Šta je novo?

Metro

Bender Rodriguez":2oqmu3pu je napisao(la):
Pa da. Svi razumni ili imaju, ili grade ili se spremaju da grade.

Pa i Beograd se sprema da gradi već odavno. Inače niko nije rekao da ne trebamo imati metro, ali je problem graditi metro samo da bi rekli da ga imamo.
Sadašnji plan ne rešava grad postojećih gužvi jer uglavnom zaobilazi naselja, a svaki stanovnik ovoga grada će biti zadužen preko 4 hiljade evra za njegovu gradnju .
To je jako mnogo novca iz naših džepova da bi gospoda u Beograd na vodi i pašnjaci na Makišu dobili metro.
 
Užice":1f71unot je napisao(la):
Sijetl i Denver su manji od Beograda. A Solun je grad veličine Sarajeva. U Italiji jedna Katanija(300.000 stanovnika) i Peruđa(170.000 stanovnika) već imaju metro,Katanija se još nalazi na Siciliji,koja je jedna od najsiromašnijih italijanskih regija.

Sijetl ima u urbanoj regiji ~3 miliona a u metropolitenskoj ~4 miliona ljudi, dok Denver ima ~2,3 u urbanoj i ~2,9 u metropolitenskoj. Na šta se tačno misli kada se kaže da su manji od Beograda?
 
Denver jeste manji od Beograda.
A svi oni imaju LRT.

Kao što sam rekao već negde, u temu i tematiku oko Beogradskog metroa više ne ulazim. Pošto sam video kuda to vodi.
Ovo sada pišem samo da se ne bi vršila neprikladna i netačna poređenja.

I da se ne ode u ona tešenja i poštapalice ''pa dobro, uvek ima gorih od nas''.
 
Svi oni imaju ono sto se u Evropi zove tramvaj, jer uglavnom ide po ulicama. BG voz je daleko ozbiljni sistem od toga.
 
Koji ne služi, niti će ikada moći da služi kao metro. On je regionalna železnica. Koju su slepačke vlasti u poslednjih X decenija pokušavale da iskasape da bude metro. I time samo još dodatno u**bale ceo grad.

BG Voz treba da bude prva pomisao i izbor putnika koji upravo polazi za Beograd iz: Pančeva, Mladenovca, Sopota, Grocke, Nove i Stare Pazove, Lazarevca, Obrenovca... kao što je nekada i bilo zamišljeno.

A ne da se radujemo i oduševljavamo što se nakon 30 faking godina ponovo pušta u rad krak do jednog Resnika. I što na relaciji Zemun stanica - Vukov spomenik BG voz redovno radi i stiže u minut. A to jedna baš onako dugačka i komplikovana deonica... Slavimo to što nam gradska železnica ne kasni i ne ukida se na deonici od čitavih 15 km... :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823889#p823889:1bw55yuy je napisao(la):
NoLimit » Uto Feb 16, 2021 4:17 pm[/url]":1bw55yuy]
Užice":1bw55yuy je napisao(la):
Sijetl i Denver su manji od Beograda. A Solun je grad veličine Sarajeva. U Italiji jedna Katanija(300.000 stanovnika) i Peruđa(170.000 stanovnika) već imaju metro,Katanija se još nalazi na Siciliji,koja je jedna od najsiromašnijih italijanskih regija.

Sijetl ima u urbanoj regiji ~3 miliona a u metropolitenskoj ~4 miliona ljudi, dok Denver ima ~2,3 u urbanoj i ~2,9 u metropolitenskoj. Na šta se tačno misli kada se kaže da su manji od Beograda?
Prema Vikipediji,Sijetl u urbanoj zoni ima 608.660 stanovnika,a Denver 600.158 stanovnika. Oba grada su manja čak i od Zagreba. Što se tiče planirane prve linije Beogradskog Metroa,pre neki dan sam se vozio autobusom 35 od Pančevačkog Mosta do Višnjice,nije baš da nema putnika ni na toj trasi,kod Pančevca je autobus bio prepun,jedva je moglo da se stoji,a bilo je oko podneva. Prva linija od Mirijeva do Makiša bi možda imala smisla,kada nebi zaobilazila Zeleni Venac,Klinički Centar,stanicu Prokop,samo zbog Beograda na Vodi. Ali kakvo je stanje u Beogradu već decenijama,biće nam bolje i sa tom linijom,nego bez nje.
 
