Šta je novo?

Metro

Sve se slažem Sole.

@Pendolino
Na mostove mislim na to da su se sada uhvatili da sačuvaju Stari savski most kada je već izgradnjom BNV onemogućeno postavljenje novog mosta na bilo koje drugo mesto. A novi most je potreban. Bukvalno je trebalo 2014. da ginu za to da se ostavi pozicija za novi most i paralelnu gradnju (odnosno da može ostati i stari dok se gradi novi) a tada su se oni zanosili time da BNV neće biti nikad. Umesto da se konstruktivno uticalo da se malo izmeni matrica ulica u BNV (koje tada još nisu ni postojale), prijalo im je da žive u iluziji da to neće biti nikad. A sada kad se to "nikad" ostvarilo i kada više nema mesta da novi most stavimo bilo gde odnosno sada moramo srušiti stari kako god, sada se bore da se sačuva. Totalno ludilo po meni i pogrešno usmerena energija. Tako i za metro. Dok su samo drvili sa tim Makišem, niko da izađe u javnost i kaže "alo, Vukov Spomenik zauvek ostaje bez metroa, čak i sa sve tri linije".

Ispade da je forum jedino mesto gde se može čuti neka normalna saobraćajna kritika. Problem je samo što forum ne dopire do šire javnosti.
 
meni je bas tesko da razumem neciju potrebu da u aktuelnoj prici o beogradskom metrou potencira odgovornost bilo koga drugog do onih koji su imali toliko zla u sebi da uopste pomosle a kamo li razrade postojeci plan. usudio bih se uporediti to sa pricom o nacistima i jevrejima u kojoj bi neko imao obraza da danas kaze da postoji velika odgovornost jevreja jer em su nosili smesne zulufe em nisu tamo negde 35-te rekli..e pa ne moze to tako, necemo da budemo gradjani drugog reda, ulazemo ostar protest sto nam se pale radnje i sto nas izbacuju sa posla, to sve nije fer i ako nacisti tako nastave mi cemo da se naljutimo i umesto zutih traka nosicemo rajfove sa ocima na federima, za inat..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846353#p846353:iq8jj0hz je napisao(la):
NoLimit » Fri Apr 30, 2021 6:26 pm[/url]":iq8jj0hz]@Pendolino
Na mostove mislim na to da su se sada uhvatili da sačuvaju Stari savski most kada je već izgradnjom BNV onemogućeno postavljenje novog mosta na bilo koje drugo mesto. A novi most je potreban.
Mogao bi i pored kule "Beograd", ali ne verujem da bi to dozvolile gazde. Mislim da je veći problem od izgradnje mosta to gde će taj saobračaj kad pređe reku?
Ovi iz opozicije mi deluju kako im lično Vučić piše šta da rade. Da budu, kao, protiv njega, a da ispadnu budale.
:laugh:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846357#p846357:iq8jj0hz je napisao(la):
razgradjevinar » Fri Apr 30, 2021 6:54 pm[/url]":iq8jj0hz]meni je bas tesko da razumem neciju potrebu da u aktuelnoj prici o beogradskom metrou potencira odgovornost bilo koga drugog do onih koji su imali toliko zla u sebi da uopste pomosle a kamo li razrade postojeci plan.
Pošto se kod nas svako malo prave planovi metroa, to je neki prirodni ciklus kruženja ideje o metru u prirodi. Zajedničko je da niko do sada nije počeo ništa.
I ova sadašnja vlast se pre 10 godina izrugala prethodnom planu za uvođenje lakog (pre)metroa. Taj plan je bio (ne)ozbiljan kao i ovaj sad i imao je svoje mane i prednosti. Da ne ulazimo sada u raspravu o tome koji je plan bolji i koji više doprinosi rasterećenju ulica.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846357#p846357:iq8jj0hz je napisao(la):
razgradjevinar » Fri Apr 30, 2021 6:54 pm[/url]":iq8jj0hz]usudio bih se uporediti to sa pricom o nacistima i jevrejima u kojoj bi neko imao obraza da danas kaze da postoji velika odgovornost jevreja jer em su nosili smesne zulufe em nisu tamo negde 35-te rekli..e pa ne moze to tako, necemo da budemo gradjani drugog reda, ulazemo ostar protest sto nam se pale radnje i sto nas izbacuju sa posla, to sve nije fer i ako nacisti tako nastave mi cemo da se naljutimo i umesto zutih traka nosicemo rajfove sa ocima na federima, za inat..
Pa dobro SNS vlada apsolutnom većinom i preuzeli su sve u ovoj zemlji. Sve rade kako oni hoće, ali ih to ipak ne čini nacistima.
A i opozicije ima mnogo manje u Srbiji nego Jevreja u Nemačkoj '35.
 
