Šta je novo?

Metro

Kako se na ovom forumj brzo gubi reputacija... Dovoljno je samo jednon reci nesto lose za svetu kravu iznad Mostara i odmah sve pada u vodu.
 
Ja znam za jednu baš jako svetu kravu iznad Mostara i zove se Klinički centar Srbije.
 
Mislis na onaj Klinicki kome su zamislili da mu metro stanica bude u podrumu zgrade negde izmedju temelja, sklonista i kanalizacije?

Ma ne bre, ne pricam o tome. Mislim na onu svetu kravu juzno od Mostara. Na onu crnu rupu sto se gradi skoro pola veka. Sveti Prokopije ili tako nesto se zvase.


Kol'ko ste samo zadrti postali oko tog jbng Prokopa. Gledam vas zadnjih par dana, zabunkerisali ste se u svom fetisu prema njemu do te mere da otkacinjete i sikcete na svakog ko se usudi da vam saopsti da je to propala crna rupa koju svako gleda da zaobidje. Deder, oformite sektu posvecenu toj crnoj rupi. I nazovite je Prokopologija, da podseca na Sajentologiju. Posto se ionako vec ponsate kao oni.
 
Pa šta da se radi kada je neko već izgradio metro kasete na Prokopu i planirao da na taj način poveže KCS, Slaviju i centar sa ostatkom grada. A i ta crna rupa koju svi izbegavaju neće biti ništa drukčija od crne rupe zvane "prva linija metroa". Prvo se plasira priča o nadzemnoj trasi prve metro linije, pa se polako došlo do toga da planiraju da nas "ukopaju" sa ukopanom trasom prve metro linije. Prosto čovek ne zna šta bi pre poželeo.
 
Него, млати Вентилатор из Париза да ће бити две линије до 2030...
 
Dobro, i napraviše kasete. To niko ne spori. Ali šta s tim? Slušam taj argument (ne od tebe nego od drugih) već godinama.

- Ljudi, Prokop je promašaj.
- Ali nije, ima metro kasete.
- Ali niko ne želi da ide do njega niti da ga koristi.
- Ali ima metro kasete.
- Aman, metro ga neće spasiti!
- Ali ima metro kasete...

Ne razumem, treba sad ceo grad da se prilagođava Prokopu? I to ni manje ni više nego zbog famoznih metro kaseta?

Pa evo, idući tom logikom, Blok 13 ima u sebi izgrađene temelje za onaj neostvareni Muzej revolucije ili kako je već trebalo da se zove. Jel to znači da je imperativ da se on izgradi tamo, samo da temelji ne bi propali i ostali neiskorišćeni?

Jbt, grad od 1,7 miliona ljudi već pola veka robuje jednoj odvratnoj pustoj promašenoj crnoj rupi a svaki put kad se pruži prilika da se batali ta priča i da se bar umanji šteta od tog idiotskog projekta uvek se ovde povlači argument ''Ali, metro kasete''.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4xgx4k83zzc[/youtube]
 
Evo još jedne analogije logike. Da li treba ceo grad da se prilagođava liniji metroa koja ne odgovara njegovim stanovnicima?
Da li je logično da neko sa linijom metroa ima više da pešači uzbrdo do Kliničkog centra, nego li sa gradskim prevozom?
 
Da li iko uopšte ima neku predstavu kako bi izgledao ulazak metro nadvožnjaka i koloseka u brdo na kome leži KCS? Tačnije, kako bi izgledao ulazak prvo ispod GAKa, a onda u produžetku prolaz ispod KCS?

Jel kačio iko te planove i projekte? Kad je zadnji put proveravano da li je to ostvarivo i kako?

Zašto o tome niko ovde ne priča? Ili ako priča, samo se poziva na onu izanđalu skicu metro nadvožnjaka koji ulazi u brdo ali NIGDE dalje ne objašnjava i ne pokazuje šta POŠTO uđe u brdo...

Ja pre neki dan pitam ko je prvi dao predlog da se metro protera ispod zgrade KCS. Svi se prave mutavi.