Bender Rodriguez":1dv6ikxw je napisao(la):
Koji ne služi, niti će ikada moći da služi kao metro. On je regionalna železnica. Koju su slepačke vlasti u poslednjih X decenija pokušavale da iskasape da bude metro. I time samo još dodatno u**bale ceo grad.
Opet je regionalna železnica daleko bolja od LRT koji nije denvelisan tj klasičan tramvaj .
Takođe ako po vašoj računici Beograd ima 1,6 miliona stanovnika, onda Denver ima 2,9, a Sijetl 3,5 miliona stanovnika. U Amerci ljudi uglavnom žive u kućama na obodu grada, a u gradu su pretežno poslovni objekati.
 
BG Voz bi mogao da se smatra regionalnim metroom,kada nebi delio kompletnu infrastrukturu sa međumesnim železničkim saobraćajem,kada bi imao takt od 15 minuta tokom celog dana,i kada bi svaka linija imala stajališta na po 500 metara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823899#p823899:248qgpet je napisao(la):
Dart » Uto Feb 16, 2021 4:33 pm[/url]":248qgpet]
Bender Rodriguez":248qgpet je napisao(la):
Koji ne služi, niti će ikada moći da služi kao metro. On je regionalna železnica. Koju su slepačke vlasti u poslednjih X decenija pokušavale da iskasape da bude metro. I time samo još dodatno u**bale ceo grad.
Opet je regionalna železnica daleko bolja od LRT koji nije denvelisan tj klasičan tramvaj . Takođe ako po tvojoj računici Beograd ima 1,6 miliona stanovnika, onda Denver ima 2,9...
Drugim rečima - uvek ima i gorih od nas?
Pa ima, slažem se. Uvek može i gore. Na kraju krajeva, to i jeste narodni moto na ovim prostorima već minimum 40 godina (a verovatno i mnogo duže).

Eto npr, i Abudža, glavni grad Nigerije, je trostruko brojniji od Beograda pa nema metro. Samo s BG vozom ih šijemo samo tako.
E ali npr od njihovog grada Lagosa nismo. Čak i oni krenuše da si prave metro.
 
Na našu žalost,i Abudža je pre nas već otvorila prvu liniju lakog metroa
 

Prilozi

  • 800px-Abuja_Rail_Mass_Transit.svg.png
    800px-Abuja_Rail_Mass_Transit.svg.png
    65,7 KB · Pregleda: 1.759
Da u pravu si, evo sad i ja videh. Znači nemaju samo metro u izgradnji u Lagosu, nego čak i u Abudži.

Ej, jedna Nigerija nas pretiče u izgradnji metroa. :lol: :oops: :bash:


Ništa, uvek možemo da čekamo da Mogadiš u Somaliji naraste do 1,5 miliona pa da onda kažemo ''A-ha! Eto! Bar smo napredniji od Mogadiša! Ha!'' :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823901#p823901:1dy19uy0 je napisao(la):
Užice » Uto Feb 16, 2021 5:35 pm[/url]":1dy19uy0]i kada bi svaka linija imala stajališta na po 500 metara.

Stajalište na 500 metara? :shock: :lool: Pa ni GSP ne treba da ima tako gusta stajališta...
 
Jel si siguran u to?

KM.jpg

Brankova.jpg


A aj da vidimo kako bi izgledala i ta razdaljina između stanica Prokop i KCS:
Prokop Nasusni.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823886#p823886:kj4cuc4e je napisao(la):
Dart » Uto Feb 16, 2021 4:13 pm[/url]":kj4cuc4e]
Bender Rodriguez":kj4cuc4e je napisao(la):
Pa da. Svi razumni ili imaju, ili grade ili se spremaju da grade.

