Šta je novo?

Metro

Ako neko moze da mi objasni, zasto se na preseku metro stanice kod metroa vide cetiri voza, to jest koloseka, a ne dva?
 
Ja moram da dodam da je predlog da metro ide plitkim tunelom Ustanickom ulicom tesko ostvariv zbog magistralnog kanalizacionog kolektora koji prolazi ispod raskrsnice sa Rimskom i pocetkom Ljermontove kod hotela Srbija
 
azbuki":oeke4ecp je napisao(la):
Ako neko moze da mi objasni, zasto se na preseku metro stanice kod metroa vide cetiri voza, to jest koloseka, a ne dva?
To je zato sto su idejni tvorci Belama predvideli na tom potezu dve linije L1 Ustanicka_Tvornicka i L1A Tramvajski depo-Vukov spomenik. Pretpostavljam da su ova dva koloseka sa strane zamisljena kao zavrsna, ne mozes na istim kolosecima jedne stanice imati jednu prolaznu i jednu liniju koja zavrsava na istoj.
 
Vala i plitki tunel je bolji nego da ide po bulevaru.A mogu li recimo jedan deo uraditi plitkim tunelom pa da se nadovezuje na duboki tunel?
 
Ја се питам да ли би било паметније да се Л1, источно од Вука, провуче испод Звездаре, Градске болнице, па до Миријева. Јер, од Устаничке, па Булеваром до Вука, већ ће постојати солидна и највећим делом независна трамвајска линија, са свега 3-4 укрштања са друмским саобраћајем на неколико километара трасе. Или да од Вука скрене ка Црвеном Крсту, Денковој Башти и Коњарнику.
 
vucko":1wdynmk1 je napisao(la):
Vala i plitki tunel je bolji nego da ide po bulevaru.A mogu li recimo jedan deo uraditi plitkim tunelom pa da se nadovezuje na duboki tunel?
od Trga do Konjarnika je solidna visinska razlika, tako da ako krenu plitki ispod Trga do Konjarnika će biti poprilično dubok tunel.
 
Da budemo realni, plitki tunel čija je gradnja u otvorenom rovu ako bi se radio bilo gde u starom Beogradu kako su hteli planom Belama,predstavljao bi haos za površinski saobraćaj,da ne pominjem buku ,prašinu,užasavanje turista i sl.jedino rešenje je ktica i recimo dubina tunela oko16 m.to je min.time se izbegavaju sve podzemne instalacije,kolektori,kablovi,cevi,na površini se saobraćaj odvija nesmetano,čak i kada je gradnja stanica u pitanju jer se novom tehnologijiom,čeličnim panelima prekrivaju podzemni radovi tako da automobili mogu nesmetano da prolaze(primer iz N.Y) gradnja otvorenih plitkih tunela u starom Beogradu bi predstavljalo skandal!a A sa druge starne na NBG bi to bilo prihvatljivo (predhodni primer iz Varšave) jer postoje velika srednja ostrva u Bulevarima na Nbg dovoljne širine za nesmetano obavljanje otvorenog iskopa kao i betoniranje gornje ploče a i ne postoje imovinsko-pravni problemi,kao glavni primer navodim gradnju Interceptora od Velikog sela do Ušća,pa što se tu nisu odlučili za plitke tunele?,pa upravo iz istog razloga koje sam naveo + nemanje problema sa imovinsko-pravnim odnosima.Dakle krajnjim proračunom bušenje krticama je najekonomičnije i najmanje loše rešenje,pa zaboga krtica košta od 15-20 mil eur.to je samo mali deo cene celokupnog projekta,a nabavka dve krtice za istovremeno bušenje dve linije bi značajno ubrzalo gradnju sistema,pa eto ideje šta bi od tajkuna tražio da doniraju Beogradu :kafa: a skoro sam čuo i opciju tuba po ugledu na Londonski Metro uži jeftiniji tuneli a i vozovi,ali mislim da Francuzi imaju drugačiju viziju o toj tehnologiji.
 
