Uploaded with
ImageShack.us
Ja bih se opedelio za slučaj Beograda za "plitki metro" Da odmah kažem, nema ukrštanja sa ostalim saobraćajem!To znači da se trasa tunela vodi odmah ispod ulice, a iznad kanalizacije, kišne i fekalne. Visina tunela se može dodatno smanjiti ako se elektronapajanje vrši prizemno "trećom šinom" izmedju dve šine. Može se odabrati napon struje koji ne škodi čoveku, pa nema bitne opasnosti "šta ako neko na to zgazi" Sve ove karakteristike meroa ne ograničavaju bitno širinu i dužinu metro voza, a tu bi se ja opredelio za širok trup sa po jednim sedalom sa obe strane, kao i dovoljno duge kompozicije, ali ne preduge da ne stvaraju potrebu za predugačkim peronima, znači "srednje duga kompozicija sa širokim trupom i manje sedala" Na kompoziciji bi moralo biti dovoljno širokih vrata.
Metro bi tako bio većim delom svoje trase kopan kao rov, slično većoj kanalizacionoj cevi, sa time što bi bilo poželjno usput rekonstruisati ostalu infrastrukturu. Mogućnost da se "rebra" cevi liju sa strane i gotova donose na gradilište.
Postojeći koridori tramvaja kroz Mostarsku i Autokomanda petlju se mogu izkoristiti za metro, kao deo koji je nadzeman.
Glavna garaža bi mogla biti iza Bloka 45, u polju.
Delovi trase u centru koji bi išli dublje pod zemlju,
Linija 1 kao stanica ispred Savezne skupštine, par spratova pod zemljom, koja bi se podizala od ulaza kod Ekonomskog da bi kod Pravnog bila plitko.
Linija 2 koja bi od Admirala Geprata potonula dublje pod balkansku sa dubokom stanicom pod Domom sindikata pa izlaz kod Bajlonija u Cara Dušana dalje plitko. Deonica izmedju Sarajevske i Vojvode Mišića bi iskoristila trasu tramvaja za prolaz kroz petlju. U zoni Vojvode Mišića podzemno, a u zoni Hipodroma nadzemno, Zbog Mosta preko Ade i zbog boljeg upada u Banovo Brdo tj Ustaničku. Dalje bi išlo Trgovačkom, a nakon Belih Voda je moguće da metro malo skrene naviše od Ibarske Magistrale i krene kroz CerakVinograde i Vidikovac, bliže putnicima, da bi se linija završila kod Labudovog Brda.
Linija 3 bi koristila koridor tramvaja za prelazak Auto puta i železnice nadzemno, da bi išla ispod kružnog toka na Autokomandi i ispod Bulevara JNA kod Hrama. Od Slavije bi linija tonula dublje pod zemlju i dala priključak stanici kod Savezne sakupštine, kao i drugi priključak preko 27 marta ka Cara Dušana na Dorćolu. Na drugu stranu, pod Vojvode Stepe, pa trasom Tramvaja pod Novu Banicu i zaključno sa Miljakovcem.
Dodatne linije, ako dobro krene sa gradnjom i parama
Linija 0-nulta. Nisam je nacrtao, a bila bi produžetak stanice kod Savezne skipštine od Bulevara i išla duboko ispod Trga Republike i Studentskog trga gde bi bila još jedna stanica
Linija 1a Od Merkatora do Prvomajske-Gornji Grad.
Linija 1b Od Cvetkove pijace do Mirijeva, sa time što bi kroz Mirijevsku dolinu mero izašao nadzemno, sa nadzemnom stanicom, zbog jake denivelizacije terena, odnos nivoa Bulevara i dolje Mirijeva 1
Linija 1c bi išla pored Studentskog Grda pa na Bež Kosu.
Linija 2a koja bi od zone Bajlonija išla 29 Novembra plitko, pa pored Pionira i Patrijaršije, dalje Marijane Gregoran do okretnice 16ce, a možda sve do Mirijeva čak.
Linija 3a bi se ovojila na Autikomandi i preko Dušanoca ušla pod Ustaničku. Sad taj prelaz još nisam načisto, verovatno nadzemno, a posle pod Ustaničku plitko do okretnice 17ce. A ako se produžava, ukrštanje sa Bulevarom i izlaz na Mirijevo.
Linija 3b bi sastavile Autokomandu sa Hipodromom, kopano duboko tunelski, kao prečica koja spaja periferno niz linija i rasterećije centar.