Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819522#p819522:1fbphak5 je napisao(la):
Pendolino » Mon Feb 01, 2021 9:15 pm[/url]":1fbphak5]
Vučić otkrio koje će sve opštine povezati metro: "Ljudima će značiti, povećaće se vrednost nekretnina"
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas u Parizu da će prva linija metroa povezivati pet opština u Beogradu. Naveo je da je u planu i da se paralelno gradi druga linija metroa uz očekivanje da obe budu gotove do 2030. godine.
https://www.b92.net/lokal/beograd/e...aciti-povecace-se-vrednost-nekretnina-1804281
znaci novi rok 2030 godina. a onaj plagijator pominjao da ce metro da proradi 2017 godine. ko tu laze? :lool:

https://www.rts.rs/page/stories/sr/stor ... metro.html
 
Повећаће се вредност некретнина у Вилиним водама, Старој Карабурми, Малом Лесковцу и Рупчинама?
 
Nije neobicno planirati liniju metroa ka zonama u kojima tek treba da niknu naselja. Tako se rasterecuje centar i smanjuju guzve.
Medjutim, takvo planiranje je tipicno za 3,4,5.. liniju metroa, a ne za prvu i drugu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819474#p819474:3pyjldh6 je napisao(la):
duke23 » 01 Feb 2021 06:37 pm[/url]":3pyjldh6]

Imaćemo naravno polu rešenje. Sipaće se dodatna sredstva u sistem koji nije rentabilan, što će za rezultat imati smanjenja ulaganja u drugim sektorima vezanim za grad.

Тако функционише наш економски “систем” већ 30 година. Пресипање из шупљег у празно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819474#p819474:163wdhl6 je napisao(la):
duke23 » Pon Feb 01, 2021 7:37 pm[/url]":163wdhl6]
Eksploatacija metroa nije baš jeftina. S druge strane, cena karte mora biti stimulativna za pojedinca da isti koristi. Balans između te dve stvari ostvaruje sa masovnošću, koja sa ovom(im) linijom ne može biti postignuta.

Imaćemo naravno polu rešenje. Sipaće se dodatna sredstva u sistem koji nije rentabilan, što će za rezultat imati smanjenja ulaganja u drugim sektorima vezanim za grad.

Pa će kroz 50 godina neko drugi da kudi one koji su izglasali takav metro sistem koji im pravi toliko problema.

I za to postoje odlični primeri u svetu, gde se to već desilo. Već sam sam sebi dosadan - Jerevan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819619#p819619:1x6w3i9i je napisao(la):
Drakche » 02 Feb 2021 07:17[/url]":1x6w3i9i]Nije neobicno planirati liniju metroa ka zonama u kojima tek treba da niknu naselja. Tako se rasterecuje centar i smanjuju guzve.
Medjutim, takvo planiranje je tipicno za 3,4,5.. liniju metroa, a ne za prvu i drugu.
Kod nas je problem što se držimo koncepta sa početka XX veka i razvojnog gradskog prevoza. A od tada pa do danas se grad toliko razvio, da sa minimum tri linije je neophodno pokriti sve te razvijene delove grada, a ne obrnuto. Ovakvim načinom gradnje poslednjeg plana, vrlo lako može da se desi da se poveća broj vozila na ulicama, jer će mnogi računati da im je lakše da sednu u kola, nego da moraju dva puta da presedaju da bi došli na posao ili obavili neki posao.
 
https://www.novosti.rs/c/beograd/vesti/ ... pcije-foto

Какво јефтино политиканство. Па измешу чега да бирам? да ли је јајасто или четвртасто?

А линија куда ће да иде, да ли ће систем сам себе да издржава или ће додатно да сиса буџет? Цена коштања изградње то не питају? За то грађани не треба да имају мишљење?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819683#p819683:3nf6vhqk je napisao(la):
Прле » 02 Feb 2021 13:16[/url]":3nf6vhqk]https://www.novosti.rs/c/beograd/vesti/960768/ovako-izgledati-beogradski-metro-gradjani-birati-izgled-vagona-ministar-mali-objavio-ponudjene-opcije-foto

Какво јефтино политиканство. Па измешу чега да бирам? да ли је јајасто или четвртасто?