Pa i Beograd se sprema da gradi već odavno. Inače niko nije rekao da ne trebamo imati metro, ali je problem graditi metro samo da bi rekli da ga imamo.
Sadašnji plan ne rešava grad postojećih gužvi jer uglavnom zaobilazi naselja, a svaki stanovnik ovoga grada će biti zadužen preko 4 hiljade evra za njegovu gradnju .
To je jako mnogo novca iz naših džepova da bi gospoda u Beograd na vodi i pašnjaci na Makišu dobili metro.

Bravo!
 
У центру Москве, таква растојања су више правило него изузетак. Париз, Копенхаген исто...
 

Prilozi

  • distance1.jpg
    distance1.jpg
    490 KB · Pregleda: 1.430
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824026#p824026:1e0i4bpl je napisao(la):
WLABmz » 16 Feb 2021 21:51[/url]":1e0i4bpl]*U proseku.
U proseku Beograd ne funkcioniše onako kako neki zamišljaju. To ne znači da treba da postoje stanice kod svake bandere.
 
Прле":1ufx8xce je napisao(la):
У центру Москве, таква растојања су више правило него изузетак. Париз, Копенхаген исто...

U Parizu su bukvalno sve stanice na 500 metara, ali u Moskvi je to više izuzetak jer je rastojanje između stanica obično baš veliko.
 
Astrotrain":1m6svm0i je napisao(la):
Па добро, да ли је лоше то што те садашње ливаде, рупчаге и пустаре са изградњом метроа у перспективи то више неће бити? Ја заиста не видим то као нешто лоше.
Jest i pisano je ovde 199 puta o tome.
Ovaj metro finansiraju svi građani Beograda. Pa i Srbije.
Trošiti njihova sredstva da bi "moja" ledina u Železniku ili "tvoja" utrina kod Ade huje dobila na vrednosti, te nas dvojica postali uspešni investitori je nemoralno, pa usudio bih se reći nelegalno.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823899#p823899:8eht5hl2 je napisao(la):
Dart » Uto Feb 16, 2021 5:33 pm[/url]":8eht5hl2]
Bender Rodriguez":8eht5hl2 je napisao(la):
Koji ne služi, niti će ikada moći da služi kao metro. On je regionalna železnica. Koju su slepačke vlasti u poslednjih X decenija pokušavale da iskasape da bude metro. I time samo još dodatno u**bale ceo grad.
Opet je regionalna železnica daleko bolja od LRT koji nije denvelisan tj klasičan tramvaj .
Takođe ako po vašoj računici Beograd ima 1,6 miliona stanovnika, onda Denver ima 2,9, a Sijetl 3,5 miliona stanovnika. U Amerci ljudi uglavnom žive u kućama na obodu grada, a u gradu su pretežno poslovni objekati.
Ne možeš tako da računaš, zna se koji sve gradovi tačno spadaju u "Denver metropolitan area" koji ima 2,9 miliona stanovnika i obuhvata površinu od 22 hiljade kvadratnih kilometara, odnosno skoro trećinu površine Srbije.

Denver ima 734,134 stanovnika po proceni iz 2019., a Beograd ima 1,166,763 po popisu iz 2011. godine.

Mada to nije ni važno uopšte, ali ajde...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824086#p824086:d7ypx3v0 je napisao(la):
Dart » Сре Феб 17, 2021 1:49 am[/url]":d7ypx3v0]...
ali u Moskvi je to više izuzetak jer je rastojanje između stanica obično baš veliko.

Прецизирао сам да је у питању центар
 
Naravno da je u centru grada i gusto naseljenom području manja razdaljina između stanica metroa.

Međutim, ako pogledate par postova iznad, što nije teško, gospodin koga sam citirao je govorio o BG:vozu i stajalištima na 500 metara. Pa voz ne bi uspeo da ubrza preko ~ 50 km/h i već bi morao da koči...
 
