Šta je novo?

Metro

ПОСТОЈАЊЕ МЕТРОА ПРВИ ПУТ ЋЕ БИТИ УРЕЂЕНО ЗАКОНОМ
Откада су „Вечерње новости” први пут објавиле да Београд добија метро прошло је више од пет деценија, а овог новембра овај велики пројекат коначно почиње да се ради.
Овај пројекат резултат је велике заједничке сарадње Владе Србије и Града Београда. Током овог месеца посланици Народне скупштине гласаће о Предлогу закона о метроу и градској железници. То је први пут да ће Србија законом уредити постојање метроа. Тако ће се стећи сви услови за почетак градње метроа, „Ежис” убрзано пројектује и пред потписивањем смо уговора за пројектовање друге линије и за идејно решење треће линије.
Истовремено, различити вагони биће стављени на гласање. "Шоу рум” ће бити у центру града, где ће моћи да се виде детаљи у вези са будућим метроом. Најважније је да почињемо да радимо истражне бушотине у центру града. Велик део тога већ је урађен на траси прве линије, а сада улазимо у центар, рецимо од Трга републике па надаље. Од тога зависи каква ће „кртица” за изградњу метроа бити набављена. На траси метроа, посебно око самих станица, радимо регистар ризика. Завод за вештачење обилази сваку зграду и утврђује стање, а за заштићене зграде то чини Завод за заштиту споменика. Од тога зависи какве ћемо мере заштите предузети приликом изградње метроа, што се иначе ради свуда у свету.

Goran Vesić FB
 
Zanimljiva lista 10 najinteresantnijih metroa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N_zzXeX-lLI[/youtube]
 
Радојичић: Софија и Београд су слични градови великих потенцијала

Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић састао се јуче са амбасадором Републике Бугарске Петром Дојковим. Током срдачног разговора са амбасадором суседне и пријатељске Бугарске било је речи о темама које су од заједничког значаја за Србију и Бугарску, али пре свега за Београд и Софију као престонице ових двеју земаља.

– Софија и Београд су градови с доста сличним бројем становника, отприлике око два милиона људи живи и у једном и у другом граду, тако да имамо доста заједничких тема које ће у будућности бити предмет још интензивнијих разговора – навео је градоначелник.

Сарадња између Београда и Софије је одлична, баш као што и треба да буде сарадња између престоница двеју суседних земаља на Балкану, оценио је градоначелник.

– Мислим да узајамно можемо доста да научимо једни од других, искуства су нам у неким сегментима слична, а у неким различита, па је због тога важно да их размењујемо и да наставимо да одржавамо добре везе – закључио је градоначелник Радојичић.

Амбасадор Дојков је напоменуо да су линије софијског метроа у знатној мери унапредиле мобилност у Софији, те је с тим у вези изразио задовољство што ће у скорој будућности и у Београду почети изградња прве линије метроа.

https://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1782 ... tencijala/
 
Vade uzorke tla za metro prekoputa Doma vojske.

Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847651#p847651:1lfejrxx je napisao(la):
Igor » Čet Maj 06, 2021 9:37 pm[/url]":1lfejrxx]Metro kasete na Prokopu su proširene po dubini, još samo da se izmeni plan za metro :)

210506-prokop-16.jpg
Mislim da obzirom ko zna kad ce proci ovde metro da bude taksi stanica ili okretnica mini buseva ili stanica gondole koja bi povezivala stanicu sa nekom centralnom tackom u gradu tipa platoom na slaviji ispred nbs i time se spoji i sa trolama i tramvajima i metro stanicom i stanicom autobusa koji idu ka aerodromu . a za gondolu je relativno jeftino da se razmontira kad bude trebalo da se provuce metro i preseli na neku drugu lokaciju ako je potrebno.
 
Lepo metro na prvoj liniji, varijanta sa KCS i onda neće trebati potrebe da se poseže za tim krpež budženjem javnog prevoza. Neko pametan je tu predvideo metro kasete ne kao ukras već kao prvu fazu metroa.
 
Ljudi krešte o tom metrou kroz odnosno ispod KCS a da nemaju nikakvu predstavu i ideju ni gde bi mu bila stanica na području KCS...

