Šta je novo?

Metro

Da se razumemo, ni ja nisam generalno protiv LRT-a, samo sam protiv istog kao jedinog, odnosno kao osnove mreže. Isti je teoretski ok kao pomoćni sistem na preostalim koridorima koji su trenutno pokriveni samo autobusom. Tramvaj se našao na metro trasama tako da može samo biti ukinut (u slučaju LRT-a obavezno, u slučaju metroa možda), ostati da predimenzioniran skuplja paučinu preklapajući se ili da vrši ulogu fidera drugačijim trasiranjem metroa. Sasvim je drugačiji primer Pariza gde je stara mreža zamenjena potpuno novom koja je uklopljena u postojeći metro sistem. Ne treba zaboraviti da je kroz transformaciju tramvajske mreže nakon otvaranja metroa čak i u gradovima poput Budimpešte (mislim na M2 i M3).

Promena mreže tramvajskih linija u Budimpešti 1968-2005:

Change_of_tram_lines_in_Budapest.gif

Mnoge linije zamenjene zglobnim autobusom. Autobus se može preklapati s metroom ako ide na 15min, tramvaj je neisplativ. On treba da ide na 3-4 minuta te da protom opravda svoj kapacitet. Iz tog razloga ponestaje nam koridora pogodnih za isti. Njijova mreža bila je ogromna, naša se gotovo u potpunosti našla baš na metro koridorima. Trojka se čak takmiči i s BG:Vozom.

Ispada da zapravo treba ukinuti uskokolosečni tramvaj u potpunosti, te pokriti iste koridore metroom eventualno uz gradnju znatno manje mreže tramvajskih linija standardnog koloseka, odnosno okretanja autobuske mreže linija naglavačke (masovna skraćivanja, uvođenje novih kratkih, preusmeravanje i ukidanje pojedinih transverzalnih). Bilo bi dobro ostaviti uskokolosečnu dvojku zbog čega bi zatvaranje Dorćola bar za tramvaje predstavljalo pravu besmislicu. Čak štaviše mogu ukinuti jedan kolosek tako da se uvede i heritage trolejbus u drugom, čak i da dođe do potpunog ukidanja trolejbuskog podsistema zbog Ikarbusovih elektrobusa.

Na kraju može doći do toga da preusmeravanje metroa zbog tramvaja može doneti više štete nego koristi. Tramvaj treba da seče metro - ne da se takmiči s njim, niti da pokrije jednu trasu kao fider jer ta uloga odgovara većem broju autobuskih linija manjeg kapaciteta od tramvaja. Tamo gde tramvaj ne seče (recimo 49, 55, 85, 94) dovoljan je zglobni autobus sa četvora vrata uz neki razuman takt. Nikakav tramvaj kapaciteta 300+ putnika na par minuta.

Mada, problem sa ovim jeste činjenica da usled specifične topografije, te rasporeda ulica tramvaj nema baš mnogo mesta za presecanje metro trasa. Obično u centru. 73 bi u skraćenoj varijanti do Gornjeg Grada bila idealna, međutim i kao takva bi se poklapala, odnosno išla paralelno sa dve metro linije na levoj obali Save.

Izgleda da je autobus s metroom ipak najracionalnije rešenje (aj sad da se pokrijem po glavi) obzirom na to da Beograd ne karakterišu koridori u vidu koncentričnih krugova poput Beča ili Budimpešte, niti poprečne ulice pogodne za tramvaj poput onih u Pragu (niti je takva postojeća mreža). Ko će da pretvara 20, 40, 50 ili deo 610 u tramvaj? Pa ovde verovatno niko, nikad. E to je Pariz uradio prosto zato što je i mogao jednostavno izvesti. Uz to je i neuporedivo veći. Taj vakuum ovde može jednostavno pokriti i najobičniji autobus.

