wexy
Higher intermediate
Mislim da vecina sredstava za metro ide iz republickog budzeta, nisam strucan da tumacim ali ove stavke sam nasao u budzetu za 2021. pretragom reci 'metro' (slika je sastavljena od 3 isecena dela da ne bude zabune).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809447#p809447:148j99uw je napisao(la):Putnik95 » 02 Jan 2021 10:14 pm[/url]":148j99uw]Mali Vašington sa 600.000 stanovnika ima metro,doduše neki milionski gradovi u Americi nemaju ni danas metro,kao npr. Finiks,San Antonio,Hjuston,Dalas,San Dijego. Čak je i Los Anđeles kasno sagradio metro,tek devedesetih godina,a prešao je milion stanovnika još u međuratnom periodu. Nije to opravdanje za nas,u celoj Evropi ljudi više koriste šinski prevoz nego u Americi,bruka i sramota je da jedan Lisabon,Kopenhagen,Oslo,Stokholm,Amsterdam,Prag,Torino,Peruđa,Sofija,Atina,Jerevan,Tbilisi,sve manji gradovi od Beograda odavno imaju metro/laki metro,Dablin i Solun (gradovi-patuljci spram Beograda) grade metro punom parom,a mi pola veka nikako da se odmaknemo od projektnih studija i futurističkih animacija.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809476#p809476:3ap311fv je napisao(la):don1120 » Sub Jan 02, 2021 11:41 pm[/url]":3ap311fv][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:3ap311fv je napisao(la):Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":3ap311fv]Potencijalna treća linija od Banjice do Bežanije koja se danas spominje bi mogla da se produži do aerodroma,ako su već zapeli da prve dve linije budu Karaburma-Makiš i Ustanička-Zemun. Potpuno je besmislena njihova ideja da aerodrom povežu BG Vozom sa stanicom Prokop,i da još grade novu prugu zbog toga. Svi gradovi koji imaju metro su svoj glavni putnički aerodrom povezali linijom metroa sa centrom grada,nisam još nigde čuo da je neki grad aerodrom povezao niskofrekventnom i zavisnom gradskom železnicom sa železničkom stanicom koja u nazivu ima reč "Centar",a u stvarnosti je udaljena 3 kilometra od centra grada.A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?
@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809876#p809876:bbye9bwr je napisao(la):Putnik95 » Pon Jan 04, 2021 1:59 am[/url]":bbye9bwr][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809476#p809476:bbye9bwr je napisao(la):don1120 » Sub Jan 02, 2021 11:41 pm[/url]":bbye9bwr][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:bbye9bwr je napisao(la):Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":bbye9bwr]Potencijalna treća linija od Banjice do Bežanije koja se danas spominje bi mogla da se produži do aerodroma,ako su već zapeli da prve dve linije budu Karaburma-Makiš i Ustanička-Zemun. Potpuno je besmislena njihova ideja da aerodrom povežu BG Vozom sa stanicom Prokop,i da još grade novu prugu zbog toga. Svi gradovi koji imaju metro su svoj glavni putnički aerodrom povezali linijom metroa sa centrom grada,nisam još nigde čuo da je neki grad aerodrom povezao niskofrekventnom i zavisnom gradskom železnicom sa železničkom stanicom koja u nazivu ima reč "Centar",a u stvarnosti je udaljena 3 kilometra od centra grada.A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?
@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
Ne, to nije tačno. Aerodrom ne koriste isključivo Beogradjani, zar nije bolje da neko iz Novog Sada ili Niša nekom regionalnom železničkom linijom dodje do aerodroma, zar nije bolje da prigradske opštine Beograda imaju direktan pristup aerodromu, to je veliki broj ljudi koji bi gravitirao ka Nikoli Tesli. Evo pogledaj Beč, imaju railjet koji vozi sve do Salzburga, S Bahn i još jedna privatna linija koji povezuju grad na svakih 15min. Neki aerodromi su predaleko od urbane zone i što bi se tu gradio metro kad može železnica koja je korisnija.
