Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870077#p870077:1bxaru6i je napisao(la):
vucko » Sub Avg 07, 2021 6:32 pm[/url]":1bxaru6i]Treća linija ne postoji u planovima, za sada je samo kao spisak lepih želja. Jedini radovi koji se odvijaju su na prvoj liniji dok druga još nije ni isprojektovana.
Nažalost,nikakvi radovi na metrou se još uvek ne odvijaju. Videćemo da li će neki radovi početi u novembru,poučen dosadašnjim iskustvom,nisam optimista po tom pitanju.
 
Express":9tta5jc3 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869842#p869842 je napisao(la):
vucko » 06 Aug 2021 12:31 pm[/url]":9tta5jc3]Voleo bi da vidim taj ugovor.

https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o ... acaja.html

^^^Pa kao novinar traži. :kk: Sedenjem nećeš ništa dobiti. Prema članu 15 ukoliko ne dostaviš sve predviđeno u zahtevu nadležni su dužni da ti pošalju uputstvo. Brine me tumačenje stava 4 člana 9 u vezi otežavanja ostvarenja opravdanih ekonomskih interesa (recimo da pokriva prostor bliže galeriji i predviđenom poslovnom kompleksu), mada pitanje da li prepreka može biti i u stavu 5 istog člana (šta ako je državna tajna pa te odbiju?).

U Britaniji na http://www.whatdotheyknow.com može se doći do detalja ne samo mnogih projekata već i drugih traženih dokumenata. Sa druge strane Atlantika tajnovite SAD sada izdaju i otkrivenu dokumentaciju o NLO istragama koja je decenijama bila javna tajna od značaja za nacionalnu bezbednost. Ako je beogradski metro na nivou "oblasti 51" onda stvarno nemam reči. Pokušaj pa šta bude. Javnosti ne bi škodilo uverenje u (ne)istinitost izjava nadležnih. :wink:
BG Metro je još veća naučna fantastika od Oblasti 51


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Зато што су мотиви увек били политички, а сад ето и комерцијални (за малу групу концентрисану око власти)

Поновићу се, инвеститорске линије, тј оне које даму замах градњи нису новост, постоје у свету, и добар су инструмент за регулацију изградње. Па ипак, нема ни једно случаја у свету да је то била ПРВА линија. Обично је то била линија која се додавала функционалном метро систему, а он је по тврдњи многих тек тада када постоје три потпуно операбилне линије.

Код нас је ситуација потпуно доведена до абсурда. Огроман новац за изградњу линије која ни мрвицу неће побољштаи саобраћајну систуацију у граду, резервишу се средства која треба да враћа цела Србија.

Хајде да претпоставимо да се изгради у превиђеном року прва линија. Шта су последице такве изградње:
1. Бум градње у поменутим ливадама и разрзушеној индустријској зони
2. ХИпотекарна економија и давање позајмица становништву да може да купи станове, јер који еј смисао градити ако нико не може да купи.
3. БДП од сега тога експлодира, прави се финансијки емхур од сапунице
4. Саобраћајна слика се погоршава јер без обзира на метро, он НЕ РЕШАВА питање брзог пребацивања корисника из једна тачке града у другу.
5. Наше фирме и институти нису укључени у градњу прве линије метроа, осим можда као радна снаг ана анјнижим пословима
6. Наша индустрија није оспообљена да прати резервне делове за скупи метро систем.
7. Савршено нејасна перспектива цене изградње метроа јер се исти провлачи кроз плавни систем. Да градити је могуће, али је цена експлаотације већа јер треба изградити прихватне запремине, пумпе за испумпавање, које треба одржавати, оне за свој рад користе електричну енергију која нам је све скупља због силовања ЕУ да правимо "зелену"
8. Цена коштања превоза је велика јер су непотребно закомпликована грађевинска решења и одржавање система у функцији изискује велика средства.
9. Осим расхода на енергетску назвисност система (пумпе, вентилација, осветљење, грејање, предугачки ескалатори због превелике дубине укопа) имамо мањак путника за превоз који би својим картама попуњавали буџет. Мало их јер се пропуштају важна чворишта која могу да генеришу велику потражњу а то су Прокоп и КЦС.
10. Неко мора да плати одржавање система, па или путници, који не могу да плате велику цену због опште преуге економске кризе, или буџет града, који ће још морати да издваја средства за обичан превоз јер прескупи мето не решава ни једно питање.
 