Jedina razumna poprečna trasa bila bi produženje tramvaja do Bežanijske Kose preko Tošinog Bunara i to s krakom za Zemun preko Autoputa. I taj krak bi skupljao paučinu. Eto tu ni p**ljivog autobusa nema već pola veka, mislim šta reći. Nažalost, i tramvaj i LRT imaju mesta u teoriji, u praksi teško. Videćemo šta će od istog na kraju ostati. A šta od trola (koje su po tom pitanju u daleko boljem položaju pa neko eto želi što pre da ih se reši, što i ne krije od javnosti). U svakom slučaju treba voditi računa o tome da metro bude što efikasnije uklopljen s mrežom fidera, odnosno ostalih linija.

My two cents.
 
spatiotecte
Kao sto možeš videti SA kao novi centar grada je stara ideja.
Da, ali se, majku mu, ta stara ideja sada ne realizuje!
Umesto da se u SA grade javni objekti, kako je bilo planirano uvek, tamo se podiže stambeno naselje. Stambeno naselje nije centar grada!

(Inače, da budemo sasvim precizni, planovima iz tog vremena, predviđena su tri glavna centra tzv. Velikog Beograda: istorijska jezgra Beograda i Zemuna, kao i centar NB između SIV-a i železničke stanice. SA je tretiran kao produžetak istorijskog centra Beograda i njegov proboj u priobalje - nikako kao zamena.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702248#p702248:2yu968d8 je napisao(la):
Пантограф » 25 Jan 2020 08:17 pm[/url]":2yu968d8]Umesto da se u SA grade javni objekti, kako je bilo planirano uvek, tamo se podiže stambeno naselje. . .
Za mene je to velika katastrofa, a tek će se videti kolika je kada se izgradi kula i sve ostalo.
Kad prelazim mostove okrenem glavu na drugu stranu da mi pritisak ne bi skočio na 200.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700754#p700754:1uz1n9xy je napisao(la):
Пантограф » 21 Jan 2020 07:15 am[/url]":1uz1n9xy]

U Pešti su, posle debakla sa četvrtom metro linijom, koja se smatra nacionalnom sramotom (ispod Dunava, sve pod zemljom, Alstom Metropolis, 200 mil EUR/km, 4 puta veći operativni troškovi od dve stare linije zajedno - povezati sa slučajem Beograda) obustavili planove za dalje širenje metroa i trenutno razmatraju tramvaj-voz kao rešenje za ulazak linija prigradske železnice u grad.
Izvinjavam se što ovako nakon par dana raspravljam na stari post.

Da li možeš da pošalješ link gde Budimpešta planira tram-train?

Naime, znam da je plan gradnje linije M5 sever - jug koja bi uklopila HEV linije za Sentandreju, Csepel i Ráckeve (Srpski Kovin). Takođe, plan je bio polako pretvaranje HEV-a (prigradske železnice, tram-traina) u metro gde bi linije za Gödöllö i Csömör bile uklopllljene u liniju M2. Tu je i stara mapa plana
http://www.urbanrail.net/eu/hu/budapest/budapest-project-map.gif

Ovo bi značilo potuni preokret u planiranju budimpeštanskog metroa.
 
Može. Proba za Peštu je u Segedinu:
https://www.ekapija.com/news/2744078/segedinski-tramvaj-voz-ici-ce-i-do-subotice

...- Tehnologija tramvaja-voza je veoma interesantna, kako od voza postaje tramvaj, odnosno kako tramvaj može funkcionisati kao voz između naselja. Njegova izgradnja u Segedinu biće neka vrsta probe, jer ako se dokaže, može biti primer za reorganizaciju saobraćaja na periferiji Budimpešte, dakle nije slučajno da i Brisel i vlada podržavaju investiciju - rekao je političar...

Ta linija M5 koju su planirali je odlična, ali nemaju para zbog finansijskog debakla sa linijom M4.

To će i nama da se desi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702194#p702194:2nh1u0qu je napisao(la):
Пантограф » 25 Jan 2020 03:55 pm[/url]":2nh1u0qu]... (Cerović-Kantarov) projekat ...