Разграђивинар, много си промашио у поређењу...
 
Ajde me manite sa političkom pričom kao na onom drugom forumu. Da li ćemo nešto da uradimo u vezi ovog plana metroa i pokušamo realno da utičemo na njega ili ćemo da pustimo da klovnove iz opozicije cinično drve oko Makiša, metroa od njive do njive (verovatno je Mirijevo ta njiva) i da viču da neće biti metroa, a onda će kao što je NoLimit napisao imati reprizu situacije kao sa Beogradom na vodi. A ovo za Stari Savski most je tek sumanuto što kontriraju samo da bi kontrirali, klovnovi, ne znam kako da ih zovem drugačije.
 
ok momci, ja promasio poredjenje a sto je olos promasio klinicki centar, promasio prokop, promasio 70 posto grada to nije bitno, procitace olos ovde na forumu da je u stvari za sve kriva kilava opozicija pa ce olos mozda da turi metro tamo gde ljudima stvarno treba a ne gde olosu pravi lovu.izvinte me, ne bih da vam svojim glupim poredjenima kvarim tako sjajan plan
 
Ja sam malo glup za pravo. Da li neko može da mi objasni ko će biti vlasnik pruge i objekata. Ovo me posebno čudi
управљач метро система је јавно предузеће или друго правно лице које управља инфраструктуром метро система и обавља делатност јавног превоза путника на њој;
kakvo bre pravno lice, neki privatnik? Bus plus?

Nisam shvatio ni ko je nadležan za homologaciju vozila, ni ko će kontrolisati tehničku ispravnost.

koliko sam iz najava shvatio, vozila će biti autonomna, a naši zakoni ne poznaju takva.

Srbija je pravna država, ovde postoje neki zakoni. Valjda...

Što se tiče gradske železnice, piše:
1) градска железница је железница са посебним саобраћајно-техничким карактеристикама, функционално независна од јавне железничке инфраструктуре којом се врши јавни превоз путника на територији јединице локалне самоуправе, односно подручју насељених места у саставу јединице локалне самоуправе;
Šta to znači? to je nova kategorija pruga, koje su sada javne (u vlasništvu Infre) ili industrijske.

Mnogo je bilo bolje da su demonopolizovali javni železnički putnički saobraćaj čime bi omogućili lokalnim samoupravama da same organizuju saobraćaj, ako to žele. I naravno da daju mogućnost odobravanja raznih popusta takvim prevoznicima od Infre.

Ne razumem samo šta ih je ometalo da do sada naprave bar zakonski osnov za metro saobraćaj u Srbiji?
Ovo važi za sve vlasti u poslednjih 40 godina.
 
Nikad mi neće biti jasni ljudi koji se raduju što će 90% Beograđana papreno da plati metro, a i dalje će se do bolnica, fakulteta, autobuskih i železničkih stanica, aerodroma gužvati po raspalim autobusima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846531#p846531:qyn4ii4l je napisao(la):
Pendolino » 01 May 2021 02:42 pm[/url]":qyn4ii4l]Ja sam malo glup za pravo. Da li neko može da mi objasni ko će biti vlasnik pruge i objekata. Ovo me posebno čudi
управљач метро система је јавно предузеће или друго правно лице које управља инфраструктуром метро система и обавља делатност јавног превоза путника на њој;
kakvo bre pravno lice, neki privatnik? Bus plus?

