Šta je novo?

Metro

Zaista bi trebalo da se ova tema ucini preglednijom tako sto bi se u ovoj isto oblasti o saobracaju otvorila tema Predlozi metro trasa, a bilo bi dobro da postoji i tema Primeri metro resenja iz sveta, gde bi 2012. mogao da se rasprostre sa svojim slicicama.

Kad ste vec resili da iscrtavate metro trase vodite racuna o sledecih nekoliko stvari,

sa obe strane trase bi trebalo da postoje delovi grada vece naseljenosti, sto nije slucaj recimo na starom Vozdovcu

trebalo bi da postoji i ravnoteza izgradjenih delova grada sa obe strane trase, na primer to nije slucaj i sa onom zvanicnom trasom na Bulevaru koja ide pored Tasmajdanskog parka dobrim delom , a severna strana trase je mnogo manje izgradjena nego ona juzno, tj Vracar, Neimar, Dusanovac..

dve trase ne bi smele da idu paralelno ili suvise blizu jedna drugoj, npr ulicom Kralja Milana i Bulevarom

bitna je visinska razlika trase, to je npr. razlog sto trasa Bulevarom ne ide od Liona prema Sumicama, Konjarniku i Novom Vozdovcu, nego prema Mirjevu iako bi bilo bolje da ide bas tako, a da se Mirjevo veze preko Karaburme.

Ima zanimljivih resenja, ali ima i onih koji pokazuju da se njihovi tvorci nisu duze bavili pitanjem trasa,ali svaki pokusaj je vredan hvale, pa do najboljeg resenja, samo napred..
 
@vucko,Eto onim kritičarima izbio i poslednju kartu iz ruke,nema podzemnih voda koje bi značajno uticale na podzemne radove u vezi Metroa :kafa: sviđa mi se kako je rešeno uređenje Trga Republike i okolnih ulica,sa velikom fontanom,

@metropolitan,da može i posebna tema vezano za svetske Metroe ali,prikazane sličice su pokazni primer rešenja u vezi Beogradskog Metroa a ne promocija nekog drugog,nebitno je da li su rađene negde u svetu ili ovde,pa zar Francuzi neće raditi novu studiju,jer onda bi i to svrstali u primere Metro rešenja iz sveta,a cilj mi je bio da objasnim i pojednostavim ono što pišem a to je najlakše grafički,jer primetio si i sam da mnogi ljudi i ovde na forumu ne razumeju ili ne znaju kako to izgleda duboki ili plitiki tunel odnosno šta su mane i prednosti jednog ili drugog rešenja odnosno uticaja na zgrade,podzemne instalacije i dr.tako da moje zalaganje da se u starom Beogradu buši krticom a ne otvorenim iskopom plitkog tunela nije ideologija, već korisna stvar za sve građane jel bi u suprotnom svi mi trpeli haos na površini tako da bi trenutna rekonstrukcija Bulevara i radovi izgledali kao ogrebotina ,mislim da ćeš se složiti sa mnom :kafa:
 
Slazem se sa tobom 2012. u mnogo cemu,ali mnogo bi preglednije bilo da se slike postavljaju na temi npr. Metro u slici i reci, a to ne iskljucuje da nam pokazes po neki primer i na opstoj metro temi. Ne znam kada ti je rodjendan, javi nam pa da ti kupimo KRTICU.
 
:p Baš bi se obradovao,.ako može ova ista kao za Interceptor sa hidro štitom,a i napravio bih dobar posao,uz uplatnice infostan nudio bih građanima opciju "Metro do vašeg kućnog praga" pa ako se skupština stanara dogovori,tunel do svake zgrade :dil:
 
2012":1ersbpm8 je napisao(la):
a to da Metro povezuje predgrađa sa centrom ili kraj sa krajem već imamo primer sa Bevozom pa prednosti nije teško shvatiti posebno kada proradi od septembra,a zato i napisah da je Metro linija rentabilna tek kada je dužine od 14-18km minimum,
To za Beovoz je tacno, ali Linija 1 metroa (Tvornicka- Ustanicka) treba da bude slicna Beovozu, jer Beovoz nema trasu ka Grockoj, odnosno, jedino istocni BG nema Beovoz trasu.
 
