih. Ali ogroman razlog i faktor njegovog propadanja lezi u tome sto je od starta nepravilno implementiran, i bez ikakve dugorocne vizije.

Ali i to se moze - i mora - resiti. BEO voz mozda nije, i nikada nece biti pogodan da poveze nekog od Tosinog bunara do Slavije ili Trga, ali moze da bude super nacin da ljudi iz Panceva, Indjije, Pazova, Lazarevca, Mladenovca... stizu do Beograda ili putuju generalno po Okrugu Beograd i njegovoj okolini. Vozio sam se pre tri godine sa 493 do druga u Mladenovcu. Oni i dalje ceznu za BEO vozom. Pogotovu su tada ceznuli kad su im autobusi bili kotrljajuce katastrofe. Jos tamo u Mladenovcu vidim jedan RVR kako stoji i zapitam se koliko je nelogicno da se takva brza a udobna veza sa Beogradom unistava a forsiraju autobusi za iste rute.

I ima para i mogucnosti i za obnovu BEO voza. Samo kad bi se nasao neki psihijatar da, za pocetak, objasni pojedinim pacijentima na vrhu ove drzave da se aerodromi ne prave na svakih 50 km (mislim na Pranjane i Trebinje) nego da te pare treba trositi na vredne i potrebne stvari. Ali dakle nije jos nista izgubljeno, a mogucnosti ima.
 
U poredenju je Beovoz bio ono sto je Minhenski S-Bahn - monocentricni sistem - i tu se zavrsavaju sva slicnosti. Monocentricne siteme povezivaju prigradska naselja sa centrom. Novo amaterstvo ce sada da pravi metro, koji nece porlaziti ni pored nijedne skole, fakultet, ni bilo kog mesta gde je moglo biti putnicka frekvencija, al ce zato ici ispod livade. Uspesnost S-Bahna u Nemackoj povezuje se dnevnim radnim putovanjima ("Pendler" - engl. commuter). Za isti pojam na srpsko-hrvatskom jeziku ne postoji precizan prevod. Kod nas se od skolksog uzrastu navikne na koriscenje zeleznica za skolovanje i zaposljavanje. U Srbiji postoji samo jedan bog bus ili auto. A metro ce u Beogradu biti popularan kao u Detroit People Mover - sa 5.500 putnika dnevno u gradu sa 2 miliona stanovnika.
 
Саме старе гарнитуре нису толика мана БГ воза, колико јесте недостатак гарнитура за иоле нормалније и смишљеније линије са корисним тактом на који путници могу да се ослоне. Такође мана БГ воза јесте и лоша повезаност већине станица са јавним превозом. Зато фали метро на Прокопу, на НБГ а добро би дошао и код Вука.
 
И још гомила инфраструктуре за окретање гарнитура, попут станице Карабурма
 
Razlog zašto BG Voz ne koristi ni celih 10.000 putnika dnevno je u katastrofalnom zakidanju obe linije,koje već 2 godine imaju takt od po sat vremena,a zadnji polasci su im oko 20:30 časova uveče. Treba pogledati koliko je putnika koristilo ovaj vid prevoza pre 2019. godine, kada je batajnička linija vozila na po 15 minuta u špicu,a resnička na po pola sata, i kada su saobraćale od 5 ujutro do 23 časova uveče.
U svakom slučaju, BG Voz treba širiti i modernizovati,ali on nije i ne može biti zamena za metro, može biti samo dopuna metrou i drugim vidovima prevoza. RVR garniturama je osnovna namena međumesni regionalni saobraćaj,npr. Beograd-Požarevac ili Užice-Kraljevo. BG Voz kompletnu prugu deli za međumesnim železničkim saobraćajem, a većina njegovih stanica je daleko od najfrekventnijih lokacija u gradu.
 
Neko je ovde ranije postavljao studiju iskorišćenosti stanica BG: voza, kada je postojala samo jedna linija. Tačno se po broju linija gradskog prevoza i njihovoj raznovrsnosti mogao meriti i broj putnika. Najviše ih je bilo na Karađorđevom parku i Vukovom spomeniku, a najmanje na Zemun polju i Prokopu. Jednostavno jedno bez drugog ne funkcioniše. Čini mi se da je Tošin bunar bio treći po iskorišćenosti.
Takođe, gotovo sve pomenuto se može primeniti i na metro, ali uz dodatak da te fider linije moraju biti smislene i da se isplati potencijalnom korisniku, kako bi mogao da uštedi na vremenu i da dobije određenu dozu komfora.
 