А линија куда ће да иде, да ли ће систем сам себе да издржава или ће додатно да сиса буџет? Цена коштања изградње то не питају? За то грађани не треба да имају мишљење?
Ma i ovo što nam nude je mnogo. Naše je samo da se klanjamo što ga dobijamo jer niko drugi nije bio spreman da se uhvati u koštac sa metroom, i vozimo istim.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819685#p819685:3nf6vhqk je napisao(la):
Dice » 02 Feb 2021 13:24[/url]":3nf6vhqk]Ja glasam za ovaj drugi.
Ja glasam za metro ka Vidikovcu i Petlovom brdu.
 
Trg Republike, Terazuje, Slavija, Prokop, Bajloni, Klinicki Centar, ... to su pravi nazivi metro stanica. Reprezentativnost ambijentalnih celina, sa svom svojom simbolikom koju nose, nije nesto sto trebe potceniti u planiranju linija i stanica. Meni ovakav koncept nije zastareo.
 
Iz Jerkovica, Kumodraza, Stepe gotovo svako jutro u spicu trebe sat vremena do Slavije.Kumodraska je blokirana svako jutro. Ja mislim da je ovom delu grada najpotrebniji metro
 
Taчно, потребна је линија која би ишла од Земуна преко Теразија, Вука, Ђерма и Цветка до Устаничке, па даље ка Koњарнику, Медаковићу, Јерковићу и Степи, све до Бањице. И ако делује да линија кружи, њом би се из свих тих насеља брже стизало до центра града него осталим видовима јавног превоза.
 
Dobro je što smo već stigli do toga da biramo dizajn, znači da uskoro kreće proizvodnja garnitura.
Ja glasam za prvi sa leve strane
 
Mali uvid u to kako se (nekada davno) širio metro sistem u Londonu.

Zanimljiva stvar za nas je kako su širili mrežu ka neizgrađenim budućim naseljima.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jjuD288JlCs[/youtube]
 
"Biramo" dizajn vozila koja se neće ni videti pošto su besmislene deonice u tunelu i gde treba i gde ne treba.

Zalažem se za promenu trase ka Petlovom brdu i vezu sa Prokopom, KCS-om, Slavijom...
 
Dizajn da bude neki baš dobar jer je metro ipak stvar prestiža!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819722#p819722:2zcplbwy je napisao(la):
Igor » 02 Feb 2021 03:34 pm[/url]":2zcplbwy]"Biramo" dizajn vozila koja se neće ni videti pošto su besmislene deonice u tunelu i gde treba i gde ne treba.

Zalažem se za promenu trase ka Petlovom brdu i vezu sa Prokopom, KCS-om, Slavijom...

Ne vidim sta je problem sa biranjem dizajna, kakav god da je metro i kakve god da su trase negde bi morao da ide ispod zemlje.

A svakako su stanice u tunelu osvetljene tako da će metro vozilo biti vidljivo za putnike, uostalom kao i svaki drugi metro u svetu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819719#p819719:ph4d7bxm je napisao(la):
spatiotecte » Uto Feb 02, 2021 3:29 pm[/url]":ph4d7bxm]Dobro je što smo već stigli do toga da biramo dizajn, znači da uskoro kreće proizvodnja garnitura.
Ja glasam za prvi sa leve strane
Voleo bih da delim tvoj optimizam,ali dok ne vidim da su potpisali ugovor o izgradnji i ugovor o isporuci garnitura,ne verujem im apsolutno ništa. Memorandum o razumevanju od pre neki dan za realizaciju projekta ne znači ništa,niti bilo koga obavezuje. Nagledali smo se toliko memoranduma o metrou u poslednjih 50 godina,pa i danas vidimo (ne)rezultate. Pred gradske izbore 2014. je ova vlast obećavala da izgradnja metroa počinje 2016. ,pred izbore 2018. su to isto najavljivali za kraj 2020. godine. Iskustvo nas uči da se SNS vlasti ne može na reč verovati ni kada obeća da će nešto uraditi za 10 sati,a kamoli za 10 godina ili meseci. Nažalost,ni sve prethodne vlasti nisu bile ništa bolje kada je metro u pitanju,ako ovi do 2028. stvarno sagrade tu trasu od Karaburme do Makiša,mašala.
 
ima nade za Prokop, nisu Francuzi toliko glupi kako mi mislimo...
 