+

Obim negativnog efekta tačaka 8, 9 i 10 može biti samo uvećan činjenicom da dublji peroni uslovno (primenom više grupa eskalatora u više nivoa radi savladavanja veće visinske razlike) produžavaju vreme pristupa ili presedanja do brojnih dubokih perona, samim tim uticavši na povećano vreme putovanja do prema odabranoj varijanti izostavljenih ključnih lokacija. Drugim rečima pored navedenih negativnosti njegov saobraćajni učinak neće dostići viši nivo u odnosu na planirana novčana sredstva (dobija se manje za više, uz namet tereta dugoročnog skupljeg održavanja budućim generacijama). Eskalatori ne samo što su sami po sebi spori već prelaze veću razdaljinu od liftova (po najdužoj liniji/hipotenuzi umesto po najkraćoj/vertikalnoj kateti). Suprotno tome liftovi mogu da se na najkraćoj udaljenosti kreću neuporedivo većom brzinom koja je daleko skalabilnija zbog čega su primenjivi na različitim visinama bez povećanja vremena potrošenog u samom staničnom objektu, što drastično povećava efikasnost pristupa i presedanja, te smanjuje ukupno vreme putovanja (i van vožnje vozilom).

Nasuprot tom istovremeno skupom i neefikasnom (one size fits all) sistemu gradnje, novac bi svakako racionalnije bio iskorišćen kombinacijom pogodnih metoda gradnje vrednovanih na osnovu uslova posmatranih deonica odabranih trasa (ako Prokop realizujemo duboko dvokolosečno, Arenu možemo rešiti plitko četvorokolosečno s ekspres kolosecima). Moguće je izgraditi funkcionalno napredniji, brži i efikasniji sistem bez dodatnih troškova u odnosu na odabran.

Planiranje saobraćajnog sistema realativno skromnih dimenzija (3x20km) zasnovanog na presedačkom (hub&spoke) modelu uslovljava minimalne gubitke pri pristupu ili presedanju, što se aktivno krši primenom duboke metode na većini stanica. Jednostavno razmera je potpuno promašena. Dok sa jedne strane London može imati stanice duboke 20m u centralnoj zoni na linijama dugačkim po 50km od čega su periferne uglavnom u nivou, te narod presedati 2-3 puta sa autobusa na metro i obrnuto, odnosno sa metro na metro, Beograd sa druge strane nije pogodan za najmanje tri presedanja koja obuhvataju veći utrošak vremena na stanici nego što je to tehnički izvodljivo, i to na putovanjima dužine centralne zone londonskih linija. Stoga bi, u poređenju sa londoncima beograđani trošili po 10-ak minuta na pešačenje unutar stanica pri nekoliko puta kraćim putovanjima. Njujorčani se onda nalaze u još i boljem položaju ako uzmemo u obzir da su tamošnje linije i u samom centru plitke, pritom neretko u ekspres režimu. Zahvaljujući navedenom zapušteni vremešni sistem uspeva da ponudi srednju brzinu novijih evropskih sistema, uz jednak ili brži pristup peronima.

