Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819720#p819720:23omy4il je napisao(la):
ink » 02 Feb 2021 03:30 pm[/url]":23omy4il]Mali uvid u to kako se (nekada davno) širio metro sistem u Londonu.

Zanimljiva stvar za nas je kako su širili mrežu ka neizgrađenim budućim naseljima.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jjuD288JlCs[/youtube]

Pričalo se o tome baš ovde godinama unazad. Englezi ne samo što su ispratili razvoj mnogih delova grada (izuzev jugoistočnog koji je pokriven razgranatom železničkom mrežom) širenjem metroa ka periferiji već su prvo pokrili potrebe postojećih delova tada manjeg urbanog jezgra. Samim tim širenje sistema započeli su gradnjom deonice ekvivalentne liniji do B.Brda, zatim produžetak ka Vidikovcu da bi je dovršili gradnjom kraka ka Makišu. London je praktično prvo pokrivao ono što je laki72 obeležio zelenom bojom (postojeće jezgro), kasnije shodno potrebama crveno (dalji razvoj). Beograd dosad nije pokrio ništa, da bi metro već u startu preusmerio ka prvoj kaljuzi.

Govoreći o Beogradu, svakako da ni vozno-tehničke karakteristike sistema ne treba zanemariti, međutim tvrdnje da prve dve linije predstavljaju krunu najpoznatijih projekata pod pokroviteljstvom arapskih prijatelja napredne družine beogradskih populista samo su učvršćene očiglednom razmerom izuzimanja racionalnijih rešenja koja bi, uzevši u obzir samo stepen motorizacije daleko više koristila žiteljima izgrađenih urbanizacija. Uprovo su to poprišta višedecenijske borbe sa saobraćajnim problemima, zbog čega je fokus na kozmetiku ukrasa pet projekata političara besmislen.

Stoga nedopustivo je utrošiti toliku sumu novca na nefunkcionalnu alternativu projekta od javnog značaja. Vučić bi da je izgurao deo Jovinovog plana, završio Prokop kako treba, obnovio ostale stanice kako i priliči jednom evropskom glavnom gradu postigao mnogo više nego gradnjom solitera i savremenih vašara - tržnih centara po baruštinama, no zamisao je bila spustiti grad na reku metroom, podizati ga po brdima tramvajem i autobusom, na štetu većine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819791#p819791 je napisao(la):
Ris » 02 Феб 2021, 20:17[/урл]":2mecjl64]Зар није логично да прва линија иде са старог дела Београда на нови Београд и да заврши на аеродрому. Зар је то толико тешко...

Људи прескупа инвестиција да би се трасирало за лични интерес није то асвалтирање пута до градоначелникове сеоске родне куће.

Требало би спречити ово док није kasno.

Да, како да не. Све дај само на центар и западни део града, а исток нека цркне. Нови Београд и онако све има најбоље, па ваљда и остатак града треба колико толико да продише.
 
Паланачка изјава или не, то је тако. А вероватно јесте пошто је Миријево вероватно паланка. То што сам написао нема везе са било каквим анимозитетом према Новом Београду и центру који не постоји, већ са реалном потребом да се град равномерно развија, јер веровао или не, и у Миријеву живе Београђани који треба да се превезу по граду а да за то имају начин пристојнији од проласка свакодневног пакла на линијама 46, 27 и осталима.
 
Није, али Мали Лесковац је испод нивоа паланке.
 
Све ће то полако чика инвеститори да реше. Па сад, на добро или на мање или на веће зло.
 
Није проблем у томе што Миријево добија метро. Оно је плански и изграђено са том идејом, исто као и Коњарник, Медаковић, Јерковић, Бањица, Церак, Лабудово и Петлово брдо, НБГ блокови. Проблем је што су остали изостављени и што се машају правци и садржаји битни за дневна кретања. Не знам да ли си из Миријева, ако јеси, реци ми да ли ће ти обе линије метроа олакшати свакодневна кретања (кућа-посао/школа) и да ли ће то бити без преседања на дргуе видове јавног превоза?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819803#p819803:22m7ndjz je napisao(la):
Astrotrain » 02 Feb 2021 21:21[/url]":22m7ndjz]и у Миријеву живе Београђани који треба да се превезу по граду а да за то имају начин пристојнији од проласка свакодневног пакла на линијама 46, 27 и осталима.
U nekim drugim delovima grada bi ljudi dali čitavo bogatstvo da mogu da prolaze kroz pakao Mirijevaca.
 
