Šta je novo?

Metro

Došljak, metro se ne gradi zbog putnika na aerodromu već postojećih stanovnika grada. Dobro je povezati metroom aerodrom ali kod nas će i BG voz raditi posao. Ono što je suština trenutnog plana metroa je problem. Evo baš sada sam bio na stanici Prokop i jasno je da odatle ne postoji nijedna linija koja vozi do centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868343#p868343:1udc4889 je napisao(la):
Дошљак » 30 Jul 2021 03:52 pm[/url]":1udc4889]Ево пар генијалних момената из СМАРТ планирања масовног саобраћаја у Београду:
-аеродром (саобраћајни објекат од стратешког националног значаја) ће бити повезан са градом БГ возом;
-БАС (исто саобраћајни објекат од стратешког националног значаја) ће бити повезан са градом тек трећом линијом (ако је буде);
-Прокоп (такође саобраћајни објекат од националног значаја) ће исто бити повезан тек са трећом линијом.
Шта све ово значи у пракси?
Неко ко допутује авионом у Београд има следеће опције на располагању:
-такси
-минибус А1
-аутобус 72
-аутобус 860И (али стаје само на теретном терминалу, не и путничком)
-БГ воз, и то возом следеће опције:
*до Тошиног бунара па преседање на аутобусе 601, 71, 65 до града;
*до станице НБГ па преседање на аутобус 95, трамваје 7,9, 11;
*до Прокопа па преседање на аутобус 36;
*преседање на друге линије БГ воза до Крађорђевог парка или Вуковог споменика, па опет преседање на остале видове јавног превоза.
Значи путник са аеродрома, углавном са пртљагом има као директне опције до града такси и аутобусе, а са шинским системима мора да преседа најмање једном, а углавном два или три пута.

+

Čemu treba dodati da svako presedanje na železnicu obuhvata presedanje na antibiotik linije, kako železničke tako i pojedine autobuske, odnosno tramvajske. Istovremeno od nove glavne železničke stanice Prokop rodiš mečku do jakih trola. Nema sumnje da je u momentu izvedenih promena stara stanica bila saobraćajno bolje povezana sa ostatkom grada, što se opet reflektuje na gore iznešenu konstataciju o planiranom "povezivanju" saobraćajnih objekata od strateškog nacionalnog značaja. Loša illi minimalna međusobna povezanost podsistema u multimodalnom sistemu nikako ne predstavlja podatak vredan divljenja.

@Vučko
Mislim da Došljak nije mislio na to da S-Bahn ne treba da pokriva aerodrom, već da železnica loše vezana za planirani metro kobinovana sa znatno slabijim taktom ide umesto metrolikog sistema. Novi berlinski aerodrom pokriven je metrolikim S-Bahnom, a atinski i Proastiakosom i Metro Attikom. Odavno smo pričali o prolaznim vozovima Zidar i ja. Ko putuje do Mladenovca koristi BG:Voz, ko se zaputio u Zemun može izbeći presedanje direktnim metroom i ćao. Jovin je proterao metro od Blokova do aerodroma jer nije imao šta drugo, mada bi bilo idealno da se aerodrom našao na trasi regionalnog metroa (čak je i autoput uz malu devijaciju mogao prolaziti između dve piste), da jedan kraj RM pokriva sadašnji aerodrom ili da jednostavno bude pokriven ekspres itinererom metroa koji je mogao pokriti sve stanice u Gagarinovoj, a preskakati Arenu, Staro Sajmište, Terazije i Beogradsku (Pravni Fakultet) na distributivnoj trasi koja bi mogla biti izgrađena četvorokolosečno. M3 lokal do Bloka 71, M3A ekspres do Aerodroma i ćao. Da je to urađeno kad je otpao RM sad ne bi imali ove *izdarije s zavijanjem preko aerodromske petlje i Nacionalnim Stadionom, pri čemu bi prošli jeftinije (četvorokolosečna plitka trasa je jeftinija od dve odvojene duboke), uz to i pokrili sve smislene lokacije.