Nisam shvatio ni ko je nadležan za homologaciju vozila, ni ko će kontrolisati tehničku ispravnost.

koliko sam iz najava shvatio, vozila će biti autonomna, a naši zakoni ne poznaju takva.

Srbija je pravna država, ovde postoje neki zakoni. Valjda...

Što se tiče gradske železnice, piše:
1) градска железница је железница са посебним саобраћајно-техничким карактеристикама, функционално независна од јавне железничке инфраструктуре којом се врши јавни превоз путника на територији јединице локалне самоуправе, односно подручју насељених места у саставу јединице локалне самоуправе;
Šta to znači? to je nova kategorija pruga, koje su sada javne (u vlasništvu Infre) ili industrijske.

Mnogo je bilo bolje da su demonopolizovali javni železnički putnički saobraćaj čime bi omogućili lokalnim samoupravama da same organizuju saobraćaj, ako to žele. I naravno da daju mogućnost odobravanja raznih popusta takvim prevoznicima od Infre.

Ne razumem samo šta ih je ometalo da do sada naprave bar zakonski osnov za metro saobraćaj u Srbiji?
Ovo važi za sve vlasti u poslednjih 40 godina.

Pravno lice/pravni subjekt="veštačko" lice=preduzeće
Fizičko lice=ljudsko biće

Pravno Lice=BMV (domaće javno preduzeće), MTR i Transdev (drugo pravno lice u vidu stranog javnog preduzeća, odnosno privatnog preduzeća)
Fizičko Lice=Pera Perić, Ana Blabla Brnabić

Подсистем сигнализација, управљање и контрола

Члан 7.
Подсистем сигнализација, управљање и контрола обухвата:
1) сигнално-сигурносне уређаје и постројења из којих се врши управљање и регулисање саобраћаја у оквиру метро система;
2) телекомуникациону мрежу;
3) системе за надзор и контролу;
4) систем аутоматских перонских врата на станицама;
5) систем за аутоматско управљање возилима

^^^Već uzeto u obzir u sklopu signalnog sistema. Ovo nema veze s kolima i autobusima.

Pazi ovo ispod (tresla se gora rodio se miš, sve ostalo o metrou, samo ovo o železnici):

VI. ГРАДСКА ЖЕЛЕЗНИЦА

Опште одредбе

Члан 35.
Одредбе овог закона сходно се примењују и на градску железницу која је функционално одвојена од јавне железничке инфраструктуре.
Јавно предузеће или друго правно лице које управља градском железницом које обавља јавни превоз путника и на јавној железничкој инфраструктури, мора испуњавати и услове прописане законом којим се уређује безбедност у железничком саобраћају и законом којим се уређује обављање делатности железничког превоза.
Железничка возила која користи градска железница морају испуњавати услове прописане законом који уређује интероперабилност у железничком систему.

Nije šija nego vrat i nije BG:Voz nego BMV. :blah: Beovoz>BG:Voz (promena tarife)>BMV (promena vlasništva voznog parka na istoj bazi, uz korišćenje potpuno iste infrastrukture).

Ozbiljan zakon o metrou bi ga delio na gradski i regionalni, a regionalni bi kao i gradski u gradu morao imati posebnu infrastrukturu, van grada posebne koloseke i prilagođene perone koje podležu posebnim članovima tog zakona. Suprotno predloženom, bio bi interoperabilan sa gradskim metroom. Baš da je zakon donet pre bezmalo pola veka ne bi smeli da uvode ni BG:Voz dok ne obezbede neophodnu infrastrukturu, obzirom da su izgradili samo dugolinijski čvor pogodan regionalnoj železnici (Beovozu).

