Šta je novo?

Metro

Makiš sam po sebi nije ključ problema iako je upravo on najčešće polazna tačka dugog niza kritika. Problem je u tome što se deonica u Makišu gradi sada na početku, dakle kada to nekom odgovara u svrhu realizacije politički sponzorisanih projekata za vreme važećeg mandata, odnosno aktivnog uticaja na ishod predstojećih izbora (održavanja vlasti).

Pa ja ni sam ne pamtim koliko sam puta oštro kritikovao izuzimanje provizija za grananje na smislenim mestima širom grada (komplet sa crtanjem mapa), preskakanje faza, te kako je prva faza prve linije samo deo višeslojnog problema koji daleko prevazilazi projekat samog metroa (od silovanja funkcije železničkog čvora do uzurpacije urbanističkih planova od strane političkog vrha).

Ti kilometarski lamenti nad nesrećnim Beogradom i njegovim dosad nedočekanim metroom nisu nevidljivi, a daleko od toga da sam jedini kritičar, da ne kažem "dežurni pljuvač".
 
Metro kasete na Prokopu su proširene po dubini, još samo da se izmeni plan za metro :)

210506-prokop-16.jpg
 
Po dubini je ploča proširena za 30ak metara a kasete za oko 20 metara.
 
Imaš pravo nisam bio dovoljno precizan. Uneo sam u post ispravku da je proširenje po dubini a u prošlom postu sam dodao da je u pitanju oko 20 metara za kasete.
 
Ništa insajderski već pregled situacije na terenu. Ukupno je ploča proširena po dubini za oko 30 metara od čega prvih 10-ak metara iznad postojeće konstrukcije dok je ostatak potpuno nov uključujući i deo koji je nekada bio predviđen za metro.
 
A za tako nešto ne postoji drugi logičan razlog, nego ako zapravo planiraju da nam uskoro saopšte neke izmene? Bio bih presrećan ako je tako.
 
Ја се надам да ће истраживања земљишта да врате метро на нормалну трасу :)
 
Ви заборавили да је трећа линија планирана преко Прокопа?
 
Ja mislim da je jedina svrha njenog prikazivanja da se smire strasti oko toga šta sve prva linija promašuje da bi pokrila Vučićev tržni centar.
 
A ja mislim da ce do izgradnje poslednje stanice Prve linije plan da se izmeni jos 20 puta. Te da je zato nepotrebno lupati glavu i strepeti sta ce biti za 5 godina.

Meni je bitno i drago da su stvari pokrenute s mrtve tacke. Pa cak i ako su daleko od savrsenog.
 
Ja se nadam da je tako, i da je ovo sa Prokopom znak da je tako. Jer ako ćemo da se uzdamo u treću liniju, mislim da ćemo ostati praznih šaka. Ako, pak, prva linija ostane ovakva kakva je planirana, to je daleko od daleko od savršenog. Toliko je daleko od daleko od savršenog da je prejadno.
 
3. linija koja hvata Prokop je potpuna besmislica. Zašto? Zato što direktno povezivanje Banovog Brda i okoline gde je predviđena da ide 1. linija metroa sa Prokopom nadzemnim putem je nemoguća, dok je direktno povezivanje Banjice i okoline gde je predviđena da ide 3. linija metroa sa Prokopom moguća i maltene uz male promene i sad postoji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847881#p847881:17q3yalk je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Maj 2021 17:57[/url]":17q3yalk]A ja mislim da ce do izgradnje poslednje stanice Prve linije plan da se izmeni jos 20 puta. Te da je zato nepotrebno lupati glavu i strepeti sta ce biti za 5 godina.

Meni je bitno i drago da su stvari pokrenute s mrtve tacke. Pa cak i ako su daleko od savrsenog.
Kako sad da ne stepimo, kada si ranije govorio da ako ovaj plan ne prihvatimo, da se metro neće ni graditi?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847900#p847900:17q3yalk je napisao(la):
WLABmz » 07 Maj 2021 18:35[/url]":17q3yalk]3. linija koja hvata Prokop je potpuna besmislica. Zašto? Zato što direktno povezivanje Banovog Brda i okoline gde je predviđena da ide 1. linija metroa sa Prokopom nadzemnim putem je nemoguća, dok je direktno povezivanje Banjice i okoline gde je predviđena da ide 3. linija metroa sa Prokopom moguća i maltene uz male promene i sad postoji.
Tačno, ali nije najnovijim planom predviđeno nadzemno povezivanje Banovog brda sa BNV, već dubokim ukopom, tako su uslovi za povezvanje Banovog brda i Prokopa direktno, time ispunjeni.
 