Samo da Beograd gradi da dobije dva izolovana sistema. Zasto su se saobracajni strucnjaci i medije do sada nisu bunili? U Nemackoj bi se odma digla frka a sve odluke bi se temeljno ispitivali sa nevladinih struktura. Pitalo bi se i saobracajce i slicno.
 
Ako ikada išta bude od treće linije metroa,ona bi trebala da saobraća do aerodroma,a ne do železničke stanice Zemun. Gotovo svaki velegrad ima metro liniju između centra grada i glavnog putničkog aerodroma,čak i Sofija, manji i tradicionalno siromašniji grad od Beograda. Ako se za to nema para,rešenje može biti BG Voz do aerodroma,ali da mu drugi terminal bude stanica Ovča,a ne Novi Beograd. Linija BG Voza Aerodrom-Ovča bi tačno poklopila širi centar grada sa stajanjem na Karađorđevom Parku i Vukovom Spomeniku,a na NBG bi bilo neophodno presedanje na drugu metro liniju do centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868672#p868672:3du4hscw je napisao(la):
Užice » Ned Avg 01, 2021 5:48 pm[/url]":3du4hscw]Razlog zašto BG Voz ne koristi ni celih 10.000 putnika dnevno je u katastrofalnom zakidanju obe linije,koje već 2 godine imaju takt od po sat vremena,a zadnji polasci su im oko 20:30 časova uveče. Treba pogledati koliko je putnika koristilo ovaj vid prevoza pre 2019. godine, kada je batajnička linija vozila na po 15 minuta u špicu,a resnička na po pola sata, i kada su saobraćale od 5 ujutro do 23 časova uveče.
U svakom slučaju, BG Voz treba širiti i modernizovati,ali on nije i ne može biti zamena za metro, može biti samo dopuna metrou i drugim vidovima prevoza. RVR garniturama je osnovna namena međumesni regionalni saobraćaj,npr. Beograd-Požarevac ili Užice-Kraljevo. BG Voz kompletnu prugu deli za međumesnim železničkim saobraćajem, a većina njegovih stanica je daleko od najfrekventnijih lokacija u gradu.

А шта мислиш колико би било путника да постоје следеће линије у интервалу од 15 минута:

1. Батајница - Панчево;
2. Панчево - Младеновац;
3. Лазаревац - Панчево;
4. Батајница - Лазаревац;
5. Батајница - Младеновац.
 
To bi onda bilo ozbilna ponuda. Za aerodrome: MUC (Minhen) je povezn dve linijama S-Bahn (S1, S8), BER (Berlin) sa jednom liijom S-Bahn (S9) i tri regionalnim zeleznickim linijama (RB7, 14, 22), Keln/Bonn je povezan jedon linijom S-Bahn (S13), regionalnim i ICE linijama, Frankfurt Flughafen je povezan sa dve linije S-Bahn (S8, S9), ICE i regionalnim linijama, Wien Schwechat je povezan S-Bahnom (S7), Zirih je povezan dve linijama S-Bahn (S2, S16).
Aerodrome sa prikljuckom na metro onda nisu uobicajni (Atina, Sofia), barem ih nema u Nemackoj (samo Nirnberg), Austriji (nema) i Svajcarskoj (nema).
I lista sa aerodromima sa prikljuckom na pruge - izuzeci su one sa metrom (dve u Evropi, dve u Americi, dve u Kini), uobicajno su inace sa S-Bahn (vise od 34).
https://de.wikipedia.org/wiki/Flughafenbahnhof
 
Pomenuti Beč ima i CAT (City Airport Train - ekspresna linija koja stiže za 15 minuta), Cirih ima i tramvaj.
 
Беч има линију CAT и обичан метро.
 
Zamnik gradonačelnika je rekao da glasanje za izgled metroa traje do 15. septembra i da za sada vodi predlog broj 3 „sloboda”.