Kao rezime dve uzeću dva različita tipa stanice iz komšiluka:

Plitka sa direktnim peronskim pristupom (Kagraner Platz, Beč U1):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yD-fxOcoYtg[/youtube]
Duboka sa više kraka eskalatora i podzemnom biletarnicom (Kalvin Ter, Budimpešta M4):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5OIgSqg0cwI[/youtube]

Na primeru Budimpešte pojeo je ceo prosečan interval čekanja samo pri dolasku do perona. Ako ne presedate, a vozite se 10 minuta metroom onda vam od ulaza jedne stanice do izlaza druge treba 14 minuta ili 40% više vremena. Vreme putovanja traje duže od vožnje, što treba smanjiti koliko god je moguće. Mogu ja reći kako sam na 200m od staničnog ulaza prema svakom dosad predloženom planu pa i aktuelnom, ali ne može neko na Petlovom Brdu to isto sada reći. Imajmo solidarnosti. Dodajmo tome presedanje pri dužem putovanju bez korišćenja fidera (2+10+2+10+2 ili 26min ili 30% u gubljenju van vožnje). Dodavši tome još i dva fidera stižemo do pola sata što znači da je ušteda minimalna van špica, ako ne i negativna (i lokal autobus u povoljnim uslovima može nekih 7km preći za 20 minuta autoputem što sam već pominjao, kamoli ekspres). Pa da li 20h dnevno sporiji od tog nedostižnog ekspres autobusa jedan takav metro opravdava toliku cenu samo na osnovu pouzdanosti? U odnosu na alternativno rešenje navedeno se prevodi na 10 izgubljenih minuta dnevno (recimo po pet u svakom smeru), 50 minuta u toku radne nedelje, 3 sata i 20 minuta mesečno izuzev vikenda, 40 sati godišnje. Praktično vam godišnje grad oduzme bezmalo vikend proveden sa porodicom, usput zaduživši i vaše nerođeno potomstvo, jer je neko ko sa sebe svaljuje odgovornost na vas jednostavno tako hteo.

Jeste sve to pomak u odnosu na postojeće stanje bar što se pouzdanosti i brzine putovanja u vršnom času tiče, međutim treba postaviti pitanje da li je opravdano trošiti predviđenu sumu na takvo umesto na racionalnije alternativno rešenje, koje usput pokriva važne tačke u gradu?
 
Треба, али не овакакв какав Весић планира.
 
Тачно. Време као ресурс не може да се надокнади. Мали број људи то схвата.
 
Гледам метрое по Немачкој. Берлин пре свега. Па они имају бар кинте да раде шта хоће. Али не, полуукопано, возови полумето полу трамвај. Много где иде по површини. Станице толико да може да прими воз не више. Има машинисту. Значи никаква аутоматика..

Прва линија у Будимпешти, (друга у свету) је заправо је плитки ископ...
 
Samo da vidim da li sam dobro pohvatao sve...

- Berlin ima jedan deo metroa u plitkom ukopu - sledi momentalni zaključak da i Beograd treba da pravi plitki ukop. Nema veze što je većina u Berlinu u tunelima, nema veze što i drugi Nemački gradovi imaju prave tunele duboko pod zemljom... Ne, gledaćemo samo deonice sa plitkim ukopom
- Prva linija u Budimpešti U PRETPROŠLOM VEKU je takođe bila pitliki ukop. Stoga i Beograd danas treba da se oslanja na plitki ukop
- Gradnjom ovog metroa bi se napravio mehur od sapunice. Ali samo od ovog. Svi drugi metro projekti do sada su bili benevolentni po srpski budžet, i njihovom izgradnjom bi se zapravo punile republička i gradska kasa. Ovo je prvi i jedini metro projekat gde bi zapravo morale da se DAJU pare.
- Nemamo industriju za pravljenje metro garnitura, stoga je najbolje ne uzimati ih, jer neće biti mogućnosti da se održavaju. Kao što Air Serbia ne može da održava avione pa ih je rasprodala, jer u Srbiji ne postoji fabrika aviona (velikih)
- ''Cena koštanja prevoza'' bi bila prevelika s ovim metro projektom. Naravno, s drugim ne bi bila...
- Saobraćajna slika se pogoršava. Izgradnja tunela s vozovima ispod Beograda ne samo da neće pomoći saobraćaju, nego će ga uništiti. Vozovi koji voze pod zemljom će nevidljivim silama ometati raskrsnice i tokove 50 metara iznad njih
- Neko mora da plati održavanje svega toga. A ovo je jedini metro projekat koji to zahteva. Svi do sad su se oslanjali na magične tehnologije koje ne iziskuju održavanje, tako da je ovaj inferiorian u odnosu na njih i treba ga odbaciti. Mi prihvatamo samo metroe koji ne traže nikakvo održavanje. Pa dobro, uklapa se u politiku čekanja savršene prilike i idealnih uslova.
 
