Šta je novo?

Metro

Nije problem samo u tome što su omašili 19 fakulteta i srednjih škola, 50 hotela (osu istok-zapad) već što su izostavili i udaljena zrela naselja (koja decenijama muku muče s prevozom), delove centra i ključna čvorišta, i to na pravcu koji je sada opterećeniji. Nije teško zaključiti da bi Jovinov plan prve faze sa produžetkom do B.Brda u prvoj fazi predstavljao bolje rešenje imajući u vidu da pokriva sve što "napredni plan" izostavlja. Jedino je trebalo M2 odvojiti ka Karaburmi uz brisanje RM3 kraka iz plana.

Ovako nekako:

M1 Vukov Spomenik-Zemun /Glavna/ (produženja ka Malom Mokrom Lugu i Zemun Polju)
M2 Autokomanda-Dorćol (produženja ka Jerkoviću i Karaburmi uz odvajanje od M1 na Slaviji, ukrštanje sa M1 kod Pravnog)
M4 Banovo Brdo-Dorćol (produženja ka Borči i Petlovom Brdu)

RM3 bi mogla spojiti Ripanj i Pančevo preko SA uz preuzimanje kraka RM1 od P.Mosta, a ukoliko bi trasa M1 od Malog Mokrog Luga do Omladinskih Brigada bila četvorokolosečna RM2/4 (drugačije obeležene poput metroa, moguće slovima) bi mogle biti sprovedene ekspres kolosecima kroz plitke tunele (BKA), odnosno preko vijadukata (BZĐ 4 koloseka do Omladinskih Brigada, 2 koloseka do portala tunela, odnosno stanice Tošin Bunar). M1/M5 bi se odvojile desno kao dvokolosečni lokal. Kasnija produženja obuhvatala bi krak RM1 do Ostružnice ili grananje M5 od B.Brda ka Makišu.

Pitam se koliko bi četvorokolosečna cut&cover/elevated deonica koštala u odnosu na dve paralelne Jovinove duboke dvokolosečne? Zašto im tako nešto (što su njujorški privatnici izgradili pre 100 godina) nije palo na pamet?

Da nisu izgradili četvorokolosečne magistrale ispod Avenija (nesposobna vlast jedva bi skrpila kraću dvokolosečnu mrežu) srednja brzina bi danas pala sa 28 (lokal 25, ekspres 32km/h) na 22km/h uz pad kapaciteta, daleko veće gužve, višu nepouzdanost, ukidanje noćnog režima, privremeno zatvaranje linija. Propusna moć pruge bila bi prepolovljena.

I2dcMzcdvLCvvYp7N-vntTUdKZ2YXUVyskTP0syBdA5SU_Log0v4HMMPsfcATU15pvai6JK-sAaEgBr4KbaneoAUGenD8uxlySE


Prva slika odozgo predstavlja delove Lexington (4/5/6) i Broadway/7th Ave Line (1/2/3), kao i 42nd St. Shuttle (nekada bila četiri koloseka, pa tri, pa sada dva) čiji se manji profil prepoznaje po užoj kutiji od B odseka (veliki profil).

nywb4-06.jpg


^^^Stanični presek New York, Westchester and Boston Railway (danas parče pod imenom "Dyre Avenue Line" u Bronksu).

Četvorokolosečne deonice izgledaju ovako:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8koMDVyhUg8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ohfnKkEDE2U[/youtube]

Prva je Lexington (4/5/6), druga Broadway/7th Avenue (1/2/3). Nacionalizovan sistem je usled višedecenijskog nemara skoro dotakao dno. Obratite pažnju kako se kreću različitom brzinom. Da ne bi objašnjavao zašto imate više ovde: https://www.nbcnews.com/think/opinion/n ... ncna964841

Inače, da podsetim Spasia da je na našu žalost regionalni metro ipak nezavisni šinski sistem (bez PP, bez mešovitih pruga) koji ne zavisi od standarda nacionalnih železnica (gabarit, dužina vagona, visina, dužina perona, gustina stajanja, broj vrata, napojni sistem, signalni sistem, pozicija svetala) te da je Beograd, obzirom na to da ga nikad nije ni imao ostao na regionalnoj železnici u sklopu dugolinijskog čvora do dana današnjeg.

Takvi sistemi su RER A/B, Crossrail, Washington Metro, BART itd.