Apropo presedanja, nije ono problem samo po sebi već način na koji je rešeno. To se odnosi na broj presedanja, odnosno rešenja "presedačke infrastrukture" (pristupni putevi, poprečne veze i savladavanje nagiba pristupom u nivou, prilagođena stajališta i svakako "terminali") koja uslovljavaju utrošeno vreme putovanja pri presedanju koje utiče na ukupno vreme putovanja od polazišta do odredišta, dakle ne računajući samo vreme vožnje. Pri planiranju saobraćaja presedanje ne treba svesti na "nužno zlo" nego na svojstvo unaređene prevozne usluge zasnovane na prncipima lakog i jednostavnog korišćenja. Drugim rečima nije u svakoj situaciji presedanje rešeno na bilo koji način idealno rešenje, ali uslovno može biti, uz težnju ka tome da isto predstavlja optimalno rešenje u optimalnim uslovima. Stoga formiranje takvih uslova mora biti imperativ u fazi planiranja svake karike multimodalnog sistema.

A što se pešačenja tiče, kao i kod presedanja koje često obuhvata i pešačenje, na (ne)toleranciju utiče više faktora poput morfologije terena, pristupačnosti sistema (blizine najbliže stanice), takta, starosne grupe korisnika, čak i vremenskih prilika. Nije isto "planinariti" uz Beogradskog Bataljona preusmerenom 37-icom, kružiti 57-icom ili pešačiti, niti će istu toleranciju razviti dvadesetogodišnjaci i sedamdesetogodišnjaci (iz očiglednih razloga). Nekada ni na ravnom terenu uslovi nisu idealni, recimo kada vam u Novom Beogradu stambeni blok sa dugačkim zgradama pokvari plan da "preprečite". A nekada i kada jeste nekima je teško. Kažem vam, dok ja pešačim pola kilometra kroz blok 38 kako bi preseo sa 85 na 65 majka 53. godište neće ni za živu glavu da izađe ven Opštine, iako gubi 15-ak minuta. Starom, motorizovanom, a posebno gojaznom stanovništvu sistem rešen sa velikim brojem loše rešenih "indirektnih" presedanja, slabom pokrivenošću grada bez poprečnih veza neće pasti na pamet da ga svakodnevno koriste. Pomislite samo na klizanje na -20 u Žarka Vukovića Pucara, odnosno planinarenje na +40 u istoj ulici, pa ni ostalo motorizovano stanovništvo neće ni pomišljati da se vezuje za Požešku usled nedostatka "last mile" prevoza, dok je ostatak primoran da se preseli. Beograd ima tu nesreću da i na blagom nagibu biva urbanističko-saobraćajno rešen kao Hong Kong, Đenova ili Rijeka.

Dakle, treba uzeti u obzir i rešenja pešačkih veza unutar samih blokova, odnosno kompleksa, posebno u brdovitim naseljima sa akcentom na izbegavanje stepeništa i necentriranih pešačkih prelaza (izbegavanje savladavanja velikog uspona peške i cik-cak kretanja čak i na mestima gde to nije tehnički neizvodljivo). Ovakvih primera ima mali milion, ne samo u Beogradu već i u drugim gradovima karakterističnim po znatno bolje rešenoj saobraćajnoj infrastrukturi prilagođenoj presedanju. Verujem da mnoge presedače upravo nedostupnost stajališta odvraća od dodatnih presedanja, posebno onih koja obuhvataju dodatna duža pešačenja. Kada tome dodamo kvarove liftova i nesložan samoživ komšiluk jasno je zašto neki sugrađani izbegavaju "dodatnu gnjavažu".

Tematika presedanja i dužeg pešačenja u hub&spoke multimodalnom sistemu svakako zaslužuje više pažnje uz detaljniju analizu, ali otom potom.
 
Vučko, aerodrom NT ima znatno više putnika od Prokopa i tako će ostati trajno.

Koliko znam, i BAS se nekad hvalio brojkama od 6 miliona putnika godišnje, a i to je manje od aerodroma u 2019.

Povrh svega, aerodrom nam generiše automobilski saobraćaj na autoputu kroz grad i na Gazeli. Dakle, vrlo je važno povezivanje aerodroma javnim prevozom (da pitamo u Sofiji).
 
Jednostavno ne vredi dok alfa predatori i politicki buldog u gradskom menadzment dobijaju savete od svetog duha kuda da grade metro po Beogradu. Beogradanima ostane da grafitiraju BG:vozove, sto vise nazadimo gradsku zeleznicu sto ce prva linija metroa biti lepsa i bolja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868364#p868364:1lj89ozm je napisao(la):
Пантограф » 30 Jul 2021 06:32 pm[/url]":1lj89ozm]Vučko, aerodrom NT ima znatno više putnika od Prokopa i tako će ostati trajno.