Evo kako je Jovin zamislio metro,imao sam neko vreme na kompu ovaj dokument a tek sada videh,dakle novi most bi bio na mestu starog savskog mosta,stari bi se demontirao i postao pesacki(ili bi to uradili sa starim zeleznickim).Vidite kako je isplanirano povezivanje saobracajnica na nbg-u i oko zeleznicke stanice.

Takodje je zanimljivo sto bi bulevar zorana djindjica bio pesacka ulica!(not gonna happen dok je ova ekipa na vlasti)

metromost1.jpg


metromost2.jpg


Evo dokumenta iz kojeg sam uzeo koji je objavila akademija arhitekture u septembru 2009.Tu kritikuju ump,belam,i to sto se koristi kineski kredit za gradnju mosta zemun borca umesto mnogo potrebnijeg u sklopu obilaznice kod Vince.

http://www.speedyshare.com/files/23592525/Izvestaj.pdf
 
Ma projekat mu je odličan i danas,ali bi umesto rušenja starog Savskog mosta ovaj Metro-drumski most dodao do njega( strana prema Brankovom m.) dok bi stari most ostao samo tramvajski.Koliko se sećam i Mrka pominjao takvo rešenje,a ovo za Đinđića podržavam da postane pešačka zona i NovoBeogradska "Knez-Mihajlova"
 
Koliko se secam, metro-drumski most je trebao biti izgradjen nekih 50ak metara uzvodno od tramvajskog. Inace i meni se svidja ideja o bulevaru Z. Djindjica kao pesacke, ali to ce biti tesko ostvarivo.
 
2012":3dguvzqu je napisao(la):
Ma projekat mu je odličan i danas,ali bi umesto rušenja starog Savskog mosta ovaj Metro-drumski most dodao do njega( strana prema Brankovom m.) dok bi stari most ostao samo tramvajski.Koliko se sećam i Mrka pominjao takvo rešenje,a ovo za Đinđića podržavam da postane pešačka zona i NovoBeogradska "Knez-Mihajlova"
Ipak sam vise za ideju izmestanja mosta. Ako malo bolje razmislimo, most se sada nalazi na jako nezgodnom mestu, a pristupne saobracajnice vise smetaju nego sto koriste. Taj most je odavno zreo za penziju, a nema bolje penzije nego da postane pesacki.
 
Hoćeš reći da se posle uvođenja Metroa na Nbg ukinu tramvaji?Bilo bi ipak čudno da se ruši tramvajski most i ukinu tramvaji na Nbg,ipak treba imati sve vidove saobraćaja za celu teritoriju grada suviše je rizično ukiniti alternativu,kičma je Metro i Beovoz a li rebarca su ostali podsistemi..
 
Nikako ukinuti tramvaje. Smatram da sadasnji most zadovoljava saobracajne kapacitete 1936 godine. Takodje, pristupne saobracajnice su uzas svih uzasa. Tebalo umesto njega podignuti novi kombinovani drumsko-tramvajski-metro most. Da me ne razumes pogresno, tramvaji i metro ne bi koristili iste sine. To bi bio bas, bas skup most, ali bi jedini resio problem za sva vremena.
 
Meni se svidja ideja metro mosta,a i trenutni stari savski je stvarno slabog kapaciteta i na losoj lokaciji,a i to sto ima pesacku stazu sa samo jedne strane je idiotski.Mislim da ovaj metro most makar pravili i metro preko brankovog treba napraviti(pa da bude ko sto kazes tramvajski most)
 
Pa skeptik sam,nešto nisu skloni rušenju mostova i kada ima opravdanja kao stari železnički...
 
Metro do Nbg. smanjuje potrebu za kolima, pa je pesacki bulevar kod Arene zamisliv, sto je predvidjano jos i 70. ih, a posto je planirano da metro ide i do bloka 45, iznad tla, tramvaj ce biti ukinut i zamenjen usavrsenim tramvajem, sto metro jeste, tako da nece biti potrebe niti za starim niti za novim tramvajskim mostom, ali je metro most pored ovog tramvajskog najbolje resenje, iz vise razloga od kojih je najvazniji, metro stanica u Karadjordjevoj ul. koja bi bila dostupna i buducem delu grada u Savskom amfiteatru.
 