– Do sada je glasalo oko 20.000 građanki i građana, a ovaj predlog ima nešto više od 38 odsto glasova, iza njega je predlog „sigurnost” koji ima 36 odsto glasova. Sve se priprema da početkom novembra počnemo sa izgradnjom metroa. Počinjemo sa izgradnjom depoa na Makiškom polju, prva linija duga je 21 kilometar, ima 21 stanicu, počinje na Makiškom polju, a završava na Mirijevu. Druga linija počinje na Železničkoj stanici Zemun i takođe ide do Mirijeva. Da bismo dobili metro potrebna je bila politička volja, i podrška države. Želim da zahvalim predsedniku Aleksandru Vučiću koji je stao iza projekta beogradskog metroa. Država je obezbedila 4,6 milijardi evra, budžet Grada je najveći u istoriji 1,2 milijarde i jasno je da bez podrške predsednika i Vlade Srbije ovaj projekat ne bismo mogli da ostvarimo – rekao je Vesić i pozvao građane da učestvuju u glasanju za izgled metroa.

izvor: studio B
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868712#p868712:31t996eh je napisao(la):
overdrive » 01 Avg 2021, 19:57[/url]":31t996eh]Беч има линију CAT и обичан метро.
Do beckog aerodroma pored CAT-a ne ide metro (U-Bahn), vec gradska zeleznica - S-Bahn (i busevi naravno)
 
Није проблем да буде БГ воз до аеродрома али је проблем што и тај БГ воз нема адекватну везу са центром града, фали му веза са метроом.
 
Баш тако. Веза прве линије метроа и Прокопа је потребна и за железницу, и за БГ воз, и за аеродром, и за КЦС.
 
Metro NIJE resenje za Beograd

zasto:
- preskupo. Ne smeju se zaboraviti finansiske mogucnosti, Srbija je momentalno u bas losoj situaciji.
- previse kompleksno. Iskusva manjih projekta, kao sto je Prokop, pokazuje, da su kod nas zato potrebne decenije.
- struktura grada. Potrebne su u svakom slucaju vise linija.
- odbojnost prema javnom saobracaju. Jedna linija metroa nece tu svest tek tako promeniti.


tramvaj i BGvoz JE resenje

zasto:
- realisticno i vec dobrim delom postoji.
- moze da se finansira.
- kako se nesto dogradi, tako moze da se prikljuci u mrezi.

Bitno:
Treba da se ceni, cuva, optimira to sto se ima.
Ovo vazi za svakog od nas, ne samo za ljude koji tamo rade!

tram-bg.png


Evo mog zamisla javnog preveza Beograda (stanje za nekih 6-8 godina):
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1_om-dVwiEKAelxbiHMGSGEh5bKSaNu2g&usp=sharing

- Tramvaj je glavni oslonac i ima 10 linija. Takt je 7.5min danju (05h00-23h00) a 30min nocu 23h00-05h00).
- BG-Voz je centralan za brzu dalju konekciju i ima 3 linija. Takt je 15min danju i 30min nocu.
- Trolejbusi i dalje postoje, cak i neko prosirenje dolazi u obzir.
- Autobusi se sve vise sklanjaju sa centra.
 
Tramvajem i u 22. vek! :bubanj:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868862#p868862:2g1vtj6r je napisao(la):
andre » Pon Avg 02, 2021 1:19 pm[/url]":2g1vtj6r]
- odbojnost prema javnom saobracaju. Jedna linija metroa nece tu svest tek tako promeniti.
A šta hoće onda?


Inače, ovo je naj... avangardnija i najposebnija mapa predloga za tramvajske trase koju sam ikad video na Beobuildu. A bilo je baš svega i svačega.
 
Ma kakvi, naprotiv, ohrabrujte ga još malo u teranju tramvaja kroz gudure i bestragije a kuliranje Novog Beograda. A sve na uštrb metroa, a pod izgovorom ''pa Prokop se gradio predugo, pa samim tim će i metro, pa bolje da ga ni ne započinjemo''.
 
Odgovori Rodriguezu:
- Na zalost i dalje AUTO.
- Mozda treba NB'u dati veci prioritet, ovo moze da se proracuna. Moj predlog nije ukucan u kamen.

Odgovor Dosljaku:
- Imas donekle pravo, samo nije bas da uopste ne pripada ovde.
 
Slika koju sam kačio jedno hiljadu puta na ovom forumu, i okačiću je još koliko god treba kad se govori o tramvajima i/ili Novom Beogradu:
stari-i-novi-nazivi-ulica-nbgd.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868786#p868786:3c01rix8 je napisao(la):
Дошљак » Pon Avg 02, 2021 8:43 am[/url]":3c01rix8]Није проблем да буде БГ воз до аеродрома али је проблем што и тај БГ воз нема адекватну везу са центром града, фали му веза са метроом.

Ponavljam, ž.st. Zemun je veza sa metroom.
 
Vrh