Koliko znam, i BAS se nekad hvalio brojkama od 6 miliona putnika godišnje, a i to je manje od aerodroma u 2019.

Povrh svega, aerodrom nam generiše automobilski saobraćaj na autoputu kroz grad i na Gazeli. Dakle, vrlo je važno povezivanje aerodroma javnim prevozom (da pitamo u Sofiji).
Poštovani Pantografe, slažem se, ali Prokop ima prednost što ide u paketu sa KCS-om koji ima za sada 11 000 zaposlenih a imaće i više. Sa ANT-a uglavnom idu dobrostojeći putnici koji koriste automobil bio to rentacar, taxi ili svoj/firmin.

Mislim da smo analizirali na forumu da Sofija ima prednost što je njima aerodrom na 10km od centra kao recimo u Nišu dok je kod nas na oko 20km. Između ostalog zato sam sebi zacrtao da navratim u Sofiju ovog leta makar na vikend kako bi analizirao njihov metro sistem.
 
Да се разумемо, и ако сам лично за метро до аеродрома кроз блокове (неки ће се можда наљутити, али и на штету линије ка Земуну), овај пример сам навео чисто да се види да је и сам БГ воз до аеродрома нема смисла ако железничке станице нису повезане са метроом као што нажалост у овом СМАРТ плану изостављено.
 
Trenutno aerodrom opslužuje linija 72 na svakih 35 minuta i uglavnom je poluprazna. Nema baš rezona za gradnju metroa do aerodroma, a pogotovo jer nije tako blizu. Tu bi i jedan kolosek bg voza radio posao...
 
Можда када би та линија ишла другачијом трасом, нпр. аутопутем и када би имала другачији такт, путника би било више. У другим земљама возила јавног превоза која путују до аеродрома су релативно пуна. То би могао да буде случај и овде само да се све другачије организује. Неко ко уђе у аутобус на Зеленом венцу, не жели да иде преко Ледина на аеродром.
 
A, ono kad su na A1 slali kombi u kojem se stoji od aerodroma do Fontane i Slavije... Visoki standardi.

Upravo je Došljak objasnio u čemu je problem: iz BG voza sa aerodroma neće moći da se presedne na metro - kao ni iz voza iz Batajnice, Zemun polja, Gornjeg Zemuna, Bežanije, Novog Beograda... Nego lepo ajde svi na 95. Zapravo, taj autobus će biti prepun, pa će verovatno morati da uvedu novu liniju od Bloka 42 do Zelenjaka. Biće i od Prokopa.

Tako će po izgradnji SNS-SMART linija metroa i gradske železnice zapravo da poraste autobuski saobraćaj... na najopterećenijem delu trase. Sve čestitke, VeUpravo, to ne može svako da napravi. Bravo!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868399#p868399:2zrh2ahq je napisao(la):
Dart » Суб Јул 31, 2021 1:02 am[/url]":2zrh2ahq]Trenutno aerodrom opslužuje linija 72 na svakih 35 minuta i uglavnom je poluprazna. Nema baš rezona za gradnju metroa do aerodroma, a pogotovo jer nije tako blizu. Tu bi i jedan kolosek bg voza radio posao...

2019 сам путовао сам и имао сам времена па сам протестирао 72. Она заиста креће полу празна али у Сурчину је набије ко око. Био је вечерњи лет па се многи млађег света спремало у град. Вожња до општине НБГ је трајала више 40минута. Тако да, та линија не ка остане али то није окосница. Треба бржа веза која довози брзо до градског ткива
 
Ретко ко се опредељује за линију 72 која је скроз глупо трасирана кроз Бежанију и преко Студењака уместо да иде што краће, или аутопутем до аеродрома или скроз Војвођанском до скретања за Ледине.

Све у свему, ни цео систем четири линије БГ воза који планирају нема никаквог смисла без метроа на Прокопу. Продужетак БГ воза до аеродрома ће бити само бачене паре. Сви ће ићи на аеродром аутом или таксијем. Ређи аутобусом 72. Нико БГ возом.
 
