Šta je novo?

Metro

Полтрон ко полтрон. Није ни први ни последњи на таквој позицији.

Е сад, оно што је трагично је то да се као нека компаративна неспорна вредност поставља претходна трамвајска конверзија. Никако да људи скапирају да је један од кључних разлога постојања оваквог плана бесмисленост претходног.
 
Čitam Došljakovu analizu odgovora Stojičića i kao da čitam dobrim delom analizu odgovora nekih članova foruma. Inače, :kk: za analizu. Da se i samocitiram objašnjenjem zašto se trasiranjem ka Vidikovcu i okolnim naseljima rasterećuju neki od najopterećenijih pravaca i zašto gradski prevoz može da bude lokal / fider u pravom smislu tog značenja:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819865#p819865:2v85e77q je napisao(la):
solecar » 03 Feb 2021 01:05[/url]":2v85e77q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819747#p819747:2v85e77q je napisao(la):
razgradjevinar » 02 Feb 2021 17:05[/url]":2v85e77q]iako zivim u juznom delu kome je praktivno metro otet u korist makisa iskreno mislim da je u ovom trenutku mnogo veci problem od toga da li ce metro zavrsiti u makisu ili na orlovaci to da li ce u centralnom delu prolaziti ispod prokopa, kc-a i slavije, u blizini stadiona, fakulteta i domova ili pored trznog centrai palate pravde. kada bi nekim cudom ta sporna prva linija i skrenula ka petlovom brdu time bi korist imali samo mi, stanovnici juznog dela dok bi svima ostalima ta promena bila prilicno beznacajna, taman toliko koliko je meni sa vidikovca bitno da li metro na drugu stranu ide u mirijevo ili u borcu. a ako bi pak ipak uspeli da se izborimo za trasu ispod kc-a na dobitku bi bili svi.
Sa ovim se i slažem i ne slažem. Da pojasnim.

Slažem se što se tiče ose Sajam – Prokop – KCS – Slavija – centar. Što se tiče južnog dela grada, tu nam se razilazi mišljenje. Mišljenja sam da trasa preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, ne bi koristila samo stanovnicima pomenutih naselja nego i šire.

Efekti ponovnog vraćanja trase Batajnica – Ovča, u vidu prve linije BG: voz-a, više su nego dobri, jer je gotovo uvek bila puna linija kada je išao na 15minuta, a za 30 minuta se stizalo od Batajnice do Vukovog spomenika. E sad što je u međuvremenu saobraćajno rešenje kod Pupinovog mosta, na Zemunskoj strani, donekle umanjilo efekte koje je donela pomenuta linija železnice, dovoljno govori o tome koliko su stručni ljudi koji odlučuju o rešenjima.

Shodno napisanom u prethodnom pasusu, uzmimo za primer Kneza Miloša, koja je žila kucavica svega južno od linije Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića - Neznanog junaka – Crnotravska. Jedan deo Banjičana je orijentisan na nju, a jedan deo na Bulevar Oslobođenja. Naselja između Borske i Bulevara patrijarha Pavla su dobrim delom orijentisana na Kneza Miloša. Ovo znam zato što se baš dosta ljudi iz tih naselja parkira u mom kraju, pa odatle na trolejbuse, dok jako mali broj njih preseda na BG: voz. Vrlo moguće da će se dobar deo njih odlučiti za Bulevar patrijarha Pavla po njegovom završetku, pa ili na Bulevar vojvode Mišića ili Bulevar vojvode Putnika.

Sada, na sve ovo pomenuto, zamislimo još i deo ljudi iz novoformiranog naselja Makiš, da se izgradi, i eto nama povećanja broja vozila kroz Kneza Miloša. A sada na to pridodajmo skraćenje linija sa Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda do Banovog brda, u cilju promocije prve linije metroa. Jedan deo ljudi će preći na metro, ali pridodajmo na to one koji će rezonovati da im je bolje da počnu da koriste kola, nego da dva puta presedaju da bi došli do iste one tačke do koje su ranije gradskim prevozom mogli direktno. Kao vrhunac, pridodajmo i skraćenje linije 511, te linija sa poteza 550, pa onda Obrenovačkih linija, do Makiša, početne stanice metroa. Rezultat će biti kao i na delu ka Orlovači. Kada se sve sabere i oduzme, dobije se da imamo povećanje broja vozila u Kneza Miloša. Da se ne proširi ulica za tu jednu traku, efekat bi bio jako loš, a sa tom jednom dodatom trakom nešto blaži.