Šta, dirnuo sam u bolnu tačku postavljanjem logičnog pitanja? Pitanjem kako neko misli da sprovodi saobraćajnicu i teške kompozicije, prvo iz rupa, preko autoputa, pa u brdo, pa ispod bolnice, i to naravno uz debele troškove i probleme? Ne razumem, u čemu je problem? Jel to postala neka dogma ovde na forumu?


Ono, svi znaju da izrecituju ''Ave metro kasete'', ali kad ih pitaš ''dobro, i šta posle metro kaseta?'' svi samo ćute i prave se ludi.
 
Sole, da ti kažem ja nešto što i ovi ostali znaju nego se ustručavaju da priznaju pa se prave mutavi:

Grad se prilagođava onome ko ima pare. U tome leži sva suština. Vidiš, kao što jedna Srbija nema mogućnosti da bude potpuno nezavisna i sama sebi dovoljna, nego mora da se oslanja na strane vladare i moćnike, tako ni Beograd više nema mogućnosti da sam pravi metro 100% onako kako bi on i njegovi stanovnici želeli. Srbija nije mogla da bude nezavisna i kompletna država ni da je ostala Jugoslavija, a kamoli u ovom obliku. Kad ti je industrija ogoljena, poljoprivreda zanemarena a energetika zaostala u vremenu, nema ti druge nego ili da staviš katanac, ili da se predaš u milost i nemilost stranim ''investitorima''. E tako ti je i u slučaju Beogradskog metroa. Nema više para iz ovog fonda, onih doprinosa, Američkih pozajmica, Sovjetskih dugova... Nema više ''erase'' ceo deo grada pa pravi ispočetka kad god se nešto ukaka. Nema više kako hoće ovaj, kako hoće onaj...

Nema. Zadnji put kad je bilo tako, trebalo je da dođe puna sala ''stručnjaka'' i najviših funkcionera da izglasa buduće rešenje za čuveni Beogradski Železnički čvor. Ili ''Čvooooour™ '' kako ga ja zovem, pošto je od železničkog raskršća napravljen projekat veka a neki ovde na forumu ga pritom slave ko povratak Hrista. Epa, kad se odlučivalo o sudbini tog Čvooooura, 2/3 debelo plaćenih lenjih otpada nije došlo (vratilo im se sve da bog da). A od ovih što su došli, degenerici su odabrali najimbecilnije rešenje od svih. I od tad je ta priča gotova. Još jedanput: G.O.T.O.V.A. A definitivno je sahranjena kad je sahranjena i Jugoslavija, njene veze i uticaj, njene pomoći, i 90ih - i njena privreda. I nema više odakle da se muzu pare a da sve bude po volji naroda. Nego onaj ko daje (ili dodaje) pare ima reč. A on hoće da stavi pare tamo gde može deo njih da vrati. A ne da se verava (da ne kažem jednu goru reč) po rupama i gudurama.


Sad će svi ovi drugi što čitaju i histerišu već danima, da se zgroze, proglase se me za sve i svašta i samozapale se iz protesta. Ali ja samo kažem kako jeste. I ono što i javnost zna, i što znaju i svi ovde, nego niko nema herca da kaže glasno i jasno.


A što se Kliničkog centra tiče, do njega bi se pešačilo i sa i bez metroa kroz Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819319#p819319:5m2ulotr je napisao(la):
Max15 » 01 Feb 2021 10:53 am[/url]":5m2ulotr]Na naslovnoj strani stavili tramvaj a pisu o metrou?!
stampano_201_prva_l.jpg

https://www.railwaypro.com/wp/32-additi ... -to-paris/

Citadis Dualis za SNCF. Skinuli sliku s neta. To je samo primer portfolija proizvođača. Beogradski UTO koncept sam po sebi je garancija savremenog metro vozila koje je po mnogo čemu u suprotnosti sa tramvajem. Odavno je prikazan jedan preliminarni render:
metro-voz-301208.jpeg


U Montrealu su od tri varijante REM vozova sa alternativnim kolor šemama odabrali prvu:

Atina je mogla naručiti ovakve roteme, međutim nije bilo glasanja pa su stigli u "eurowhite" šemi zbog čega štrče kao crne ovce u voznom parku: http://211.174.63.15/cont/article2009/0909-47.htm

Možda bi najbolje bilo da budu aluminijumski sa bezbojnim premazom izuzev crvene fiberglas maske s rasklopivom rampom za evakuaciju, mada to je ipak samo kozmetika. Sve se da promeniti osim trasa, finansijskog duga koji bi zavisio kako od trasa tako i od odabranih metoda gradnje određenih deonica.