Poenta metroa u B. K. A. nije toliko u tome da se stanovnici ove ulice i okolnih krajeva voze metroom do grada ili NBG, nego da metro dodje do Ustanicke, gde je terminus prigradskih linija. Nekome sa Liona nece biti strasno da se tramvajem vozi 10 min. do Vuka, pa odatle da presedne na metro, ali nekome ko je vec preseo sa prigradskom autobusa nakon recimo pola sata ili vise voznje znaci da li ce onda morati 20-25 minuta do Vuka tramvajem pa na metro pa onda jos...umesto da sednes na metro odma i da za 20 minuta budes u Zemunu.
 
Izvini grešiš,više će ljudi cirkulistai na tim kraćim deonocama tipa Trg.Rep.-Pravni-Vuk i dalje jer se šoping zona dosta proširila kao i pojam centra,a o deonici Terazije-Nbg da i ne govorim pa ceo Nbg će dolaziti do centra Metroom. :kafa: a ovo za Ustaničku ,pa naravno u svetu važi pravilio da su Metro linije rentabilne na min 12 km-18km.,što duža to rentabilnija zato i pominju M2 do Vidikovca-Petlovog Brda,a ranije samo do Požeške.
 
Oni mogu da cirkulisu na tim kratkim relacijama i tramvajem bez problema. Za razliku od ovih sto stizu iz Grocke, recimo.
 
Jeste ali si zaboravio faktor vreme +zastoji,saobraćaj,vreme sneg,kiša,sunce i sl.,nije isto da ideš od Bulevara do Resavske 15-20 min i svega 5.min Metroom od sredine Bulevara do Skupštine :kafa: u tom slučaju niko u svetu ne bi pravio skupi Metro već bi rekao građanima idite travajima pa kad stignete,izvini na ironiji :)
 
@ 2012 Stancao si i stancao postove o metrou, sa dosta validnih podataka, uvek nudeci realnije i pametnije resenje, sto me navodi da imas znanje o funkcionisanju metroa, ali imas veliki problem u poimanju osnovne uloge metroa, a to je da ljudi sa periferije nabrze stignu do centra,i obratno, kao i mogucnost za brz prelazak sa jednog, na drugi kraj grada. Metro ne sluzi, i nigde nije gradjen da bi spajao uzi centar. Hajde da onda krug dvojke pretvorimo u tunel dvojke, i resimo vise to sapacenje ludi iz centra. :rolleyes:
Kada jednog dana bude izgradjen, nikada ga necu koristiti za prelazak od Vuka do Trga! To je imbecilno!

Predlog da umesto Bulevarom,linija ide ispod Zvezdare do Mirijeva nije losa, ali bi se i krajnji terminus tristaca trebao premestiti na Mirijevo.
Takodje, kada se izgradi linija do Vidikovca, na istom mestu bi trebao da se izgradi i krajnji terminus svih prigradskih linija koje gravitiraju ka centralnoj Sumadiji, koji se danas nalazi na lastinoj stanici.
 
stf, mala ispravka.. nekoliko Lastinih linija već kreće sa okretnice tramvaja na Banovom Brdu..
 
Крајње је време да се ова тема премести где јој је место - у Радионицу, а ако се којим чудом почне градити метро, да се у Пројектима у изградњи отвори тема. У овој секцији овој теми сигурно место није! Па у складу са секцијом у којој треба да буде, ево и моје карте (локације станица су оквирне, више дају трасу). Метро не прати трамвај, а испрекидани делови би били у каснијој фази (нарочито новобеоградски део).

29pb3vs.jpg


stf":2k1uqcmw je napisao(la):
Hajde da onda krug dvojke pretvorimo u tunel dvojke
О томе сам размишљао пре око 30 година. :cool: Сад ћу се задовољити да метро прати трасу УМП-а.
 