E, a sada uzmimo da se metro provuče preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, pa do Orlovače, gde već imamo kupljeno zemljište za depo i početnu stanicu metroa. Dobar deo ljudi će rezonovati da im je isplatljivije da metroom krenu na posao, jer daleko brže stignu nego li kolima. I tada ćemo imati skraćenje linija gradskog prevoza na ovom potezu, najverovatnije opet do Banovog brda, sa izuzetkom 56, koji bi se verovatno skratio do Čukaričke padine. U ovom slučaju, linije bi postale lokalni fideri, i za razliku od trase koja bi kretala iz Makiša, ne bi bile preopterećene, zato što bi jedan deo ljudi koji koristi metro, direktno od metro stanice išao peške do svojih stanova ili možda kolima. Plus što ne bi Kada se baci pogled na ulicu Kneza Miloša, evidentno je da je broj vozila manji, pa samim tim i pritisak na nju. A u slučaju da se izgradi ta jedna dodatna traka, efekat bi bio još vidljiviji. Plus što ne bi bio ni pritisak korisnika Obrenovačkih linija, te 511 i poteza 550, pa kad se i to uračuna, matematika je više nego jasna.
 
Zar neko misli da ce oni koji budu kupovali stanove u Makisu da se voze javnim prevozom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824290#p824290:23l645fn je napisao(la):
Igor » Sre Feb 17, 2021 8:45 pm[/url]":23l645fn]Izvor: Politika.rs

Trasa prve linije metroa gradi se na proleće 2022.

Znači,sad već izgradnja "počinje na proleće 2022.",a ne više u novembru ove godine? Ili misle da na jesen počnu da grade samo depo,a trasu sa tunelima i stanicama 2022. godine? Već su lagali sa obećanjima i za 2016. godinu,i za 2020. ovako će stići i do 2122. godine.
 
Nikad nije ni receno da ce krenuti trasa prve linije u Novembru vec uredjenje dela u Makisu gde ce biti depo i sam depo.

A da nas zavlace vec godinama i decenijama nije nista novo.
 
Mali najavio početak radova na drugoj liniji 2023.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824513#p824513:3e9vkpm8 je napisao(la):
wexy » 18 Feb 2021, 16:14[/url]":3e9vkpm8]Nikad nije ni receno da ce krenuti trasa prve linije u Novembru vec uredjenje dela u Makisu gde ce biti depo i sam depo.

A da nas zavlace vec godinama i decenijama nije nista novo.
Ovo će jedva dočekati N1. :p :p
 
Управо се ради на спречавању последње могуће директне метро-везе центра Београда са Новим Београдом:

https://www.ekapija.com/news/3180008/kod-brankovog-mosta-gradice-se-podzemna-garaza-na-13412-m2-i-10

Зато се прелаз линије 3 преко Саве скицира у висини Париске улице.

Аутобус трајно остаје најефикасније превозно средство за долазак са леве обале Саве на Теразије/Трг.
 
Suština iz plana koji je postavio Pantograf. Za razliku od plana metroa koji stoji u planovima kao LRT ukinuta je trasa i nikada neće biti moguća izgradnja treće linije metroa posle izgradnje ove garaže.
 

Prilozi

  • brankov most metro 1.png
    brankov most metro 1.png
    438,8 KB · Pregleda: 1.538
  • brankov most metro 2.png
    brankov most metro 2.png
    85,9 KB · Pregleda: 1.532
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825440#p825440:26ecf11t je napisao(la):
Drakche » 22 Феб 2021 03:02 pm[/url]":26ecf11t]Uh, pa ovo je stvarno lose. Ode park.