Samo još kada bi postojao plan za takve linije, umesto onog zamišljenog presedanja na NBG.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810065#p810065:75p2eb8b je napisao(la):don1120 » 04 Jan 2021 16:01[/url]":75p2eb8b]Aerodrom ne koriste isključivo Beogradjani, zar nije bolje da neko iz Novog Sada ili Niša nekom regionalnom železničkom linijom dodje do aerodroma, zar nije bolje da prigradske opštine Beograda imaju direktan pristup aerodromu, to je veliki broj ljudi koji bi gravitirao ka Nikoli Tesli. Evo pogledaj Beč, imaju railjet koji vozi sve do Salzburga, S Bahn i još jedna privatna linija koji povezuju grad na svakih 15min. Neki aerodromi su predaleko od urbane zone i što bi se tu gradio metro kad može železnica koja je korisnija.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810065#p810065:3oz1shw6 je napisao(la):don1120 » Pon Jan 04, 2021 4:01 pm[/url]":3oz1shw6][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809876#p809876:3oz1shw6 je napisao(la):Putnik95 » Pon Jan 04, 2021 1:59 am[/url]":3oz1shw6]Aerodrom Nikola Tesla je danas uklopljen u urbanu zonu Beograda,Surčin,Ledine,Novo Naselje su potpuno srasli sa gradom. Pošto nema nenaseljenog praznog prostora između aerodroma i Novog Beograda,on bi mogao da bude povezan linijom metroa i da sva ova naselja imaju po stanicu.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809476#p809476:3oz1shw6 je napisao(la):don1120 » Sub Jan 02, 2021 11:41 pm[/url]":3oz1shw6][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:3oz1shw6 je napisao(la):Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":3oz1shw6]Potencijalna treća linija od Banjice do Bežanije koja se danas spominje bi mogla da se produži do aerodroma,ako su već zapeli da prve dve linije budu Karaburma-Makiš i Ustanička-Zemun. Potpuno je besmislena njihova ideja da aerodrom povežu BG Vozom sa stanicom Prokop,i da još grade novu prugu zbog toga. Svi gradovi koji imaju metro su svoj glavni putnički aerodrom povezali linijom metroa sa centrom grada,nisam još nigde čuo da je neki grad aerodrom povezao niskofrekventnom i zavisnom gradskom železnicom sa železničkom stanicom koja u nazivu ima reč "Centar",a u stvarnosti je udaljena 3 kilometra od centra grada.A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?
@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
Ne, to nije tačno. Aerodrom ne koriste isključivo Beogradjani, zar nije bolje da neko iz Novog Sada ili Niša nekom regionalnom železničkom linijom dodje do aerodroma, zar nije bolje da prigradske opštine Beograda imaju direktan pristup aerodromu, to je veliki broj ljudi koji bi gravitirao ka Nikoli Tesli. Evo pogledaj Beč, imaju railjet koji vozi sve do Salzburga, S Bahn i još jedna privatna linija koji povezuju grad na svakih 15min. Neki aerodromi su predaleko od urbane zone i što bi se tu gradio metro kad može železnica koja je korisnija.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810093#p810093:3g1vohnz je napisao(la):NoLimit » 04 Jan 2021 05:04 pm[/url]":3g1vohnz]Aerodromske linije, da li želenice, da li metroa, su pogodne da se grade tako da prolaze kroz nešto na putu do aerodroma i da potencijalno nastavljaju i dalje ka nečemu nakon aerodroma. To je u idealnoj situaciji.
Kod nas hipotetski metro kači naseljene delove gotovo do samog aerodroma, imao bi bolji takt i vodio bi dublje u grad usput prolazeći kroz mnoge bitne presedačke tačke i delove grada. Zakačio bi nakon blokova Ledine i doneo tamo civilizovan prevoz. Tu bi putnici iz Surčina, Jakova, Boljevaca, Obrenovca takođe onda mogli presesti odmah na metro. Ta hipotetska linija bi donela onda direktnu vezu sa BAS-em i ŽS NBGD koji će biti glavno čvorište putničkog saobraćaja u državi, što treba biti glavni prioritet bilo koje veze sa aerodromom.