Богами није лако Миријеву, 27, 27Е, 46 и 74 су поприлично мучне линије.
 
Idealna prva faza prve linije po zeljama forumasa.

linija.png


Salu na stranu, s obzirom da sam sa Vidikovca mislim da je apsolutna greska sto taj deo grada nece biti pokriven cak ni trecom linijom (!!!), s druge strane mislim da svakome treba da bude jasno da jedna, pa cak ni tri linije nece moci da pokriju sve vece/naseljene delove grada. S pocetka je bila prica da je deo u Makisu izabran zbog praznog prostora za depo i kao "razvojni" impuls za taj deo grada cime bi se pokrio deo troskova izgradnje.. ne mogu da kazem da se razumem u te stvari... koliko ima smisla, toliko i nema smisla da se zaobilaze vec izgradjeni delovi koji ce mnogo vise doprineti iskoriscenosti linija.

Sto se tice linija nisam zadovoljan, ali od neceg se mora krenuti.. koliko se ceka na metro mislim da je nazalost doslo do toga daj sta das samo da krenu bilo sta da prave, pa posle nek pune rupe.
 
Uspeli da proguraju čisto investitorski metro kao neki javni interes, koji suštinski zaobilazi grad i ne rešava bilo koji problem POSTOJEĆEG grada. Ja koji želim metro ceo život uopšte se ne radujem izgradnji ovoga.

Kad se radi o metrou nikako nisam za "daj šta daš" jer to ni nekim dodatnim linijama u budućnosti ne može lako da se ispravi i značajno poboljša ako prosto promašuje sve bitne tačke. Pritom te neke 3,4 i koje već linije bi najranije dobili neke 2040-50.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819816#p819816:o8ch3ra1 je napisao(la):
Дошљак » 02 Feb 2021 22:08[/url]":o8ch3ra1]Богами није лако Миријеву, 27, 27Е, 46 и 74 су поприлично мучне линије.
Tačno, ali kada pogledaš, recimo Ripanj, njima je isto, a imaju 405 i 534. Ili recimo Braće Jerković Padina, a imaju samo minibus, koji se popuni već na okretnici i to tako da igla ne može da stane... Ili stanovnici Miljakovca II i III i 48. U tom smislu sam mislio na to da su Mirijevčani u boljem položaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819818#p819818:1yccyaya je napisao(la):
wexy » Уто Феб 02, 2021 10:16 pm[/url]":1yccyaya]Idealna prva faza prve linije po zeljama forumasa.



Salu na stranu, s obzirom da sam sa Vidikovca mislim da je apsolutna greska sto taj deo grada nece biti pokriven cak ni trecom linijom (!!!), s druge strane mislim da svakome treba da bude jasno da jedna, pa cak ni tri linije nece moci da pokriju sve vece/naseljene delove grada. S pocetka je bila prica da je deo u Makisu izabran zbog praznog prostora za depo i kao "razvojni" impuls za taj deo grada cime bi se pokrio deo troskova izgradnje.. ne mogu da kazem da se razumem u te stvari... koliko ima smisla, toliko i nema smisla da se zaobilaze vec izgradjeni delovi koji ce mnogo vise doprineti iskoriscenosti linija.

Sto se tice linija nisam zadovoljan, ali od neceg se mora krenuti.. koliko se ceka na metro mislim da je nazalost doslo do toga daj sta das samo da krenu bilo sta da prave, pa posle nek pune rupe.
file.php
A може и овако.
 