Lepo zvuci, nema sta, cast je stajati uz ime coveka koji je Beogradu podario bg:voz, brz i pouzdan gradki prevozni sistem i dokazao da tako nesto i te kako kod nas moze da postoji. :sesir:

SNS plan ima prednosti i mane, sto se trasa tice i sto se planiranog izvodjenja tice.

Beograd moze i bez metroa, za sadasnji obim saobracaja pouzdani tramvaj i autobusi u zutim trakama resavaju stvar samo sto nema volje da se saobracaj uredi. Ipak za samo jednu generaciju slika se moze potpuno promeniti.

Ukoliko se Srbija oslobodi inostranog protektorata egzodus omladine ce se smanjiti, ako ne i okrenuti, a zemlja ce ekonomski da procveta. Beograd moze u narednih 20-30 godina komotno da dogura do 3 miliona stanovnika a u tom slucaju ce metro biti absolutno neophodan.

Kada govorimo o metrou, u gradu koji ga nema, ne govorimo o resavanju tekucih saobracajnih problema ili pokrivanju postojecih tokova vec o buducim potrebama i potencijalu koji metro pruza za privredni razvoj. Ne voze ljudi Takovskom ili Terazijskim tunelom zato sto to zele vec zato sto nemaju alternativu.

Po meni metro u Beogradu treba da obezbedi 3 stvari koje ostali saobracajni sistemi ne mogu za masovne tokove putnika:

- Pouzdan prelazak preko Save
- Proboj Beogradskog Grebena (Sava-Dunav)
- Medjusobna veza juznih brda i njihovih velikih planskih naselja (otprilike trasa busa 50)

SNS plan pokriva prve 2 potrebe, a na trecu se nije obazirao ni jedan dosadasnji plan, pa ni ovaj.

SNS Linija 2, osovina istok-zapad, pruza prelaz preko Save.
SNS Linija 1, osovina sever-jug, probija greben i vezuje Savsko priobalje sa Dunavskim.

Trasa linije 1 je sasvim na mestu, mahom koristi postojeci zeleznicki koridor i vezuje Banovo brdo sa Centrom i Dunavom.
Sporni je prvenstveno krak ka Makisu zbog vodoizvorista, izbegavanja Ibarske i favorizovanja tajkunske bratije.

Ovo poslednje je kljucna stvar. Savski amfiteatar i Luka Beograd su podrucja u centru grada koja bi kad tad bila urbanizovana i postala veoma atraktivni krajevi, samo zbog svog polozaja. Cak i sadasnja BnV spavaonica moze da postane ozbiljan poslovni centar u buducnosti. Ta dva podrucja su mogla, u gradskom vlasnistvu, da izfinansiraju i izgradnju metroa, i odrzavanje, i sirenje mreze.

Nazalost danasnji drustveni sistem je potpuno naopak, te su dva podrucja prebacena u privatne ruke i time buduci profit privatizovan dok se metro koji taj profit donosi gradi iz kredita koji ce vracati generacije Beogradjana. Sustinska nepravda i kradja, ali avaj, tako funcionisu kolonijalne uprave.

Trasa linije 2 bi mogla biti bolja narocito na Sumadijskoj strani. Metro bi imao daleko veci ucinak kada bi isao ka Konjarniku umesto ka Mirijevu. Stanica na Konjarniku kod Lastine okretnice Sumice kupila bi celokupni saobracaj sa Smederevskog puta/Autoputa plus celi Konjarnik, Medak i pola Jerkovica.
Takodje mislim da bi i linija 1 trebala da udje u greben sa linijom 2 te da postoji dupla veza za presedanja, u BnV i ispod Terazija.

Sto se izvodjenja tice izbor tunela umesto mosta nije plod logike ili zdravog razuma vec je nametnut zbog potreba BnV. Ovde opet privatni interes ide na ustrb gradskog.

Sto se mene tice treba da se kopa samo ispod grebena i ispod Banovog brda a sve ostalo moze na stubove.