Izvor: Politika.rs

Trasa prve linije metroa gradi se na proleće 2022.
677z381_metro-2.jpg

Da li je linije metroa trasirala struka ili politika? Hoće li njegovom izgradnjom biti žrtvovan Makiš, najveće vodoizvorište Beograda? Je li suviše ambiciozan plan da se dve linije grade istovremeno i budu završene do 2030. kada rekonstrukcija ulica od Ruzveltove do Beogradske tvrđave traje skoro dve godine? Zašto prve dve linije koštaju četiri milijarde evra, dvostruko više od prethodnog projekta? O ovim pitanjima stavove su ukrstili Marko Stojčić, glavni gradski urbanista, i prof. dr Borislav Stojkov, urbanista.

Politika: Sve studije rađene pre pola veka, koliko se metro planira, trasirale su prvu liniju od Novog Beograda i Zemuna ka Bulevaru kralja Aleksandra. Poslednja je potpuni zaokret – linija od Makiša do Mirijeva spaja dve livade i zaobilazi naseljene delove. Zašto?

Stojčić: Ova verzija trasa prve, druge i treće rađena je na osnovu brojnih studija i stručnih analiza koje su pokazale da je najopterećeniji Bulevar Mišića i Obrenovački put sa kojeg se saobraćaj grana na Vidikovac i Čukaricu i zato je doneta odluka da linija Makiš–Mirijevo bude prioritetna. Prethodna verzija predviđala je depo usred izgrađenog urbanog tkiva u Novom Beogradu na parceli koju koristi GSP, koja dugoročno ne može da ostane za tu namenu jer narušava kvalitet stanovanja. Ovaj pravac obezbeđuje dovoljan prostor za savremeni metro sistem, tu je ranžirna stanica, prostor je odavno prepoznat kao železnički i primereno je da tu imamo depo.

Politika: Pozivate se na merenja broja putnika. Ali na trasi buduće prve linije ugašena je Železnička stanica, a uskoro se premešta i stari BAS u Blok 42. Gde će do centra grada prva linija da se puni putnicima?

Stojčić: Broj putnika se ažurira na svakih šest meseci gde se povećava, a gde smanjuje. Drastično povećanje je na Zvezdari, u Mirijevu. Broj putnika u Bulevaru kralja Aleksandra nije veći nego u drugim pravcima.

Politika: Saobraćajni stručnjaci tvrde da se ne razlikuje mnogo broj putnika na prethodnoj i poslednjoj varijanti prve linije. Ali ona ranija Novi Beograd–Bulevar kralja Aleksandra celom dužinom prolazi kroz naseljeni deo grada.

Stojčić: Studije su radile institucije i brojke kažu da je najviše putnika iz pravca Sajma. I tačka. Uostalom, poslednja odluka je da se istovremeno grade prva i druga linija.

Politika: I one se ukrštaju u Savskom amfiteatru, u „Beogradu na vodi”.

Stojkov: Osnovna svrha građenja na Makišu je pogrešna. Saobraćaj iz pravca Obrenovca je mali. Problem nije u velikom broju putnika, zagušenja nastaju zbog konfiguracije ulica, uske su i nisu organizovane u mnogo čemu. On se rešava sa nekoliko autobusa koji dođu ujutru iz Obrenovca u Beograd i popodne se vraćaju nazad. Preko dana frekvencija putovanja je mala.

Politika: Karići, kao investitori „Tesla grada” na Makišu, nedavno su odustali od te lokacije. Imamo li novog ulagača koji bi tamo zidao?

Stojčić: Da li je Karić ili nije, nikada nije bilo konkretnog investitora, jer je 95 odsto tog zemljišta privatno. Bilo bi dobro da se pojavi jedan ili grupa investitora koji bi urbanizovali taj prostor. Bez zahteva za investiciju grad ne može da gradi infrastrukturu koje u tom delu grada nema.

Stojkov: U ovom planu za metro nema koncepta. Sve je oslonjeno na dva projekta, na „Tesla grad” i „Beograd na vodi”.

Stojčić: To nije tačno.

