Šta je novo?

Metro

@spatiotecte

МУП планира свој мегакомплекс у блоку где је ФДУ "Мика Алексић & супруга". Значи, иселиће се из СИВ-а 2. И онда се метро спроведе тунелом адекватног пречника кривине, а горе остане парцела за једну кулицу уже основе.

Логично је да тако ураде.
 
Mimo toga sto se MUP seli, ako metro ide podzemno zar nije logično da na mestu postojećeg SIVa 2 zaroni dublje i izbegne temelje nego da sruše onoliku zgradu da bi napravili neku novu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814693#p814693:10la1ycj je napisao(la):
spatiotecte » 19 Jan 2021 12:34 pm[/url]":10la1ycj]Mimo toga sto se MUP seli, ako metro ide podzemno zar nije logično da na mestu postojećeg SIVa 2 zaroni dublje i izbegne temelje nego da sruše onoliku zgradu da bi napravili neku novu?
Ako je fundirana na šipovima, a koliko znam sve osim Hotela Jugoslavije i blokova 1 i 2 jeste, teško da će tunel toliko da "roni" na NB.

Zgrada je niska, kvadrat je tu skup, može da se isplati investicija. Uostalom, u prvom susedstvu, zgradicu Alta banke treba da zameni stambena kula.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814724#p814724:3tcirlrl je napisao(la):
Пантограф » 19 Jan 2021 02:27 pm[/url]":3tcirlrl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814693#p814693:3tcirlrl je napisao(la):
spatiotecte » 19 Jan 2021 12:34 pm[/url]":3tcirlrl]Mimo toga sto se MUP seli, ako metro ide podzemno zar nije logično da na mestu postojećeg SIVa 2 zaroni dublje i izbegne temelje nego da sruše onoliku zgradu da bi napravili neku novu?
Ako je fundirana na šipovima, a koliko znam sve osim Hotela Jugoslavije i blokova 1 i 2 jeste, teško da će tunel toliko da "roni" na NB.

Zgrada je niska, kvadrat je tu skup, može da se isplati investicija. Uostalom, u prvom susedstvu, zgradicu Alta banke treba da zameni stambena kula.

Ih, kad je mogao pored novog mosta da zaroni 30m i to odmah nakon sto se spustio sa Banovog Brda (znaci neminovno je povukao i stanice na Banovom Brdu duboko dole), i to pored postojeceg, u potpunosti denivelisanog a napustenog, zeleznickog koloseka, moze i ovde!!!

Ali ovo sto ti predlazes je jos isplatljivije za sve!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814681#p814681:3mizjb84 je napisao(la):
Delija » 19 Jan 2021 11:54 am[/url]":3mizjb84]Садашња власт је по скоро свим параметрима гора од претходне али ирационалност није једна од тих из простог разлога што ови много више воле паре. У том циљу праве бизнис од свега и помирују интересе свих крупних интересних сфера. За тако нешто мораш бити на неки начин и рационалан. Отуда и овај метро. Можда су скупља техничка решења управо и један од разлога зашто ће се ово и градити јер у противном кинези не би ни улетели. Ови на жалост боље капирају како функционише свет од ДС-а. То судбине свих њених лидера доказују. И зато се бојим да ће ови јахати много дуже него претходни.

Ne znam, mislim da je glupo sve pripisivati vlasti. Nije Djilas projektovao pristupne saobracajnice novog mosta, niti mislim da Vucic sada sedi za stolom i razmatra tipologiju vozova i geologiju i resava poduzne profile metroa...

Neko je zaduzen za razradu ovog ludacnog resenja. Ne verujem da je u potpunosti strucan, niti da imaju ceo tim koji bi trebalo da imaju da ovakav projekat adekvatno realizuju...
 
A sad malo offtopica:
Pitanje u nemačkom kvizu za 50k evra.

697C4A9D-C0FA-402D-B7A7-594CB84859C0.jpeg


I prvo pojšnjenje gde kaže Beograd uopšte nema metro...