Prilozi

  • bmv .jpg
    bmv .jpg
    223,4 KB · Pregleda: 1.301
Pojedini forumaši počeli sa onim "daj šta daš, samo da se krene", a na kraju vrlo lako može da se to i dobije, a da se na kraju čuje "urađena je prva linija, sad može da se krene druga", a odgovor nadležnih "žao nam, ali ne može. bilo je nepredviđenih okolnosti prilikom dubokog ukopa prve linije, pa je potrošeno i ono što je namenjeno za dobar deo druge linije, tako da morate da bude strpljivi i sačekate da se skupe pare za drugu liniju...".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819711#p819711:b5hsvy58 je napisao(la):
Babyaardvark » 02 Feb 2021 15:05[/url]":b5hsvy58]Iz Jerkovica, Kumodraza, Stepe gotovo svako jutro u spicu trebe sat vremena do Slavije.Kumodraska je blokirana svako jutro. Ja mislim da je ovom delu grada najpotrebniji metro
I da i ne. Mi smo bukvalno došli u situaciju da se u jutarnjem i popodnevnom špicu iz nekih delova grada ka centru putuje ≥1h. S te strane prosto ne znaš koji špic da pokriješ prvi. Umesto toga, plan je da se radi razvojni metro sa kojim ćemo da razvijamo (polja, njive, livade, blatište, vodoizvorište...) Makiša, i da tamo gradimo novo naselje, kako bio smo dobili povećanje gužve, jer smo tako u mogućnosti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819850#p819850:b5hsvy58 je napisao(la):
spatiotecte » 02 Feb 2021 23:56[/url]":b5hsvy58]Pa ne može prva linija da košta 4,4 milijardi evra
Ako je mogao višestruko više od realne cene da košta Most na Adi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819747#p819747:3ezyfxwu je napisao(la):
razgradjevinar » 02 Feb 2021 17:05[/url]":3ezyfxwu]iako zivim u juznom delu kome je praktivno metro otet u korist makisa iskreno mislim da je u ovom trenutku mnogo veci problem od toga da li ce metro zavrsiti u makisu ili na orlovaci to da li ce u centralnom delu prolaziti ispod prokopa, kc-a i slavije, u blizini stadiona, fakulteta i domova ili pored trznog centrai palate pravde. kada bi nekim cudom ta sporna prva linija i skrenula ka petlovom brdu time bi korist imali samo mi, stanovnici juznog dela dok bi svima ostalima ta promena bila prilicno beznacajna, taman toliko koliko je meni sa vidikovca bitno da li metro na drugu stranu ide u mirijevo ili u borcu. a ako bi pak ipak uspeli da se izborimo za trasu ispod kc-a na dobitku bi bili svi.
Sa ovim se i slažem i ne slažem. Da pojasnim.

Slažem se što se tiče ose Sajam – Prokop – KCS – Slavija – centar. Što se tiče južnog dela grada, tu nam se razilazi mišljenje. Mišljenja sam da trasa preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, ne bi koristila samo stanovnicima pomenutih naselja nego i šire.

Efekti ponovnog vraćanja trase Batajnica – Ovča, u vidu prve linije BG: voz-a, više su nego dobri, jer je gotovo uvek bila puna linija kada je išao na 15minuta, a za 30 minuta se stizalo od Batajnice do Vukovog spomenika. E sad što je u međuvremenu saobraćajno rešenje kod Pupinovog mosta, na Zemunskoj strani, donekle umanjilo efekte koje je donela pomenuta linija železnice, dovoljno govori o tome koliko su stručni ljudi koji odlučuju o rešenjima.

Shodno napisanom u prethodnom pasusu, uzmimo za primer Kneza Miloša, koja je žila kucavica svega južno od linije Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića - Neznanog junaka – Crnotravska. Jedan deo Banjičana je orijentisan na nju, a jedan deo na Bulevar Oslobođenja. Naselja između Borske i Bulevara patrijarha Pavla su dobrim delom orijentisana na Kneza Miloša. Ovo znam zato što se baš dosta ljudi iz tih naselja parkira u mom kraju, pa odatle na trolejbuse, dok jako mali broj njih preseda na BG: voz. Vrlo moguće da će se dobar deo njih odlučiti za Bulevar patrijarha Pavla po njegovom završetku, pa ili na Bulevar vojvode Mišića ili Bulevar vojvode Putnika.

Sada, na sve ovo pomenuto, zamislimo još i deo ljudi iz novoformiranog naselja Makiš, da se izgradi, i eto nama povećanja broja vozila kroz Kneza Miloša. A sada na to pridodajmo skraćenje linija sa Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda do Banovog brda, u cilju promocije prve linije metroa. Jedan deo ljudi će preći na metro, ali pridodajmo na to one koji će rezonovati da im je bolje da počnu da koriste kola, nego da dva puta presedaju da bi došli do iste one tačke do koje su ranije gradskim prevozom mogli direktno. Kao vrhunac, pridodajmo i skraćenje linije 511, te linija sa poteza 550, pa onda Obrenovačkih linija, do Makiša, početne stanice metroa. Rezultat će biti kao i na delu ka Orlovači. Kada se sve sabere i oduzme, dobije se da imamo povećanje broja vozila u Kneza Miloša. Da se ne proširi ulica za tu jednu traku, efekat bi bio jako loš, a sa tom jednom dodatom trakom nešto blaži.