Stojkov: Opravdanje je bilo povezivanje dva zamišljena naselja. Zašto? Hoće li neko iz „Beograda na vodi” ići u „Tesla grad” ili Železnik i obrnuto? Neće. Šta opravdava putovanje? Pre svega radna mesta, sport, kultura, zabava, šoping.

Stojčić: Pogrešno ste postavili stvar. To nije livada nego potencijalno mesto za urbanizaciju, a depo morate da gradite na praznom prostoru. Veliki je pritisak na proširenje građevinskog područja grada. To je neodrživo, ovo nije toliko veliki grad da ide u širinu nego da se drugačije rasporedi građevinsko područje unutar Generalnog plana.

Politika: Isključujete li mogućnost, ako se pojavi investitor poput arapskog koji gradi „Beograd na vodi”, da država na Makišu proglasi zidanje novog grada za 35.000 stanovnika javnim interesom.

Stojčić: Isključujem. To je neodrživo, država nema interes da to uradi.

Politika: Kako ćete finansirati metro?

Stojčić: Republika će finansirati kroz međudržavne ugovore sa Francuzima i Kinezima. Malo ko je iz budžeta gradio metro. Naravno da ni u jednom gradu finansiranje razvoja metroa ne funkcioniše od naplate karata, nego se gleda javni interes, da saobraćaj funkcioniše i da se obezbedi veći kvalitet života.

Politika: Tako što se sužava zaštitna zona vodoizvorišta na Makišu?

Stojkov: Prema informacijama koje imam, „Jaroslav Černi” je u studiji iz 2015. suzio zonu zaštite vodoizvorišta pod pritiskom.

Stojčić: Ja to, recimo, nisam čuo.

Stojkov: Sad čujete. Sužavanje zaštitne zone kao politički koncept da bi se omogućilo ovo o čemu Marko priča.

Politika: Hoćete da kažete da žrtvujemo vodoizvorište da bismo dobili metro?

Stojkov: Da li žrtvujemo ili ne, mogu da ocene samo hidrogeolozi i hidroinženjeri. Član sam Akademije inženjerskih nauka Srbije i poznajem ljude koji se zgražavaju nad tim činjenicama.

Politika: Ali postoje i stručnjaci koji se oslanjaju na studiju „Černog” i kažu može da se gradi pod određenim uslovima.

Stojkov: Tačno.

Politika: Šta je onda problem?

Stojkov: Problem je što se politika i struka ne razumeju. Politika poslednjih godina što zamisli sprovodi bez obzira na posledice, pogotovo na one dugoročne. Bez obzira na to koliko košta i da li je opravdano. Ova politika kontroliše institucije i projekte i sve što bi rekla struka pada u vodu – bilo da je reč o gondoli, Makišu, „Beogradu na vodi”. Politička snaga je homogenizovana, a struka je nedovoljno energična da joj suprotstavi dokaze.

Politika: Hoćete da kažete uspavana?

Stojkov: Nema javnih nastupa, niko se ne javlja, osim po kuloarima.

Stojčić: Nema pritiska. Zašto bi neki političar rekao nekome ko vodi oblast da uradi nešto što je pogrešno i košta puno i ne bi koristio niko. Nema razloga. Da bi povezali „Tesla grad” koji ne postoji, izmišljen naslov u novinama.

Politika: Nije tačno. Karići su 2017. sa tadašnjim gradonačelnikom Sinišom Malim i vašim prethodnikom Milutinom Folićem analizirali dinamiku tog projekta.

Stojčić: Možda su Karići imali tu ambiciju, ali da bi se ona ostvarila neophodno je da kupe parcele, a da bi kupili, neko bi trebalo da ih proda dobrom voljom. To mesto je izabrano jer ima prostor dovoljno veliki za depo za obe linije i takav u gradu nemate na drugom mestu.