Prilozi

  • prokop alstom.JPG
    prokop alstom.JPG
    94,4 KB · Pregleda: 1.128
iako zivim u juznom delu kome je praktivno metro otet u korist makisa iskreno mislim da je u ovom trenutku mnogo veci problem od toga da li ce metro zavrsiti u makisu ili na orlovaci to da li ce u centralnom delu prolaziti ispod prokopa, kc-a i slavije, u blizini stadiona, fakulteta i domova ili pored trznog centrai palate pravde. kada bi nekim cudom ta sporna prva linija i skrenula ka petlovom brdu time bi korist imali samo mi, stanovnici juznog dela dok bi svima ostalima ta promena bila prilicno beznacajna, taman toliko koliko je meni sa vidikovca bitno da li metro na drugu stranu ide u mirijevo ili u borcu. a ako bi pak ipak uspeli da se izborimo za trasu ispod kc-a na dobitku bi bili svi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817181#p817181:2q05gzeq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Jan 2021 12:57 pm[/url]":2q05gzeq]Ne mislim na propratne komentare koji se pojave kad se objavi nešto novo za metro (ne samo sad nego i u zadnjih 10 godina). Nego na stalna vrtenja par istih priča i teza. ''O kako bi bilo lepo da prođe kroz Prokop...'' ''Jao bre, pa oni baš ne odustaju od metro raskršća u BnV...'' i slično što se vrti po sto puta.

Podržavam i pohvaljujem kad neko napravi svoj plan, ili listu kriterijuma, ili analizu ili tako nešto konkretno. Jer podržavam svaki vid entuzijazma i truda. A ovo hiljadu puta prežvakano stvarno više postaje zamorno. Kao i slušanje pametovanja onih koji su nekada mogli da izdejstvuju gradnju metroa a nisu, pa se sad naknadno prave pametni. Kao onaj pajser Bobić.

Nema šta tu da se polemiše. Decenijama se sviralo k.... i nalazili izgovori. Kad nije bilo zbog para, onda je bilo zbog zemljišta. Kad nije bilo zbog zemljišta onda je bilo zbog konflikta ''stručnjaka''. Kad nije bilo zbog konflikta stručnjaka onda je bilo zbog dileme da li teški ili laki. Kad nije bilo to, onda je bilo nešto deseto.

Šta god ko mislio o tome (ja sam lično već postao i ravnodušan, ne neutralan nego baš ravnodušan, umoran od cele te višedecenijske odiseje), činjenica je da su ovi zapeli da prave svoje trase kroz BnV i da će to da sprovedu u delo. Sve što je moglo da se iskritikuje na račun toga, već je odavno napisano i izrečeno hiljadu puta, ne samo na forumu nego i po javnosti i medijima. I očigledno je šta god ko pisao i pričao, oni od toga neće odustati. I mada su im trase - tačnije delovi trase - smejurija, opet ne mogu da ne primetim da je to pomak i napredak u odnosu na kretenizam i tapkanje u mestu koje traje ovde već decenijama. Kako će da bude u praksi, kako će da izgleda protok svake stanice, koliko će koštati karta, kakva će biti naplata, koje boje će biti pločice u klozetu stanice... to niko od nas ovde ne može da zna. A siguran sam da sve to ne zna ni par pojedinaca koji projektuju sve to, jer je to ogroman posao sa 10.000 promenljivih i faktora, te je apsurdno očekivati da se sada zna i polemiše o svakom mogućem detalju.

Biće kako će da bude. Ma koliko priglupo zvučalo, to je jedino što za sad može da se kaže. A svakako će biti drukčije nego prethodnih 7-8 decenija sviranja onoj stvari, prepucavanja, dokazivanja, stručnjačkih sujeta, izgovora, odlaganja i tapkanja u mestu.
Jprijatelju više ne mogu da prepoznam tvoje postove. Jeste da sam poslednje 2-3 godine retko na forumu i da uglavonm kad stignem samo preletim na brzaka, ali ovako nekritičan stav od tebe nisam očekivao.
Ovde na ovoj temi mudri i pametni ljudi (dakle ne mislim na sebe :D ) su pravili uporedne analize, crtali trase godinama. i vrlo argumentovano obrazlagali .
a tebi je upravo to sve "prežvakano" pa ti je "zamorno" ...
pa eto meni je zaprepašćujuće i neverovatno da.

