Šta je novo?

Metro

Od 12:45 komentar o metrou, pominje da nije povezana nova GŽS i velika naselja bez insistiranja o Makišu:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5VCWOqN6iQ8[/youtube]
 
Ovi u Danasu pišu o nekakvom "ugovoru za metro",nema još nikakvog ugovora,niti se zna kada će biti potpisan. Potpisan je samo MEMORANDUM O RAZUMEVANJU,u prevodu "možda će biti metroa,al ne mora da znači". Kamo sreće da je već potpisan ugovor,nisam rođeni beograđanin,ali bih voleo da se metro već jednom izgradi,koliko god se država zadužila,samo da vozovi krenu prvom linijom,čak ni tada nećemo moći odmah da ga koristimo,jer je neophodno prvih 6 meseci probnih vožnji i testiranja,a dok to ne vidim,ne verujem im ništa. I da sad u novembru počnu da grade depo na Makišu,znamo kako skoro svi i mnogo jednostavniji građevinski radovi kilavo idu u ovoj zemlji,dok ne vidimo da je trasa kompletirana sa sve stanicama i tunelima,ne trebamo se radovati pre vremena.
 
Izvinit za oftopik u odnosu na raspravu razmaženih žena pijanih bogataša šta i kako raskošno sagraditi, ali bogataš koji želi to da ostane ovako loše poslovno partnerstvo ne bi sebi dozvolio čak ni pijan.

Tačno je da konačnog ugovora još nema, ali se sprema, i u tekstu nigde nije napisano da već postoji. Bolje je upozoriti javnost na štetne ugovore u pripemi pre nego što se potpišu.
Šteta kroz loš metro ugovor

Trebamo li biti srećni kada sklapamo metro ugovor u kojem sve radimo na korist partnera, a našu štetu?

Moglo bi se početi sa konkretnim opisom štetnog, ali kako bi običnom čoveku bilo bliskije, umesto ekonomskog opisaću domaćinski model.
Domaćin rešio da napravi remont doma, ali za onaj idealni zamišljeni, kakav je u susedstvu, nema novca.
Jednoga dana dolazi mu preduzimač poznat po izuzetnoj skupoći svojih radova, i dilovima sa domaćinima čvrste ruke na štetu doma i ukućana.
Ukućani svojim znanjima i veštinama mogu obaviti više od pola finansijske vrednosti radova, dovoljno kvalitetno, a sami po satu zarađuju nekoliko puta manje nego pomenuti preduzimač.
Međutim, pomenuti preduzimač kategotrički odbija te ruke, dopuštajući samo najniže plaćene čistačke poslove.
Iako domaćinstvo ima neiskorišćeni materijal, preduzimač uslovljava svojim materijalom. Domaćinstvo ne može da zaradi na svojim proizvodima i uslugama koliko preduzimač traži novca, ali preduzimač ima rešenje i za to.
Založiti organe mlađih među ukućanima. Ako je toliko nepovoljan u odnosu na ostale preduzimače, šta nudi? Posao đubretara u noćnoj smeni preko svog uticaja u mesnoj zajednici.
Ipak, kako bi se pokazao kao pravedan, domaćin se konsultuje sa ukućanima kojom bojom krečiti? Bogatiji sused je već radio remont tri puta manje vrednosti sa istim izvođačem, i žestoko se pokajao pre svega zbog finansija.

Dakle, država se zadužuje kako bi dala posao najskupljem izvođaču radova, koji pritom ne daje mnogo mogućnosti domaćim kompanijama za učešće u poslu.
Prioritet je, dakle, kreditiranje francuske privrede u vreme globalne recesije. Francuski Alstom je 2015. godine kažnjen sa preko 700 miliona dolara zbog koruptivnih šema najviše u Africi, Indokini i na Bliskom istoku.
Za sam Beograd takav metro višestruko premašuje granice mogućeg zaduživanja.
Čest je slučaj u svetu da država pomogne finansijski početak gradnje, ali je to obično 50 odsto. U slučaju Beograda, ekonomski najjači grad u Srbiji plaća samo 10 odsto duga, dok država plaća 90 odsto.
Uz to, umesto da metro pokrije najopterećenije pravce, autobuske stanice, železničke stanice, bolničke, obrazovne, poslovne i kulturne centre, vlast insistira na prioritetu pokrivanju slabo izgrađenih i neizgrađenih zona bliže gradskom jezgru.
To su uglavnom dolinski delovi, Beograda, koji su kao geološki nepovoljni sa razlogom izbegavani za visokogradnju u dvovekovnoj istoriji savremenog Beograda.
Ipak, vlast građanima i stručnjacima daje šansu učešća: da biraju šminku metro vozova između tri modela.