Regionalni metro sa srednjom brzinom od 53km/h (srednja dužina itinerera 42km, neki prelaze 50km):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SqAnZ409DMo[/youtube]

Na mapi su primetna veoma velika međustanična rastojanja u prigradu: https://i.imgur.com/uEuUVcR.png
 
Mali Vašington sa 600.000 stanovnika ima metro,doduše neki milionski gradovi u Americi nemaju ni danas metro,kao npr. Finiks,San Antonio,Hjuston,Dalas,San Dijego. Čak je i Los Anđeles kasno sagradio metro,tek devedesetih godina,a prešao je milion stanovnika još u međuratnom periodu. Nije to opravdanje za nas,u celoj Evropi ljudi više koriste šinski prevoz nego u Americi,bruka i sramota je da jedan Lisabon,Kopenhagen,Oslo,Stokholm,Amsterdam,Prag,Torino,Peruđa,Sofija,Atina,Jerevan,Tbilisi,sve manji gradovi od Beograda odavno imaju metro/laki metro,Dablin i Solun (gradovi-patuljci spram Beograda) grade metro punom parom,a mi pola veka nikako da se odmaknemo od projektnih studija i futurističkih animacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:18dg0iyw je napisao(la):
Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":18dg0iyw]
A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?

@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu :) ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809476#p809476:10qkpo1d je napisao(la):
don1120 » Sub Jan 02, 2021 11:41 pm[/url]":10qkpo1d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809378#p809378:10qkpo1d je napisao(la):
Putnik95 » Sub Jan 02, 2021 5:40 pm[/url]":10qkpo1d]
A da li je vredno onda da damo 2 milijarde evra ako bi gužve bile 5% manje. Svašta može do 2028 da se uradi, barem da proširimo tramvajsku i trolejbusku mrežu dobili bi sličan efekat za manji novac. Uostalom ne pitamo se mi odavno više ni za šta, i evo na primer izgrade ga sutra.
Zamisli i nakon izgradnje prve linije Prokop neće imati direktnu vezu sa centrom, planiraju kao brzu prugu BG-NS i vezu sa aerodromom i gde će da presednu svi ti putnici, na 36? Na drugoj liniji stanica sa Slavije pomerena u park Manjež, izbegava se strogi centar grada i Trg Republike? Ako metro ne pokriva glavne saobraćajne tokove i važna odredišta putnika kako će biti funkcionalan na duže staze?

@wexy Gde sam pomenuo da sam radio na projektu :) ? S obzirom da uglavnom koristim GSP i nakon izvesnog vremena provedenog van naše zemlje gde se čovek stvarno uveri šta je dobar i funkcionalan prevoz samo laički iznosim nedostatke koji su očigledni.
Beograd više nema gde da širi tramvajsku i trolejbusku mrežu,jer su ulice sa tramvajima i trolejbusima već toliko zagušene da saobraćajni špic nekim danima traje i tokom podneva. Uostalom,početkom osamdesetih godina je bila parola "tramvajem u 21. vek",tadašnja gradska vlast je mislila da Beogradu metro uopšte nije potreban,mislili su da će sve probleme rešiti ako tramvajske šine postave na Savski Most,i to se pokazalo kao totalan fijasko. Kada bi bilo moguće da tramvaji i trolejbusi budu potpuno odvojeni od autobusa i automobila,ja bih prvi bio za to rešenje,jer je ono daleko najjeftinije,a podjednako je ekološko kao i metro. Tramvaji i trolejbusi su dovoljni za grad do nekih 500.000 stanovnika. Milionski grad koji se oslanja na tramvaje i trolejbuse može imati samo svakodnevni saobraćajni kolaps u kome često ljudi i ginu,kao što je to nažalost slučaj sa Beogradom.
Sa ovakvom vlasti nismo mogli ni da očekujemo da će interese građana staviti ispred svojih poslovno-partijskih,zato mislim da će i promašena trasa metroa biti uspeh ako je oni sagrade(u šta sumnjam). Bolje i tih nekoliko korisnih metro-stanica na Žarkovu,Banovom Brdu,Sajmu,Trgu Republike,Ustaničkoj,Cvetkovoj Pijaci,Ušću,itd. nego sadašnje stanje gde su sve te lokacije u proseku 4-5 kilometara udaljene od najbliže stanice BG Voza,koji inače ima takt kao Halejeva Kometa.
 