Ovaj zakon praktično prepoznaje različitu vlasničku strukturu tehnički identične regionalne železnice u užoj gradskoj zoni. Ali ajde, neka bar u izglasanoj verziji dodaju paragraf vezan za karakteristike kompozicija vozila, komplet s dijagramom dimenzija sanduka, a koji bi obuhvatao propisane varijante pristupa (vrata 3xmin1300m ili 2xmin1800mm po strani). Na taj način bi vozila ispunjavala propise o interoperabilnosti i ujedno bila prilagođena gradskim uslovima eksploatacije koji se razlikuju od onih na regionalnim polascima.
 
tribi":30hlwpdg je napisao(la):
Nikad mi neće biti jasni ljudi koji se raduju što će 90% Beograđana papreno da plati metro, a i dalje će se do bolnica, fakulteta, autobuskih i železničkih stanica, aerodroma gužvati po raspalim autobusima.
Koliko sam ispratio do ovih 6 milijardi ide iz republičkog budžeta tako da neće samo stanovnici Beograda plaćati.

A za sve koji kritikuju "glupu opoziciju koja se dohvatili Makiša" želim Vama, Vašim roditeljima i Vašoj deci najbolje zdravlje i svetlu budućnost uz čistu i kvalitetnu vodu iz Beogradskog vodovoda

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
 
Pošto sam očigledno ja prozvan sa ovim poslednjim delom poruke, odgovoriću direktno. Niko nije rekao da je opozicija glupa, čisto da rasčistimo, ne volim kada mi drugi stavljaju reči u usta. Ako nešto zameram, zameram joj što je neusmerena. Za najbolje rešenje je uvek u društvu dobro imati dve strane da diskutuju i drže jedni druge odgovornim. Ovde to ne postoji.

A poenta onoga što sam rekao nije u tome da je gradnja na Makišu dobra, već u tome da od 20 mogućih problematičnih aspekata metroa, oni su se fokusirali dominantno na jedan. A taj jedan čak nije ni saobraćajni. I tako su ustvari vlasti postavili zicer, da ih treba dobiti samo tamo i to je to, gotova priča. Većina ljudi ni ne zna za druge probleme.

Umesto da se vodi borba i oko Prokopa, KCS-a, BAS-a, Vuka, Sajma, Makenzijeve, Južnog Bulevara, izbacivanja trase iz grebena, ukrštanja na Savskom Trgu, redosledu linija, trasi ka Vidikovcu, potencijalnom kraku za Banatski deo grada u nekoj dalekoj budućnosti, potencijalnom kraku koji bi spojio Banovo Brdo, Blok 42 i Zemun koristeći većinom trase postojećih linija u planu, tipu gradnje, dubini gradnje, poziciji stanica, prelaska reke tunelima a ne mostovima, trasiranju novih grana tramvajske mreže koja je obuhvaćena istim dokumentom, trasiranju BG voza za Obrenovac preko Surčina a ne preko Ostružnice što se takođe prvi put definiše ovim dokumentom, itd. Umesto svega toga, ispade da je Makiš jedina mana.

I sada kada vlast "pobedi" na Makišu, to je to. Kraj.

Mi kao pojedinci i entuzijasti se borimo svako na način koji može. Ja sam se trudio da što bolje informišem sve ljude u mom okruženju, pisao primedbe i spremam se da ih opet pišem u oktobru kada bude javni uvid. To je ono što mogu iz moje pozicije da uradim i da podržim one koji se organizovano zalažu za ono što smatram da je ispravno. A uloga raznih organizacija i opozicije je da dočara široj javnosti detalje i mane ovog plana. I tu su totalno zakazali. To mi smeta i to je suština onoga što sam rekao.

A vama želim isto to što vi želite i meni. Tako je najpoštenije.
 
Тачно тако. Ухватили су се само једне мане, а има их на десетину.
 
Dobro je da metro bude skup, da se narod udari po dzepu i tako plati cenu svoje gluposti.
 
Narod ne shvata da su državne pare - njihove pare, tako da im je svejedno koliko je skupo.
 