Bender, nrma nijedan grad u Nemačkoj dubok metro kao ovaj što je planiran. U celoj EU, samo je jedna stanica u Pragu jednako duboka kao predviđena stanica Trg republike. Beogradski SNS-metro, sa trasom ispod nivoa dna korita Save, spada u domen extreme engineering-a.
 
Pa možda zato što, sticajem okolnosti, nijedan Nemački grad nema jednu obalu na niskoj ravnici a drugu obalu sa strmim brdima tik uz reku...

Mislim bukvalno ispada da:
samo ovaj metro košta;
samo ovaj metro traži održavanje;
samo ovaj metro iziskuje duboke stanice;
samo ovaj metro podrazumeva korišćenje garnitura koje se ne bi pravile u Srbiji...


Ja razumem, ljudi su nekad ovde na ovoj temi bili najveći zagovornici gradnje BG metroa. To se promenilo. Ljudi su promenili stavove nakon što su videli uslove pod kojima će se sve to praviti. Okej, razumem. Ali hajde onda da ljudi ostanu ljudi, pa da kažu ''ne, odbijam ovakav metro projekat zato što za razliku od drugih, uvodi i podrazumeva to, to i to''. I da se tu zaista nabrajaju i računaju samo suštinske razlike i dodatne mane u odnosu na prethodne planove.

A ne da se u argument protiv gradnje ovog projekta ubraja i ono što je samo njemu karakteristična mana (npr besmisleno teranje na Beograd na vodi) a da se povrh toga tovare i tovare i sve druge stvari bez kojih metro ne može, a koje su podrazumevali i svi dosadašnji drugi metro planovi.


Čuj, metro mora da se održava... Čuj, metro košta... Čuj, morale bi da se uvoze garniture i delovi...
Ma hajde boga ti... (ne obraćam se tebi lično) E stvarno nisam znao.

Pa upravo zbog višedecenijskog takvog stava i dvostrukih standarda (da ne kažem licemerja i foliranja) i jesmo došli u ovu poziciju u kojoj smo sada.
 
Pa da zato se i ne ide ispod reke već mostovskom konstrukcijom.

I da samo ovaj metro iziskuje toliko duboke stanice
I da samo ovaj i ovakav metro zato toliko košta

Ali ok #samoneksegradi
 
Znaš kako sve ovo meni izgleda? Kao kada bi BB ekipa do prošle nedelje htela da se kupe Solarisi i glasno to isticala i promovisala, do te mere da ispada da su Solarisi investicija bez mane, bez opterećenja,bez obaveza i bez cene. I onda ove nedelje stigne ultimatum, da može da se uzme Solaris ali samo ako Braća Inc budu uvoznici i samo ako oni dobiju procenat... i odjednom BB ekipa promeni priču u ''ma da, ma kakvi, ma mi nikad nismo ni hteli Solaris. Kakav Solaris, to traži dovoženje iz inostranstva, posebno održavanje, dodatno osoblje i obuke... ma kakvi, to je propast od ideje''.