Sa ovakvom vlasti nismo mogli ni da očekujemo da će interese građana staviti ispred svojih poslovno-partijskih,zato mislim da će i promašena trasa metroa biti uspeh ako je oni sagrade

Ali šta je tu uspeh koji treba pozdraviti ako nije u interesu građana?
Svi u klin, ti u ploču.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809490#p809490:21jj402k je napisao(la):
mikelo90 » Ned Jan 03, 2021 2:26 am[/url]":21jj402k]
Sa ovakvom vlasti nismo mogli ni da očekujemo da će interese građana staviti ispred svojih poslovno-partijskih,zato mislim da će i promašena trasa metroa biti uspeh ako je oni sagrade

Ali šta je tu uspeh koji treba pozdraviti ako nije u interesu građana?
Svi u klin, ti u ploču.
Ništa tu ne treba pozdraviti,činjenica je da je trasa prve linije promašaj,kao i famozna Gondola,izmeštanje Starog Savskog Mosta,fontana u 1000 boja,i da ne idemo u off,bukvalno sve što gradska vlast u zadnjih 6 godina radi. Rekao sam da će za njih veliki uspeh biti da i tako lošu trasu iskopaju i puste u saobraćaj,s obzirom da nisu u stanju ni da rekonstruišu jedan trg,a da im se ploče ne raspadnu u roku od nedelju dana. A bez obzira što nije u skladu sa potrebama građana,bolje da postoji i jedna takva loša linija metroa,nego da ne postoji nikakva kao sada.
 
Bolje je zato što će makar malo rasteretiti saobraćaj,barem onima koji putuju sa Čukarice i Karaburme do centra grada. Ali svakako nedovoljno,i mnogo manje nego što bi se saobraćaj poboljšao kada bi prva linija bila od Ustaničke do Zemuna,što su predviđali svi planovi do sada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809482#p809482:vvcgg1eu je napisao(la):
Putnik95 » 03 Jan 2021 00:11[/url]":vvcgg1eu]Beograd više nema gde da širi tramvajsku i trolejbusku mrežu
:roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809482#p809482:163fxni4 je napisao(la):
Putnik95 » Ned Jan 03, 2021 12:11 am[/url]":163fxni4]Beograd više nema gde da širi tramvajsku i trolejbusku mrežu,jer su ulice sa tramvajima i trolejbusima već toliko zagušene da saobraćajni špic nekim danima traje i tokom podneva.
Pa sada, kada vidim kako su recimo uredili tramvaje Budimpešta, Istanbul, Lisabon, da ne govorim o Pragu... onda verujem da smo mi tek na početku razvoja mreže. Prebogati Luxemburg valjda nije lud što gradi nove kilometre tramvajske pruge.
Slično važi i za trolejbuse.
Samo treba volja, ili znanje i volja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809493#p809493:163fxni4 je napisao(la):
Putnik95 » Ned Jan 03, 2021 3:18 am[/url]":163fxni4]Bolje je zato što će makar malo rasteretiti saobraćaj,barem onima koji putuju sa Čukarice i Karaburme do centra grada. Ali svakako nedovoljno,i mnogo manje nego što bi se saobraćaj poboljšao kada bi prva linija bila od Ustaničke do Zemuna,što su predviđali svi planovi do sada.
Kad se spominje Čukarica govorimo o Banovom brdu. BB je toliko blizu centra i sa svim linijama koje sada ima, mislim da je besmisleno tražiti tu neku prednost. Najveću gužvu na Čukarici prave upravo oni koje će ova linija da zaobiđe, sva naselja na grebenu prema Rakovici, do Petlovog brda. S obzirom na vreme putovanja BB-Centar sumnjam da će metro stvoriti ozbiljniju prednost u dužini putovanja posebno što gotovo sigurno neće imati takt kao bus-tram linije. Takođe je besmisleno što linija, bar južni, deo pokriva zonu 1 što onda povlači pitanje apsurdnost ili linije ili napravljenih zona. Takođe ne očekujem da putnici sa linija iz Obrenovca i južnih delova Čukarice masovno silaze u Makišu na metro jer će ih on odvesti sigurno do tačke na koje će ponovo morati da presedaju, A zašto bi to radili?
 
Beobike, biće ukinutu puno linija GSP-a a takt tramvaja 12 i 13 koji će od Savskog trga imati istu trasu do okretnice u Požeškoj su isto upitni.
 
Moguće, ali koje se to linije podudaraju sa linijama metroa pa da se ukinu? Mada i ja pitam gluposti. Ustvari, ne sumnjam da će da razore prevoz za Čukaricu i Rakovicu ne bi li opravdali svoj metro.
 
Takođe ne očekujem da putnici sa linija iz Obrenovca i južnih delova Čukarice masovno silaze u Makišu na metro jer će ih on odvesti sigurno do tačke na koje će ponovo morati da presedaju, A zašto bi to radili?