Elem, ovaj SNS plan je bitan napredak prema svim proslim planovima.
Napokon smo se posle 40 godina vratili na izvornu ideju pravog metroa sa nezavisnom trasom i visokim kapacitetom.
Plan uzima u obzir i saobracajne potrebe (Sava, greben) i razvoj grada (Amfiteatar, Luka).

Trase se mogu korigovati, naravno, ali najspornije u celom planu je van papira na kojem je nacrtan a to je velika pljacka koja je u toku vec 30 godina i ciji je ovaj plan samo jedan deo.

Vratimo amfiteatar, vratimo luku, vratimo Hipodrom, vratimo IMT, i mocicemo da napravimo milinu od metroa i jos da na njemu debelo zaradimo umesto da dodatno zaduzujemo buduce genracije.

:pob:

Crtao sam razne planove, ali ovaj iz 2013 mi je i dalje najmiliji: 2 linije metroa + 2 linije bg:voza + optimizovani tramvaj

metro-beograd-maj-2013-imamo-plan.png
 
Trasa linije 2 bi mogla biti bolja narocito na Sumadijskoj strani. Metro bi imao daleko veci ucinak kada bi isao ka Konjarniku umesto ka Mirijevu. Stanica na Konjarniku kod Lastine okretnice Sumice kupila bi celokupni saobracaj sa Smederevskog puta/Autoputa plus celi Konjarnik, Medak i pola Jerkovica.
Takodje mislim da bi i linija 1 trebala da udje u greben sa linijom 2 te da postoji dupla veza za presedanja, u BnV i ispod Terazija.

Паметно решење. И само још да се са виљушке пређе на кашике... ; )
 
Nemojte me pogrešno shvatiti, ali malo mi je sve ovo fantaziranje. Trenutno kao neko ko je u akciji Vratimo trolu 28 koja je u odnosu na projekat metroa, složićete se, bar 1000 puta manje bitna za grad i samim time i politiku sam izložen napadu botova, pisanju tabloida pa čak i fizičkom napadu NN lica u sred zgrade opštine. Mene zanima da li planirate da započnete neku akciju ili će sve ostati na crtanju po Beobuildu?

I zaista me nemojte shvatiti pogrešno, samo sam otrežnjen jer sam za zadnja dve meseca saznao više o (ne)funkcionisanju sistema na nivou gde živimo nego za 31 godinu pre toga. A kada u to ubacimo međunarodne državne ugovore od 500 miliona evra bez tendera jasno je da će tu mašinerija biti ne u petoj već u šestoj brzini.


Veliki pozdrav i svako dobro. :gobb:

P.S. Zidar smatram te donekle odgovornim zbog aktuelnog plana metroa koji je praktično prepisan (precrtan) od tebe sa sve tvojom apatijom ka istočnom delu Beograda duž Bulevara kralja Aleksandram, nemogućom katapult stanicom Sajam- Novi železnički most, izbegavanjem Prokopa i.t.d.

P.P.S. Srećna 666 strana teme. Poy za Šejtana :D
 
Ова оптимизација трамвајске мреже ми се ни мало не свиђа. Губе се веома важне директне везе типа Савски трг - Славија. И притом, ако се догоди неки проблем на неком делу трасе од ових линија, цела линија се блокира.
Трамвајских линија треба да има много, али треба да буду усклађене међу собом по редовима вожње.
https://www.dpp.cz/cs/data/Dopravn%C3%A ... .04.19.pdf
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... scaled.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702466#p702466:x04w848d je napisao(la):
Пантограф » 26 Jan 2020 07:29 pm[/url]":x04w848d]Može. Proba za Peštu je u Segedinu:
https://www.ekapija.com/news/2744078/segedinski-tramvaj-voz-ici-ce-i-do-subotice

...- Tehnologija tramvaja-voza je veoma interesantna, kako od voza postaje tramvaj, odnosno kako tramvaj može funkcionisati kao voz između naselja. Njegova izgradnja u Segedinu biće neka vrsta probe, jer ako se dokaže, može biti primer za reorganizaciju saobraćaja na periferiji Budimpešte, dakle nije slučajno da i Brisel i vlada podržavaju investiciju - rekao je političar...