Govoreći o izgradnji postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u Velikom selu, Tadić je rekao da se radi o veoma značajnom objektu koji će unaprediti kvalitet života Beograđana i rešiti mnoge ekološke probleme. On je kazao da se time dokazuje da se može završiti i ovaj posao i kvalifikovati se i za buduće radove sa strateškim parterima kada dođe na dnevni red i predstojeća izgradnja Metroa u Beogradu Izvor; www B92.

E a gde su sad oni koji mi nisu verovali da je krtica ovde...;)
 
U vecini projekata se kao pocetna (krajnja) stanica navodi Tvornicka (Aleksandra Dubceka) u Zemunu. Ima li neko uopste predstavu gde tu moze da se uglavi stanica metroa?

Ja imam nekoliko ideja, tako da cu sada preneti moja nagadjanja:

1. Parking 'Obuce Beograd' koji stoji otvoren moze da se 'uzurpira' za potrebe Metroa.
Prednosti: Blizina Bul. M. Pupina; ima mesta i za parking.
Mane: Stanice GSP nisu u neposrednoj blizini, ali su na 500m

2. Plato/parkic ispred / iza Poljoprivrednog fakulteta
Prednosti: Blizina fakulteta, Pinkija
Mane: Nema mnogo mesta

3. Parkic na uglu sa Glavnom
Prednosti: Auto(buska) povezanost; mnoge GSP linije, blizina centra Zemuna (opstina, pijaca...)
Mane: Parking tek kod Pinkija (mada nije ni to daleko)


Ovo su sve moje nabacane misli, nista konretno ne znam, slobodno se pridruzite.
 
Zapravo još se ne zna sa sigurnošću gde tačno ali pre svega u tom kraju bi se pravio depo,pa predpostavka je da bi odmah na izlasku bila prva stanica, a predpostavljam da će se ceo potez tih starih zgrada ,magacina,fabrika biti srušen jer za depo je potreban ogroman prostor minimum 50 do 100 vozova treba smestiti+prateće objekte,po starom planu bilo je predviđeno da stanica bude ispod glavnog trga isred Pinkija a sada ćemo videti,ništa bez studije koja bi to trebala da detaljiše.. :kafa:
k4492.jpg

k4467.jpg

dsc0718a.jpg

dsc0714g.jpg

dsc0706.jpg

dsc0041h.jpg

Depo za Metro i prateći objekti, Budimpešta
 
Depo u sred centra Zemuna? :bash:

Cak i ako se srusi ceo potez tih zgrada, to nije dovoljno veliki prostor za depo. To je max 600-700m duzine i par desetina metara sirine. Cak i ako se obuhvati ona neka kasarna u Milosa Bandica.
 
Pa ne znam drugačije izgleda površina kada se gleda "odozgo" tj.da li ima dovoljno prostora..
 
U kasnijem periodu izgradnje metroa liniju od Ustaničke bi trebalo produžiti preko Kaluđerice do skretanja za Leštane i Vinču na Smederevskom putu. Postojeće linije 300 bi trebalo da polaze od tog raskršća. Time bi mogao znatno da im se skrati interval i da se konačno poboljša prevoz u tom delu grada. Postojeće rešenje je zaista očajno - trase linija su predugačke i u delu od Ustaničke do ovog raskršća se potpuno preklapaju, intervali su preveliki, a busevi prepuni.
Šta mislite o tome ?

11awcw5.jpg
 
@CSI
mogle bi jedna 3XX linija da ide na pravcu Vinca-Lestane-Bubanj Potok-Autoput-Autokomanda-Prokop, dok ne bude metroa dobar ce biti i Beovoz. Tipujem da bi ukupno putovanje do od Vince do Vuka (prokop-vuk Beovozom) bilo brze nego tramvajem niz Bulevar a do Novog Beograda i da ne pricam.