U susednoj Mađarskoj Francuzi su gradili metro liniju 4. Za oko 1,5 milijardi evra su napravili 7,4 kilometra metro linije sa kašnjenjem od oko pet godina.
Pokazalo se da su troškovi upravljanja i održavanja sistema veći nego za postojeće starije tri metro linije zajedno. Zbog sistema kritika vezanih za netransparentnost, rasipničku i nenamensku potrošnju, čak i „čvrsta ruka“ Viktora Orbana je morala da popusti.
Stoga su sva širenja metroa u Budimpešti do daljeg obustavljena dok se ne zaboravi. To je finansijski tri puta manji posao nego u Srbiji. Mađarska ima tri puta veći bruto društveni proizvod od Srbije.

Ne ulazeći u sve ostale pozitivne ili negativne aspekte Đilasove administracije, oni su imali bar toliko obraza i odgovornosti da odbiju metro posao sa Francuzima. Jasno je da se učlanjenje u Evropsku uniju ili neki drugi ekonomski savez vezuje za sistem dilova, ali mora li baš toliko štetan dil?
 
Negde davno sam pročitao jedan komentar za metro, parafrazirat ću: Beograd treba metro, ali ne pod svaku cenu.
 
Да наставим са својим ширењем јереси, које би прокопијанци назвали чак и богохуљењем.

Метро план без метро станице Прокоп :mrgreen:
- Црвена линија: Насеље Галеника - Земун - Трг републике - Вуков споменик - Миријево - Калуђерица 2. Подземни делови код Пинкија, од десне обале Саве до Миријева, и кратак тунел код Калуђерице 2.
- Плава линија: Овча - Крњача - Трг републике - Славија - Карађорђев парк - Хиподром - Баново брдо - Петлово брдо - Ресник: подземне деонице: Дорћол - Карађорђев парк, Аутокоманда - Топчидерска позорница, Хиподром - Баново брдо.
- Зелена линија: Угриновци - Земун нови град - Омладинских бригада - Хиподром - Баново брдо - Железник.
- Светло плава линија: Блок 45 - Арена - Трг републике Вуков споменик - Денкова башта - Браће Јерковић - Трошарина. Подземне деонице: Десна обала Саве - Денкова башта и Медаковић 2 - Улица Браће Јерковић.
- Жута линија: Дорћол - Трг републике - Аутокоманда - Браће Јерковић - Кумодраж 2. Подземна деоница: Дорћол - Карађорђев парк.
- Розе линија: Карабурма - Миријево - Коњарник 2 - Аутокоманда - Хиподром - Блок 45 - Бежанијско гробље. Подземне деонице: Миријево - Коњарник 2 и Аутокоманда - Топчидерска позорница.

БГ:ВОЗ:
- Панчево Војловица - Прокоп - Стара Пазова. Интервал 10-15 минута између Панчево главне и Батајнице, остатак 30-40 минута.
- Аеродром - Трг републике - Карабурма: Интервал 10-15 минута на целој линији.
- Батајница - Остружница - Раковица - Вуков споменик - Карабурма: Интервал 15 минута од Железника до Карабурме, интервал 30 минута до Остружнице и 60 до Батајнице.
- Младеновац - Клење - Раковица - Трг републике - Карабурма: 15 - 30 минута Клење - Карабурма, 30-60 минута Клење - Младеновац.
- Лајовац - Обреновац - Трг републике - Дунав станица: Сваких 10-20 минута Дунав станица - Обреновац. Обреновац - Лајковац сваких 60 минута.
- Умчари - Врчин - Раковица - Прокоп - Земун: Сваких 30 минута на целој линији.
- Лазаревац - Барајево - Вуков споменик - Карабурма: Сваких 30-60 минута на целој линији.

А куда са путницима дуголинијског железничког транспорта путника? Раковица, Станица Хиподром и Железничка станица Београд за југоисток, Нови Београд и Железничка станица Београд за запад и северозапад, Радничка и Железничка станица Београд за југозапад (све иде преко Обреновца, а североисток са Дунав станице премда по нешто би могло и преко Прокопа.
TTTT.jpg
 
У Угриновачкој нам треба рушење 130 кућа и ширење. Инвестиција се отплаћује кроз индуковану градњу. Друго је правац старе пруге од центра Земуна до Земун нови град, кроз Лауданов шанац. Ту треба решавати питање расељавања Рома, и такође формирати булеварски правац. Ти булеварски-метро правци су неопходност. Решења са паром булевара Првомајска и Цара Душана су много проблематичнија и сложенија за извођење од ова два. А посебно је вредно што се један од њих заврашава Новосадским путем, а други са најзападнијом железничком станицом градског подручја Београда.
 