Ta linija M5 koju su planirali je odlična, ali nemaju para zbog finansijskog debakla sa linijom M4.

To će i nama da se desi.

Hvala! Interesantno bi bilo videti tram-train iz Segedina do Subotice, a još više da Subotica dobije tram-train, što se pominjalo u nekim planovima iz 90ih, ali to je već druga tema.

Ja ću ponoviti, a i dalje tvrdim da je plan iz 1977 uz određene izmene i dalje aktuelan za Beograd. Ovaj plan je predviđao depo na prostoru bivše trase pruge kroz Zemun, kod Grmečke ulice. Preko njega bi se mogao metro povezati sa železničkom prugom i uvesti u određenim intervalima linija za Batajnicu, pa i dalje. Za ovo bi trebalo kupiti dvosistemske vozove koji su skuplji, ali bi se isplatili. O ovome smo pisali i ja i drugi članovi foruma.

Thumb_bgmetro%20(2).jpg
 
Tačno sve. Onda nam nikad ne bi zafalili koloseci od Zemuna do NB i dalje do Prokopa, a taj metro bi mogao i do aerodroma, da deli prugu (track sharing) sa vozom itd. Hiljadu mogućnosti kad konvergiraš sisteme umesto da ih po starinski deliš nekim kretenskim trećim šinama i sličnim tehničkim osobenostima nasleđenim iz prošlog veka. Manja cena gradnje, veći efekti. Smart planiranje.

Ali, ne vredi: isuviše pratiš šta se radi po svetu, pa razmišljaš na savremen način. To ovde ne prolazi.

Ovde samo bandoglavo, kroz zid, neinteligentno i bez filozofiranja.
 
и једна песма у част страници до које смо стилги у овој теми

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aXCkQtRvTWs[/youtube]

а од метроа ни милиметар
 
@JohnnyLee pa ne javlja se slucajno @zidar bas na stranici 666, ko jos veruje u takve slucajnosti? Samo nam jos fale Papa, Mosad i Iluminati :)

@Vucko ja veoma rado snosim odgovornost za svoja javna nastupanja i srecan sam kada su delotvorna. Budi siguran da su moji metro planovi plod analize i logicne projekcije a nikako posledica apatije ili licnih osecanja inace bi prva linija uvek bila Jerkovic-Cerak.

@Siniša i @Пантограф ja se slazem sa obojicom da bi bilo i te kako pozeljno umreziti metro sa zeleznicom i time dobiti gradsko-regionalni sistem koji bi pokrio pola Srbije. Na ovom planu koji sam okacio gore bas se o tome radi, obe metro linije se na krajevima kace na postojecu zeleznicu tako da vozovi mogu da prelaze direktno iz jednog sistema u drugi. Tako voz iz Novog Sada moze da udje u Beograd sadasnjom sremskom zeleznickom prugom, ili buducom prugom za aerodrom, ili pak da u Zemunu udje na trasu metro linije 1 a na njenom kraju u Medaku nastavi dalje zeleznickom prugom (novom) za Kaludjericu i Vrcin.

Ne mora beogradski metro da ide za Novi Sad, ali zato regionalni EMV za Novi Sad moze komotno da ide i preko Terazija.

Beograd nije gusto naseljen grad, postoje velike "rupe" u gradskom tkivu sa slabom gustinom te sam oduvek smatrao da mu je primereniji sistem tipa RER/S-bahn nego metro Pariskog tipa sa stanicama na 400-500 metara.

U doba kada sam crtao ovaj plan, 2013., radio sam na metro/voz mrezi Tokija gde u spicu postoje takozvani "thru trains":
- prigradski voz privatne kompanije pridje centru Tokija sa juga
- isti voz nastavi metro tunelom privatne metro kompanije kroz centar grada
- isti voz na severu nastavi dalje prugom trece privatne kompanije

Taj jedan voz prevali preko 100 km sa kraja na kraj metropole kroz 3 razlicite privatne mreze a putnici ne moraju da presedaju sa jedne mreze na drugu ili trecu.