72-ci treba oko 45 minuta od Z.Venca do Aerodroma, i to ako nije guzva

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
Do jednog od najvaznijih i najprometnijih aerodroma u regionu treba da vodi ili metro ili (pri)gradska zeleznica i tu nema sta da se vaga i dvoumi.

Grade se bemisleni aerodromi po gudurama iznad Gornjeg Milanovca na 50 km od Ladjevaca i po bestragijama oko Trebinja, dok za to vreme ljudi koji u Pancevu su blizi Trgu Republike nego Sremcica ili Batajnica, putuju medjugradskim autobusima, a do aerodroma NT voze jedan autobus i divlji taksiji. Zato sto ovde vec decenijama vladaju politika (AP Vojvodina i autobuska mafija koja je sahranila BG voz i GSP do Panceva), pohlepa i slepilo. Pa se tako neki pametni 1960ih setise da prave novi aerodrom ali ne i da do njega "doteraju" jos nesto osim matorog Lejlanda. Pa se posle jos pametniji 1980ih setise da prave Beo voz, i jos mu napravise depo na 5 km od ANT, ali se ne setise da ga naprave tako da ovo dvoje, odnosno pruga i ANT mogu medjusobno da se povezu. Jer sta ce kome pruga do aerodroma, to je bacanje para. A pruga ispod Belog dvora nije... Ili druga pista na Batajnici... I tako iz decenije u deceniju, dok se ne dodje do citavog veka slepila i promasenih projekata i razvoja.

Vreme je da se kao drustvo uozbiljimo i pocnemo da radimo na okoncavanju takvih gluposti. A jedan od prvih koraka ka tome je da ljudi nauce da se ne zadovoljavaju vecito sa sklepanim i nikad dovrsenim resenjima, nego da zahtevaju trajno i kvalitetno resavanje problema. U ovom slucaju, to znaci insistiranje da se aerodrom sa gradom poveze ili metroom ili (pri)gradskom zeleznicom.
 
Jeste da je više za temu o BG: vozu, ali ajd da pitam ovde. Koliko je izvodljivo da se izgradi krak koji bi od aerodroma išao do tehničko-transportne pruge koja povezuje Makiš i Batajnicu i koliko je to isplativo (i finansijski i funkcionalno)? Da se napravi sa skretanjem i za Batajnicu i za Makiš?
 
У сиштини џаба и БГ воз до аеродрома ако БГ воз нема везу са метроом. Мене чуди зашто су та два система уопште објединили под једно ЈКП ако се међуспбно игноришу?
 
"Bog te mazo koliko drame, koliko patetike."

Evo u Pragu postoje 3 linije metroa i moderna zel.stanica u centru, pa nikakva pruga ne vodi do aerodroma.

A ovo ocenjivanje odluka od pre 60 godina, iz danasnje perspektive, je posebna prica.

Kao da bilo ko ovde zna zasto su 1960. godine odlucili da je dovoljan samo autobus.

I jos bitnije, kao da bilo ko ovde zna koliko je aerodroma u Evropi, 1960. godine, pa cak i 1970. godine, bilo povezano prugom sa gradom.
 
Ситуација се променила од тада и Београд сада имамвише становника. Логично би било да постоји барем једна линија масовног транспорта до аеродрома која би могла да саобраћа независно од осталих видова саобраћаја, где првествено мислим на увођење метроа или градске железнице до терминала. Ауто-пут је често закрчен, а ништа није боље ни са Сурчином и Лединама. Управо због тога је неопходна изградња жеелезничке инфраструктуре до аеродрома.

"Никола Тесла" је прометан аеродром који тренутно повећава своје капацитете. Београд се исто шири и развија тако да је потребно обезбедити метро или градску железницу од центра града до самог аеродрома. Услови из 60-тих и 70-тих су давно прошли.
 
Sve se slazem, ali ovde se "dramaticno i pateticno" (sto bi rekao jedan ugledni forumas), prozivaju "pametnjakovici" iz 60-ih, kao "dezurni" krivci za danasnje stanje. A cinjenica je da je u to vreme pruga do aerodroma bila pre izuzetak nego pravilo u celoj Evropi.

