Šta je novo?

Metro

Sve je to lepo samo što bi benefite toga nadjačali troškovi tih radova, vreme koliko bi se radili, kao i gužve koje bi stvarali dok se izvode.
A da ne pričam što svako kopanje, pogotovu ulica, na starom delu grada uvek sa sobom nosi solidnu kockanje i šanse za iskopavanje podzemnih voda, klizišta, ostataka, tunela...

Plitki ukopi, ako neko već želi da ih pravi, su za Novi Beograd. Kao što ja već odavno govorim da je Novi Beograd generalno celokupno pogodan za tramvaje.
 
Пази, може то и кртица да одради, малчице дубље. Све се може кад се хоће и све може да се организује. Трамвајски систем сам за себе је веома тром и непоуздан због бројних укрштања и скретања баш по самом кругу двојке. На НБГ је спорно само скретање из Јурија Гагарина преко Антифашистичке борбе до Милутина Миланковића. Слажем се да трамвај треба да се шири по НБГ, али узалуд то ако се трамваји гомилају по центру, онда се цео систем гуши и није поуздан па постаје слабо искоришћен. Мислим да би Славија без трамваја поприлично продисала. Као и трамвај под њом. А саме трамвајске подземне станице би уједно могле да буду и подземни пешачки прелази, што би значило широм града, нпр. и у Немањиној, и на Славији, и код Правног, и код Вука, и код Храма.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849455#p849455:3rei3kol je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Maj 13, 2021 8:13 pm[/url]":3rei3kol]Mogu. Kad mi ti kazes gde bi metnuo metro stanicu.


Posto to je izgleda najvece neodgovoreno pitanje na ovoj temi.

To nije moja struka, ne znam ni koliko duboko mora da bude na tom mestu, ni gde bi morao da se pređe auto-put i slično. Ali znam kako izgleda celo podzemlje o kojem govoriš, toliko da bih mogao iz glave da ga nacrtam, pa me zanima šta konkretno tu predstavlja problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849489#p849489:nd0w2tkj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Maj 2021 21:58[/url]":nd0w2tkj]Pa gde tramvaj, ja kad predlozim da se Prokop poveze sa centrom tramvajem, odma krecu samopolivanja benzinom i pretnje protestnim samozapaljenjem. :D
To ti je onaj fenomen koji sam spominjao na temi o Prokopu.
Čisto da podsetim ostale, ja nisam bio protiv tog plana, već sam i ukazao na greške koje su napravljene, kako bi bio bolji.
 
mikelo90":1y8udi8p je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849455#p849455:1y8udi8p je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Maj 13, 2021 8:13 pm[/url]":1y8udi8p]Mogu. Kad mi ti kazes gde bi metnuo metro stanicu.


Posto to je izgleda najvece neodgovoreno pitanje na ovoj temi.

To nije moja struka, ne znam ni koliko duboko mora da bude na tom mestu, ni gde bi morao da se pređe auto-put i slično. Ali znam kako izgleda celo podzemlje o kojem govoriš, toliko da bih mogao iz glave da ga nacrtam, pa me zanima šta konkretno tu predstavlja problem.
Onda znaš da ispod Poliklinike ima bar dva podzemna nivoa.

Došljak,
Podzemlje Slavije je rezervisano za podzemne pešačke prolaze, ali još bitnije - za buduću metro stanicu. Plitki ukop na desnoj obali Save može samo tamo gde je pravac i ravno. Jer kada bi bio plitki ukop duž Bul Oslobođenja, morao bi da bude širi nego tramvajska baštica, zbog ljuljanja tramvaja pri skretanju.

Mada podržavam širenje plitkog ukopa po Novom Beogradu. Al samo tamo gde je imperativ ili gde bi donelo značajna poboljšanja.
 
