Šta je novo?

Metro

Mislim da vecina sredstava za metro ide iz republickog budzeta, nisam strucan da tumacim ali ove stavke sam nasao u budzetu za 2021. pretragom reci 'metro' (slika je sastavljena od 3 isecena dela da ne bude zabune).
bdzt.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809447#p809447:148j99uw je napisao(la):
Putnik95 » 02 Jan 2021 10:14 pm[/url]":148j99uw]Mali Vašington sa 600.000 stanovnika ima metro,doduše neki milionski gradovi u Americi nemaju ni danas metro,kao npr. Finiks,San Antonio,Hjuston,Dalas,San Dijego. Čak je i Los Anđeles kasno sagradio metro,tek devedesetih godina,a prešao je milion stanovnika još u međuratnom periodu. Nije to opravdanje za nas,u celoj Evropi ljudi više koriste šinski prevoz nego u Americi,bruka i sramota je da jedan Lisabon,Kopenhagen,Oslo,Stokholm,Amsterdam,Prag,Torino,Peruđa,Sofija,Atina,Jerevan,Tbilisi,sve manji gradovi od Beograda odavno imaju metro/laki metro,Dablin i Solun (gradovi-patuljci spram Beograda) grade metro punom parom,a mi pola veka nikako da se odmaknemo od projektnih studija i futurističkih animacija.

Vašington je glavni grad jedne od najvećih sila sveta, takoreći "država u državi" čiji metro osim Okruga Kolumbija kao fokusa sistema pokriva terotorije dve savezne države, Virdžiniju i Merilend, pa samim tim opslužuje područje koje broji 6 miliona stanovnika. Ta "sitnica" je po broju stanovnika skoro kao Srbija, samo daleko bogatija. Vašington stoga ne samo da nije uporediv sa Beogradom nego ni sa ostatkom sveta. Poseduje jedan od dva regionalna metroa u SAD (drugi je San Francisko). Međutim, kao što kažeš sramota je koliko gradova većih ili manjih od Beograda ima metro. Ja bih dodao da je još veća da će nas Dablin u poslednjem času preteći zbog padanja tendera i sl.

Šta je to Beograd mogao? Dugoročno gledano bio je u mogućnosti da makar u nekoj meri realizuje:

-3 samostalne linije metroa (danas ne bi zaklapali o grananju vidikovačke trase ka Makišu, probijanju tunela ispod Terazija uz rekonstrukciju dela stare stanice za prigradski saobraćaj)
-5 distributivnih itinerera (sada bi im puna usta bila odvajanja M5 ka Makišu, unapređenja dela starog čvora kroz SA)
-4 distributivna itinerera na dve ose regionalnog metroa, uz unapređenje tramvajske mreže, pokrivanje Prokopa

Ali nikako sve, obzirom na tadašnje prilike, period koji je usledio.

Distributivni sistem sa ručno voženim kompozicijama bio bi recept za katastrofu (padanje pola sistema usled problema na mreži, štrajkova), međutim samostalni ne bi, niti onaj sa većim brojem koloseka građen jeftinijom metodom. UTO bi umanjio verovatnoću organizovanja štrajkova zaposlenih (manji broj istih, bolji uslovi rada). Dakle do rešenja se moglo doći na vreme (imali su pola veka na raspolaganju), a koliko vidim posle ovog "naprednog perioda" greške će biti ispravljane decenijama gradnjom drugih linija. Mi ćemo otplaćivati greške koje su naprednjaci pravili, a naša deca i unučad još i skuplje popravke. Veće sramote od toga nema.

Btw. vezano za finansiranje projekta, follow the money. Koristi ima onaj ko plaća. Vrh vlasti korišćenjem javnog novca sprovodi svoje ideje u dela. Prema tome grad je sluga. Da nije, gradio bi sam uzevši u obzir stvarne potrebe svojih građana prema kojim bi linije bile trasirane. Brojne države su finansirale takve projekte, no nisu se sve uplitale do te mere da izostave prethodno izgrađeno (daleko bilo glavnu železničku stanicu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809476#p809476:3ap311fv je napisao(la):
don1120 » Sub Jan 02, 2021 11:41 pm[/url]":3ap311fv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:3ap311fv je napisao(la):
Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":3ap311fv]
A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?