Takoreći dok su prethodna rešenja ličila na prosečnu vrednu ženu iz Sremčice, uzevši u obzir kozmetiku i odabir trasa važeći plan praktično predstavlja mladu lepoticu iz Makiša, koja ne ume ni šporet da uključi a kamoli veš na ruke da opere, pri čemu ne izlazi iz Galerije™.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819441#p819441:2scplq94 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Feb 01, 2021 5:54 pm[/url]":2scplq94]Mislis na onaj Klinicki kome su zamislili da mu metro stanica bude u podrumu zgrade negde izmedju temelja, sklonista i kanalizacije?

Ma ne bre, ne pricam o tome. Mislim na onu svetu kravu juzno od Mostara. Na onu crnu rupu sto se gradi skoro pola veka. Sveti Prokopije ili tako nesto se zvase.

Mislim, diskvalifikacija za KCS ti je baš vrh vrhova. Zaboravi na Prokop, KCS je argument.
 
Pa da. Majka mi radila tamo, i to baš u zgradi nesrećne Poliklinike.
A s druge strane porodice imam osobu koja je bila na visokim funkcijama u Železnici a i dan danas se bavi železničkim saobraćajem i propisima.
Pa znam sa obe strae u kakav se debakl pretvorilo sve to. I sa Svetim Prokopijem i sa Kliničkim centrom.
 
Kao što ni Prokop posle 50 godina ne služi svrsi kojoj je namenjen, gde bi stara železnička stanica, izgrađena pre 120 godina,da nije razmontirana imala i dalje bolju funkcionalnost, tako će i metro koji ne povezuje ekonomske, populacione, kulturne delove grada biti osuđen na propast.

Eksploatacija metroa nije baš jeftina. S druge strane, cena karte mora biti stimulativna za pojedinca da isti koristi. Balans između te dve stvari ostvaruje sa masovnošću, koja sa ovom(im) linijom ne može biti postignuta.

Imaćemo naravno polu rešenje. Sipaće se dodatna sredstva u sistem koji nije rentabilan, što će za rezultat imati smanjenja ulaganja u drugim sektorima vezanim za grad.

Pa će kroz 50 godina neko drugi da kudi one koji su izglasali takav metro sistem koji im pravi toliko problema.
 
I dobro, ja sad nisam baš shvatio, jel to po tvom mišljenju ne postoji mesto kuda bi prošao metro pored KCS, pa je to opravdanje zašto ga je ok zaobići u korist tržnog centra?
 
Pa ja pitao da neko priloži plan ili projekat kako bi izgledala ta tunelčina ispod GAKa i Poliklinike.

Niko ni da bekne. Svi ćute ko zaliveni, prave se ludi i lupaju lajkiće jedni drugima misleći da su ispali bog zna kako pametni i uzvišeni ubeđujući sebe u mrtvu i propalu priču.

Sajentolozi to isto rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819479#p819479:1g7kcseg je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Feb 2021, 20:00[/url]":1g7kcseg]Pa ja pitao da neko priloži plan ili projekat kako bi izgledala ta tunelčina ispod GAKa i Poliklinike.

Niko ni da bekne. Svi ćute ko zaliveni, prave se ludi i lupaju lajkiće jedni drugima misleći da su ispali bog zna kako pametni i uzvišeni ubeđujući sebe u mrtvu i propalu priču.

Privremeno ćutimo zato što imamo pametnija posla nego da hiperventiliramo po opskurnim forumima. :D
 
Pa sad ispade da su i oni mislili da ipak može da prođe kod Kliničkog bez problema ako se takva odluka donese.
 