Mada, u ovim raspalim transportnim uslovima u celom gradu, pruga do aerodroma bi trebalo da bude jedna od poslednjih briga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868546#p868546:3rzx5s4s je napisao(la):
Debeli » Ned Avg 01, 2021 12:11 am[/url]":3rzx5s4s]Sve se slazem, ali ovde se "dramaticno i pateticno" (sto bi rekao jedan ugledni forumas), prozivaju "pametnjakovici" iz 60-ih, kao "dezurni" krivci za danasnje stanje. A cinjenica je da je u to vreme pruga do aerodroma bila pre izuzetak nego pravilo u celoj Evropi.
Činjenica je i da su mnogi gradovi širom sveta tih decenija pravili metroe i nadoknađivali ako su u nečemu zaostali, dok su se ovde od metroa pravile samo lepe želje i crteži.
Kao da bilo ko ovde zna zasto su 1960. godine odlucili da je dovoljan samo autobus.
Verovatno su to odlučili istom onom bajnom logikom kad su rešili da zidaju dva podzemna beskorisna aerodroma u planinčinama za 10 milijardi dolara a ostavili ''prestonicu Pokreta Nesvrstanih'' bez metroa. :bubanj:

Što se Praškog aerodroma tiče, on ima nekoliko linija gradskog prevoza koje vode do njega, a prave i prugu do terminala:
Buses of DPP, the Prague Public Transit Co., stop at both terminals 1 and 2 frequently. A Czech Railways public bus service, AE – AirportExpress, connects Terminal 1 with Praha hlavní nádraží. From bus station in front of Terminal 1 there are also regular buses to Kladno, intercity buses of Regiojet run every 30–60 minutes to Karlovy Vary and Cheb.

There are plans to build a rail connection to the airport. Preliminary work commenced in 2018, with procurement proceedings launched the following year. Main construction is likely to start around 2023

A što se drame i patetike tiče, ma kakvi, nije to ništa naspram nekih drugih stvari koje sam video ovde. :D
 
Nisam bas siguran da li je ovo pitanje za ovu temu ili bg voz. Gledam njihove planove za bg voz i mislili su da uvedu samo stanicu "vodovodska" na potezu Rupcina.

Ide li voz preko Cerak vinograda i Vidikovca kompletno pod zemljom ili bi se mogla napraviti neka nadzemna stanica?

Koliko para bi kostalo pravljenje podzemne stanice i koliko bi to bilo isplativo?

Pitam jer bi u slucaju da se nista ne postigne sa idejom ka produzetku metroa ka ibarskoj magistrali to bilo povoljnije resenje nego da se ceo taj potez gura u busevima do banovog brda ili zs rakovice.
 
Zaboravih da pomenem da autobus 72 do aerodroma, ima polaske na 45-50 min. I zadnji polazak sa aerodroma je u ponoc, ko sleti kasnije, nema tu opciju. Cak i ne mora da sleti kasnije, ako je guzva, moguce da ne izadje pre ponoci iako je avion sleteo nesto posle 23 casa. Trenutno minibus A1 polazi sa aerodroma u 19 h poslednji. Nedopustivo je da aerodrom nema prevoz od 0-24 i da putnici budu ostavljeni na milost i nemilost taksistima.

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
dok su se ovde od metroa pravile samo lepe želje i crteži.

I tako ce i ostati... Ali treba verovati praznim obecanjima. Barem nam zaostajanje ne zaostaje.

''prestonicu Pokreta Nesvrstanih''

A to (i) tebe zulja... Nisam ni sumnjao...
Kako god, bolje prestonica svetski priznate zemlje bez metroa nego prestonica (ne znam sta da napisem a da ne bude cenzurisano) bez metroa, ali sa cvrstim, predizbornim, obecanjima da ce ga sigurno biti. U Makisu... Jednom...

Što se Praškog aerodroma tiče, on ima nekoliko linija gradskog prevoza koje vode do njega

Kakav lep nacin da se ne kaze autobus, nego linija gradskog prevoza. Vau..