Da ih pita čovek - pa čekaj tebra... ignorisali ste sve druge cene i nedostatke metro izgradnje dok je bio aktuelan neki prethodni metro plan, a sad odjednom kad je u pitanju ovaj koji vam se - opravdano - ne dopada iz više razloga, sad odjednom uviđate sve ono što vam je promicalo u prethodnih 15 godina fantaziranja???

E TO je ono što me revoltira i što mi se gadi. I o čemu pričam u zadnje vreme.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870710#p870710:2zffmy2q je napisao(la):
Igor » Uto Avg 10, 2021 5:51 pm[/url]":2zffmy2q]
Ali ok #samoneksegradi
NA koga se odnosi ovo tačno, objasni mi? Šta ti tačno znači ta fraza kad je pišeš na ovoj temi?
 
Biće da nisi pratio diskusiju o starom Egisovom planu tako da ti je ocena paušalna.

Mali dodatak: U momentu kada je nabavljan Solaris fabrika Ikarbus nije bila na kolenima kao danas i mogla je da isporuči tražene autobuse. Možda ne istom dinamikom ali je mogla. Deo forumaša uključujući i mene smatrao je da kupovina Solarisa nije opravdana pored postojanja naše fabrike koja je decenijama snabdevala GSP. Solarisi su se pokazali definitivno bolji autobusi od Ikarbusa ali ne treba zaboraviti i da su skuplji. Kraj offa.
 
Biće da mi na pamet ne bi padalo da listam 700 strana pričanja u prazno i fantaziranja (do najave aktuelnog metro projekta). A i zato što mi se, kao i svakom drugom Beograđanu, još pre XY godina bilo smučilo da čitam razne najave i obećanja i razočaravam se iznova i iznova, tako da dešavanja o metrou nisam pratio ili sam pratio jako površno sve dok nije postalo očigledno da se uskoro kreće u realizaciju.

I opet te pitam - šta ti znači kad pišeš to #masamoneksegradi u ovoj temi i u postovima gde odgovaraš meni?

P.S.
Pored gore navedenih, još jedan od razloga što ranije nisam temeljnije pratio dešavanja oko metroa, je i to što za razliku od mnogih ovde kapiram i znam da će metro promeniti svoju trasu 30 puta od prvog iskopa lopatom do poslednjeg šrafa na poslednjoj stanici. Zato što je ovo Beograd, koji ne samo da je politički i ekonomski haotičan, nego i leži na nekim komadima užasno lošeg zemljišta, koji nisu pobrojani i mapirani ni nakon 200 godina. Tako da premda ne sumnjam da će Prvi reketi Srbije isterati svoje da metro vodi ka BnV, duboko sam uveren da će se ostali delovi trasa menjati još 10 puta od početka do završetka prve linije.
 
Pa da ali si olako udario najšire moguće po forumašima.

Nisi centar diskusije tako da poruka #samoneksegradi nije upućena tebi.
 
Tačno, zato što dobijam probavu na opšte onanisanje i ushićenje kada se ovde kao argumenti protiv ovog metro projekta, pored onih objektivnih i opravdanih, iznose izjave i konstatacije tipa:

- metro traži održavanje
- metro košta
- morali bismo da uvozimo garniture jer nemamo svoje


Ma šta mi napriča...

Rekao sam već, kao što nisam dozvoljavao naprdnjacima da nekoliko godina lupetaju i pokvareno dižu cenu Mostu na Adi sa 300 miliona evra na 900 miliona... tako neću ćutati ni kada se pred ovakvim projektom iznose gluposti i laži, ili kada se iznose činjenice koje svi već odavno znamo ali se sada predstavljaju kao noviteti i senzacionalna otkrića. Zato što sam od ljudi kojima se gade Pink i Deformer koji govore jednu bolesnu krajnost, ali im se isto tako gade i N1 i drugi na toj strani koji govore drugu bolesnu krajnost. I zato što imam prilično slična mišljenja i o ovima sada na vlasti, i o onima pre. A kad glasam, glasam radi balansa. Ne sa idejom da su jedni super a drugi užasni. Nego biram manje od dva zla. Kao što u okviru višedecenijske odiseje ''Beogradski metro'' biram najmanje zlo koje će jednom u istoriji pokrenuti nešto sa mrtve tačke umesto da se još jedan vek čekaju savršene prilike i idealni uslovi.

