[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819454#p819454:1ubhb27w je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Feb 2021 05:34 pm[/url]":1ubhb27w]Da li iko uopšte ima neku predstavu kako bi izgledao ulazak metro nadvožnjaka i koloseka u brdo na kome leži KCS? Tačnije, kako bi izgledao ulazak prvo ispod GAKa, a onda u produžetku prolaz ispod KCS?
Jel kačio iko te planove i projekte? Kad je zadnji put proveravano da li je to ostvarivo i kako?
Zašto o tome niko ovde ne priča? Ili ako priča, samo se poziva na onu izanđalu skicu metro nadvožnjaka koji ulazi u brdo ali NIGDE dalje ne objašnjava i ne pokazuje šta POŠTO uđe u brdo...
Ja pre neki dan pitam ko je prvi dao predlog da se metro protera ispod zgrade KCS. Svi se prave mutavi.
Šta, dirnuo sam u bolnu tačku postavljanjem logičnog pitanja? Pitanjem kako neko misli da sprovodi saobraćajnicu i teške kompozicije, prvo iz rupa, preko autoputa, pa u brdo, pa ispod bolnice, i to naravno uz debele troškove i probleme? Ne razumem, u čemu je problem? Jel to postala neka dogma ovde na forumu?
Ono, svi znaju da izrecituju ''Ave metro kasete'', ali kad ih pitaš ''dobro, i šta posle metro kaseta?'' svi samo ćute i prave se ludi.
Они који су одлучивали о метроу кроз Прокоп и уз Клинички центар, ако су подценили науку о економији и планирању, грађевински су били више него писмени.
Ја сам немам тачан пројекат у рукама, али са обзиром да знам правила трасирања железнице (метро је технички специјална форма железнице), нико није планирао метро ни испод темеља ни у "подруму" Клиничког центра. Метро је планиран усмерен на Делиградску и Краља Милутина (по један колосек испод сваке улице. "Метро касете" су на висини од око 90 метара, а улаз у Клинички центар на 120. По правилима пројектовања дубина би била око 15 метара, а ка улазу у Клинички центар би био усмерен вероватно један од вестибила. Ту је посебна лудост имати два перона на растојању од 90 метара, што су по питању трошкова две подземне станице, те пролазак испод већег броја објеката у односу на варијанту само једног тунела усмереног на Делиградску (касније рационалније пројектовање).
Истина је да "Света крава", ако је само и само циљ исту повезати може имати читав систем других мањих, јефтинијих и исплативих инвестиција.
Пример 1: По истој тој Делиградској можемо пустити трамвај. Скуп објекат би био мост преко клисуре, али опет далеко јефтиније од метроа.
Пример 2: Тролејбуски БРТ усмерен на Кнеза Милоша и Дедиње са одређеним гранањима.
Пример 3: Трамвај од Франша до Сајма са коришћењем "Касете" и подземном деоницом Света крава - Сајам.
Стигао сам да прегледам последњих 7-8 страна на овој теми, и два учесника су поменули неопходност постојања Железничке станице Београд, односно Савског трга. Хвала Богу, још није све изгубљено. Тај несрећни Прокоп, Света крава, или како сам ја направио компромисни назив Београд Клинички центар (услов назива, пешачки мост са плоче на коти 105 до КЦ кота 120 дужине 500 метара), није баш, баш толико промашено место за пролазак јужне метро линије.
-1- Осовина Прокоп - Славија Налази се између два трасирана коридора брзог превоза у ширем центру града и погушћује мрежу. Ако би се већ копало, онда баш ту.
-2- За разлику од варијанте кроз Савски амфитеатар индиретно покрива и југоисток. На Славији се везује са прилазима са Вождовца и Врачара, а на Прокопу са Дедиња.
Јако дуго ме није било на форуму, што је приватна одлука. Након Холандије сада сам у Белорусији, држави која је по много тога у популарној глобалној култури подцењена. И убудуће, не очекујте да ћу пуно времена проводити на форуму.