Pa, znajući kako stvari idu kod nas, ako ne budu milom, onda će "silom", tj. čime god si stigao do Makiša će lepo da tu okrene...

Edit: U principu to i jeste ispravan rezon, ali ako se tokovi i taktovi lepo naprave.
 
Realno, samo neko ko stvarno mrzi svoje građane i narod može da napravi okretnicu u Makišu i "silom" tako nešto uradi. Usput, da nije bilo plana da se ti busevi okreću na Novom Beogradu?
 
Ma ja za sada ne znam za plan da se okretnica postavi u Makiš (mada ne pratim baš u poslednje vreme), ali me ne bi čudilo da se desi, više u stilu okretanja kocki naopako kad ispadne da prvobitna zamisao ne radi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809523#p809523:rcbgbi4m je napisao(la):
beobike » 03 Jan 2021 10:06[/url]":rcbgbi4m]Realno, samo neko ko stvarno mrzi svoje građane i narod može da napravi okretnicu u Makišu i "silom" tako nešto uradi.
Okretnica kod TC Galerija.
 
Svakako će se smanjti subvencije GSP-u koje su 100 miliona evra, a prve će na udaru biti te linije sa juga. Što kaže sole, verovatno će ići do nove okretnice ispod Gazele. Pretpostavljam da će ostati autobuske linije 46, 55 i još neke linije koje ne ulaze u centar. Zanimljivo mi je šta će biti urađeno sa linijama koje idu duž 29. novembra u centar jer će tu glavna presedačka lokacija biti Pančevački most.
 
Zar nije najavljeno da će svi autobusi iz Obrenovca, Sremčice itd okretati u Makišu gde će biti omogućeno presedanje na Metro i BGvoz? Pričali su kako dosta autobusa prolazi pored Sajma i pravi gužvu i kako će ovo rasteretiti to. Meni je ovo svakako ispravno uraditi, možda čak i smisliti neki način da dodju do Novog Beograda
 
Evo izjave Kantara, direktora JKP Beogradski metro i voz iz 2018. godine o toj okretnici u Makišu, ja prvi put čujem za nju.

"– U kru­gu od 10 mi­nu­ta ho­da oko sta­ni­ca u Ba­taj­ni­ci, To­ši­nom bu­na­ru i Ka­ra­đor­đe­vom par­ku je za­ne­mar­ljiv broj stam­be­nih ili po­slov­nih zgra­da. Ali, na ovim sta­ja­li­šti­ma dnev­no pro­đe šest do osam hi­lja­da put­ni­ka. Osam­de­set od­sto njih do­la­zi ili od­la­zi sa ovih sta­ni­ca dru­gim vi­do­vi­ma pre­vo­za, a ne pe­ške. Ta­ko je i sa Ma­ki­šom. Na po­čet­noj sta­ni­ci me­troa na Ma­ki­šu je pred­vi­đe­na auto­bu­ska okret­ni­ca i ve­li­ki par­king sa­mo za ko­ri­sni­ke me­troa. Do­tle bi do­la­zi­li auto­bu­si iz prav­ca Obre­nov­ca, Že­le­zni­ka, Srem­či­ce – is­ti­če Kan­tar."

http://93.87.76.81/sr/clanak/398145/%D0 ... 1%86%D0%B8
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809368#p809368:1v5w0p8m je napisao(la):
don1120 » Sub Jan 02, 2021 6:49 pm[/url]":1v5w0p8m] ili da se ova ba*** skloni na izborima 2022. i da nova vlast sa strukom uradi preprojektovanje tamo gde je neophodno.

Mislim da se svi previše i neopravdano nadamo da će neka nova vlast odjednom izbrisati ovaj plan i ići nekim novim, razumnim planom. Jedno je pre izbora, drugo posle, tome smo svedočili nebrojeno puta u poslednjih 30 godina. Jedini način je ulica, staviti do znanja i vlasti i opoziciji da Beograđani neće prihvatiti ono što im se servira, a što je loše po naš grad.
 