To bi opravdalo koliko toliko prvu liniju, ali mislim da je Galerija razlog zašto se odustalo od skoro dve najvažnije stanice KCS i Prokop. Možda su dali opciju u slučaju da se naidje na otpor za najbesmisleniju liniju metroa, koja po svemu sudeći treba da se gradi poslednja, ako zabodje KCS i Prokop. Da su bar fer pa da urade dodatno taj krak i zadovolje i potrebe gradjana malo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819489#p819489:3b63o4f9 je napisao(la):
mikelo90 » 01 Feb 2021, 19:20[/url]":3b63o4f9]Pa sad ispade da su i oni mislili da ipak može da prođe kod Kliničkog bez problema ako se takva odluka donese.
Naravno da moze. Ta opcija je bila zbog pritiska dela strucnjaka koji su insistirali da prokop mora da bude deo prve linije. I kao glavna zel stanica i kao predesanje na bg voz, a i zbog samo klinickog centra naravno. Ta opcija je sto kaze Vucko uneta u PGR tako da bi bilo dobro da su tu opciju izabrali, jedna vece greska bi bila otklonjena.

Inace stanica palata pravde vise nema, u ovom novom planu sto se video iza dok su potpisivali
 
Onda, dakle, možemo da se manemo prozivanja Prokopa, pošto je suština da ova linija izbegava KCS u korist Vučićevog tržnog centra, i ne postoji nijedan način da se to opravda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819488#p819488:372h9z9r je napisao(la):
vucko » 01 Feb 2021 07:09 pm[/url]":372h9z9r]Evo varijante iz PGR-a šinskih sistema i Smart plana.
MbFk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWldJN01EQV8vMDI2MTJmYjY2Zjk5ZGYzYTExOWU0Mzg1MzhkNmQ4NTEuanBlZ5GTAs0CgACBAAU

Ova varijanta je uradjena samo da se smire strasti oko povezivanja Prokopa i KCSa.

Mislim da je svakome jasno da se ovo 99% neće izgraditi.
 
Eto, dođosmo do trenutka kada su oni koji misle da metro treba da povezue naseljena mesta sa železničkim i autobuskim stanicama, bolnicama i univerzitetima sektaši, a oni koji misle da treba da povezuje stanište zečeva i fazana sa privatnim tržnim centrom - u pravu!!???

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819474#p819474:2p4h73xt je napisao(la):
duke23 » 01 Feb 2021 06:37 pm[/url]":2p4h73xt]Kao što ni Prokop posle 50 godina ne služi svrsi kojoj je namenjen, gde bi stara železnička stanica, izgrađena pre 120 godina,da nije razmontirana imala i dalje bolju funkcionalnost, tako će i metro koji ne povezuje ekonomske, populacione, kulturne delove grada biti osuđen na propast.

Eksploatacija metroa nije baš jeftina. S druge strane, cena karte mora biti stimulativna za pojedinca da isti koristi. Balans između te dve stvari ostvaruje sa masovnošću, koja sa ovom(im) linijom ne može biti postignuta.

Imaćemo naravno polu rešenje. Sipaće se dodatna sredstva u sistem koji nije rentabilan, što će za rezultat imati smanjenja ulaganja u drugim sektorima vezanim za grad.

Pa će kroz 50 godina neko drugi da kudi one koji su izglasali takav metro sistem koji im pravi toliko problema.
Ovo je jedan odličan komentar gde je sažeta sva suština i istina... nema dalje, bravo!
 
Toliko se kukalo kako nije normalno da se Prokop gradi 50 godina i kako je rupa, i da je šteta što se ne da nekome da se završi, da bi to bilo savršeno. I još što kaže Bender, od čekanja savršenstva nema ništa, a mi eto doživesmo da čujemo da je konačno neko spreman da gradi na Prokopu, pa sad ni to ne valja. I na kraju ispade da je bolji duboko ukopan metro trasom ukinute pruge preko Sajma, gde je prvobitno bila zamisao da ide nadzemno, nego ukopani metro preko Prokopa i Kliničkog centra, jer sve i da se izgradi i završi Prokop, on će i dalje biti rupa. A na kraju ćemo od svega imatio samo konstatacije da smo za pare koje smo ulupali u Prokop mogli da dobijemo jednu metro liniju, a za pare koje smo ulupali u metro liniju mogli da dobijemo smislenu liniju koja bi koristila običnom građanstvu. Ovaj plan metroa je toliko dobar da razdvaja ljude i forumaše.
 
Vrh