Da najozbiljnije bi trebalo pomeriti temu u radionicu, tj. bar njeni veci deo, ili nastaviti tamo ovu diskusiju s mapama. Ovde da se ubaci pokoja vest kada nesto nasi vrli vladari prozbore na tu temu...
 
stf":qm8xr1fa je napisao(la):
Hajde da onda krug dvojke pretvorimo u tunel dvojke
Ovu ideju su jos 1969. predlagali neki saobracajni inzinjeri, da dvojka ode potpuno pod zemlju i postane prva metro linija, a kasnije da se izgrade jos 2 linije koje bi presekle krug.
Imam pitanje za sve clanove koji su postavili svoje ideje: zasto svi izbegavate vezu Prokop-Sajam?
Inace slazem se da se tema prebaci u radionicu.
 
Siniša":gae9qv4p je napisao(la):
stf":gae9qv4p je napisao(la):
Hajde da onda krug dvojke pretvorimo u tunel dvojke
Ovu ideju su jos 1969. predlagali neki saobracajni inzinjeri, da dvojka ode potpuno pod zemlju i postane prva metro linija, a kasnije da se izgrade jos 2 linije koje bi presekle krug.
Ово је јако интересантно! Имаш ли мало више информација?
 
Siniša":3tx2eseh je napisao(la):
Imam pitanje za sve clanove koji su postavili svoje ideje: zasto svi izbegavate vezu Prokop-Sajam?
ja još nisam postavljao ideje, ali svakako ne bih planirao takvu vezu, već mislim da je prostije odraditi tramvaj između autoputa i Prokopa, koji bi spojio Trg oslobođenja i Sajam, kao što je nekad neko pominjao na temi o tramvajima.. mislim da je linija Prokop - Sajam - Banovo Brdo suviše nezgodna za realizaciju zbog potrebnog odlaska u cik cak (i usporavanja puta BB-grad) i da je veza Banovog Brda i grada preko Prokopa bitnija od povezivanja Sajma na liniju. Mislim da bi tramvaj od Gospodarske mehane do Trga Oslobođenja, na relativno kratkoj relaciji mogao da komotno završi posao na jeftiniji način, uz dobijanje dodatne smislene tramvajske veze. Štaviše, takav tramvaj bi komotno mogao da ide od Mehane do Banjice, da na par mesta seče druge metro linije..

Takođe, druga alternativa može da bude i trolejbus do okretnice preko puta sajma, jeste sporije ali takođe dovodi direktno do Sajma, i ima potencijal za više drugih linija..
 
Wile, na zalost nemam, to je ukratko predlozeno u kratkom clanku u "Novostima" iz iste godine.
 
JohnnyLee":2ocmerq0 je napisao(la):
vucko":2ocmerq0 je napisao(la):
Vala i plitki tunel je bolji nego da ide po bulevaru.A mogu li recimo jedan deo uraditi plitkim tunelom pa da se nadovezuje na duboki tunel?
od Trga do Konjarnika je solidna visinska razlika, tako da ako krenu plitki ispod Trga do Konjarnika će biti poprilično dubok tunel.
Svestan si da tunel ne mora da ide na istom nivou, tj. da voz u tunelu moze da ide i gore i dole? Oni mogu da krenu plitkim tunelom na nbg, plitkim tunelom kroz bulevar i plitkim tunelom da stignu do konjarnika. Teoretski, neznam sta ima ispod zemlje da bi moglo da smeta, ali moguce je. Tunel ne mora da zadrzi isti nivo po celoj trasi.
 
Evo i my 2pence na ovu temu. Širenje tramvajske mreže je ovde osmišljeno samo u južnom delu; NBG i Zemun su skroz provizorno nabacani. Tu je i tramvaj od Slavije do Kalemegdana koji bi išao po površni pešačke zone, varijanta free hop-on/off





Linija 1 - crvena - 21 stanica; 17,6km
Linija 2 - zelena - 19 stanica; 15,8km
Linija 3 - žuta - 18 stanica; 16,2km
Linija 4 - ljubičasta - 13 stanica; 8,8km
Ukupno 60 stanica; oko 51km