Moже и мало дубљи тунел. Не видим проблем да на Славији имамо три подземна нивоа - пешачки, трамвај и метро. Ок мало шири тунел, ништа страшно и неизводиво, а доста би допринело побољшању свих видова саобраћаја. Ако може тунел за метро, верујем да може и тунел за трамвај.
Tребало би:
-900 метара тунела испод Немањине, од Савског трга до Славије;
-1000 метара тунела испод Булевара ослобођења, од Славије до Франша;
-700 метара тунела од Славије до Правног факултета;
-700 метара тунела од Немањине до Ташмајдана (+ 1000 метара тунела од Немањине до Клиничког центра, око 400 метара надвожњака преко аутопута до Прокопа, и угрубо око 1000 метара тунела од Прокопа до Сајма);
-1200 метара тунела од Ташмајдана до Вуковог споменика (Синђелићева) са још око 150 метара тунела од булевара ка раскрсници Рузвелтове и 27. марта (+600 тунела од Ташмајдана ка Тргу Николе Пашића и даље ка Теразијама са подземном окретницом испод Теразија, пре друмског тунела, отприлике испред хотела Москва) ;
-350 метара тунела од Правног факултета до мало после раскрснице Старине Новака и Илије Гарашанина;
Укупно:
- тунела - 5000 метара (+2600 метара тунела на новој траси);
-надвожњака - 300 метара (крак Ресавске ка КЦС, Прокопу и Сајму);
-портала - 5 (Немањина, Франш, Булеавр, Вук ка Рузвелтовој, Старине Новака) (+ 3 - КЦС/Ресавкса, Прокоп, Сајам/Сењак);
-подземних станица (подземних пролаза у исто време) - 7 (Кнеза Милоша, Славија, Карађорђев парк, Београђанка, Ташмајдан, Правни Факултет, Вуков споменик), с тим што би Славија и Вуков Споменик биле уједно и станице метроа, тј. БГ воза (+ - КЦС/Милоша Поцерца, КЦС/Ресавска, Ж.ст. Београд Центар-Прокоп, Главна пошта/Народна Скупштина, Теразије)

++ додатак - траса испод Краља Милана до Теразија, 1400 метара тунела, још једна подземна станица (Београђанка);
 
Nije zgodno baš ispod svih ulica ići plitkim tunelom, recimo u Ežisovoj studiji je to od Slavije do Trga i ceo Bulevar, sve trebalo da se kopa krticom. Ima mnogo instalacija, posebno u centru.

Osnovno što je trebalo odavno uraditi jeste povezati tramvajem Karađorđevu i Bulevar, sa jednom ili eventualno 2 podzemne stanice. To je moglo mnogo da poboljša veze sa Blokom 45, Banovim brdom, itd. Posle 20 godina upotrebe se integriše u metro tunel. Bilo bi nam dosta lakše. Ali, taj brod je otplovio.
 
Не би овај подземни трамвај баш био плитак, био би испод нивоа подземних пролаза који би биле станице.
 
Pa da, -2 nivo, najlakše je to videti u podzemnom prolazima na Terazijama koji su pravljeni da mogu da se prodube kako bi se koristili za metro. Zato je tamo imao izložbu Imamo plan davne 2011. ili beše 2012. godine.
 
Е, па, то мислим да нема смисла: подземни трамвај у дугачком дубоком тунелу који је 40 вредности функционалне метро линије - онда је боље градити одмах метро.
 
Pa to. Mislim meni je ceo taj koncept ''premetro'' suštinski besmislen.

Svojevremeno sam na drugoj temi objasnio, i rečima i bukvalnim crtežom, da od tramvaja do ''teškog metroa'' postoji čitava skala i dijapazon, te da to nije neka binarna klackalica ili skala sa diskretnim vrednostima i oblicima (opcije 1 ili 2 ili 3 ili 4 ili 5) nego da je poput finog potenciometra gde svako kroji sistem po svojoj želji i potrebama (dakle mnogo podesivih vrednosti, nije ''izaberi jedno'').

I kad uzmemo u obzir da se danas za metro (bilo teški bilo LRT) nude svakakve garniture i izvedbe, te da već termin i koncept LRT pokriva i neke lake tramvajolike garniture... taj koncept ''premetro'' mi je potpuno besmislen. Brate ako već kopaš tunele, što traje više godina jelte, tako da se ima vremena iha ha... onda u startu naruči LRT garniture i u startu tuda položi šine i perone za LRT. Ne vidim smisao tog odlaganja i kao ''pripremanja za metro''.

To je kao kad bi postojao koncept ''priprema za autobuski depo''. Pa kao, prvo gradiš depo sa nišama za parkiranje dva minibusa po dužini (dužine npr 7-8 metara...) pa ćeš kao onda, jednog dana, da te niše pretvaraš u parkinge za pojedinačne zglobne autobuse. Pa kupi u startu nova zglobna vozila i u startu crtaj parking za njih. Kakve pripreme, kakve tranzicije...

Mi na faksu čak nismo ni pominjali taj termin i koncept ''premetro''. Sad mi je jasno i zašto. Uz toliki dijapazon izbora između striktnog tramvaja, i striktnog voza, takva polovična rešenja polovičnih rešenja su stvarno suvišna. Čak mi i podzemni tramvaj, za koji se trajno odluči da će doveka biti samo tramvaj i ništa preko toga, konkretniji i smisleniji koncept nego premetro.