Neko ce reci da tako nesto moze da funkcionise samo u Japanu, ali eto bg:voz je dokazao da i kod nas vozovi mogu da budu tacni i pouzdani, to je samo stvar volje.
 
Токио је само изузетак, таквих примера немаш нигде друго у свету. и чисто сумњам да би то код нас функционисало како треба. па ево, код нас је научна фантастика да БусПлус важи на свим железничким линијама на територији Београда, па да људи комбинују поласке како им одговара
 
Ako železnica koristi metro tunele i ako kroz njih idu vozovi iz novog sada to više nisu metro tuneli već tuneli gradske zeleznice.

Bg voz nije metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702879#p702879:f4opbv2q je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jan 28, 2020 6:32 pm[/url]":f4opbv2q]Bg voz nije metro.
Opa, to samo objasni Zidaru, Kantaru i ostalim "SMART" planerima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702846#p702846:1x8vdsg5 je napisao(la):
JohnnyLee » 28 Jan 2020 03:26 pm[/url]":1x8vdsg5]Токио је само изузетак, таквих примера немаш нигде друго у свету. и чисто сумњам да би то код нас функционисало како треба. па ево, код нас је научна фантастика да БусПлус важи на свим железничким линијама на територији Београда, па да људи комбинују поласке како им одговара
Ima više primera. Skoro svi veći japanski gradovi (Kobe, Fukuoka, Osaka, Nagoya), London (Dockland Light rail, District line, Bakerloo line), Atina (linija M3)
 
@zidar

Vidis, ali ja se ne slazem u opste sa tvojim predlogom.
Ne znam da li si skoro bio u Mirijevu ali iz njega izlazi jedva jedan i po put koji je prenatrpan vozilima sa strane MML, Kaludjerice itd koji bi da skrate svoj put ka gradu ili levoj obali Dunava, pritom samo naselje ima stanovnika koliko Konjarnik, Medak i Jerkovic zajedno.. s velikom razlikom sto sva ta 3 naselja imaju direktan izlaz na auto put i bolju povezanost sa ostalim saobracajnicama u gradu.. uzmi takodje u vid da ce se graditi tunel ispod Topcidera koji ce jos vise pomoci tim zonama, takodje sa tog predloga vidim neki tramvaj, samo me zivo interesuje kuda bi on prosao?
Jedini izlaz se vidi u daljoj buducnosti prilikom nastavka izgradnje veze "Smederevca" i Ade Huje, sto ce jos dodatno otezati saobracaj i dati jos vise vetar u ledja raznim investitorima da taj put opskrbe raznim gradjevinama gde ce cak i jedna metro linija biti malo...



spatiotecte":3ay8kckr je napisao(la):
Bg voz nije metro.


:kk:
 
Приградске и регионалне железнице (не интерсити, наравно) у принципу могу да се, унутар градског подручја, користе као метро. То је случај у многим градовима, али у Београду захтева велика улагања: измештање свих теретних возова из чвора, као и дуплирање колосека од Земуна до Прокопа. Онда би заиста могао да иде воз од Земуна до Вука као метро, на сваких 5-6 минута, у Земуну рачвање - сваки други за Батајницу, односно за Сурчин, а иза Вука - сваки други ка Овчи, тј. ка Роспи ћуприји. Размештај станица може да буде гушћи, тј. оправдано је уз колосеке који опслужују "метролике" возове доградити нова стајалишта.

Али то је, са по једним мостом преко Дунава (за теретне возове) и Саве (близанац Новом железничком мосту), и са близанцем тунела Бежанија, још једна милијардица евра. Па, само обнова и модернизација пруге до Пазове се Кинезима плаћа 300 милиона. Зато нам се смеши неатрактивна линија БГ:воза Нови Београд - Сурчин. Њоме путници са аеродрома могу у центар - преседањем на 95-цу... или преседањем на (пун) воз из Батајнице, па код Сајма на метро. И људи ће за аеродром и даље радије ићи таксијем.