@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu :) ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
Potencijalna treća linija od Banjice do Bežanije koja se danas spominje bi mogla da se produži do aerodroma,ako su već zapeli da prve dve linije budu Karaburma-Makiš i Ustanička-Zemun. Potpuno je besmislena njihova ideja da aerodrom povežu BG Vozom sa stanicom Prokop,i da još grade novu prugu zbog toga. Svi gradovi koji imaju metro su svoj glavni putnički aerodrom povezali linijom metroa sa centrom grada,nisam još nigde čuo da je neki grad aerodrom povezao niskofrekventnom i zavisnom gradskom železnicom sa železničkom stanicom koja u nazivu ima reč "Centar",a u stvarnosti je udaljena 3 kilometra od centra grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809876#p809876:bbye9bwr je napisao(la):
Putnik95 » Pon Jan 04, 2021 1:59 am[/url]":bbye9bwr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809476#p809476:bbye9bwr je napisao(la):
don1120 » Sub Jan 02, 2021 11:41 pm[/url]":bbye9bwr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:bbye9bwr je napisao(la):
Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":bbye9bwr]
A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?

@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu :) ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
Potencijalna treća linija od Banjice do Bežanije koja se danas spominje bi mogla da se produži do aerodroma,ako su već zapeli da prve dve linije budu Karaburma-Makiš i Ustanička-Zemun. Potpuno je besmislena njihova ideja da aerodrom povežu BG Vozom sa stanicom Prokop,i da još grade novu prugu zbog toga. Svi gradovi koji imaju metro su svoj glavni putnički aerodrom povezali linijom metroa sa centrom grada,nisam još nigde čuo da je neki grad aerodrom povezao niskofrekventnom i zavisnom gradskom železnicom sa železničkom stanicom koja u nazivu ima reč "Centar",a u stvarnosti je udaljena 3 kilometra od centra grada.

Ne, to nije tačno. Aerodrom ne koriste isključivo Beogradjani, zar nije bolje da neko iz Novog Sada ili Niša nekom regionalnom železničkom linijom dodje do aerodroma, zar nije bolje da prigradske opštine Beograda imaju direktan pristup aerodromu, to je veliki broj ljudi koji bi gravitirao ka Nikoli Tesli. Evo pogledaj Beč, imaju railjet koji vozi sve do Salzburga, S Bahn i još jedna privatna linija koji povezuju grad na svakih 15min. Neki aerodromi su predaleko od urbane zone i što bi se tu gradio metro kad može železnica koja je korisnija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810065#p810065:75p2eb8b je napisao(la):
don1120 » 04 Jan 2021 16:01[/url]":75p2eb8b]Aerodrom ne koriste isključivo Beogradjani, zar nije bolje da neko iz Novog Sada ili Niša nekom regionalnom železničkom linijom dodje do aerodroma, zar nije bolje da prigradske opštine Beograda imaju direktan pristup aerodromu, to je veliki broj ljudi koji bi gravitirao ka Nikoli Tesli. Evo pogledaj Beč, imaju railjet koji vozi sve do Salzburga, S Bahn i još jedna privatna linija koji povezuju grad na svakih 15min. Neki aerodromi su predaleko od urbane zone i što bi se tu gradio metro kad može železnica koja je korisnija.
Samo još kada bi postojao plan za takve linije, umesto onog zamišljenog presedanja na NBG.
 
Novi sad, Niš i Požarevac bi trebali da imaju direktnu vezu sa aerodrom, bez presedanja.
 
Aerodromske linije, da li želenice, da li metroa, su pogodne da se grade tako da prolaze kroz nešto na putu do aerodroma i da potencijalno nastavljaju i dalje ka nečemu nakon aerodroma. To je u idealnoj situaciji.