A što se drame i patetike tiče, ma kakvi, nije to ništa naspram nekih drugih stvari koje sam video ovde. :D

Sami sebe zaplicemo, sami sebe rasplicemo... Dobro je sto je "glavna" zel.stanica zavrsila u Prokopu, mogla je i negde iza Kosmaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868417#p868417:1xoh3ou8 je napisao(la):
Пантограф » Sub Jul 31, 2021 7:53 am[/url]":1xoh3ou8]
Upravo je Došljak objasnio u čemu je problem: iz BG voza sa aerodroma neće moći da se presedne na metro

Moći će, u ž.st. Zemun na metro liniju br. 2. Kada se izgradi pruga do aerodroma, ž.st. Zemun bi takođe mogla da bude vrlo dobar generator prometa za beogradski aerodrom ne samo iz Beograda, nego i iz Novog Sada i drugih gradova. Putnik iz Novog Sada npr. bi vozom dolazio do ž.st. Zemun za oko pola sata i tu presedao na BG voz do aerodoma, do koga bi stizao za par minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868567#p868567:1xypazps je napisao(la):
Debeli » Ned Avg 01, 2021 5:45 am[/url]":1xypazps]
I tako ce i ostati... Ali treba verovati praznim obecanjima. Barem nam zaostajanje ne zaostaje.
Šta god je pisac hteo da kaže...
A to (i) tebe zulja... Nisam ni sumnjao...
Kako god, bolje prestonica svetski priznate zemlje bez metroa nego prestonica (ne znam sta da napisem a da ne bude cenzurisano) bez metroa, ali sa cvrstim, predizbornim, obecanjima da ce ga sigurno biti. U Makisu... Jednom...
Tako je, bolje aerodromi u planinčinama koji nikad neće biti upotrebljeni nego metro u prestonici zemlje i pokreta.
Kakav lep nacin da se ne kaze autobus, nego linija gradskog prevoza. Vau..
Ma nebitno je kako se kaže, bitno je da sam dokazao da pričaš neistine i da ti argumenti ne stoje. :wink:
Sami sebe zaplicemo, sami sebe rasplicemo... Dobro je sto je "glavna" zel.stanica zavrsila u Prokopu, mogla je i negde iza Kosmaja.
Kakve to veze ima sa tvojom dramom i patetikom? Nigde ovde nisam rekao ništa za GŽS.
 
Jel neko moze da objasni zasto Beograd sa toliko propalom BGvozom - 9.000 putnika dnevno - uopste ulazi u metro. Ne funkcionise prigradski zeleznicki tranzitni sistem a nada se, da ce proci neizgradeni metro. Odakle crpe nadu? BG vozom za 166 dana putuju isto toliko putnika kao dnevno u Berlinu, a poredivanjem gradom iste velicine, za 93 dana BGvozom putuju isto putnika kao S-Bahn Minhenom dnevno. U planovim 2007 do 2009 su hteli da urade jedinstven tarifni sistem, posle 14 godina skoro nula toga je postignuto. 30 godina upravlanjem Beovozom bez rezultata koji su bolji od kada je u funkciji. Jasno je da Makisko polje i BnV nisu centralni delovi grada. Ideja silazka centra grada na recnu obalu je svakako detrimentalno shvatanje, nije kulturni, istorijski, privredni, upravljacki i funkciionalni centar grada, a fokusiraju ga metroom. Beograd je na grebenu a ne na Savi, zato ce ovaj metro plan propasti kao i BGvoz - takav ne treba nikomu.

1. S-Bahn Berlin - 1.5 miliona putnika dnevno
2. S-Bahn Minhen - 840.000 putnika dnevno
3. S-Bahn Hamburg - 750.000 putnika dnevno
4. S-Bahn Frankfurt Rajn-Majn - 540.000 putnika dnevno
5. S-Bahn Stutgart - 435.000 putnika dnevno
.
.
.
1500. S-Bahn Beograd - 9.000 putnika dnevno

Ovde nije ukljucen S-Bahn Rajn-Rur koji opsluzuje Keln-Diseldorf-Esen itd. najveci sistem Nemacke!
 

Prilozi

  • Stutgart.png
    Stutgart.png
    677,8 KB · Pregleda: 499
  • Frankfurt Rajn Majn.png
    Frankfurt Rajn Majn.png
    695,4 KB · Pregleda: 512
  • Hamburg.png
    Hamburg.png
    984,5 KB · Pregleda: 485
  • Minhen.png
    Minhen.png
    849 KB · Pregleda: 502
  • Berlin.png
    Berlin.png
    973,5 KB · Pregleda: 500
Vrh