Kao polaznu tačku uzimam pisanja i verovanja jednog dela foruma. Neke od tih stvari su u rangu bajki.
Eto recomo Bender, sa kojim se baš i ne slažem oko metroa, veruje da ako se sada ne izgradi ovaj aktuelni metro plan, da se nikada u budućnosti neće desiti da se izgradi neki drugi plan.
Mnogi kukaju kako su se i Kurta i Murta ugradili u Prokop i kako je isti rupa bez dna. Neki spominju da je na pogrešnom mestu, da bolje da se nije ni gradio, da nikome nije bio bitan, pa ni samim korisnicima, kao i da je sam projekat BG čvora promašaj. Takođe, spominjano je i bacanje para na raznorazne druge stvari. A onda kada se isto to kaže za aktuelni metro, isti ti koji su napričali sve pomenuto za Prokop i BG čvor, se smrtno uvrede. Neki tvrde da će se za 5 milijardi, koliko koštaju prve dve linije, rešiti svi problemi sa gradskim prevozom i gužvama u gradu, zato što će ljudi masovno da se odreknu svojih kola i da pređu da koriste metro. A ja i neki drugi, mislimo da će to biti bačene pare. Naravno, uvek je moguće da nešto iskrsne i da se dese neki nepredviđeni troškovi, te da na kraju cena bude preko 5 milijardi.
Takođe, jedan deo forumaša spomninje da nije nikakav problem što se kreće da se gradi od Makiša, zato što uvek može da se izgradi krak ka Ibarskoj magistrali. Pa dobro, isto tako može uvek da se izgradi i krak gradske železnice ka Karaburmi. Samo se postavlja pitanje, kada će da dođe to "uvek" i da se izgradi taj krak ka Karaburmi?
Tu imamo i priču da je bolje da se ne menja vlast, jer ako dođe do toga, nadrljali smo, pošto imna da stane gradnja aktuelnog metro plana, a onda smo ga ugasili narednih desetak godina. Pa se tu postavlja pitanje kao da je bitno da li ćemo imati pre ili kasnije meto i u komn obliku, ako je na kraju rezultat isti, "tajkunski loše trasiran metro ispunjač investitorskih želja i van tokova putnika dobrim delom". To što neki pogrešno tumače da čim neko drugi kaže da metro treba da ide preko Prokopa i KCS, te da je pogrešno trasiran (nevezano za Prokop), da je to automatski guranje klipova u točkove i da su ti ljudi generalno protiv metroa.
Meni lično ne smeta da se metro gradi iz segmenata, poput onog Sofijskog, ali se oko drugih stvari ne slažem, zato što smatram da loše trasiran metro (iako neki misle da ima više pozitivnog u aktuelnom planu) teško može da se ispravi u budućnosti da bude kako treba. Isto tako su mi smešne i one floskule da se metro ili gradki prevoz trasira nekim koridorima koji su pokazali da tuda ide veliki broj ljudi (kola), a svi znamo da je to zato što ne postoje proklete alternative. A to nas dovodi do toga da kada god se negde desi nešto nepredviđeno, mi u 99% nemamo alternativu. Otud proizilaze i određena neslaganja oko gradskog prevoza.
A tek ova ideja da idemo sa tramvajem u XXII vek, umesto metroa, što je predloženo, je :roll: . To je po meni u rangu onoga "pa šta ako bi smo imali veliku pešačku zonu u centru, kada to imaju mnogi gradovi na zapadu i kada je to normalno" , a svi zaboravljaju ili "zaboravljaju" da ti gradovi imaju i izgrađen metro ispod te pešačke zone.
Trolejbuski, tramvajski i autobuski podsistem treba razvijati paralelno sa metroom i BG: vozom, a ne da je "svaka vaška obaška" i da nijedan sistem gradskog prevoza nema dodirnih tačaka sa drugim. Tako samo idemo unazad.