Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.335
- Pohvaljen
- 2.973
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819720#p819720:23omy4il je napisao(la):ink » 02 Feb 2021 03:30 pm[/url]":23omy4il]Mali uvid u to kako se (nekada davno) širio metro sistem u Londonu.
Zanimljiva stvar za nas je kako su širili mrežu ka neizgrađenim budućim naseljima.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jjuD288JlCs[/youtube]
Pričalo se o tome baš ovde godinama unazad. Englezi ne samo što su ispratili razvoj mnogih delova grada (izuzev jugoistočnog koji je pokriven razgranatom železničkom mrežom) širenjem metroa ka periferiji već su prvo pokrili potrebe postojećih delova tada manjeg urbanog jezgra. Samim tim širenje sistema započeli su gradnjom deonice ekvivalentne liniji do B.Brda, zatim produžetak ka Vidikovcu da bi je dovršili gradnjom kraka ka Makišu. London je praktično prvo pokrivao ono što je laki72 obeležio zelenom bojom (postojeće jezgro), kasnije shodno potrebama crveno (dalji razvoj). Beograd dosad nije pokrio ništa, da bi metro već u startu preusmerio ka prvoj kaljuzi.
Govoreći o Beogradu, svakako da ni vozno-tehničke karakteristike sistema ne treba zanemariti, međutim tvrdnje da prve dve linije predstavljaju krunu najpoznatijih projekata pod pokroviteljstvom arapskih prijatelja napredne družine beogradskih populista samo su učvršćene očiglednom razmerom izuzimanja racionalnijih rešenja koja bi, uzevši u obzir samo stepen motorizacije daleko više koristila žiteljima izgrađenih urbanizacija. Uprovo su to poprišta višedecenijske borbe sa saobraćajnim problemima, zbog čega je fokus na kozmetiku ukrasa pet projekata političara besmislen.
Stoga nedopustivo je utrošiti toliku sumu novca na nefunkcionalnu alternativu projekta od javnog značaja. Vučić bi da je izgurao deo Jovinovog plana, završio Prokop kako treba, obnovio ostale stanice kako i priliči jednom evropskom glavnom gradu postigao mnogo više nego gradnjom solitera i savremenih vašara - tržnih centara po baruštinama, no zamisao je bila spustiti grad na reku metroom, podizati ga po brdima tramvajem i autobusom, na štetu većine.