solecar » 03 Feb 2021 01:05[/url]":2v85e77q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819747#p819747:2v85e77q je napisao(la):
razgradjevinar » 02 Feb 2021 17:05[/url]":2v85e77q]iako zivim u juznom delu kome je praktivno metro otet u korist makisa iskreno mislim da je u ovom trenutku mnogo veci problem od toga da li ce metro zavrsiti u makisu ili na orlovaci to da li ce u centralnom delu prolaziti ispod prokopa, kc-a i slavije, u blizini stadiona, fakulteta i domova ili pored trznog centrai palate pravde. kada bi nekim cudom ta sporna prva linija i skrenula ka petlovom brdu time bi korist imali samo mi, stanovnici juznog dela dok bi svima ostalima ta promena bila prilicno beznacajna, taman toliko koliko je meni sa vidikovca bitno da li metro na drugu stranu ide u mirijevo ili u borcu. a ako bi pak ipak uspeli da se izborimo za trasu ispod kc-a na dobitku bi bili svi.
Sa ovim se i slažem i ne slažem. Da pojasnim.
Slažem se što se tiče ose Sajam – Prokop – KCS – Slavija – centar. Što se tiče južnog dela grada, tu nam se razilazi mišljenje. Mišljenja sam da trasa preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, ne bi koristila samo stanovnicima pomenutih naselja nego i šire.
Efekti ponovnog vraćanja trase Batajnica – Ovča, u vidu prve linije BG: voz-a, više su nego dobri, jer je gotovo uvek bila puna linija kada je išao na 15minuta, a za 30 minuta se stizalo od Batajnice do Vukovog spomenika. E sad što je u međuvremenu saobraćajno rešenje kod Pupinovog mosta, na Zemunskoj strani, donekle umanjilo efekte koje je donela pomenuta linija železnice, dovoljno govori o tome koliko su stručni ljudi koji odlučuju o rešenjima.
Shodno napisanom u prethodnom pasusu, uzmimo za primer Kneza Miloša, koja je žila kucavica svega južno od linije Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića - Neznanog junaka – Crnotravska. Jedan deo Banjičana je orijentisan na nju, a jedan deo na Bulevar Oslobođenja. Naselja između Borske i Bulevara patrijarha Pavla su dobrim delom orijentisana na Kneza Miloša. Ovo znam zato što se baš dosta ljudi iz tih naselja parkira u mom kraju, pa odatle na trolejbuse, dok jako mali broj njih preseda na BG: voz. Vrlo moguće da će se dobar deo njih odlučiti za Bulevar patrijarha Pavla po njegovom završetku, pa ili na Bulevar vojvode Mišića ili Bulevar vojvode Putnika.
Sada, na sve ovo pomenuto, zamislimo još i deo ljudi iz novoformiranog naselja Makiš, da se izgradi, i eto nama povećanja broja vozila kroz Kneza Miloša. A sada na to pridodajmo skraćenje linija sa Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda do Banovog brda, u cilju promocije prve linije metroa. Jedan deo ljudi će preći na metro, ali pridodajmo na to one koji će rezonovati da im je bolje da počnu da koriste kola, nego da dva puta presedaju da bi došli do iste one tačke do koje su ranije gradskim prevozom mogli direktno. Kao vrhunac, pridodajmo i skraćenje linije 511, te linija sa poteza 550, pa onda Obrenovačkih linija, do Makiša, početne stanice metroa. Rezultat će biti kao i na delu ka Orlovači. Kada se sve sabere i oduzme, dobije se da imamo povećanje broja vozila u Kneza Miloša. Da se ne proširi ulica za tu jednu traku, efekat bi bio jako loš, a sa tom jednom dodatom trakom nešto blaži.
E, a sada uzmimo da se metro provuče preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, pa do Orlovače, gde već imamo kupljeno zemljište za depo i početnu stanicu metroa. Dobar deo ljudi će rezonovati da im je isplatljivije da metroom krenu na posao, jer daleko brže stignu nego li kolima. I tada ćemo imati skraćenje linija gradskog prevoza na ovom potezu, najverovatnije opet do Banovog brda, sa izuzetkom 56, koji bi se verovatno skratio do Čukaričke padine. U ovom slučaju, linije bi postale lokalni fideri, i za razliku od trase koja bi kretala iz Makiša, ne bi bile preopterećene, zato što bi jedan deo ljudi koji koristi metro, direktno od metro stanice išao peške do svojih stanova ili možda kolima. Plus što ne bi Kada se baci pogled na ulicu Kneza Miloša, evidentno je da je broj vozila manji, pa samim tim i pritisak na nju. A u slučaju da se izgradi ta jedna dodatna traka, efekat bi bio još vidljiviji. Plus što ne bi bio ni pritisak korisnika Obrenovačkih linija, te 511 i poteza 550, pa kad se i to uračuna, matematika je više nego jasna.