Budžet grada Beograda za 2021. godinu koji je usvojen pre nekoliko dana predviđa sledeće stavke za metro:

Израда геотехничког елабората за ЈКП "Београдски метро и воз" 40 miliona dinara i Израда студије развоја Београдског железничког чвора за ЈКП "Београдски метро и воз" 33 miliona dinara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809616#p809616:3l5yzodk je napisao(la):
WLABmz » 03 Jan 2021 13:01[/url]":3l5yzodk]Mislim da se svi previše i neopravdano nadamo da će neka nova vlast odjednom izbrisati ovaj plan i ići nekim novim, razumnim planom.
Jesmo li imali plan za LRT kroz Bulevar kralja Aleksandra u vreme Đilasa, kao prvom linijom? Jesmo. A jel on zamenjen ovim planom za Makiš i Adu Huju, preko BNV, kao prvom linijom? Jeste. Dakle, svaki plan dok ne krene u realizaciju, može da se zameni.
 
Onaj iz sedamdesetih je bio suviše ambiciozan i rasipnički, zamenjen tramvajem za 21. vek.
Đilasov je bio suviše lajt, zamenjen svakodnevnim čepovima u saobraćaju.
Vesićev metro treba ide iz livade u livadu,...

I tako u nedogled.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809506#p809506:2ugimy96 je napisao(la):
beobike » Ned Jan 03, 2021 8:13 am[/url]":2ugimy96]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809482#p809482:2ugimy96 je napisao(la):
Putnik95 » Ned Jan 03, 2021 12:11 am[/url]":2ugimy96]Beograd više nema gde da širi tramvajsku i trolejbusku mrežu,jer su ulice sa tramvajima i trolejbusima već toliko zagušene da saobraćajni špic nekim danima traje i tokom podneva.
Pa sada, kada vidim kako su recimo uredili tramvaje Budimpešta, Istanbul, Lisabon, da ne govorim o Pragu... onda verujem da smo mi tek na početku razvoja mreže. Prebogati Luxemburg valjda nije lud što gradi nove kilometre tramvajske pruge.
Slično važi i za trolejbuse.
Samo treba volja, ili znanje i volja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809493#p809493:2ugimy96 je napisao(la):
Putnik95 » Ned Jan 03, 2021 3:18 am[/url]":2ugimy96]Bolje je zato što će makar malo rasteretiti saobraćaj,barem onima koji putuju sa Čukarice i Karaburme do centra grada. Ali svakako nedovoljno,i mnogo manje nego što bi se saobraćaj poboljšao kada bi prva linija bila od Ustaničke do Zemuna,što su predviđali svi planovi do sada.
Kad se spominje Čukarica govorimo o Banovom brdu. BB je toliko blizu centra i sa svim linijama koje sada ima, mislim da je besmisleno tražiti tu neku prednost. Najveću gužvu na Čukarici prave upravo oni koje će ova linija da zaobiđe, sva naselja na grebenu prema Rakovici, do Petlovog brda. S obzirom na vreme putovanja BB-Centar sumnjam da će metro stvoriti ozbiljniju prednost u dužini putovanja posebno što gotovo sigurno neće imati takt kao bus-tram linije. Takođe je besmisleno što linija, bar južni, deo pokriva zonu 1 što onda povlači pitanje apsurdnost ili linije ili napravljenih zona. Takođe ne očekujem da putnici sa linija iz Obrenovca i južnih delova Čukarice masovno silaze u Makišu na metro jer će ih on odvesti sigurno do tačke na koje će ponovo morati da presedaju, A zašto bi to radili?
Budimpešta,Lisabon,Istanbul,Prag svi imaju metro,i to već odavno. Budimpešta je trolejbuse dobila tek pola veka posle metroa. A Luksemburg je manji grad od Kragujevca. Tramvaji i trolejbusi treba da budu osnova prevoza u gradovima kao što su Novi Sad,Niš,Kragujevac,Subotica,u Beogradu mogu da budu dodatak prevozu,ali milionski grad bez ijedne linije metroa jednostavno ne može da funkcioniše,više ni u Africi,a kamoli Evropi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809620#p809620:aw3tvdkv je napisao(la):
vucko » Ned Jan 03, 2021 1:09 pm[/url]":aw3tvdkv]Budžet grada Beograda za 2021. godinu koji je usvojen pre nekoliko dana predviđa sledeće stavke za metro:

Израда геотехничког елабората за ЈКП "Београдски метро и воз" 40 miliona dinara i Израда студије развоја Београдског железничког чвора за ЈКП "Београдски метро и воз" 33 miliona dinara.
Znači,ceo budžet za metro se opet svodi na izradu papirologije,a oni i dalje pričaju da krajem 2021. počinju sa izgragnjom? Nigde nisam našao informaciju od kojih finansijskih sredstava će se metro graditi,naravno da grad nema dve milijarde u svom budžetu,to može graditi ili republika,ili ćemo morati da se zadužimo.
 
Vrh