Stojkov: Imate u Gornjem gradu Zemuna i Novom Beogradu, za ta mesta 1978. potpisao sam detaljne planove za depoe i sva metro stajališta u Beogradu. Finansiranje gradnje linija radi se na osnovu analize opravdanosti. Ona nije urađena transparentno. Hoću da kažem da je bilo pritiska da se izvede na ovaj način jer ne vidim neko drugo stručno opravdanje za tako nešto.

Stojčić: Zašto bi neko svesno radio pogrešno? A baš suprotno, imamo toliko filtera u ovom projektu. Mislim na sve inostrane partnere koji su u njega uključeni. Tu je i naš Urbanistički zavod.

Stojkov: Dobro, a šta je ideja Makiša i „Beograda na vodi” i svega toga? Ideologija aktuelne politike je da Beograd mora da promeni sve, čak i fizionomiju, po receptu koji je uveliko prevaziđen.

Politika: Ako Makiš nije ugrožen, zašto se ispituje Veliko ratno ostrvo kao potencijalno vodoizvorište?

Stojčić: Povećana je potreba za vodom. Kad smo kod vodoizvorišta, pa i blokovi 45, 44, 70, 70a su u užoj zoni vodoizvorišta. Zamislite da imate to isto prekoputa.

Stojkov: To, ipak, treba da objasne i potvrde hidroinženjeri...

Stojčić: Naravno da su potvrdili. Zašto bi iskusni stručnjaci iz te oblasti svesno rizikovali svoju karijeru? Apsolutno ne verujem u to. Tema vodoizvorišta je zloupotrebljena jer je prikazivana lokacija vodoizvorišta sa druge strane Obrenovačkog puta gde se ništa neće graditi.

Stojkov: Nisam znao jer je to u planu koji je tek u pripremi.

Politika: Najavljujte početak gradnje depoa za metro u novembru, ali da li je sve planski pokriveno?
Stojčić: Gotov je planski osnov za izgradnju depoa. Onda, kao nastavak sledi izgradnja prve linije.

Politika: Koliko vremena treba za gradnju depoa?

Stojčić: Dinamiku ćemo imati ovih dana i nju ćemo uskladiti sa svim akterima („Ežis”, „Beogradski metro i voz”, Urbanistički zavod, sekretarijati, Ministarstvo finansija). Ideja je da se na proleće uveliko gradi depo, ali i da tada krenu radovi na trasi prve linije.

Politika: Ko će da vam poveruje da ćete prve dve linije da završite do 2030?

Stojčić: Devet godina je primereno, ukoliko bude dobro rukovođeno projektom. U tom periodu očekujemo da će u potpunosti da profunkcionišu i železničke stanice u Novom Beogradu i Prokopu koji tek treba da postane ono što mu je i predznak – Glavna. Ali, za sada nema opravdanosti da dovodimo metro do Prokopa jer tamo prvo treba obezbediti putnike.

Stojkov: Ali, Marko, ni na Makišu nema putnika, a planirane su četiri stanice na sedam kilometara praznog hoda.

Stojčić: Pa rekao sam. Svaki metro ima neki prazan hod jer mora da ima prostor za depo. Ovakvim planom omogućavamo da se prostor urbanizuje.

Politika: Zašto je odlučeno da veći deo trase ide podzemno, iako je to skuplje?

Stojčić: To je pitanje stava – želimo li metro, brzi tramvaj ili gradski voz.

Politika: Iako u periodu najvećeg opterećenja ne možemo da dobacimo više od 20.000 putnika?

Stojčić: Imamo iste brojke kao Prag. Pitajte stanovnike Praga da li bi se odrekli metroa? Ne bi nikada.

Politika: Ako Beograd nema toliko putnika, zašto se nije pre svega gledalo da se povežu upravo tačke koje će biti važna saobraćajna čvorišta – novi BAS i Prokop?

Stojčić: Vi me opet niste slušali, na Prokopu nema trenutno dovoljno putnika.

Stojkov: Nema ih ni na Makišu!

Stojčić: A koje putnike bi danas metro pokupio u Prokopu?

Politika: Onda je ta stanica promašena investicija?
Stojčić: Ne, nije.