Fali veza za Bežanijsku Kosu i Karaburmu. I ima previše stanica sve ukupno

Edit: Sad sam tek video da mi je photobucket smanjio slike... promeniću posle mesto i veličinu da se bolje vidi
 
MareCar":2gf7tvum je napisao(la):
Svestan si da tunel ne mora da ide na istom nivou, tj. da voz u tunelu moze da ide i gore i dole? Oni mogu da krenu plitkim tunelom na nbg, plitkim tunelom kroz bulevar i plitkim tunelom da stignu do konjarnika. Teoretski, neznam sta ima ispod zemlje da bi moglo da smeta, ali moguce je. Tunel ne mora da zadrzi isti nivo po celoj trasi.
naravno da jesam. vozio sam se u Parizu u takvom tunelu (linija 7bis). znam ja sve to, samo odgovaram čoveku na pitanje
 
@STF,Thanks! pa dosta sam se interesovao za sve ovo vreme baš mi postalo hobi ali i borba kao i većini nas na Beobuildu,čitajući razne studije,projekte,na svetskim sajtovima ima obilje podataka o svemu o čemu rasparavljamo,hoću reći sve su već negde to odradili pa nije da izmišljamo toplu vodu,mada ima i toliko noviteta na tom polju da i stručnjacima nije lako,e ono o čemu pričasmo za kratke deonice Trg-Vuk možda jeste kratka deonica za vožnju,ali iz mog ličnog iskustva u stranim gradovima sam često išao od tačke do tačke da bih stigao što više delova gradova da pogledam,tako sam i mislio da bi te kratke relacije koristili pre svega turisti,strani ali i pola Srbije i region koji bi dolazili da se provozaju famoznim Beogradskim Metroom i to baš Vuk-Trg.R-Nbg, jer se sada šoping zona prostire od Kalemegdana-Vuk-a sada posle rekonstrukcije i gornji deo Bulevara prema Ustaničkoj,a to da Metro povezuje predgrađa sa centrom ili kraj sa krajem već imamo primer sa Bevozom pa prednosti nije teško shvatiti posebno kada proradi od septembra,a zato i napisah da je Metro linija rentabilna tek kada je dužine od 14-18km minimum,
@Mare Car,Kapiram tvoj predlog za plitke tunele ali, gradnja istih ispod starog Beograda predstavljalo bi ogroman saobraćajni,estetski,ekološki,imovinsko-pravni problem,izmeštanja instalacija,a i gradnja bi bila mnogo duža,Metro krtica dnevno prođe od 30-40 m kompletno obloženog tunela sa betonskim elementima(prava automatizovana fabrika),bez ikakvog remećenja na površini pa brzina takve gradnje nema konkurenciju, a može naravno da tunel duž trase menja kote plići dublji zavisno od konfiguracije tla ali kada krtica krene ona ide projektovanom trasom do kraja recimo može sa starog BG da ispod Save izađe na površinu pa onda da krene gradnja u otvorenom rovu,NBG sa druge strane je dobro tlo za plitke tunele i zbog peska kao i širine Bulevara ne bi se remetili saobraćajni tokovi,to bi jeftinije rešenje,na gornjoj ploči ostaju slobodne površine,uposlila bi se domaća operativa i interesi,dok bi stubovi na Nbg bili lošije rešenje,zauzimanje površina a i razlika u ceni jedne i druge varijante ne bi bila značajna,s tim što je i to bolje od gradnje na površini na Nbg.
@times 12
Prokop i stanicu NBG ne bi trebalo da promašiš ;)
m4_05szentgellert001.jpg

Da li će Francuzi predložiti Metro most ili tunel ispod Save? vidimo dubinu od-30 m.(Vukov Spomenik -43)
m4_07kalvinter001.jpg

m4_08rakoczi001.jpg

Na ovom prikazu vidimo dubinu oko -16 m. ispod temelja zgrada i podzemnih instalacija.
Ottawa-underground-station.jpg

BI-Noord-Zuidlijn-EN-120310.jpg
 
Vrh