Železnica sa druge strane bi nudila vezu isljučivo sa ŽS NBGD, BAS-em i ŽS Zemun, što nije loše, ali nije ni približno pokrivenosti i jednostavnosti koju bi imao metro. Čak i sa produženjem do Surčina i Nacionalnog stadiona, to je loše. Jer ljudi će morati prvo na autobus npr. iz Jakova do ŽS Surčin, pa onda vozom do ŽS NBGD, pa onda opet na neki autobus. Metro tu nudi značajnije bolju vezu.
Drugi problem je što linija od ŽS Zemun do aerodroma ide kroz livade (prilika za Zemun Polje 2?), pa onda ulazi na aerodrom nezgodno. To znači da tu nisu moguće nikakve smislene prolazne linije iz drugih gradova, npr. za Novi Sad, već bi isključivo tu išla hipotetska linija za aerodrom i linija za Obrenovac u dalekoj budućnosti. A po tome kako su isplanirali kolosečne veze i ako sam ja dobro protumačio grafičke priloge, moralo bi doći i do čak 2 okretanja smera upravljanja da bi se to izvelo. Preusmeriti tamo npr. liniju iz Niša gotovo sigurno bi bilo neracionalno.
Drugim rečima, železnica do aerodroma po njihovim planovima neće ustvari dovesti železnicu do aerodroma u onom smislu kako je u drugim zemljama... dovešće samo patrljak liniju od aerodroma do ŽS NBGD i neće ostaviti mogućnost da se to puno poboljša u budućnosti.
Zaključak je da treba da postoje obe veze, ali da budu napravljene smisleno. Trenutno ovo ne izgleda dobro kako god da se okrene. Metro linija 3 neće biti građena najverovatnije decenijama (ako se ništa ne promeni), dok je železnička veza u tom smislu nezavisnija od ostalih planova, ali svejedno loša u trenutno planiranom obliku. Ako se izgradi železnica negde do 2030. bio bi to uspeh i bolje da postoji makar železnička veza nego da ne postoji, ali odmah treba razbiti sve iluzija svima onima koji misle da će postojati direktna železnička veza Novog Sada ili Niša sa aerodromom. To se neće desiti. Možda će je dobiti Obrenovac i Surčin jednog dalekog dana, sve ostalo je nerealno po onom što je trenutno planirano.
Zajednički sporazum o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, Grada Beograda, kineske kompanije PowerChina i francuske kompanije Alstom biće potpisan 22. januara, rekao je Tanjugu ministar finansija Siniša Mali, a ministar građevine Tomislav Momirović očekuje da prvi radovi počnu u trećem kvartalu ove godine.
Momirović kaže u izjavi za Tanjug da je još rano davati rokove, a li da prema nekim procenama prva linija metroa u Beogradu, od Makiškog polja do Mirijeva, mogla da bude gotova za tri godine od početka radova.
Ministar finansija Mali kaže da se već u februaru očekuje veliki broj poseta naših eksperata Francuskoj i njihovih Srbiji, koji već rade na projektu metroa.
Takođe, ističe da francuski Alstom već radi na modelima i specifikacijama koji su vezani za ceo sistem metroa.
...
Zašto da ne, metro koji se napaja putem kontaktnog voda. Oni su, nasparm ovih sa trećom šinom, brži i savlađuju bolje uspone. To se može rešiti i metroom koji koristi i treću šinu i kontaktni vod, kao u slučaju atinske linije M3, 750 V napon koji koristi treću šinu i 25 kV naizmenične struje putem kontaktnog voda. Vozovi su marke Hyundai Rotem, jeste da su skuplji, ali isplativi.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810389#p810389:21ioltn6 je napisao(la):Пантограф » 05 Jan 2021 12:35 pm[/url]":21ioltn6]...али онда би било боље да се метро не напаја преко треће шине, а требало би и да има возача, ако ће да вози по железничкој прузи, итд.
Не размишљамо ми овде у том смеру: искористити све максимално, за то треба да дођу нове генерације. Још је ово у ирационалној фази.