Kod nas hipotetski metro kači naseljene delove gotovo do samog aerodroma, imao bi bolji takt i vodio bi dublje u grad usput prolazeći kroz mnoge bitne presedačke tačke i delove grada. Zakačio bi nakon blokova Ledine i doneo tamo civilizovan prevoz. Tu bi putnici iz Surčina, Jakova, Boljevaca, Obrenovca takođe onda mogli presesti odmah na metro. Ta hipotetska linija bi donela onda direktnu vezu sa BAS-em i ŽS NBGD koji će biti glavno čvorište putničkog saobraćaja u državi, što treba biti glavni prioritet bilo koje veze sa aerodromom.

Železnica sa druge strane bi nudila vezu isljučivo sa ŽS NBGD, BAS-em i ŽS Zemun, što nije loše, ali nije ni približno pokrivenosti i jednostavnosti koju bi imao metro. Čak i sa produženjem do Surčina i Nacionalnog stadiona, to je loše. Jer ljudi će morati prvo na autobus npr. iz Jakova do ŽS Surčin, pa onda vozom do ŽS NBGD, pa onda opet na neki autobus. Metro tu nudi značajnije bolju vezu.
Drugi problem je što linija od ŽS Zemun do aerodroma ide kroz livade (prilika za Zemun Polje 2?), pa onda ulazi na aerodrom nezgodno. To znači da tu nisu moguće nikakve smislene prolazne linije iz drugih gradova, npr. za Novi Sad, već bi isključivo tu išla hipotetska linija za aerodrom i linija za Obrenovac u dalekoj budućnosti. A po tome kako su isplanirali kolosečne veze i ako sam ja dobro protumačio grafičke priloge, moralo bi doći i do čak 2 okretanja smera upravljanja da bi se to izvelo. Preusmeriti tamo npr. liniju iz Niša gotovo sigurno bi bilo neracionalno.
Drugim rečima, železnica do aerodroma po njihovim planovima neće ustvari dovesti železnicu do aerodroma u onom smislu kako je u drugim zemljama... dovešće samo patrljak liniju od aerodroma do ŽS NBGD i neće ostaviti mogućnost da se to puno poboljša u budućnosti.

Zaključak je da treba da postoje obe veze, ali da budu napravljene smisleno. Trenutno ovo ne izgleda dobro kako god da se okrene. Metro linija 3 neće biti građena najverovatnije decenijama (ako se ništa ne promeni), dok je železnička veza u tom smislu nezavisnija od ostalih planova, ali svejedno loša u trenutno planiranom obliku. Ako se izgradi železnica negde do 2030. bio bi to uspeh i bolje da postoji makar železnička veza nego da ne postoji, ali odmah treba razbiti sve iluzija svima onima koji misle da će postojati direktna železnička veza Novog Sada ili Niša sa aerodromom. To se neće desiti. Možda će je dobiti Obrenovac i Surčin jednog dalekog dana, sve ostalo je nerealno po onom što je trenutno planirano.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810065#p810065:3oz1shw6 je napisao(la):
don1120 » Pon Jan 04, 2021 4:01 pm[/url]":3oz1shw6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809876#p809876:3oz1shw6 je napisao(la):
Putnik95 » Pon Jan 04, 2021 1:59 am[/url]":3oz1shw6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809476#p809476:3oz1shw6 je napisao(la):
don1120 » Sub Jan 02, 2021 11:41 pm[/url]":3oz1shw6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:3oz1shw6 je napisao(la):
Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":3oz1shw6]
A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?

@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu :) ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
Potencijalna treća linija od Banjice do Bežanije koja se danas spominje bi mogla da se produži do aerodroma,ako su već zapeli da prve dve linije budu Karaburma-Makiš i Ustanička-Zemun. Potpuno je besmislena njihova ideja da aerodrom povežu BG Vozom sa stanicom Prokop,i da još grade novu prugu zbog toga. Svi gradovi koji imaju metro su svoj glavni putnički aerodrom povezali linijom metroa sa centrom grada,nisam još nigde čuo da je neki grad aerodrom povezao niskofrekventnom i zavisnom gradskom železnicom sa železničkom stanicom koja u nazivu ima reč "Centar",a u stvarnosti je udaljena 3 kilometra od centra grada.