Politika: Sećate li se da je u prefizibiliti studiji jedna od varijanti bila da Prokop bude obuhvaćen prvom linijom pa se odustalo?

Stojčić: Zato što nema putnika.

Politika: Za koji mesec neće ih više biti ni u Savskom amfiteatru, a ipak će tamo da se ukrštaju prve dve linije?

Stojčić: Ali, ponavljam, morali smo da razmišljamo o velikom otvorenom prostoru za depo. Vodili smo računa i o tome kojim zemljištem raspolažemo, da nas ne košta mnogo. Osim toga, za ovu vrstu metroa odlučili smo se jer je to pravi metro, brže prolazi jer nema ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja.

Politika: Prve dve linije koštaju četiri milijarde evra, što je dvostruko više od onih planiranih dok je Dragan Đilas bio gradonačelnik.

Stojčić: Zato što to nije bio klasičan, nego laki. Ovaj naš izbor je kratkoročno velika cena, ali dugoročno je isplativija.

Stojkov: Cena bez tendera je nerealno visoka u odnosu na ranije procene i potrebe mobilnosti Beograđana koja je najniža u Evropi, svega 1,2 kretanja. Preko dana nema aktivnosti. Planirana prva linija to neće promeniti. Zato i nema potrebe za ovim teškim sistemom. I ranija, jeftinija varijanta rešila bi problem.

Stojčić: Upravo suprotno. Sve saobraćajne analize pokazale su da bi prethodna verzija uticala negativno na saobraćaj.

Politika: Nama, znači, treba „be-em-ve”, a kupujemo „porše”?

Stojčić: Ne. Nije tako.

Politika: Zna li se kada počinje gradnja treće linije?

Stojčić: Ona će se svakako raditi pre nego što se završi gradnja prve i druge. Da li će to biti 2027, 2028. ili koja godina posle, ne mogu sada da kažem. Kontinuitet u politici će diktirati.

Politika: Početak gradnje krajem godine zvuči kao predizborna najava?

Stojčić: Zbog čega? Ovo je projekat koji se godinama razvija.

Politika: Zato što je, na primer, kamen temeljac za novi BAS polagan u kampanji 2018, a on još nije završen?

Stojčić: Ne znam. Nisam političar. Samo znam da je ovo nešto značajno što treba da se uradi.

Izbor vagona nije preuranjen

Politika: Rečeno je da će građani birati vagone. Zašto sada, ako do izgradnje prve trase može da se promeni tehnologija?
Stojčić: Mora paralelno da se radi, da se na vreme zna kakvim šinama će biti opremljena trasa, koja signalizacija, onda se u skladu sa svim tim pripremaju vagoni.

Politika: Grad se uveliko savetuje sa kompanijom koja održava javni prevoz u Parizu. Zašto se pored naših „Srbija voza” i „Beogradskog metroa i voza” razmišlja o angažovanju francuskog operatera?

Stojčić: Jer se pravi prvi metro u Srbiji.
Politika: Ali, on će biti zadužen i za „BG voz”, zar za to nisu dovoljne naše kompanije?

Stojčić: I dalje će deo posla imati naša preduzeća. Ali u prvim godinama rada metroa, bitno nam je iskustvo takve strane kompanije.

http://www.politika.rs/sr/clanak/473008 ... olece-2022
 
Stojčić: Ova verzija trasa prve, druge i treće rađena je na osnovu brojnih studija i stručnih analiza koje su pokazale da je najopterećeniji Bulevar Mišića i Obrenovački put sa kojeg se saobraćaj grana na Vidikovac i Čukaricu i zato je doneta odluka da linija Makiš–Mirijevo bude prioritetna. Prethodna verzija predviđala je depo usred izgrađenog urbanog tkiva u Novom Beogradu na parceli koju koristi GSP, koja dugoročno ne može da ostane za tu namenu jer narušava kvalitet stanovanja. Ovaj pravac obezbeđuje dovoljan prostor za savremeni metro sistem, tu je ranžirna stanica, prostor je odavno prepoznat kao železnički i primereno je da tu imamo depo.
Булевар Војводе Мишића је најоптерећенији зато што нема алтернативни правац, као што рецимо БКА има једним делом Димитрија Туцовића као паралелу, или Устаничка што је паралелна са аутопутем. Видиковац који спомиње заобилазе. Није ми јасно зашто депо метроа нарушава квалитет живота, а БАС је ок да буде ту.