Kasete pa kasete... Pa dobro, da, postoje kasete unutar Prokopa. Isto tako postoje i ona dva podzemna železnička tunela-izlaza ispod Pančevca koji se odvajaju ka istoku, ka Adi Huji. I šta sad, zato što oni postoje, imperativ je sprovesti železnicu kroz njih...? A gde će ona da vodi, kome će da služi... o tome će se misliti naknadno?
 
Није само до касета као објекта, већ целе замисли да метро спроведе људе из западних делова града право у центар града кроз брда, а не да иде као што иду силом прилика главне друмске саобраћајнице по долинама река.
 
Ovo me podseća na priču o PDRu...

Kao, ''pa ne, ne razumeš ti, biće to... biće jednog dana''. Ok, super što će da bude. Samo, jel ima iko ikakvu predstavu gde i kako smestiti metro stanicu u prostoru KCS?
 
А где сместити станицу на Савском тргу? Или још боље, где сместити станицу испод моста на Ади? Или где сместити станицу код Сајма? Или где сместири станицу на Мостару? Или где сместити станицу на целом потезу дуж Миријевског булевара, од Вишњичке, до самог Миријева (није напоменуто ког тачно, од 4 постојећа)? Изнад или испод свих каналисаних потока и колектора канализације на свим побројаним локацијама? Или тик уз њих? Испод или изнад реке Топчидерке код моста на Ади?
 
Ne znam, to ostavljam Braći Inc. da se oni i Grad time igraju.

Mene samo zanima, pošto se toliko dugo i toliko često spominje ta linija kroz KCS... da li je iko ovde ikada seo i razmotrio gde bi ta stanica tačno bila i kako bi izgledala?

Pošto ja mislim da gomila ljudi ovde zapravo ne zna kako izgleda podzemlje, kako Poliklinike, tako i Neurohirurgije, Magnetne rezonance... A da ne znaju ni kako im izgledaju saobraćajnice i prilazi. I koji je to rusvaj u koji nemaš ni iglu gde da zabodeš, a kamoli metro stanicu.
 
Не због самог КЦС колико због шире слике. Узми лењих, и повуци линију од Бановог брда до Славије. А онда узми у обзир постојеће објекте и рељеф терена, па искористи постојећа брда, а заобиђи постојеће петље и реке.
 
Sve to stoji, samo što sam ja naslušao 215478 naricanja o metrou kroz Prokop i stanici u KCS a do dana današnjeg nisam video nečiji predlog lokacije za metro stanicu u KCS. To jest Bolničkom krugu.

Okej, možda je i bilo pa sam ja to propustio. U tom slučaju, ako neko ima linAk ka postovima gde se to diskutovalo, rado bih pogledao. Ali ja se ne sećam da je iko ikad obrazložio gde i kako bi sproveo tu stanicu. Osim što svi trube ''Ali ali... Prokop ima metro kasete... ali, metro kasete... These go to eleven...''
 
Мислим да је било цртежа на ту тему по форуму, могуће чак и детаљније разрађених планова. Ја сам се увек водио тиме да су станице Мост на Ади, Сајам и Мостар губљење времена и заобилажење путника. Кретања људи са Бановог брда и свих брда испод њега и великих плански грађених насеља до Орловаче јесте траса аутобуса 23 и 37, тј. улица Кнеза Милоша. Метро преко Прокопа и КЦС до Славије и опет до Теразија је алтернатива тој траси, већим делом су паралелне и бржи пут са запада града у центар града (осовина Славија-Теразије-Трг републике). Значи циљ јесте растерећење линије 23. На другом крају, ка истоку, линија 1 заобилази густо насељену Палилулу већ иде на пустош од луке и Дунав Станице, па на Панчевац, а даље ка Карабурми уствари маша Карабурму пошто иде Вишњичком. Тај потез, Дунавске улице(будућег булевара) и Вишњичке треба покрити трамвајем, а метро треба исто спровести испод самог насеља Карабурма, са станицама метроа код старе окретнице и код нове окретнице. Опет растерећење линије 23 од центра ка крајњем терминусу те линије. Даље, метро су трасирали кроз пустош и крш од Миријевског булевара, тј. долином Мириејвског потока, са картонситијем од Малог Лесковца са једне стране, уместо да су ишли испод Карабурме ка Ладним водама и старом Миријеву (најкритичнији део Миријева инфраструктурно по мом мишљењу), па даље око Миријевског венца до Миријева 4.
 