Sto se metroa tice, Kaludjerica i okolina nisu dovoljno naseljena sredina da bi opravdale gradnju tipicnog metroa. Mogu samo da zale za nikada izgradjenim istocnim krakom Beogradskog cvora. Ipak mogao bi jednog dana da se napravi krak od stanice Beli Potok, most preko autoputa i tunel i hop eto Beovoza na Dunavu.
 
Da i ja mislim da je jeftinije na periferiji širirti mrežu Beovoza kao već funkcionalnog sistema,mada sve zavisi od planova Metroa kada ktrica krene da buši treba odlučiti da li da stane na kraju Ustaničke ili da produži još koji kilometar,a isplativost Metro linije je tek na 12 km,što je duža to je isplatljivija ali i skuplja za gradnju naravno ;) ali postoje i tu rešenja zaštićene trase na površini ili u rovu ali i stubovi...
 
Đilas: Gradiće se dva mosta i metro
6. avgust 2010. | 09:18 | Izvor: Novosti
Beograd -- Kada se bude završio mandat gradske vlasti, Beograd će imati jedan most više, drugi će uveliko da se gradi, a sve će biti spremno za početak izgradnje metroa.

17708073644c5b44365e8c8282748640_450x338.jpg


Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, dodaje i da će glavni grad tada izgledati potpuno drugačije nego četiri godine ranije. I izgledom i duhom.

On, povodom dve godine gradske vlasti, kaže da je generalno zadovoljan onim što je urađeno u Beogradu i dodaje da bi, da nije bilo ekonomske krize, rezultati bili i bolji.

Đilas kaže da Beograd zbog krize svake godine izgubi dva cela mosta preko Ade ciganlije jer nam je budžet manji za 250 miliona evra godišnje nego ranije. "To je milijardu evra manje za ceo mandat od četiri godine. Za te pare, ilustracije radi, može da se napravi metro", dodaje on.
Most preko Ade će biti završen u roku, kaže on i dodaje da će "automobili krenuti preko njega krajem iduće godine. Tada će biti gotove glavne pristupne saobraćajnice. Bulevar patrijarha Pavla, bulevar do Tošinog bunara i tunel ispod Senjaka gradiće se narednih godina".

Na zamerke da su, umesto grandioznog mosta na Adi, mogla da se podignu dva jeftinija, Đilas odgovara da "kada se pogleda cena po kvadratu mosta vidi se da ta 'matematika' jednostavno nije tačna. Mogao je most da se gradi na drugom špicu Ade ciganlije, ali je pitanje da li bi se građanima uopšte isplatilo da prelaze na vrh Novog Beograda da bi se potom vraćali u sedište tog dela grada".


Govoreći o gradnji "kineskog mosta" od Zemuna do Borče, on kaže da bi "bio veoma srećan kada bi taj most bio završen do kraja 2013. godine. Još nemamo iskustva sa kineskim građevinarima. Zakasnili su sa projektom, ali verujemo da će na vreme da završe ono što su obećali".

Đilas kaže i da će gradnja metroa, najverovatnije, početi 2012. godine, ali naglašava da gradnja neće početi pre izbora 2012. godine. "Čak i kad bi mogla da počne, mesec-dva pre izbora, sačekaćemo da izbori prođu. Ljudi moraju da shvate da izgradnja Beograda nije politička i marketinška priča", dodaje on.


Gradonačelnik kaže i da se u septembru očekuje odluka francuske vlade za donaciju od pet miliona evra na osnovu čega će francuske kompanije završiti projekt prve linije metroa, posle toga će se znati i cena, a rešiće se i način finansiranja. Izvor; www. B92 rs.
 
Predlozi o rušenju nekih mostova na Savi su greška. Nije uobičajeno da se mostovi ruše pogotovu u gradovima gde su decenijama postali deo gradskog imidža. Setite se mostova u Londonu i Parizu. Neki od njih su potpuno izgubili značaj za saobraćaj ali se ne ruše već se čuvaju. A stari su stotinama godina. Tako i u Beogradu treba sačuvati sadašnji tramvajsski most koji ima jedva 70 godina. Treba sačuvati i stari železnički most kao prvi beograsdki most, jedini podignut u XIX veku. Ukoliko se ukine pruga preko njega biće idealan kao pešačko-biciklistički most.
 
Vrh