Ne, to nije tačno. Aerodrom ne koriste isključivo Beogradjani, zar nije bolje da neko iz Novog Sada ili Niša nekom regionalnom železničkom linijom dodje do aerodroma, zar nije bolje da prigradske opštine Beograda imaju direktan pristup aerodromu, to je veliki broj ljudi koji bi gravitirao ka Nikoli Tesli. Evo pogledaj Beč, imaju railjet koji vozi sve do Salzburga, S Bahn i još jedna privatna linija koji povezuju grad na svakih 15min. Neki aerodromi su predaleko od urbane zone i što bi se tu gradio metro kad može železnica koja je korisnija.
Aerodrom Nikola Tesla je danas uklopljen u urbanu zonu Beograda,Surčin,Ledine,Novo Naselje su potpuno srasli sa gradom. Pošto nema nenaseljenog praznog prostora između aerodroma i Novog Beograda,on bi mogao da bude povezan linijom metroa i da sva ova naselja imaju po stanicu.
 
http://mapa.urbel.com/publish/PGR_s..._Predlog planirane namene sinskih sistema.pdf

Gledajući ovu mapu, postoji potencijalna Airport link linija koja bi mogla povezivati Beograd i Novi Sad, ali naravno, pod uslovom da se izgrade sketnice prema obilaznoj liniji. Zar je toliko teško i komplikovano uvrstiti u plan ovakvu izmenu?
Na ovaj način bi se mogla stvoriti linija, npr. koja bi polazila od Karaburbe preko Vuka, Prokopa, Nbg i Zemuna na Aerodrom, Dobanovce i Batajnicu i dalje ka Novom Sadu. Jedino bi tu Zemun Polje i Kamendin izvisili.
Druga i još jedna paralelna opcija sa Aerodromom bi mogla da bude plava metro linija koja bi produžila umesto u ž.st Zemun ka Aerodromu, paralelni koloseci sa prugom, pa čak i korištenje istih koloseka. Da budem precozniji, plava linija bi imala stanicu na ž.st. Zemun ali ne ovako kako je ucrtano, već preko koloseka na stubovima. Bez obzira što mi je u plavoj liniji trasa kroz Ugrinovačku problematična, ali o tome ću drugi put.
 
...али онда би било боље да се метро не напаја преко треће шине, а требало би и да има возача, ако ће да вози по железничкој прузи, итд.

Не размишљамо ми овде у том смеру: искористити све максимално, за то треба да дођу нове генерације. Још је ово у ирационалној фази.
 
Meni je vala preko glave svih njih. Jedne je vozala politika, druge sujeta, treće lični interesi... Rezultat: skoro jedan vek vrtenja u krug i čekanja na metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810093#p810093:3g1vohnz je napisao(la):
NoLimit » 04 Jan 2021 05:04 pm[/url]":3g1vohnz]Aerodromske linije, da li želenice, da li metroa, su pogodne da se grade tako da prolaze kroz nešto na putu do aerodroma i da potencijalno nastavljaju i dalje ka nečemu nakon aerodroma. To je u idealnoj situaciji.

Kod nas hipotetski metro kači naseljene delove gotovo do samog aerodroma, imao bi bolji takt i vodio bi dublje u grad usput prolazeći kroz mnoge bitne presedačke tačke i delove grada. Zakačio bi nakon blokova Ledine i doneo tamo civilizovan prevoz. Tu bi putnici iz Surčina, Jakova, Boljevaca, Obrenovca takođe onda mogli presesti odmah na metro. Ta hipotetska linija bi donela onda direktnu vezu sa BAS-em i ŽS NBGD koji će biti glavno čvorište putničkog saobraćaja u državi, što treba biti glavni prioritet bilo koje veze sa aerodromom.