1. metro zaobilazi (neizgrađenu) železničku stanicu
2. metro zaobilazi KBC
3. Metro (bukvalno) zaobilazi veliki deo centra grada
4. metro kreće iz blatnjave ledine (CRVENO) umesto iz naselja (ZELENO) ???
zar.jpg


i tako, "mi dosadni" smaramo tebe prežvakanom pričom...
prežvakanom kao 4.5milijardi...
i kako bahato ignorisati realnost...

i kako proživljavamo OSVETU LOŠIH ĐAKA...

i nije prijatelju sve uzaludno....
u stvari jeste. al ne zato što se ništa ne može, već zato što će jedan dripac koji pravi sprdnju od predsedničkih izbora lakše izvesti 100.000 beograđana na protest, nego bilo ki (ponavljam BILO KO) ko nešto mudro i pametno zbori.

Nama nije bitno gde i kako će se trošiti NAŠ NOVAC ???
nije. prihvatili smo i gledamo da se "malo ogrebemo"... jer jbg... šta sad da radmo...
"ako ne možeš da ih pobediš, pridruži im se" (pa kraducni i ti malo, od komšije, od kolege, od sebe, a najviše od svojih potomaka...

al eto, možemo da biramo kako će da izgledaju vagoni.... :bash:
ali građani grada koji dozvole da im "zamenik" koji je politički otpad, prodaje m_da za bubrege i koji dozvole da se ne zna koliko košta neki spomenik, trg i sl...
koji dozvoli da mu se umesto izgradnje podzemnih ili nadzemnih prolaza uvale 50-100 metara pomereni pešački prelazi ...
.
.
.
pa i ne zaslužuje ništa bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819450#p819450:2a1t3bgn je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Feb 2021 05:22 pm[/url]":2a1t3bgn]Dobro, i napraviše kasete. To niko ne spori. Ali šta s tim? Slušam taj argument (ne od tebe nego od drugih) već godinama.

- Ljudi, Prokop je promašaj.
- Ali nije, ima metro kasete.
- Ali niko ne želi da ide do njega niti da ga koristi.
- Ali ima metro kasete.
- Aman, metro ga neće spasiti!
- Ali ima metro kasete...

Ne razumem, treba sad ceo grad da se prilagođava Prokopu? I to ni manje ni više nego zbog famoznih metro kaseta?

Pa evo, idući tom logikom, Blok 13 ima u sebi izgrađene temelje za onaj neostvareni Muzej revolucije ili kako je već trebalo da se zove. Jel to znači da je imperativ da se on izgradi tamo, samo da temelji ne bi propali i ostali neiskorišćeni?

Jbt, grad od 1,7 miliona ljudi već pola veka robuje jednoj odvratnoj pustoj promašenoj crnoj rupi a svaki put kad se pruži prilika da se batali ta priča i da se bar umanji šteta od tog idiotskog projekta uvek se ovde povlači argument ''Ali, metro kasete''.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4xgx4k83zzc[/youtube]

a svoj lični animozitet ka nekim projektima da malo obrazložiš nekim argumentom?
no da postavimo stvari malo drugačije.

Zašto bi grad i država dizali vrednost nekretnina privatnim investitorima u :
- Makiškom polju
- kontaverznom BnV
- Luci Beograd
- (doati ime ledini desno od pančevačkog mosta)

a ne bi izgradnjom linije metroa povećao atraktivnost lokacije nove železničke stanice?
... koja bi "slučajno" od kliničkog centra srbije (glavne zdravstvene ustanove u srbiji) bila udaljena 1 (jednu)! stanicu ???

jer ta "rupa" je danas jedina stanica, pa je svakako moramo završiti... (tvoj argument, stvar je gotova)
pa bi valjda lakše našli parnera za komercijalizaciju prostora...
pa i za neke stambene kvadrate oko nje...

al bolje je da metro ide ukopan u tlo koje smo do juče (a poslednjih 130godina) nasipali svim i svačim,
da bi se što bolje "oplodio" ko zna čiji kapital u BnV, i Makiškom POLJU i Bekov u luci BG....

:notok: :notok: :notok:
 
Zar nije logično da prva linija ide sa starog dela Beograda na novi Beograd i da završi na aerodromu. Zar je to toliko teško...

Ljudi preskupa investicija da bi se trasiralo za lični interes nije to asvaltiranje puta do gradonačelnikove seoske rodne kuće.

Trebalo bi sprečiti ovo dok nije kasno.
 
Vrh