ПОСТОЈАЊЕ МЕТРОА ПРВИ ПУТ ЋЕ БИТИ УРЕЂЕНО ЗАКОНОМ
Откада су „Вечерње новости” први пут објавиле да Београд добија метро прошло је више од пет деценија, а овог новембра овај велики пројекат коначно почиње да се ради.
Овај пројекат резултат је велике заједничке сарадње Владе Србије и Града Београда. Током овог месеца посланици Народне скупштине гласаће о Предлогу закона о метроу и градској железници. То је први пут да ће Србија законом уредити постојање метроа. Тако ће се стећи сви услови за почетак градње метроа, „Ежис” убрзано пројектује и пред потписивањем смо уговора за пројектовање друге линије и за идејно решење треће линије.
Истовремено, различити вагони биће стављени на гласање. "Шоу рум” ће бити у центру града, где ће моћи да се виде детаљи у вези са будућим метроом. Најважније је да почињемо да радимо истражне бушотине у центру града. Велик део тога већ је урађен на траси прве линије, а сада улазимо у центар, рецимо од Трга републике па надаље. Од тога зависи каква ће „кртица” за изградњу метроа бити набављена. На траси метроа, посебно око самих станица, радимо регистар ризика. Завод за вештачење обилази сваку зграду и утврђује стање, а за заштићене зграде то чини Завод за заштиту споменика. Од тога зависи какве ћемо мере заштите предузети приликом изградње метроа, што се иначе ради свуда у свету.
Goran Vesić FB
Откада су „Вечерње новости” први пут објавиле да Београд добија метро прошло је више од пет деценија, а овог новембра овај велики пројекат коначно почиње да се ради.
Овај пројекат резултат је велике заједничке сарадње Владе Србије и Града Београда. Током овог месеца посланици Народне скупштине гласаће о Предлогу закона о метроу и градској железници. То је први пут да ће Србија законом уредити постојање метроа. Тако ће се стећи сви услови за почетак градње метроа, „Ежис” убрзано пројектује и пред потписивањем смо уговора за пројектовање друге линије и за идејно решење треће линије.
Истовремено, различити вагони биће стављени на гласање. "Шоу рум” ће бити у центру града, где ће моћи да се виде детаљи у вези са будућим метроом. Најважније је да почињемо да радимо истражне бушотине у центру града. Велик део тога већ је урађен на траси прве линије, а сада улазимо у центар, рецимо од Трга републике па надаље. Од тога зависи каква ће „кртица” за изградњу метроа бити набављена. На траси метроа, посебно око самих станица, радимо регистар ризика. Завод за вештачење обилази сваку зграду и утврђује стање, а за заштићене зграде то чини Завод за заштиту споменика. Од тога зависи какве ћемо мере заштите предузети приликом изградње метроа, што се иначе ради свуда у свету.
Goran Vesić FB