Šta sam hteo da kažem:

Ako se sad ne krene sa gradnjom metroa, neće nikad.
Da, sada se krenulo, i postoji jedan plan, ali to što je on sada takav, ne znači da će ostati isti od prvog metra iskopa do poslednje pločice na poslednjoj stanici.
Menjaće se to kroz godine. A ja verujem da će kad tad biti i treće linije, kroz Prokop. Jer to je mreža tunela i pravaca. Nije grupa od tri štaba, koji ne mogu da se spoje i saviju, pa da kako god ih staviš, neće biti spojeni. Nego je to grupa tunela i koloseka, koji se mogu u letu, ili naknadno menjati i korigovati. Zato se ja ne tangiram šta će da bude trasa za 5 godina.

Kao što se ne oslanjam na ono kad dođu Vučko i ostali pa mi kažu ''ali neeee, ne razumeš, u PDRu piše to i to za to i to mesto...'' Braatee... :roll: piše na mrtvom papiru svašta, pa to ne znači da će tako biti u realnosti. Niti da iko zna KAD će biti. Ne gledam ja mrtve papire, gledam praksu.
A ona, za sada, kaže da su se stvari napokon pokrenule i da će biti gradnje. A sve implicira da će otom potom biti i nekih izmena i dorada.


Možda nekad deluje konfuzno ili kontradiktorno (a nekad možda i jeste tako - i ja sam čovek koji greši i brlja...) Ali to je više zato što ja stavove delim po kategorijama, pa onda to komentarišem. Drugim rečima: kod ovoga, sviđa mi se to, ne sviđa mi se to. Kod onoga, sviđa me ovo, ne sviđa mi se ono. Za ovo smatram da je dobro, za ono ne smatram... itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847927#p847927:rt7js2i5 je napisao(la):
solecar » Pet Maj 07, 2021 8:26 pm[/url]":rt7js2i5]
Tačno, ali nije najnovijim planom predviđeno nadzemno povezivanje Banovog brda sa BNV, već dubokim ukopom, tako su uslovi za povezvanje Banovog brda i Prokopa direktno, time ispunjeni.

I šta mi imamo od toga što postoje uslovi kada neće biti izgrađeno?
 
Проблем са метроом може да буде да ради посао или да не ради посао. Овакав пројекат нажалост неће радити посао ком је намењен (растерећење јавног саобраћаја). Нема ту свиђања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847900#p847900:3m62l5xi je napisao(la):
WLABmz » 07 May 2021 05:35 pm[/url]":3m62l5xi]3. linija koja hvata Prokop je potpuna besmislica. Zašto? Zato što direktno povezivanje Banovog Brda i okoline gde je predviđena da ide 1. linija metroa sa Prokopom nadzemnim putem je nemoguća, dok je direktno povezivanje Banjice i okoline gde je predviđena da ide 3. linija metroa sa Prokopom moguća i maltene uz male promene i sad postoji.

Treća linija može kao i prva pokriti dve trase. Na taj način bi obe linije pokrile i Prokop, pritom imale i alternativnu trasu u slučaju poremećaja. U slučaju problema na distributivnoj trasi svi vozovi preusmeravali bi se na osnovne trase obe linije (100% polazaka, normalno bi deo išao preko Prokopa), a u slučaju da se neka od osnovnih trasa poremeti dolazilo bi do kaskade - premeštanja svih polazaka na distributivnu, odnosno ostatka druge linije sa distributivne na osnovnu trasu. Drugim rečima obe linije bi mogle da saobraćaju u "hibridnom" (samostalno-distributivnom sa distributivnim krakom preko Prokopa) i samostalnom režimu.

Takvo rešenje jeste skuplje, no ne treba ignorisati značajno poboljšanu fleksibilnost u odnosu na potpuno distributivni i potpuno samostalni sistem. Ključ je unapred predvideti tačke račvanja, kako ne bi bilo problema pri dogradnji krakova. Osim pokrivanja ključnih čvorišta bitnih za funkcionisanje saobraćajnog sistema, šire dostupnosti destinacija većem broju korisnika i naprednjački projekti ne bi bili izostavljeni. Takoreći win-win kombinacija. Trenutno sve ostalo trpi zbog nekoliko projekata aktuelne vlasti, uz šta ne treba zaboraviti da metro sistem nije kratkotrajnog karaktera kao vlast koja počinje da ga gradi. Ono što sada učine uticaće na budućnost.

Zbog centralnih i perifernih traka lakše je obeležiti dodeljenim slovima (po dva-tri po liniji zavisno od predviđenog broja itinerera), recimo umesto M1A/M1B - A/B, umesto M2A/M2B - C/D. Svaki itinerer svodio bi se na samo jedan karakter, pri čemu ne bi se izbeglo preklapanje sa malim brojevima tramvajskih linija.
 
Vrh