Са друге стране, сасвим је оствариво да, избором адекватног возног средства, метро за Земун продужи новим краком пруге за аеродром, и даље за Сурчин (Обреновац) паралелно са регионалним, па и интерсити возовима. И ето магије - веза са "Теслом" је ефикасна и атрактивна, а милијардица евра сачувана. Е, али неинтелигентан (антисмарт) избор аутоматизованог Алстом метрополиса за метро возило нас у томе онемогућава (уштедом на платама возача метро возова услед аутоматизације, поменуту милијарду евра дотатног трошка надокнадићемо за око 1.500 година). И ту би оно што део форумаша назива "трамвајем" било од много веће користи.

Плаћање најскупље цене за мањи ефекат од могућег никако није смарт планирање. Са таквим планирањем судбина сиромашних је да остану сиромашни. То се, већ и применом најосновнијих математичких и логичких принципа, лако закључује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702981#p702981:553l9j8z je napisao(la):
Пантограф » 29 Jan 2020 08:37 am[/url]":553l9j8z]Приградске и регионалне железнице (не интерсити, наравно) у принципу могу да се, унутар градског подручја, користе као метро. То је случај у многим градовима, али у Београду захтева велика улагања: измештање свих теретних возова из чвора, као и дуплирање колосека од Земуна до Прокопа. Онда би заиста могао да иде воз од Земуна до Вука као метро, на сваких 5-6 минута...


To što opisuješ nije metro Pantografe, to je gradska železnica. Dakle nešto poput S-Bahna ili RER-a.

Nije mi jasno kako posle 666 strana i dalje mešate ta 2 sistema koji su potpuno drugačiji.

Dakle ponoviću još jednom za one koji ne prate na času:
BG VOZ NIJE METRO!

Da raščistimo jednom za svagda sa tom izmišljotinom koja traje još od 1995 kad je Milosevic otvorio stanicu Vukov spomenik i predstavio to kao metro.
 
Да, али БГ воз треба да буде максимално добро повезан са метроом. Градска/приградска железница је, по мени, најбољи вид јавног превоза у великим градовима
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702983#p702983:m6tvhb6e je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2020 08:56 am[/url]":m6tvhb6e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702981#p702981:m6tvhb6e je napisao(la):
Пантограф » 29 Jan 2020 08:37 am[/url]":m6tvhb6e]Приградске и регионалне железнице (не интерсити, наравно) у принципу могу да се, унутар градског подручја, користе као метро. То је случај у многим градовима, али у Београду захтева велика улагања: измештање свих теретних возова из чвора, као и дуплирање колосека од Земуна до Прокопа. Онда би заиста могао да иде воз од Земуна до Вука као метро, на сваких 5-6 минута...


To što opisuješ nije metro Pantografe, to je gradska železnica. Dakle nešto poput S-Bahna ili RER-a.

Nije mi jasno kako posle 666 strana i dalje mešate ta 2 sistema koji su potpuno drugačiji.

Dakle ponoviću još jednom za one koji ne prate na času:
BG VOZ NIJE METRO!

Da raščistimo jednom za svagda sa tom izmišljotinom koja traje još od 1995 kad je Milosevic otvorio stanicu Vukov spomenik i predstavio to kao metro.
Ја стварно нисам у стању да продрем до те једноставности идеје и чистоће мисли и појмова коју ти овде форсираш.

Као прво, МЕТРО не значи у стручном смислу ништа; то је више од века стара колоквијална скраћеница за "метрополитенску железницу". Свака железница која вози по метрополитену Београда онда може да се зове "метро", зар не?

Кад помену париски РЕР, ако се возиш линијом Б од Луксембуршког парка до Шатлеа, или линијом А од близу Опере до Етуала, у чему је разлика у односу на метро? То су чисте унутарградске вожње, важи иста карта, користе их исти путници.