Da li je jeftinije rušenje u Ugrinovačkoj ili podzemno da prođe?
 
uz duzno postovanje za karla, primecujem da bi i posle 6 metro linija i 7 bg voza iz njegovog predloga centralni deo nbg-a, onaj od arene ka sava centru i dalje ka reci, ostao nepokriven takvim vidom prevoza. uspeli bi da i drugu savsku obalu trajno ostavimo bez masovnog javnog prevoza. takodje, cimni mi se i da je ovo jos jedan plan koji ignorise ogroman broj ljudi koji zive na opstinama rakovica i vozdovac, u planskim naseljima dok u povlasceni polazaj stavlja sva ona puludivlja naselja nastala uz desnu obalu dunava...

sto se tice prokopa, nije sporno da je na milion nacina moguce zaobici metro kasete na prokopu, evo videli ovde karlov predlog. super i? .. sta time dobijamo sem sto bi svi oni koji imaju problem sa prokopom imali neki razlog da slave?
 
Kod karlovog plana ne dopadaju mi se sve te paralelne linije, bila bi u najmanju ruku steta za beogradski metro da je takav.
Takodje, to sto se onoliko linija ukrsta na Trgu Republike. Ne znam koliko je to tehnicki izvodljivo i zasto bi pola grada bas tu presedalo?
Inace je plan bolji od postojeceg, reklo bi se.

Da se osvrnem i na aktuelni plan. Ko je ziveo u gradu sa metroom zna da je sve iznad 1 km prevelika udaljenost izmedju metro stanica u gusto naseljenim- urbanim zonama kao sto je centar grada. Tacka Trg Republike i tacka Terazije bi, recimo, mogle biti dve zasebne metro stanice, bez obzira sto su vrlo blizu. Naravno da ce malo njih putovati jednu stanicu od Trga do Terazija, ali bi zato mnogi koristili obe stanice za 'ulaz i izlaz' na duzim putovanjima. Ovako imamo samo Trg Republike za sve.
 
Samo da pojasnim, ovaj metro predlog nije bukvalni, već koncepcijski. Ostavlja prostor za razmatranje dodatka ili ukidanja metro stanica, kao i pomeranja pravca linije levo i desno.

Mreža je na određenim delovima manje gusta sa uzimanjem u obzir da u Beogradu demografija i tokovi putnika drže metro na granici isplativosti. Sa te strane se forsira nadzemna gradnja i korišćenje velikog dela mreže sa po 2 linije. Takođe, metro pokriva srednja i duga putovanja, a kraća bi trebalo da pokriva mreža nadzemnog prevoza u žutim trakama i tramvajskim bašticama.

Eksproprijacija na pojasu Ugrinovačke je znatno manja od razlike cene podzemne i nadzemne gradnje. Pored toga, bulevarski pravac Ugrinovačke nam treba da u Zemunu stvorimo minimalne urbanističke standarde bez kojih bi pozitavan efekat podzemnog ili nadzmnog ili bilo kakvog metroa uglavnom izostao.

Vezano za pomeranje metro trijangla na Autokomadu, on ima sledeće pozitivne efekte:
- Vezivanje za stvarne transportne tokove, vezivanje za jedno od najkorišćenijih transportnih čvorišta u Beogradu.
- Prilikom gradnje druge (plave) linije, na licu mesta se zahvata i Voždovac i Čukarica. To obezbeđuje visoko korišćenje metroa na samom početku.
- Nad Autokomandom je moguće formirati daleko jeftiniji nadzemni trougao u odnosu na takav podzemni u Prokopu.
- Kaseta u Prokopu je "prokleta" jer je dvokolosečna. Na uglovima trougla se prave trokolosečne metro stanice radi upravljivosti sistema u uslovima gustog metro saobraćaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822934#p822934:280nyavn je napisao(la):
wexy » Sub Feb 13, 2021 11:29 am[/url]":280nyavn]Vesic ima novu sliku i plan :).


Izvor: FB
file.php
Šta je ovo,tabela sa projektovanim redom vožnje metroa?
 
Ne može da se zumira slika,šta piše,kada počinje kopanje tunela i gradnja metro stanica? Čuli smo samo da gradnja depoa počinje u novembru,a i to treba uzeti sa rezervom dok ozbiljne radove ne vidimo svojim očima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822807#p822807:1ycn63q8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 12 Feb 2021 11:27 pm[/url]":1ycn63q8]Да наставим са својим ширењем јереси, које би прокопијанци назвали чак и богохуљењем.
Evo ti jedan nešto elegantniji plan, sa dve varijante u centru.