A istina boli li boli
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814686#p814686:26mkaqy5 je napisao(la):
gishko » 19 Jan 2021 12:10 pm[/url]":26mkaqy5]Može li jedno stručno pojašnjenje. Ako ikada urade ovu prvu liniju koja preskače prokop i KCS, da li bi i dalje bilo izvodljivo da se izvuče krak za liniju 1 koji bi prošao kroz taj deo, možda i da se deli taj krak sa linijom 3. Da recimo, svaki drugi voz na liniji 1 ide preko prokopa. Ovim sadašnjim planom bi neko sa Banovog brda morao da ide do trga Republike da bi preseo na liniju do prokopa, ako izabere da ide metroom.

Može, pod uslovom da ne grade tramvaj, i da obezbede bifurkacije još u prvoj fazi prve linije, što je lakše reći nego uraditi obzirom na to da nemaju "zamrznut" dugoročni plan. Nisu predstavili javnosti veći broj dugoročnih alternativa. Od prve faze već zavisi šta će sutra biti realizovano.

METRO_1_v6_high_contrast_schematic.png


Pogledaj samo koliko je tu bifurkacija posebno na prvoj liniji. Detaljnije:

Znači samo u prvoj fazi prve linije treba da obezbede grananja na stanicama Trebevićka ka jugu, Sajam ka severu, Francuska ka jugu i severu i Cvijićeva ka zapadu, i ne samo to već i skretnice na više stanica radi promene smera kratkih obrta, dakle ne samo u Diljskoj. Na drugoj samo Vojislava Ilića i Omladinskih Brigada i na trećoj samo Voždovac (Trošarina). ABC na levoj obali Dunava ima još jedno grananje. Sve zavisi od varijante, i to dugoročne. U slučaju ovakvog cepanja u centru Sajam i Francuska bi bile četvorokolosečne stanice, a ukoliko bi deonica Sajam-Trebevićka bila duplirana onda bi mogla da primi još jedan krak od Jablaničke do Novog Železnika kroz "Vinograde", pa C ne bi morala ka Karaburmi usled ograničenja propusne moći dvokolosečne pruge. Jednostavno mogla bi i D, tako da C ide preko Mostara, a D preko Prokopa. Shodno tome izvršila bi se kaskada oznaka (pomeranje slova na ostalim linijama).

Northern Line u Londonu je nezgodna zbog uskog grla na stanici Camden Town i cele južne dvokolosečne deonice ka Mordenu. Zbog takvog ograničenja je i takt kraka ka Hogsetri u Stokholmu limitiran na 10min. Skarpnek i Foršta Strand imaju po 15 vozova na čas, Hogsetra ono što ostane, dakle 6. Čim dodaješ treći krak, moraš preći na četvorokolosečnu magistralu. Imam još varijanti ali neću sad da postavljam.

Inače, zbog onog što si pomenuo na kraju (vraćanja unazad metroom) je Jovin i spojio M2 i M4, a ukrstio M2 i M3. Više o tome ovde:

Na taj način se s Vidikovca i od Jerkovića dolazilo direktno korišćenjem M2, odnosno M4, od Banjice ili Južnog Bulevara kombinacijom M4+M2 bez vraćanja unazad iz centra. Preko centra se do Prokopa dolazilo samo iz drugih delova grada - iz Zemuna, Novog Beograda sa Zvezdare i Karaburme. Takođe radi pristupa savskom amfiteatru predviđšeno je presedanje sa metroa na regionalni metro, sa svih linija.