Što valja, pohvalim. Što ne valja, kritikujem. I boli me uvo čije je i ko stoji iza toga. Gledam kvalitet i gledam odnos prethodnog stanja i novog stanja.
U ovom slučaju, jasno i glasno sam isticao sve nedostatke i hohštapleraje iza ovog projekta. I slažem se sa svim argumentima protiv njega dokle god su razumni i osnovani. Ali mi se njake više od spinovanja i drndanja vune sa izjavama i konstatacijama ''ali kmeee, metro košta, ali kmeee, morali bismo da uvezemo garniture...''
 
Погрешан метро је као нпр. погрешан ауто, или погрешан апарат у кући, не обавља намену како треба. Таква је прича са овим пројектом и овим плановима. Простора за корекцију након изградње нема. Додавање неких краков ће захтевати обуставу саобраћаја, тако да и на то можемо да заборавимо.
То је као када би водоинсталатер поставио цеви на месту у стану где сметају, и после не можеш да их помераш без завртања вентила за целу зграду.
 
I od svih kritika nekako si se zakačio za održavanje i uvoz garnitura koji se podrazumeva kao i održavanje.

Šta ćemo sa trasama, dubinama stanica, deonicom ispod Save, podzemnim deonicama i gde one nisu neophodne. Posledica svega je cena i to ne samo cena izražena u dinarima, evrima, dolarima, juanima ili čemu god.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870719#p870719:288eo1v5 je napisao(la):
Дошљак » Uto Avg 10, 2021 6:13 pm[/url]":288eo1v5]Погрешан метро је као нпр. погрешан ауто, или погрешан апарат у кући, не обавља намену како треба. Таква је прича са овим пројектом и овим плановима. Простора за корекцију након изградње нема. Додавање неких краков ће захтевати обуставу саобраћаја, тако да и на то можемо да заборавимо.
То је као када би водоинсталатер поставио цеви на месту у стану где сметају, и после не можеш да их помераш без завртања вентила за целу зграду.
Onda se fokusirajte na to. Prestanite da spinujete i drobite u nedogled ''ali, metro košta...'' i ''ali, ovaj metro bi iziskivao uvoz garnitura...''

Istaknite ono što zaista ne valja i što zaista razlikuje (u lošem smislu) ovaj metro projekat od svih drugih. Inače s ovim spinovanjem očiglednih trivijalnosti samo delujete kao opozicija i ekipa sa N1.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870720#p870720:288eo1v5 je napisao(la):
Igor » Uto Avg 10, 2021 6:14 pm[/url]":288eo1v5]I od svih kritika nekako si se zakačio za održavanje i uvoz garnitura koji se podrazumeva kao i održavanje.

Šta ćemo sa trasama, dubinama stanica, deonicom ispod Save, podzemnim deonicama i gde one nisu neophodne. Posledica svega je cena i to ne samo cena izražena u dinarima, evrima, dolarima, juanima ili čemu god.
Netačno, od svih kritika, uhvatio sam se za one koje se iznova i iznova i iznova vrte na ovoj temi, pogotovu zadnjih dana, a koje su potpuno besmislene, irelevantne pa čak i licemerne i podmukle.

Nigde u svojim pisanjima nisam komentarisao kritike na račun toga što se prostire do Makiša, što se bezvezno tera na Beograd na vodi, što čekaju da brže bolje osakate linije GSPa kad ga naprave...