Železnica sa druge strane bi nudila vezu isljučivo sa ŽS NBGD, BAS-em i ŽS Zemun, što nije loše, ali nije ni približno pokrivenosti i jednostavnosti koju bi imao metro. Čak i sa produženjem do Surčina i Nacionalnog stadiona, to je loše. Jer ljudi će morati prvo na autobus npr. iz Jakova do ŽS Surčin, pa onda vozom do ŽS NBGD, pa onda opet na neki autobus. Metro tu nudi značajnije bolju vezu.
Drugi problem je što linija od ŽS Zemun do aerodroma ide kroz livade (prilika za Zemun Polje 2?), pa onda ulazi na aerodrom nezgodno. To znači da tu nisu moguće nikakve smislene prolazne linije iz drugih gradova, npr. za Novi Sad, već bi isključivo tu išla hipotetska linija za aerodrom i linija za Obrenovac u dalekoj budućnosti. A po tome kako su isplanirali kolosečne veze i ako sam ja dobro protumačio grafičke priloge, moralo bi doći i do čak 2 okretanja smera upravljanja da bi se to izvelo. Preusmeriti tamo npr. liniju iz Niša gotovo sigurno bi bilo neracionalno.
Drugim rečima, železnica do aerodroma po njihovim planovima neće ustvari dovesti železnicu do aerodroma u onom smislu kako je u drugim zemljama... dovešće samo patrljak liniju od aerodroma do ŽS NBGD i neće ostaviti mogućnost da se to puno poboljša u budućnosti.

Zaključak je da treba da postoje obe veze, ali da budu napravljene smisleno. Trenutno ovo ne izgleda dobro kako god da se okrene. Metro linija 3 neće biti građena najverovatnije decenijama (ako se ništa ne promeni), dok je železnička veza u tom smislu nezavisnija od ostalih planova, ali svejedno loša u trenutno planiranom obliku. Ako se izgradi železnica negde do 2030. bio bi to uspeh i bolje da postoji makar železnička veza nego da ne postoji, ali odmah treba razbiti sve iluzija svima onima koji misle da će postojati direktna železnička veza Novog Sada ili Niša sa aerodromom. To se neće desiti. Možda će je dobiti Obrenovac i Surčin jednog dalekog dana, sve ostalo je nerealno po onom što je trenutno planirano.

Logično. Zemunska varijanta je pogodnija aerodromskom ekspresu i to do Savskog Trga, dok je surčinska povoljnija metro trasi koja pokriva više lokacija u gradu. Da bude još gore napredni pametnjakovići izbegavanjem piste (što obara srednju brzinu aerodromskog ekspresa) neuspešno pokušavaju da otkriju toplu vodu, iako autoputevi širi od pruga u Parizu prolaze ispod pista jednih od najprometnijih aerodroma u Evropi.

Paris-Charles de Gaulle (levo autoput, desno pruga ispod pista i staza, u sredini je krak RER B): https://www.google.com/maps/@49.0138878 ... a=!3m1!1e3

Paris-Orly: https://www.google.com/maps/@48.7278412 ... a=!3m1!1e3

Nije sve u štednji posebno kada je u pitanju aerodromska veza. Ukoliko bi linija bila pridužena do Obrenovca zašto tako da krivuda do Nacionalnog Stadiona? Zašto ne uhvati Dobanovce kao po GUP-u 2021? I ukoliko već grade metro i BG:Voz do Makiša zašto zaboga ne izgrade stadion tamo?

Aerodrom je nezgodno pozicioniran jer totalno maši železničku magistralu. Da je sa druge strane autoputa bliže Zemun Polju bilo bi moguće izvršiti devijaciju pruge tako da neki vozovi prolaze kroz aerodrom, ili makar da je terminal severno od piste bliže autoputu duž kojeg bi bilo moguće proterati prugu do železničke obilaznice. Čak je aerodrom mogao biti izgrađen nasred autoputa, sa sve prugom po medijanu. Projekti su mogli biti izvedeni na više načina, međutim dovoljno je da jedna pogrešna odluka izazove višedecenijski domino efekat. Na našu nesreću svi sledeći zahvati nisu bili preventivnog karaktera, već korektivnog. Dugo ćemo rešavati nasleđene probleme.
 
