[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WogEODD5j8E[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ro-Hbvx2eyk[/youtube]
Objašnjeni planovi do 2025 i 2035. Ima titl, samo treba da se uključi prevod. Na istom kanalu imate više informacija o linijama, stanicama, kao i LRT fiderima (tako nešto sam pominjao na temi o tramvajima za levu obalu Dunava).
Plava će prvo biti produžena za Barkarbij (u izgradnji), potom preuzetri krak zelene do Hogsetre i na kraju dobiti krak za Naku. Prosto neverovatno da se glasa i za boju linije. Video bloger kritikuje odluku da krak ka Areanastodenu ne bude označen zelenom bojom, obzirom na pripadnost zelenoj grupi itinerera (Heselbi Strand, Foršta Strand i Skarpnek). Trenutno istoj grupi pripada i krak za Hogsetru koji će kao što rekoh biti pripojen plavoj grupi. Pošto je nova trasa žuta, a itinerer saobraća skroz do Gulmaršplona onda su morali paralelno da je obeleže kao da je u pitanju distributivni sistem, kako putnici ne bi mislili da završava na stanici Odensplon. Dakle, krak za Hogsetru odvaja se da bi ujedno bio pojačan takt na istom, odnosno novi krak ka Areanastodenu preuzeo deo kapaciteta zelene magistrale (dvokolosečne doduše). Kraku do Hogsetre opterećen je zbog takta na 10min, a što ne mogu poačati jer preostala dva već imaju veći broj polazaka (dvokolosečna magistrala stvara usko grlo). Ovo je posledica dogradnje više od dva kraka na jednom kraju dvokolosečne centralne deonice. Po tome se Njujork razlikuje. Sada će Hogsetra imati jači takt, a Areanastadion na 10min, bez promene takta na deonicama Gulmaršplon-Foršta Strand/Skarpnek. Dugoročno žuta će biti odvojena, a zelena verovatno dobiti novi krak na severu (Broma, Bekomberja, Flijsta, Sponja, Tensta, Okala). Osim toga planirana je još jedna linija do Elvha (Älvsjö) koja može biti spojena sa žutom, a preuzeti krak crvene ka Fruengenu, koja bi mogla dobiti novi krak.
Dakle dvokolosečne deonice ograničavaju grananje na dva kraka, pri čemu je premeštanje/pripajanje krakova, spajanje linija normalna pojava. Krak za Hogsetru bio je pola veka u sastavu prve, zelene linije. Interesantna stvar vezana za stokholmski sistem, jeste činjenica da većina trasda nije u tunelu, što je, uz grananje smanjilo cenu prvobitne mreže.
Trenutno stanje izgleda ovako:
Linije su obeležene kao i LRT - dvocifrenim brojevima što je posledica postojanja premetro linija (18 i 19 bile tramvaji). Ja bi linije obeležio slovima. Deonica Slusen- T-Sentralen je četvorokolosečna, bez preskakanja stanica jer su istim koridorom sprovedene i zelena i crvena grupa (za svaku po dva koloseka). Osim te sekcije a presedačkim stanicama mguće je presesti na samo jednom mestu (Fridhemsplon). Dužina mreže linija trenutno iznosi 105,7km, sa 101. stanicom. Stokholm je ukinuo tramvaj širenjem metroa (koji je preuzeo brojne deonice) jer je tramvaj negativno uticao na drumski saobraćaj, a metro bio brži, pouzdaniji i daleko većeg kapaciteta, međutim savremena LRT verzija uvedena je 1991, od kada se potpuno nova mreža širi u formi fidera, što sam pomenuo na temi o tramvajima u vezi novog sistema na levoj obali Dunava.