Suštinski Jovinov plan nije loš, samo što izostavlja krak M5 ka Novom Železniku, i celu levu obalu Dunava. Pritom je Karaburma pokrivena jednom podzemnom stanicom RM sistema, na klizištu. Najveća mana je distribucija. Centralni deo M4 deli sa M2, a periferni sa M4, umesto da se samostalne linije granaju. Magistrale su dvokolosečne, uz to i kratke a većina trasa je dvokolosečni krak, čak i kada prima dva itinerera. Rezultat je sistem sa uskim grlima između peroferije i centra, praznim vozovima na periferiji, uz padanje pola sistema u slučaju incidenata. Da, teoretski je moguće preusmeriti ali kako na dvokolosečnu magistralu koja iovako puca po šavovima? Njujork može zato što ima veći broj koloseka. Uz to, koja je poenta M4 preko Kragujevca, pardon, Novog Beograda? Kao da ništa nije naučeno od beogradskog tramvaja koji kruži iz ovog ili onog razloga samo zato što ide kao antibiotik. Protok je na deonici kod sajma manji nego u Jablaničkoj, zbog čega je i RM proteran istim korodorom kroz Vojvode Mišića. Takoreći takav metro je uopšteno planiran da u praksi povremeno ne bi radio (štrajkovi, kvarovi), odnosno, da bi bio potpomognut drugim, regionalnim metrom još i većeg kapaciteta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814793#p814793:3iah78t8 je napisao(la):
spatiotecte » 19 Jan 2021 06:05 pm[/url]":3iah78t8]8 milijardi evra ovo iznad

U pitanju je ono što BMV nema. Dugoročni plan koji obuhvata kompletan sistem do 2050-60. Moglo bi to jeftinije ukoliko bi se vodilo računa o tačnim trasama i metodama gradnje, dimenzijama. Poenta mape svodi se na uočavanje mogućih mesta za greške još u samom startu, radi izbegavanja trajnih posledica, odnosno domino efekta. Ako ne izgrade provizije za grananje moraće da grade još dublje linije, ili će da komplikuju rušenjem, zatvaranjem. E tada ni 8 milijardi neće biti dovoljno. Lakše je samo produžavati po periferiji.

Lako se uočava da je osnova planirana. To obuhvata deonice Železnik-Mirijevo-Zemun i Voždovac-Jurija Gagarina. Sve ostalo su nadogradnje. Prva hvata Vidikovac, Prokop i Borču (kasnije i Crvenku), druga se grana ka Jerkoviću i B.Kosi, a treća ka Kumodražu i Kneževcu. Putnici s BG:Voza mogli bi da biraju na koju će stranu - preko B.Brda ili Banjice.

Da su normalni, kao što nisu prva faza bi obuhvatala celu B, uključujući deonicu preko Prokopa. U drugoj fazi potrebno je produžiti B i izgraditi D do KBC Zemun, dok bi u trećoj bila produ žena ka Jerkoviću i Gandijevoj kao E. Treća bi preuzela taj krak a DE produžena do Zemuna i B.Kose. Tek posle dolazi u obzir Makiš, Savska, Kožara i ostalo dalje od Banjice.

Nameravam da napravim GIF po fazama Mnogo je lakše stvoriti sliku postepenog širenja.
 
И ја сам негде читао, није ми први пут да видим ово завСИВ2
 
Priručnik za gradnju "kuće" od temelja od sveg srca darovan poniznim slugama despotata:
METRO_high_contrast_schematic_faze.gif


Nisam se smeo usuditi da postavim i rokove gradnje, obzirom na to da pokrovitelji projekta nisu sigurni ni kad će tačno gradnja biti započeta. Nema sumnje da će rane faze (naravno od Makiša preko Savskog Trga) biti realizovane. Kada? Vreme će reći. Stoga imajući u vidu ideologiju aktuelne vlasti nije pitanje da li će nego šta će kada biti realizovano. Mada nakon gubitka izbora možemo očekivati da novim gradonačelnicima produženja postanu glavna zanimacija tokom trajanja svakog mandata.

Zato sam i pomenuo da će u nekom razumnom roku sistem moći poprilično da se proširi. A posle toga ko zna šta im može pasti na pamet. Što se posmatra dalje u budućnost sve je više nepredvidivo. Bitno je da se počne, što dugo nismo bili u prilici. Sad što se počinje naopako, što izostanak unapred predviđenog širenja prve linije može posle izazvati komplikacije to je već posebna priča.
 