meni je taj detalj sa stadionom u surcinu a sa metroom u makisu velicanstven, krunski dokaz koliko su naprdnjaci bahati i alavi, neumereni i neuracunljivi. kao zlo dete ostavljeno slobodno u prodavnici igracaka, svaku bi da zapljunu, da joj slome deo, iscepaju kutiju... da se izigraju na svoj primitivni nacin dok mogu, bez ikakve svesti da ce jednog dana neko doci i isterati ih odatle
 
Kineska PowerChina i francuski Alstom 22. januara potpisuju sporazum o gradnji BG metroa (ekapija.com)

Zajednički sporazum o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, Grada Beograda, kineske kompanije PowerChina i francuske kompanije Alstom biće potpisan 22. januara, rekao je Tanjugu ministar finansija Siniša Mali, a ministar građevine Tomislav Momirović očekuje da prvi radovi počnu u trećem kvartalu ove godine.

Momirović kaže u izjavi za Tanjug da je još rano davati rokove, a li da prema nekim procenama prva linija metroa u Beogradu, od Makiškog polja do Mirijeva, mogla da bude gotova za tri godine od početka radova.

Ministar finansija Mali kaže da se već u februaru očekuje veliki broj poseta naših eksperata Francuskoj i njihovih Srbiji, koji već rade na projektu metroa.

Takođe, ističe da francuski Alstom već radi na modelima i specifikacijama koji su vezani za ceo sistem metroa.

...

Nesto mi se puno frljaju ovim rokovima..
 
Šta ćeš. Dok normalan svet napreduje rešavanjem problema primenom racionalnih rešenja, ovdašnja gradska vlast ubeđuje narod kako napreduje očiglednim nazadovanjem, usput vezujući budućnost grada u još jači čvor. Na kraju će odmršavanje koštati više nego Jovinov kako je nazvan "megalomanski" plan. :bash:

Neadekvatna rešenja ne predstavljaju nikakav napredak već samo simbolišu sklonost nadležnih iracionalnoj potrošnji javnog novca, što samo po sebi akcentuje njihove loše osobine.

Inače, što se rokova tiče naravno da se mora videti kako se radi, da se napreduje čak i kada se u stvarnosti kasni.

Prvo 5 godina do Mirijeva, pa do P.Mosta, onda 7 godina do P Mosta, sad 3 godine do Mirijeva. Ko to sluša. Dobro im polazi za rukom hipnoza javnosti. Niko više ne zna šta će dokle kada biti gotovo, sve se vrti oko toga da će biti realizovano, da se već priprema punom parom.
 
Do Mirijeva za 3 godine, čak iako to nije obuhvaćeno projektom prve faze uopšte? Odlične paušalne procene ministra, nema šta. Realniji odgovor bi dobili od generatora random brojeva.
 
da sumiramo, po ovome planu

od makisa do mirijeva, za 3-5-7.. koliko god godina da se frljaju.

pored, do, od glavne zeleznicke, glavne autobuske, aerodroma, niti nacionalnog niti postojecih stadiona, klinickog centra, poslovnog centra, bilo kog veceg groblja, studenskog grada... ni tada
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810389#p810389:21ioltn6 je napisao(la):
Пантограф » 05 Jan 2021 12:35 pm[/url]":21ioltn6]...али онда би било боље да се метро не напаја преко треће шине, а требало би и да има возача, ако ће да вози по железничкој прузи, итд.

Не размишљамо ми овде у том смеру: искористити све максимално, за то треба да дођу нове генерације. Још је ово у ирационалној фази.
Zašto da ne, metro koji se napaja putem kontaktnog voda. Oni su, nasparm ovih sa trećom šinom, brži i savlađuju bolje uspone. To se može rešiti i metroom koji koristi i treću šinu i kontaktni vod, kao u slučaju atinske linije M3, 750 V napon koji koristi treću šinu i 25 kV naizmenične struje putem kontaktnog voda. Vozovi su marke Hyundai Rotem, jeste da su skuplji, ali isplativi.
Druga stvar, lično sam za metro sa vozačem.
 
Jeftiniji za izgradnju i održavanje. Automatski metro ima svakako prednosti, kao bolji interval i iskorišćenje kapaciteta, ali ne vidim, lično, njegovu posebnu prednost.
 
Vrh