Inače, ovaj post nije upućen Došljaku nego generalno komentarišem taj koncept premetroa. I ne sumnjam da i on ima neku svoju ulogu i klijente ali... Primera radi, i onaj TransLohhr ima svoju ulogu i klijente pa je uspešan i tražen u svetu mani ga mito...
 
БАНДЕР РОДРИГЕЗ

Не знам који сте факултет тачно завршили, али концепт преметро или фазна метро градња кроз подземне трамвајске деонице није бесмислен ако се узме у обзир једна врло важна наука која није била на Вашем факултету: ЕКОНОМИЈА.

Нулта камата у пракси не постоји, а реално метро профит од 1000 евра у некој будућности од 20 година данас вреди 200 евра. Каматни рачун се заснива на математичким редовима, чисто да вас припремим, ако желите да истражите детаљније.

Ако не можеш да финансираш метро градњу тако да линију завршиш за мање од 10 година, исплативије је преметро. Београд не може да затвори финансијску конструкцију за тако нешто. Без финансијске помоћи републике, или приступних фондова ЕУ или оба, Београд ни не може да уђе у такав пројекат у границама могућих задуживања. То значи да да се нисмо к...чили да смо већи и јачи него што јесмо, одавно би имали преметро са тунелом Економски факултет - Ташмајдан, већом поузданошћу и уштедама у времену путовања од по око 20 минута за око 200.000 путника дневно. Вероватно би већ имали и Славија - Прокоп - Сајам, и копали наредне деонице... али... Чекамо да се Марс, Јупитер, Сатурн, Уран, Нептун поређају у једну линију, и тада ће бити идеално да се гради све одједном и брзо, а паре ће саме падати са неба.
 
Drumski smer na Saobraćajnom, transportni odsek. Premetro nam nikad nisu ni pomenuli.
Mada i ne čudi, pošto sam uvek govorio da je to fakulet na kome se uči od svega ponešto, a zapravo ništa konkretno.

A naravno da smo imali i Ekonomiju, i to dva komada. Mada naravno sve se svodilo na bubanje hiljade beskorisnih grafika i šablonske zadatke, tako da ne znam nikog s mog smera ko se ozbiljno posvetio tome i učio da bi razumeo. Opet, zato što program obuhvata svašta od svačega, a ništa konkretno. Tako da se većina stvari samo otalja.


A za metro ima i para i mogućnosti, to jest ima ih već 10 godina. Nego nije bilo volje i truda. A i često je bilo vađenja da kao MMF ne bi to dozvolio, trt mrt...
 
Укидање трамваја је тако 1947. Да су сачувне неке предратне трасе (Теразије-Славија, Деспота Стефана, Бранков мост ка Земуну, Кнеза Милоша), данас би имали неупоредиво бољу ситуацију у целокупном јавном превозу.
 
Uvek sam se pitao kako su nekad davno ''terali'' tramvaje uzbrdo i puštali nizbrdo u Kneza Miloša od Admirala Geprata do Krunske. Pošto je baš strm nagib na nekim mestima. Možda su imali neki od posebnih sistema, da li onaj sa zupčanicima ili kablovima, ne znam...
 
Није то значајнији успон од Немањине или Војводе Степе, па и Булевара.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849362#p849362:28svv359 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 May 2021 02:46 pm[/url]":28svv359]Ljudi krešte o tom metrou kroz odnosno ispod KCS a da nemaju nikakvu predstavu i ideju ni gde bi mu bila stanica na području KCS...

Kasete pa kasete... Pa dobro, da, postoje kasete unutar Prokopa. Isto tako postoje i ona dva podzemna železnička tunela-izlaza ispod Pančevca koji se odvajaju ka istoku, ka Adi Huji. I šta sad, zato što oni postoje, imperativ je sprovesti železnicu kroz njih...? A gde će ona da vodi, kome će da služi... o tome će se misliti naknadno?

Bravo, ključno pitanje... gde će da vodi i kome će da služi linija 1 beogradskog metroa, pogotovo njen jugozapadni pravac?
 
Ја сво време постављм свима то питање. Где ће те да се возите са првом линијом метроа? До Малог Лесковца или до Рупчина?
 
Izmenjaće se i njena i trasa linija 2 i 3 još 10 puta dok se izgradi sve od prve do poslednje stanice.
 
za početak da se izmeni ova prva, tako da umesto na glupavi TC Galerija ide na KCS.
 
Danas kod staklenca.
bd8eedbe9e61b96ad9aeb10ddb50d4e9.jpg


Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Vrh