Izvini ali meni ova tvoja račvanja uopšte nisu jasna. Pogotovu što kod nekih jedan krak (iste linije) vodi na jedan, a drugi na potpuno drugi kraj grada.

I deder, reci lepo ''račvanje'' ili ''grananje''.
 
Grananje, račvanje, nebitno je sve dok se razumemo. :) Kakve veze ima što B ide za Mirijevo a A i C preko mosta? U Njujorku itinereri IND 6. Avenije (BDFM) pokrivaju skoro ceo grad (Bruklin, Kvins, Menhetn i Bronks) pa takvo trasiranje samostalne dvokolosečne linije sa 5 perifernih grana i tri trase nije ništa čudno. Ono što jeste, to je svakako 5 grana na dvokolosečnoj liniji uz izbegavanje uskih grla. Rekao sam da banatski kraci mogu biti proterani i do Sajma, ili do Novog Železnika ukoliko ostatak između Sajma i Trebevićke bude četvorokolosečan. Znajući da će ići suludo duboko tamo gde može i u nivou ostavio sam dvokolosečni ostatak koji južni kraj ograničava na dva kraka.

A posle može da se odvoji i preusmeri ka Borči te izgrana ka Ovči, C preusmeri levom obalom, potom da se račva ka Mirijevu (preuzmianjem deonice Višnjička-Mirijevo), odnosno Revi. To je sve dugoročno.

Dakle, u narednih 30 godina nam ne bi smetalo nešto slično nacrtanom, nakon čeka mogu da se odvajaju uz dalja grananja, ukoliko išta više bude bilo potrebno. Možda ni ne dođemo do tog scenarija ukoliko grad bude stagnirao.
 
Prekosutra se potpisuje ugovor a vi crtajte svoje fantazije slobodno.
 
Da mi onda lepo prestanemo i sa kritikama loše trase i da prihvatimo da ćemo imati kvalitetnu pijaću vodu izgradnjom na Makišu.
 
Prestali, ne prestali, u svakom slučaju već smo žedni preko vode prevedeni. :violina:

Posle tolikog napretka neće biti mnogo izbora. Parola snađi se, kad g**** počistiti ne možeš.
 
vucko":1k8alydn je napisao(la):
Prekosutra se potpisuje ugovor a vi crtajte svoje fantazije slobodno.
Nije baš ugovor...


Министар финансија у Влади Републике Србије Синиша Мали потписаће, у име Владе Србије, меморандум о разумевању за пројекат „Београдски метро“

BlokBrateBlok
 
Imam jedno strucno pitanje,
Da li se radi se u prvoj fazi metro-a radi i podzemni deo od stanice Zeleznik prema Ostruznici, ili se samo dolazi do stanice i tu se zavrsava?
I ako se radi po kom sistemu ce se izvoditi CUT&COVER ili duboki ukop?
 
Nije planiran, ali od zadnje stanice u Zelezniku koloseci nastavljaju jos nekih 800-900 metara prema Ostruznici od kojih je cca 200 m nadzemno, a ostatak podzemno. Tako se bar vidi po planu koji je na sajtu.
 
Po koji put potpisuju memorandum za metro? Treci? Cetvrti?
Dal oni stvarno misle da niko ne pamti kroz godine koliko su lagali za metro?
Za one koji mozda ne znaju, memorandum nije zakonski obavezujuci. Memorandum je jedno veliko nista
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815596#p815596:36xqjt55 je napisao(la):
SerbPacker » Pet Jan 22, 2021 10:40 am[/url]":36xqjt55]
vucko":36xqjt55 je napisao(la):
Prekosutra se potpisuje ugovor a vi crtajte svoje fantazije slobodno.
Nije baš ugovor...


Министар финансија у Влади Републике Србије Синиша Мали потписаће, у име Владе Србије, меморандум о разумевању за пројекат „Београдски метро“

BlokBrateBlok

Nakon brzih kineskih vozova, još jedan memorandum o razumevanju. How sweet... :lol: :metrof:
 
Vrh