To su sve validne kritike i nigde nisam preispitivao niti osporavao TAKVE. A čak sam i za povezivanje Prokopa i KCS korigovao stav. Iako za mene to nije Božja zapovest kao vama ovde, i povremeno ću se sprdati na račun Prokopa pa i KCS ali iz drugih razloga... odlučio sam da ne budem protiv te inicjative.

Nego govorim o ovim Lenjinovskim spinovanjima ''ali braaaćooo, cena koštanja prevoza je prevelika!'', ''kako ćemo održavati, oooo kako???'' i slične gluposti koje se odnose na stavke i probleme koji dolaze sa svakim metro projektom, a ne samo sa ovim. Ali se bez obzira spinuju, recikliraju i valjaju iz dana u dan.
 
Мислим да смо се овде најмање хватали за цену а највише за траси. Мада је лако закључити да ће цена бити висока због дубине и проласка испод реке.
 
Emm nee. Mislim da sam u zadnjih nekoliko strana pročitao više Lenjinovskih recikliranih kritika ovog metro projekta nego da sam gledao N1 godinu dana.

Mislim da sam bio dovoljno jasan na koje mislim i zbog čega ih smatram smejurijom i licemerjem.
 
Nisi osporavao, ali opet si u par navrata rekao taj fazon "samo neka se gradi", bolje išta nego ništa, što je u suštini isto kao da osporavaš svaku kritiku.
Izvini Bender, ali tebi kao da je neko hakovao nalog. U poslednje vreme si mi neverovatno negativan prema svemu, vrlo često sam se slagao sa tvojim mišljenjem i prihvatao kada si imao različito. Ali u poslednje vreme kao da to više nisi ti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870727#p870727:9iq0q0ll je napisao(la):
marrecar » Uto Avg 10, 2021 6:30 pm[/url]":9iq0q0ll]Nisi osporavao, ali opet si u par navrata rekao taj fazon "samo neka se gradi", bolje išta nego ništa.
Da, u kontekstu metroa, metroa i samo metroa, moj stav je odavno jasan i glasan. Rekao sam, doslovce: ''ako se sad ne izgradi, nikad neće''.
I stojim iza toga. I to je jedina tema gde će bilo ko od mene čuti bilo šta što liči na ''samo nek se gradi''. A i nije ''samo nek se gradi'' nego ''ako se ovo sad ne sagradi, neće nikad''.
Izvini Bender, ali tebi kao da je neko hakovao nalog. U poslednje vreme si mi neverovatno negativan prema svemu, vrlo često sam se slagao sa tvojim mišljenjem i prihvatao kada si imao različito. Ali u poslednje vreme kao da to više nisi ti.
U ovom slučaju, zato što gledam priliku da se u Beogradu po pitanju metroa napokon nešto pomeri sa mrtve tačke nakon više decenija čekanja idealne prilike i savršenih uslova, i sad kad se pomera, javljaju se kritike i otpori koji veze s mozgom nemaju.

Ne govorim o kritici što se tera na BnV, ne govorim o naporima da se sprovede do Prokopa i KCS. Treba ih penaliti zbog BnV, treba ih penaliti zbog Makiša, treba ih penaliti zbog podlog plana da osakate površinski prevoz kad ga naprave. Ali nije u tome problem. Nego u izjavama tipa ''naši instituti neće raditi na tome...'' i ''cena koštanja prevoza će biti velika''.

Alo, čoveče, pa naši su ''radili'' na tome 7 decenija. Pa su za svo to vreme uspeli da naprave: 0 (rečima: nula) metara metroa.
A ovo ''cena koštanja prevoza će biti velika''... ''biče mehur koji će pući'', ''biće hipotekarna kriza'', ''ovaj metro projekat će koštati budžet''... To su tako originalne i visoko intelektualne konstatacije da ja primitivan i negativan prosto ne mogu da ih obradim i da smislim adekvatan odgovor na takve izjave.
 
Направљено је десетак метара метроа, на Прокопу и код Вуковог споменика :D
 
Vrh