FkXUJIi.gif
 
Meni ovo deluju kao odlična rešenja! Ono kada bi metro služio gradjanima, a ne inestitorima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822913#p822913:25qegaco je napisao(la):
Karlo del Ponte » 13 Feb 2021 10:40 am[/url]":25qegaco]
Vezano za pomeranje metro trijangla na Autokomadu, on ima sledeće pozitivne efekte:
- Vezivanje za stvarne transportne tokove, vezivanje za jedno od najkorišćenijih transportnih čvorišta u Beogradu.
- Prilikom gradnje druge (plave) linije, na licu mesta se zahvata i Voždovac i Čukarica. To obezbeđuje visoko korišćenje metroa na samom početku.
- Nad Autokomandom je moguće formirati daleko jeftiniji nadzemni trougao u odnosu na takav podzemni u Prokopu.
- Kaseta u Prokopu je "prokleta" jer je dvokolosečna. Na uglovima trougla se prave trokolosečne metro stanice radi upravljivosti sistema u uslovima gustog metro saobraćaja.

ako imas vremana, ima par stvari koje zaista ne raumem..
1. glavna zeleznicka stanica u glavnom gradu.. mozda sam ja naivan ali zar to ne bi trebalo da bude jedno od najkoriscenih transportnih cvorista ne samo u gradu nego u citavoj drzavi. da povucem paralelu, odvlacenje metroa na autokomandu u odnosu na prokop je isto kao da bolju vezu sa gradom u odnosu na aerodrom surcin ima aerdrom batajnca
2. zar je zaista jednostavine razvuci zute trake, za autobuske fidere metroa, kroz i oko autokomande nego u okolini prokopa?
2. kuda bi isao taj nadzemmni trougao na autokomadni i kako bi on bio daleko jeftini od nadvoznajka iznad autoputa izmedju kc i prokopa?
3. u cemu je prednost za vozdovcane i rakovicane ako imaju presedacku vezu na autokomadni nego na slaviji?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823006#p823006:3jbq3l1h je napisao(la):
Arnorian » 13 Feb 2021 02:44 pm[/url]":3jbq3l1h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822807#p822807:3jbq3l1h je napisao(la):
Karlo del Ponte » 12 Feb 2021 11:27 pm[/url]":3jbq3l1h]Да наставим са својим ширењем јереси, које би прокопијанци назвали чак и богохуљењем.
Evo ti jedan nešto elegantniji plan, sa dve varijante u centru.

FkXUJIi.gif

Pohvale za rad, zasto si izabrao park Manjež kao epicentar grada za ukrštanje 3 linija?
 
То је сасвим оправдана локација за место укрштања. Близу су јаки коридори јавног превоза и значајна преседачка чворишта - Славија, Београђанка и Кнеза Милоша, као и бројне институције у широј околини које генеришу велика дневна кретања сходно броју запослених (влада, бројна министарства, генералштаб, народна банка, фонд ПИО, ЈДП, електродистрибуција, водовод, мало ли је :D ). Мада ми је друга опција са троуглом укрштања у центру.
 
i od mene pohvale za arnorianov prdlog, mozda uz malu izmenu... da zelena i zuta linija, na desnoj obali save, malo zamene trase pa da imamo linije aerodrom-banjica (zuta) i recimo kaludjerica/slavija/most na adi/imt/bezanijsko groblje(zelena).
 
Kad smo već prešli sa kritike trenutnog plana metroa i vratili se u fantazije sa crtanjem po mapama (nadam se ne zadugo, jer to neće rešiti problem), evo i moj predlog. Cilj je bio napraviti spoj jednostavnosti, prošlih i trenutnih planova, povećati funkcionalnost, ravnomerno pokriti grad (elegantno), ostaviti prostor za dugoročni fazni razvoj, mogućnost za neke izmene i grananja u budućnosti. Ovo nisu preambicizne neke linije, već nešto realno. Nešto je detaljnije crtano, nešto je samo okvirno. Jedna linija ide ispod Trga, ostale ispod Terazija na različitim nivoima, u praksi spojene u jednu stanicu kao što npr. u Londonu često rade.

Toliko od mene sa igrarijama. Poenta svih njih je po meni da nađemo najmanju moguću izmenu koju možemo primeniti na trenutni metro plan i pokušati da je izdejstvujemo. Radikalne promene su realne isto koliko i povratak GŽS, ne treba gubiti vreme na to.
 

Prilozi

  • Metro 2021.02.07.jpg
    Metro 2021.02.07.jpg
    147,3 KB · Pregleda: 817
Vrh