А исто што важи за Оперу и Шатле, важи и за Тошин бунар и за Вуков споменик. Са четири колосека до Прокопа, за корисника нема разлике у нивоу услуге између "БГ:воза" и "БГ:метроа".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702997#p702997:ctaacwsg je napisao(la):
Пантограф » 29 Jan 2020 10:00 am[/url]":ctaacwsg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702983#p702983:ctaacwsg je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2020 08:56 am[/url]":ctaacwsg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702981#p702981:ctaacwsg je napisao(la):
Пантограф » 29 Jan 2020 08:37 am[/url]":ctaacwsg]Приградске и регионалне железнице (не интерсити, наравно) у принципу могу да се, унутар градског подручја, користе као метро. То је случај у многим градовима, али у Београду захтева велика улагања: измештање свих теретних возова из чвора, као и дуплирање колосека од Земуна до Прокопа. Онда би заиста могао да иде воз од Земуна до Вука као метро, на сваких 5-6 минута...


To što opisuješ nije metro Pantografe, to je gradska železnica. Dakle nešto poput S-Bahna ili RER-a.

Nije mi jasno kako posle 666 strana i dalje mešate ta 2 sistema koji su potpuno drugačiji.

Dakle ponoviću još jednom za one koji ne prate na času:
BG VOZ NIJE METRO!

Da raščistimo jednom za svagda sa tom izmišljotinom koja traje još od 1995 kad je Milosevic otvorio stanicu Vukov spomenik i predstavio to kao metro.


Кад помену париски РЕР, ако се возиш линијом Б од Луксембуршког парка до Шатлеа, или линијом А од близу Опере до Етуала, у чему је разлика у односу на метро? То су чисте унутарградске вожње, важи иста карта, користе их исти путници.

А исто што важи за Оперу и Шатле, важи и за Тошин бунар и за Вуков споменик. Са четири колосека до Прокопа, за корисника нема разлике у нивоу услуге између "БГ:воза" и "БГ:метроа".

Čoveče ja se ceo život vozim tom RER linijom B!
Nijedan parižanin ne zove RER metroom ali nijedan.
RER je skraćenica za Reseau Express Regional u prevodu, regionalna ekspresna mreža.
Pariz ima 5 RER linija i 14 metro linija i tu je jasno sta je koji vid prevoza.

Mešaš babe i žabe, zna se šta je metro, a zna se šta je gradska železnica. Šta tu nije jasno?
Ne može sve to da bude jedna ista stvar.

Evo ako te zanimaju neke razlike:
- RER moze da vozi do 140 km/h sto svakako ne može metro.
- RER koristi u odredjenim delovima infrastrukturu drzavne zeleznice SNCF sto svakako ne može metro.
- Sistem napajanja se vrsi preko pantografa za RER a preko trece sine za metro. RER koristi 1500V a neki RER vozovi 25000V napajanje dok metro koristi 750V
- Signalizacija za metro je potpuno drugačija od signalizacije za RER
- Gabariti RER-a su veći od gabarita metroa
- nikad ne bi mogao da proguras jedan dvospratni RER linije C, D ili E kroz metro tunel bilo koje od 14 metro linija pariza.
- metro takt izmedju dva metroa je 90 sekundi sto neće nikad moći RER.
- RER ima mnogo duže linije i duboko zalazi u predgradja čak i do nekoliko desetina km na periferiji grada.
- RER ima mnogo veći razmak izmedju stanica.

Pametnom dosta da razgranici šta je šta.
 
Не, паметни се не баве тиме како се нешто зове, него гледају чему служи. А онима који уђу код Вука а изађу на Тошином бунару БГ:воз служи као метро. И то је то. А да га зовемо можемо и, рецимо, градски шатл (ГШ), брзи градски воз (БГВ)... експресни тролејбус на шинама (ЕТнШ), слон, крокодил итд.

Важна је суштина - за кориснике, а не технички детаљи.

Ја сам, међутим, одавно схватио да на овом форуму обитава много људи којима је важно да Београд "добије метро" - јер том појму приступају као каквом тотему - а не да "добије квалитетан јавни превоз". То је велики проблем и тиме се онда лако и манипулише.
 
Vrh