GRAD BUDUĆNOSTI: Kako će izgledati trasa metroa u najdužoj gradskoj ulici
Metro možda ispod Bulevara
G. Svilar | 23. 07. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
Prva linija beogradskog metroa jednim delom prolaziće Bulevarom kralja Aleksandra, što je otvorilo dilemu da li će Bulevar, koji se sada rekonstruiše, ponovo biti raskopavan kada metro krene da se gradi. Za gradske funkcionere takva nedoumica ne postoji jer je, kako kažu, u okviru sadašnje rekonstrukcije ostavljen prostor za metro.
Ovo je za „Blic“ potvrdio gradski arhitekta Dejan Vasović. Gradska vlast zahteva da se metro trasira tako da bude u potpunosti nezavisan od drugog saobraćaja. Da li će to biti ostvareno gradnjom po površini, ispod ili iznad zemlje, definisaće stručnjaci iz francuskih graditeljskih preduzeća kojima je poverena izrada idejnog projekta. Ipak, već sada postoje procene da će, ukoliko metro u Bulevaru bude trasiran iznad zemlje, biti teško obezbediti da on u potpunosti bude nezavisan od drugog saobraćaja.
- Rekonstrukcija Bulevara koja je u toku omogućava realizaciju svakog od navedenih rešenja. Nakon sadašnje rekonstrukcije Bulevarom će ići tramvaj, a ne metro. Iz ove perspektive čini se verovatnijim da će metro u Bulevaru biti izgrađen ispod površine zemlje. Izgradnjom trase metroa iznad zemlje bilo bi veoma teško ostvariti potpunu nezavisnost u odnosu na drumski saobraćaj. Ne i nemoguće svakako - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.
Da li će u Bulevaru ponovo biti raskopavanja i „građevinskih zahvata“ početkom 2013. godine, za kada se najavljuje početak gradnje prve linije metroa?
- Svakako da ne. Način realizacije rešenja koje će predložiti francuski stručnjaci vodiće računa o radovima koji su tek izvedeni. U okviru ove rekonstrukcije u Bulevaru rezervisani su nadzemni i podzemni koridori za prolaz buduće linije metroa. Svi radovi na izgradnji metroa mogu se izvoditi bez intervencija na radovima već izvedenim u okviru sadašnje rekonstrukcije, bilo na površini (postavljanjem novih šina duž sadašnje trase tramvaja), ili pod zemljom (bušenjem nezavisnih tunelskih cevi) - kaže Vasović.
Kako treba da izgleda prva linija metroa već su predložili domaći stručnjaci. Prema ocenama saobraćajnih stručnjaka iz Direkcije za građevinsko zemljište Beograda prva linija metroa (Ustanička - Aleksandra Dubčeka) treba da bude duga 15 kilometara. Prvo bi trebala da bude izgrađena trasa od Ustaničke ulice do Ulice Aleksandra Dubčeka, a posle toga bi se nastavila izgradnje te linije do Bloka 45. Kompozicije bi se, u proseku, kretale brzinom od 28,2 kilometara na sat. Projekat stručnjaka Direkcije predviđa da će vreme putovanja Linijom 1 iznositi 26 minuta. Budućim putnicima od Ustaničke ulice do Trga Republike biće potrebno 12 minuta, a od Vukovog spomenika do Ulice Aleksandra Dubčeka 17 minuta. U zavisnosti od predloga francuskih stručnjaka biće odlučeno i gde će biti glavna stanica metroa. Za sada su u igri Trg Nikole Pašića i Trg Republike.
Sve novo
Osim saobraćajnog aspekta, sadašnja rekonstrukcija Bulevara predstavlja unapređenje gradske podzemne infrastrukture, poručuju iz Grada
- Najveći radovi, kako po obimu, tako i po vrednosti, nalaze se ispod zemlje, što je preduslov da se ostvari planom predviđena izgradnja novih poslovnih i stambenih objekata duž Bulevara. To znači da će značajna sredstva koja je grad Beograd uložio u ovu infrastrukturu biti potpuno u funkciji razvoja i izgradnje ovog dela grada, bez obzira na eventualna nova saobraćajna rešenja - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.