E, a sada uzmimo da se metro provuče preko Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, pa do Orlovače, gde već imamo kupljeno zemljište za depo i početnu stanicu metroa. Dobar deo ljudi će rezonovati da im je isplatljivije da metroom krenu na posao, jer daleko brže stignu nego li kolima. I tada ćemo imati skraćenje linija gradskog prevoza na ovom potezu, najverovatnije opet do Banovog brda, sa izuzetkom 56, koji bi se verovatno skratio do Čukaričke padine. U ovom slučaju, linije bi postale lokalni fideri, i za razliku od trase koja bi kretala iz Makiša, ne bi bile preopterećene, zato što bi jedan deo ljudi koji koristi metro, direktno od metro stanice išao peške do svojih stanova ili možda kolima. Plus što ne bi Kada se baci pogled na ulicu Kneza Miloša, evidentno je da je broj vozila manji, pa samim tim i pritisak na nju. A u slučaju da se izgradi ta jedna dodatna traka, efekat bi bio još vidljiviji. Plus što ne bi bio ni pritisak korisnika Obrenovačkih linija, te 511 i poteza 550, pa kad se i to uračuna, matematika je više nego jasna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819868#p819868:32u1niow je napisao(la):
solecar » Сре Феб 03, 2021 1:12 am[/url]":32u1niow]Zelenu liniju usmeriti na Kumodraž.
Предлог је скроз на месту, ово сам на брзака из главе нацртао. :kk:
 
Ono sto me iritira vise od pitanja kuda ce tacno ici prva linija metroa je cinjenica da nema kordinacije izmedju radova na bg vozu i metrou.Ipak se firma zove metro i voz.
Ako vec gradis metro do 2028 uradi sledece po pitanju bg voza.
1)zavrsi prugu umcare-rakovica
2)sredi mladenovacku prugu
3)kompletiraj batajnica-ovca
4)povezi surcinsku prugu sa zs zemun direktno,a ne preko batajnice
5)uradi prugu na potezu obrenovac-makis-zeleznik-resnik/rakovica.
6)kupi vozove
7)napravi “okretnicu“ za bg voz kod pan.mosta u sklopu radova na metrou i odvoji bg voz koji bi isao do mosta od onog koji bi prelazio most.

Zamisli situaciju da do 2028 imas sledece potpuno funkcionalne linije sa normalnim taktom uz jedinstvenu kartu za sve oblike prevoza

Metro 1) makis -mirijevo
Bg voz 1)batajnica -ovca
Bg voz 2)lazarevac-panc. most
Bg voz 3)mladenovac-panc.most
Bg voz 4) umcari- nbg/zemun( ja sam ako je moguce pre za zemun )
Bg voz 5) zemun-obrenovac-resnik/ rakovica( ja glasam za rakovicu ako je moguce)

U drugoj fazi da kad gradis metro zemun mirijevo uradis sledece
1)produzis bg voz od zemuna preko borce do pad. skele
2)spojis grocku mladenovac lazarevac barajevo i obrenovac bocnom linijom.

U trecoj fazi dovrsis metro sa metro linijom surcin(aerodrom) -kumodraz tako sto ce biti sto je blize moguce trasama postojecih linija bg voza + bg voz grocka -mirijevo tako da pruga prati sto je vise moguce smederevski put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819941#p819941:ys95hjxn je napisao(la):
Nighthunter » Sre Feb 03, 2021 1:23 pm[/url]":ys95hjxn]
1)zavrsi prugu umcare-rakovica
2)sredi mladenovacku prugu
3)kompletiraj batajnica-ovca
4)povezi surcinsku prugu sa zs zemun direktno,a ne preko batajnice
5)uradi prugu na potezu obrenovac-makis-zeleznik-resnik/rakovica.
6)kupi vozove
7)napravi “okretnicu“ za bg voz kod pan.mosta u sklopu radova na metrou i odvoji bg voz koji bi isao do mosta od onog koji bi prelazio most.

1) nadležnost Infrastrukture ŽS
2) nadležnost Infrastrukture ŽS
3) šta pod ovim podrazumevaš?
4) nadležnost Infrastrukture ŽS
5) nadležnost Infrastrukture ŽS
6) nadležnost Srbija Voza
7) nadležnost Infrastrukture ŽS (tehnički nije ostvarivo); može se uraditi ž.st. Karaburma do koje bi išli određeni vozovi.
 
Vrh