Ne znam, mene samo zanima da vidim lokaciju za tu (in)famoznu stanicu u Bolničkom krugu. Ja sam evo za manje od 5 minuta našao jednu, ali samo jednu lokaciju gde bi mogla da se smesti metro stanica. Ali neću još da kažem koja je. A i za nju bi morala da se plati određena cena (mislim nematerijalna). Nego me zanima da li je do sada neko od ovih kukača ikad dao neki svoj predlog ili se sve svodi na ''pa postoje kasete... znači moraju da se iskoriste... a za samu stanicu ćemo da vidimo naknadno...''
 
И мене занимају прецизне локације за све побројане станице. Ја сам давао предлоге за другачију трасу 1 линије. Било их је по теми.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849374#p849374:ditgu59c je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Maj 13, 2021 4:00 pm[/url]":ditgu59c]Ne znam, to ostavljam Braći Inc. da se oni i Grad time igraju.

Mene samo zanima, pošto se toliko dugo i toliko često spominje ta linija kroz KCS... da li je iko ovde ikada seo i razmotrio gde bi ta stanica tačno bila i kako bi izgledala?

Pošto ja mislim da gomila ljudi ovde zapravo ne zna kako izgleda podzemlje, kako Poliklinike, tako i Neurohirurgije, Magnetne rezonance... A da ne znaju ni kako im izgledaju saobraćajnice i prilazi. I koji je to rusvaj u koji nemaš ni iglu gde da zabodeš, a kamoli metro stanicu.


Jel znaš ti kako izgleda to podzemlje i jel možeš da objasniš zašto je to konkretno problem koji se ne može prevazići?
 
Mogu. Kad mi ti kazes gde bi metnuo metro stanicu.


Posto to je izgleda najvece neodgovoreno pitanje na ovoj temi.
 
Eво једног од планова где може да се види предлог станица у кругу КЦС. Ако добро видим, једна станица, жута, испод Ресавкске код укрштања са Вишеградском, и то тзв. преметро, тј. трамвај са делом у тунелима, где би тунел био од Сајма до Прокопа и испод Ресавске до Немањине, и после опет у тунелу пре Краља Милана одакле би скретао ка тргу Николе Пашића подземно. Друга станица, зелено, би био класичан метро, који би на Прокоп ишао из правца Аутокоманде и стадиона ЈНА, и станица у кругу КЦС би била отприлике испод капеле, мало је теже одредити прецизнију локацију.

slika14.jpg
 
Pa gde tramvaj, ja kad predlozim da se Prokop poveze sa centrom tramvajem, odma krecu samopolivanja benzinom i pretnje protestnim samozapaljenjem. :D

A ta lokacija (za stanicu) ugao Visegradske i Resavske je mani ga mito.
 
Ја сам лично за преметро, и то пре него за метро :D И то са укопавањем круга двојке од Савског трга све до 27. марта, булевара, Рузвелтове и у Булевару ослобођења до Франша. Плус на НБГ укопавање пруге од Белвила до булевара Милутина Миланковића. Плус нови укопани крак у продужетку низ булевар поред скупштине до Теразија и трга :D
 
Kako da ukopavas nesto sto se preseca sa povrinskim saobracajem i to na desnoj obali Save?

A premetro je, koliko ja znam, samo privremena faza. Nije trajno resenje.
 
Лепо, направе се портали, плитки укоп и тунели. Изнад могу да се прошире саобраћајне траке нпр. у Немањиној и у Булевару ослобођења. И мислим да би то било добро решење за повећање агилности трамвајског система у Београду.
 
Kakve razlike ima da li tramvaj u Nemanjinoj ide površinskom trakom ili pltikim otvorenim ukopom ako zauzima istu nadzemnu površinu Nemanjine?
Šta time dobijaš? Ili sam ja nešto pogrešno razumeo...
 
Па рецимо то да неће губити време на скретницама и раскрсницама, нпр. проћиће Немањином за 2 минута уместо 5, неће чекати трамвај 2 да трамвај 7 скрене лево, већ ће одмах скренути без чекања на семафору са Ресавском, неће чекати 7 да трамавј 2 скрене лево код Вука, неће бити трамваја на Славији, Булевар ослобођења до Франша ће се исто пролазити за два минута...
 
Vrh