Stojčić: Broj putnika se ažurira na svakih šest meseci gde se povećava, a gde smanjuje. Drastično povećanje je na Zvezdari, u Mirijevu. Broj putnika u Bulevaru kralja Aleksandra nije veći nego u drugim pravcima.
Ладно искулирао питање о томе што се игнорише чињеница исељења БАС.

Stojčić: Studije su radile institucije i brojke kažu da je najviše putnika iz pravca Sajma. I tačka. Uostalom, poslednja odluka je da se istovremeno grade prva i druga linija.

Путници из правца су сила прилике а не жеља путника. Просто Топлидерска долина сече пут од Чукарице и Раковице ка центру те имају само два правца, преко Сајма и преко Бањице и Аутокоманде. Метро има ту могућност да се провуче између та два друмска коридора а то се игнорише. А и сам Сајам са постојањем метроа драстично губи као преседачка тачка.
Stojčić: Pogrešno ste postavili stvar. To nije livada nego potencijalno mesto za urbanizaciju, a depo morate da gradite na praznom prostoru. Veliki je pritisak na proširenje građevinskog područja grada. To je neodrživo, ovo nije toliko veliki grad da ide u širinu nego da se drugačije rasporedi građevinsko područje unutar Generalnog plana.

Па баш градњом у Макишу се иде у ширину и оптерећује оса Трговачка-Радничка-Војводе Мишића. А има простора на НБГ за изградњу приближног броја станова (ИМТ, бродоградилиште и део низводно од њега ка Газели).

Stojčić: Devet godina je primereno, ukoliko bude dobro rukovođeno projektom. U tom periodu očekujemo da će u potpunosti da profunkcionišu i železničke stanice u Novom Beogradu i Prokopu koji tek treba da postane ono što mu je i predznak – Glavna. Ali, za sada nema opravdanosti da dovodimo metro do Prokopa jer tamo prvo treba obezbediti putnike.

Значи игнорише се потенцијална потреба путовања железницом и аутобусом али је будућност Макиша реална потреба.

Stojčić: To je pitanje stava – želimo li metro, brzi tramvaj ili gradski voz.
Паланачки доживљај метроа. Па Њујорк има само 40% подземне трасе, а Чигако још мање.

Stojčić: Vi me opet niste slušali, na Prokopu nema trenutno dovoljno putnika.

Наравно да их нема кад до њега возе кружна линија на 20 минута и минибус. Због оваквих глупих ставова и пропадају и железница и јавни превоз и мања места а њима требају новоградње по Миријеву и Макишу.

Stojčić: Ali, ponavljam, morali smo da razmišljamo o velikom otvorenom prostoru za depo. Vodili smo računa i o tome kojim zemljištem raspolažemo, da nas ne košta mnogo. Osim toga, za ovu vrstu metroa odlučili smo se jer je to pravi metro, brže prolazi jer nema ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja.

Опет бежи од питања о значају Савског амфитеатра након његове приградско-међуградске транспортне ликвидације. Мада значиће преседање са метроа из Миријева на 78 до клиничког центра.
 
Stojičić:
a) nema blage veze?
b) pravi se lud?
c) mrzi Beograd?
d) svo troje?

Ovo sa depoom, nepoznavanje vrsta vodoizvorišta u gradu i konačno sa obezbeđivanje putnika za Prokop (?!?) su stvarno za povraćanje.

A čovek ne zna ni šta je metro. Po njegovom mišljenju metro je "nešto pod zemljom". A Atina, Kijev, Čikago, Berlin imaju desetine kilometara nad zemljom.

Kakav diletant!
 
Vrh