Tesko se ta mala livada moze nazvati parkom, u svakom slucaju garaza je ispod zemlje, a iznad je planiran "trg sa elementima parkovskog uređenja".
 
Zasto mislite da ne može da se napravi treća linija zbog ovog?

Treća linija kao i druga prolazi ispod Save u tunelu i nju ne zanima šta se nalazi /ruši/ gradi na površini.
 
Pa neće ova garaža biti iznad zemlje, nego pod zemljom. A i odgovoru koji je dostavio Vučko, ne spominje se treća linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825518#p825518:2b318dor je napisao(la):
spatiotecte » 22 Feb 2021 08:27 pm[/url]":2b318dor]Zasto mislite da ne može da se napravi treća linija zbog ovog?

Treća linija kao i druga prolazi ispod Save u tunelu i nju ne zanima šta se nalazi /ruši/ gradi na površini.
Јашта! Тунел испод реке па под Париску, у гребен... па станица код Калиша на дубини... рудника дијаманата (требаће нам).
 
I sve to zbog stanice na kraju Kneza umesto da imamo stanicu kod Brankovog mosta i ratosiljamo se one nesreće od terminusa Zeleni venac.

metro_linija3_030220_tw630.jpg
 
Ххахах, уживам!

Беламовски квислинзи су то исто одмах урадили по капитулацији 5. октобра градњом гараже код старог двора која је намерно ушла у коридор прве метро лоније по пројекту из 1976е. године.
 
И ако би мени лично метро станица код Бранковог моста највише одговарала, из естетских разлога сам против буџења још једног моста уз Бранков мост. Метро-друмски мост треба да буде на месту старог Савског моста, а на Бранков треба вратити трамвај. Наравно, укрштање две чиније дефинитивно треба да буде на Теразијама.
 
Ovo sto je Dosljak rekao, slazem se. Nekako je i logicno i prakticno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825665#p825665:2qz73oi2 je napisao(la):
Delija » 23 Feb 2021 11:06 am[/url]":2qz73oi2]Ххахах, уживам!

Беламовски квислинзи су то исто одмах урадили по капитулацији 5. октобра градњом гараже код старог двора која је намерно ушла у коридор прве метро лоније по пројекту из 1976е. године.
Makar je tebi lepo. Some people just want to watch the world burn :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825697#p825697:33kls6v2 je napisao(la):
Дошљак » 23 Feb 2021 12:06 pm[/url]":33kls6v2]И ако би мени лично метро станица код Бранковог моста највише одговарала, из естетских разлога сам против буџења још једног моста уз Бранков мост. Метро-друмски мост треба да буде на месту старог Савског моста, а на Бранков треба вратити трамвај. Наравно, укрштање две чиније дефинитивно треба да буде на Теразијама.
Али, неће бити враћен метро на место Старог савског моста, тако да - то је то: аутобус директно, метро кружно (од Општине НБ: линијом 2 до Сава центра, па линијом 3 преко Келемегдана на Трг; или линијом 1 преко Савског трга, или линијом 3 преко Славије - то све, дабоме, кроз пола века).

Аутобус побеђује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825697#p825697:1ggdofjb je napisao(la):
Дошљак » 23 Feb 2021, 12:06[/url]":1ggdofjb]И ако би мени лично метро станица код Бранковог моста највише одговарала, из естетских разлога сам против буџења још једног моста уз Бранков мост. Метро-друмски мост треба да буде на месту старог Савског моста, а на Бранков треба вратити трамвај. Наравно, укрштање две чиније дефинитивно треба да буде на Теразијама.
A pazi sada ovo. Da su drugu liniju vodili preko novog metro-drumskog mosta pa dalje na terazije, duz kralja MIlana i dlaje kroz Vracar, ukrstanje bi imali na SA, ali bi i druga linija kacila uzi centar i ne bi bilo presedanja i stvaranja vestacke guzve na toj stanici jednoj stanici.

Ali bi onda stanica SA bila prazna, sto ne odgovara "novom centru grada" lepsi je imidz kad kazes da je stanica u SA najopterecenije i da narod voli da dodje u SA.

Boze, kako su samo ljigavi.
 
Vrh