Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.338
- Pohvaljen
- 2.980
Nije problem samo u tome što su omašili 19 fakulteta i srednjih škola, 50 hotela (osu istok-zapad) već što su izostavili i udaljena zrela naselja (koja decenijama muku muče s prevozom), delove centra i ključna čvorišta, i to na pravcu koji je sada opterećeniji. Nije teško zaključiti da bi Jovinov plan prve faze sa produžetkom do B.Brda u prvoj fazi predstavljao bolje rešenje imajući u vidu da pokriva sve što "napredni plan" izostavlja. Jedino je trebalo M2 odvojiti ka Karaburmi uz brisanje RM3 kraka iz plana.
Ovako nekako:
M1 Vukov Spomenik-Zemun /Glavna/ (produženja ka Malom Mokrom Lugu i Zemun Polju)
M2 Autokomanda-Dorćol (produženja ka Jerkoviću i Karaburmi uz odvajanje od M1 na Slaviji, ukrštanje sa M1 kod Pravnog)
M4 Banovo Brdo-Dorćol (produženja ka Borči i Petlovom Brdu)
RM3 bi mogla spojiti Ripanj i Pančevo preko SA uz preuzimanje kraka RM1 od P.Mosta, a ukoliko bi trasa M1 od Malog Mokrog Luga do Omladinskih Brigada bila četvorokolosečna RM2/4 (drugačije obeležene poput metroa, moguće slovima) bi mogle biti sprovedene ekspres kolosecima kroz plitke tunele (BKA), odnosno preko vijadukata (BZĐ 4 koloseka do Omladinskih Brigada, 2 koloseka do portala tunela, odnosno stanice Tošin Bunar). M1/M5 bi se odvojile desno kao dvokolosečni lokal. Kasnija produženja obuhvatala bi krak RM1 do Ostružnice ili grananje M5 od B.Brda ka Makišu.
Pitam se koliko bi četvorokolosečna cut&cover/elevated deonica koštala u odnosu na dve paralelne Jovinove duboke dvokolosečne? Zašto im tako nešto (što su njujorški privatnici izgradili pre 100 godina) nije palo na pamet?
Inače, da podsetim Spasia da je na našu žalost regionalni metro ipak nezavisni šinski sistem (bez PP, bez mešovitih pruga) koji ne zavisi od standarda nacionalnih železnica (gabarit, dužina vagona, visina, dužina perona, gustina stajanja, broj vrata, napojni sistem, signalni sistem, pozicija svetala) te da je Beograd, obzirom na to da ga nikad nije ni imao ostao na regionalnoj železnici u sklopu dugolinijskog čvora do dana današnjeg.
Takvi sistemi su RER A/B, Crossrail, Washington Metro, BART itd.
Regionalni metro sa srednjom brzinom od 53km/h (srednja dužina itinerera 42km, neki prelaze 50km):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SqAnZ409DMo[/youtube]
Na mapi su primetna veoma velika međustanična rastojanja u prigradu: https://i.imgur.com/uEuUVcR.png
Ovako nekako:
M1 Vukov Spomenik-Zemun /Glavna/ (produženja ka Malom Mokrom Lugu i Zemun Polju)
M2 Autokomanda-Dorćol (produženja ka Jerkoviću i Karaburmi uz odvajanje od M1 na Slaviji, ukrštanje sa M1 kod Pravnog)
M4 Banovo Brdo-Dorćol (produženja ka Borči i Petlovom Brdu)
RM3 bi mogla spojiti Ripanj i Pančevo preko SA uz preuzimanje kraka RM1 od P.Mosta, a ukoliko bi trasa M1 od Malog Mokrog Luga do Omladinskih Brigada bila četvorokolosečna RM2/4 (drugačije obeležene poput metroa, moguće slovima) bi mogle biti sprovedene ekspres kolosecima kroz plitke tunele (BKA), odnosno preko vijadukata (BZĐ 4 koloseka do Omladinskih Brigada, 2 koloseka do portala tunela, odnosno stanice Tošin Bunar). M1/M5 bi se odvojile desno kao dvokolosečni lokal. Kasnija produženja obuhvatala bi krak RM1 do Ostružnice ili grananje M5 od B.Brda ka Makišu.
Pitam se koliko bi četvorokolosečna cut&cover/elevated deonica koštala u odnosu na dve paralelne Jovinove duboke dvokolosečne? Zašto im tako nešto (što su njujorški privatnici izgradili pre 100 godina) nije palo na pamet?
Da nisu izgradili četvorokolosečne magistrale ispod Avenija (nesposobna vlast jedva bi skrpila kraću dvokolosečnu mrežu) srednja brzina bi danas pala sa 28 (lokal 25, ekspres 32km/h) na 22km/h uz pad kapaciteta, daleko veće gužve, višu nepouzdanost, ukidanje noćnog režima, privremeno zatvaranje linija. Propusna moć pruge bila bi prepolovljena.
Prva slika odozgo predstavlja delove Lexington (4/5/6) i Broadway/7th Ave Line (1/2/3), kao i 42nd St. Shuttle (nekada bila četiri koloseka, pa tri, pa sada dva) čiji se manji profil prepoznaje po užoj kutiji od B odseka (veliki profil).
^^^Stanični presek New York, Westchester and Boston Railway (danas parče pod imenom "Dyre Avenue Line" u Bronksu).
Četvorokolosečne deonice izgledaju ovako:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8koMDVyhUg8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ohfnKkEDE2U[/youtube]
Prva je Lexington (4/5/6), druga Broadway/7th Avenue (1/2/3). Nacionalizovan sistem je usled višedecenijskog nemara skoro dotakao dno. Obratite pažnju kako se kreću različitom brzinom. Da ne bi objašnjavao zašto imate više ovde: https://www.nbcnews.com/think/opinion/n ... ncna964841
Inače, da podsetim Spasia da je na našu žalost regionalni metro ipak nezavisni šinski sistem (bez PP, bez mešovitih pruga) koji ne zavisi od standarda nacionalnih železnica (gabarit, dužina vagona, visina, dužina perona, gustina stajanja, broj vrata, napojni sistem, signalni sistem, pozicija svetala) te da je Beograd, obzirom na to da ga nikad nije ni imao ostao na regionalnoj železnici u sklopu dugolinijskog čvora do dana današnjeg.
Takvi sistemi su RER A/B, Crossrail, Washington Metro, BART itd.
Regionalni metro sa srednjom brzinom od 53km/h (srednja dužina itinerera 42km, neki prelaze 50km):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SqAnZ409DMo[/youtube]
Na mapi su primetna veoma velika međustanična rastojanja u prigradu: https://i.imgur.com/uEuUVcR.png