NoLimit, kolega, potpis ko vrata. Građani ne kapiraju da metro nije čarobno rešenje i da neće rešiti sve probleme koje imaju u pogeldu kretanja po gradu ukoliko koriste javni prevoz. Takođe, naši stručnjaci su pali na ispitu da objasne i kritikuju rešenje recimo oko toga što ne pokriva Prokop novu glavnu železničku stanicu i Klinički centar Srbije. Većina ljudi sa kojima sam pričao razmišlja da bilo kakva prva linija metroa znači da će svima biti super. Većina nije ni svesna da trenutnim planom više nema metroa u Bulevaru niti kroz Vukov spomenik.
 
Људи само треба да прочитају трасе са станицама, па да размисле куда би се кретали метроом.
 
Većina i dalje misli da će ostati sve linije autobusa pa da će biti izbor do centra grada metroom ili autobusom a ne da će linije autobusa biti desetkovane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846801#p846801:1pibb0gb je napisao(la):
vucko » Sun May 02, 2021 10:44 pm[/url]":1pibb0gb]Većina i dalje misli da će ostati sve linije autobusa pa da će biti izbor do centra grada metroom ili autobusom a ne da će linije autobusa biti desetkovane.
:lool:
Da, to sam i ja primetio.
 
Ja i dalje odbijam predlog trase za liniju 1 metroa. Zaista mislim da je to vređanje inteligencije i pljuvanje po nama koji već živimo u ovom gradu. Ovo je valjda presedan da se grad razvija i gradi za turiste i investitore a ne za ljude koji u njemu žive.
 
Како санирати ствари након што жвала оде, ако оде у догледно време:

1. Изграђене прве фазе прве две линије метроа

2. Након 10-15 година ови силазе са власти.

3. Гради се крак прве линије кроз прокоп и КЦ и сече се са другом линијом на тргу кнеза Михаила

4. Део првобитне линије 1 од моста на ади па до Цвијићеве се проширује и конвертује у подземни железнички коридор који смо одувек сањали уз наравно враћање у функцију главне железничке! :D

Дакле, и вук сит и овце на броју!

- Прва линија повезује све што треба укључујући и обе главне железничке станице.
- Укрштање прве две линије на тргу
- Железничка веза исток-запад је коначно остварена на адекватан начин.
- Главна коначно постаје пролазна
- Растерећен врачарски тунел
- Кључни део старог чвора очуван и унапређен
- Трећа линија више није тако хитна


:vops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846811#p846811:2ngr3pa1 je napisao(la):
beobike » 02 May 2021 11:43 pm[/url]":2ngr3pa1]Ja i dalje odbijam predlog trase za liniju 1 metroa. Zaista mislim da je to vređanje inteligencije i pljuvanje po nama koji već živimo u ovom gradu. Ovo je valjda presedan da se grad razvija i gradi za turiste i investitore a ne za ljude koji u njemu žive.
Glasači Beograda se ne slažu sa tobom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847131#p847131:1ntf6g3d je napisao(la):
Delija » 04 May 2021 06:04 pm[/url]":1ntf6g3d]Како санирати ствари након што жвала оде, ако оде у догледно време:

1. Изграђене прве фазе прве две линије метроа

2. Након 10-15 година ови силазе са власти.

3. Гради се крак прве линије кроз прокоп и КЦ и сече се са другом линијом на тргу кнеза Михаила

4. Део првобитне линије 1 од моста на ади па до Цвијићеве се проширује и конвертује у подземни железнички коридор који смо одувек сањали уз наравно враћање у функцију главне железничке! :D

Дакле, и вук сит и овце на броју!

- Прва линија повезује све што треба укључујући и обе главне железничке станице.
- Укрштање прве две линије на тргу
- Железничка веза исток-запад је коначно остварена на адекватан начин.
- Главна коначно постаје пролазна
- Растерећен врачарски тунел
- Кључни део старог чвора очуван и унапређен
- Трећа линија више није тако хитна


:vops:
I onda se probudiš.
 
Vrh